Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LCD-TFT tápegység probléma
Lapozás: OK   9 / 12
(#) SickBoy hozzászólása Aug 23, 2010 /
 
Valaki nem tudna segíteni szerezni nekem egy IRF7807ZPbF típusú fetet?? Jah plussz 2 Db t4-es jelzésű smd diódát???
(#) brummel hozzászólása Aug 23, 2010 /
 
sziasztok.van egy gateway fpd1960 as tft.bekapcsolás után 1 mp van kép aztán nem világit,de marad bekapcsolva.Néha ha begyujt a fénycső megy több percig is.pupos volt egy kondi hát kiszedtem a tápban,de mindig ugyanaz.valakinekvan ötlete mi lehet a gond?jaés mikor bekapcsolom abban az1-2 mp ismig van kép vibrál a fény

S5006150.JPG
    
(#) mcg válasza SickBoy hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Nem kell mindjárt az egzotikumokat felhajtani az egész világban. Nyugodtan beépíthetsz a helyébe lábkompatibilis N csatornás, védődiódával ellátott egyéb POWERFET-et, amely bírjon azért legalább 4-5 A-t, egyet ajánlok is, amely még paramétereiben többet is bír. És ami a legfontosabb kapható itthon is. Szóval egy IRF7811 -es (Lomexben Bp-en kapható az IRF7811AVPBF változata, és megkapod 100 Ft körüli áron). A t4 alkatrész esetében kérek egy fotót róla, hogy pontosan beazonosíthassam, egyébként általában kapcsoló üzemű tápokban a kisteljesítményű kapcsoló diódák helyettesíthetők egyszerű 1N4148 vagy ezzel hasonló egyéb kisteljesítményű kapcsoló üvegdiódákkal (legalább 20 V-os letörési feszültségű, 400mA-es diódák)

MCG
(#) pipi válasza brummel hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
lehet fénycsőhiba is ami miatt letilt az elektronika, ki kellene próbálni másik panellal/csővel
(#) brummel válasza pipi hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Sajna nem sok van ebbol a tipusbol.mas panellel nem tudom kiprobalni.Anglibol irok,otthon nincs ebbol a monitorbol nagyon.a csovet hogyan tudnam kiprobalni h biztosan jo mindegyik.neztem minden sakaban egyenlo a fenyerossege.kiszedni nem akarom mert tortem igy mar el kijelzot.itt angliaba azt sem tudjam mi a kondenzator.a nagy elektronika boltban 2 db kondi volt.fizettem par pennyit es rohogtek h ilyen keveset senki nem koltott meg.tekercsek jok kimertem.diodahid ok.
(#) tiggersoft válasza brummel hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Szia
A képen baloldalt lent lévő kondikat mindet cseréld ki!
Ezek elöszeretettel száradnak ki aminek az a vége, hogy a teljes táp leáll!
(#) SickBoy válasza mcg hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Szia! Képet tudok adni ról most küldöm is, , nagy segítség lenne ha kiderülne hogy milyen dióda, pótolható e, mrg ilyenek! Két képet csatolok, azegyik egy már javított táp, a neten találtam, a másik pedíg aze enyém! Az enyémről készült képen, kék keretben vannak a hibás diódák, vagyis az egyik hiányzik is róla!
(#) SickBoy válasza mcg hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Állj! Épp most jövök, egy elismert műszerész ismerősömtől, akivel kiméregettük a tápot, és, kiderült, hogy más is hibás benne! Kérdés, vállalnád a javítását anyagi juttatásért?? Ha igen, akkor mennyiért, ami biztos hogy mindkettő smd irf7807zpbf kiment benne, valamint azegyik smd diódát cserélni kell! PLS, minden megoldás érdekel!!!
(#) SickBoy válasza mcg hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Vagyis nem cserélni kell a diódát, hanem pótolni, mivel mérések után kiderült, hogy ami a nyákon maradt, az életben van!
(#) Jon Arbuckle hozzászólása Jan 29, 2011 /
 
Sziasztok,
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki a témában hozzászólt, hogy a segítségetekkel nekem is sikerült megjavítanom a monitoromat, és ezzel a 10ezres nagyságrendű panelcsere helyett 140 Ft költséggel megúsztam. Az itt közzétett tippek, ötletek, képek, segítettek nekem is, (bár én korábban nem tettem fel kérdést, csak olvasgattam), ezért most közreadom a szerelés közben készült fotóimat, hátha ezzel is segítek valakinek.
A monitor tipusa HannsG HN198D
Tudom, NoName, Tesco gazdaságos, meg stb, de erre futotta . 4 évig napi masszív használat mellett tökéletesen hibátlan, teljesen pixelhiba mentes, és arra amire nekem kell, tökéletes. Azonban ebben is elfáradtak a tápinverter kondenzátorok. Egy ideig egyre nehezebben kapcsolt be, többszöri próbálkozásra, aztán egyszercsak meg sehogy. Addigra azonban felkészültem itt a fórumon, és mivel garancia már nincs rá, nincs sok vesztenivalóm alapon belevágtam. Szétszedtem, megtaláltam a táp-panelt, majd a gyanús púpos kondikat (nem volt túl nehéz), csere, összerak, próba, újra a régi. Magam is meglepődtem milyen sikeres akció volt (mármint magamhoz képest), de tulajdonképpen minden magáért beszélt. (főleg a kondik). Csak azért írom ide be, hátha valakinek PONT ez a tipusa van, és így jár.
A műveletet lásd a képeken.
Remélem ezzel is segítettem valakinek! (Ahogy Ti is nekem.)
(#) mcg válasza Jon Arbuckle hozzászólására (») Márc 9, 2011 /
 
Szívesen,

A 6. oldalon általam feltett tápegységpanel rajza alapján bárki képes otthon a monitor tápját megjavítani. Ha esetleg valami kérdés, kérés felmerülne, csak írjatok ide a fórumba egész nyugodtan...

ui: SickBoy LG lcd TV-jének LGLP2637HEP táppaneljét megbízása alapján még tavaly ősszel megjavítottam, (bár igaz Angliából hozattam bele eredeti alkatrészeket) és azóta is kifogástalanul élvezi a készüléke szolgáltatásait...
(#) SickBoy válasza mcg hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Ez így van, minden tiszteletem a tiéd, a tv azóta is remek szolgálatot tesz! De még valamikor össze kell futnunk, mert jövök egy sörrel! ***
(#) didyman válasza Jon Arbuckle hozzászólására (») Márc 10, 2011 /
 
Nem akarlaknagyon letörni, de a yihconok rövidesen az elődeik sorsára fognak jutni, a Taiconok sem sokkal szerencsésebbek.
(#) didyman válasza mcg hozzászólására (») Márc 10, 2011 / 1
 
A kondik még csak véletlenül sem azért durrannak el, mert túlfesz kerül rájuk. Kondipestis nevű betegségük van, ami a hibásan adalékolt elektrolitnak köszönhető. A folyamatot az üzemi hőmérséklet remekül katalizálja, azt meg az üzemi frekvencia viszi feljebb, az elektrolit bomlásnak indul, az ESR növekszik, a kör bezárult, a vége a túlnyomásszelep felrepedése. A feszültség pedig éppen csökkenni fog rajtuk (ezért nem indul el az inverter, illetve rövidesen le is áll), és zajosabbá válik. Zárlatba csak nagyon ritkán szaladnak, arra a primer oldali puffer hajlamos (KM sorozatú Capxon), így az is cserélendő TMK jelleggel, mivel annak zárlata rendszerint azonnal tönkrevágja a primer kapcsolóeszközt.
Az inverterben a cső élettartama vége felé nem csökkenő, hanem növekvő feszültséget produkál (honnan vetted, hogy zárlatba megy??), mivel az elfogyó emissziós réteg miatt egyre nagyobb feszültség igényeltetik az ív periódusonkénti újragyújtásához, a cső ekkor egyenirányítani kezd (egyik irányba nem tud megfelelően gyújtani, ekkor egyik vége halványabbá kezd válni, végül az elektronika ezt észreveszi és letilt). A kimenőtrafók elszállása rendszerint az intenzív melegedés miatt meginduló hajszálrepedések eredménye. Sokszor maga a ferritmag reped meg, ez a panelen jól látható nyomot is hagy, mivel az elektronika meg igyekszik minél nagyobb energiát belepumpálni, hogy a kimeneti áram az előírt érték maradjon. A veszteség meg a trafón disszipál el. Ettől persze a kapcsolóeszköz is elrepül, ha éppenhogyra van méretezve és szintén veszélybe kerül, ha a csökkenő tápfesz miatt megnő a nyitott állapotban tartózkodási ideje, na meg a zajt sem nagyon szeretik, ezért nagyon lényeges rögtön a kapcsolóeszközök környékén egy párszáz µF-os, alacsony impedanciás lezárás. Ennek hiányában sok inverter képtelen indulni is, dacára a kiváló puffereknek, de előszerettel el is tudnak szállni.
A panel annyira nem univerzális, de működés alapvető megértésére azért alkalmas persze.
(#) cubehead hozzászólása Máj 30, 2011 /
 
Szia, talán tudsz nekem segíteni a rossz monitorom megjavításában, leírom a hibajelenséget pontosan:

Van egy Philips 170S4 típusó lcd monitorom ami a napokban megadta magát. A problémám a következő vele:

Bekapcsolás után sűrű függőleges csíkok jelennek meg a képen és a megjelenített kép néha villog is. A képernyő felső harmadán kicsit más is a megjelenített kép. A tápegysége rendben van, a tápfeszültségek helyesek, megtaláltam a gyári kapcsolási rajzot, minden tökéletesnek tűnik. Ha a felső panelt, amiről a rávasalt szalagkábelek mennek a kijelzőre tapogatom, a csíkozás megváltozik. Kontakthibára gyanakszom, Neked van ötleted, hogy mi szállhatott el?
(#) bbalazs_ válasza cubehead hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Szerintem nem biztos, hogy kontakthiba. Hanem a vezerlofesz nem all a helyzet magaslatan, te meg a brummot raviszed az ujjaddal. A hiba oka szerintem az LCD panel vezerloreszen keresendo. Nezd at a tapfeszeket, miutan az LCD-re erkezik, ott szoktak lenni kis stabilizatorIC-k, amik hajlamosak tulmelegedni, tonkremenni es szakadasba menni.
Lehet, hogy ehhez le kell majd a femburkot venni az LCDpanel hatuljarol. A ki- es behajtast ovatosan vegezd, le ne szakadjon a foliakabel!
(#) cubehead válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Szia!

Köszi a tippet, ma megnézem a stab IC-ket, a vezérlő panelen, a kapcsolási rajzot már megszereztem. A vezérlőpanelre egyébként megérkezik a 12V és a 3,3V-is, az előlapi gombokkal a fényerőt is lehet állítani, ezért nem gondol, h a táppanel a bűnös. Van egy harmadik panel, ami magára a kijelzőre megy (ezt tapogattam) azon van egy lm2676 ADJ kapcsolós IC, aminek a kimenetén ellenállásokkal be van állítva 8V, ez az IC etet még 2 IC-t amiknek a tápfesztartományába beleesik a 8V adatlap szerint, ezt megnéztem, és ha kiszedem a 2676-os kapcsoló diódáját, akkor megszűnik a csíkozás, de cserébe nem látszik a monitoron semmi, csak a fehér fény. Majd jelzek, h mit sikerült mérni
(#) bbalazs_ válasza cubehead hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Nem arra a vezerlopanelre gondoltam, hanem az LCD-n levore, a szalagkabel utan. Az nem szokott 12V-ot kapni.
De akkor te mit tapogattal?

A tobbi alkatreszt hagyd beken. Ha tiszta feher a kepernyo, az azt jelenti, hogy nem is mukodik, mert valoszinuleg egyaltalan nem kap feszultseget.
(#) cubehead válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Szia!

A szalagkábel utáni panelt tapogattam, ami az LCDn van! Oda odamegy a 12V, rendesen. ezen a panelon van egy 2676-os ami 8V-ot csinál, meg még pár ic.

Kép van vmennyire, csak sűrűn csíkos. Ja, annyi még, hogyha bekapcsolom a monitort elkezd rozsaszínné változni, majd szépen kifehéredik(vagy megjelenik rajta a háttérkép sűrű csíkokkal a kép felső harmadában).
(#) bbalazs_ válasza cubehead hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Szerintem nem egy dologrol beszelunk, egy 2676-os oda sem ferne.
Kezdjuk elolrol.
Szetszedted a monitort. Leveszed a hatuljat, leveszed a fem dobozt. Latsz benne ket panelt.
Az egyikbe megy a halozati kabel, ez a hattervilagitas es a kapcsolouzemu tap. Innen megy egy szalagkabeles csatlakozo a masik panelre, amin van a VGA dugo, a videoproci es a vezerlo es esetleg valami audio vacak is.

INNEN megy egy szalagkabel magahoz az LCD kijelzohoz.
Ha ezt a ket nagyobb panelt onnan leveszed, akkor latszik a hatulja. Altalaban fem arnyekolas alatt van, ott, ahova a szalagkabel masik vege csatlakozik, ami a VGA dugos panelbol jon.
Ez egy hosszu, zold szinu panel. NA, ez az, amirol en beszelek.
(#) cubehead hozzászólása Jún 11, 2011 /
 
Szia!

Egy panelről beszélünk Ez egy fém ház alatt van és erre megy 2 szalagkábel. A 12V rendben átjön erre a panelra. A panelon van egy 2672-es kapcsolos ic, ami 8V-korüli feszültséget állít elő. Ezen kívül még van 2 ic az egyik egy buffer ic BUF07702 a másiknak csak az smd kódját tudom, ami LPL1327, de nem találtam meg az adatlapját. Ha a kapcsolós ic diódáját kiveszem, megszűnik a csíkozás, de a fehér képernyő megmarad. Arra gondoltam, hogy kiszedem a másik 2 IC-t is sorban és megnézem mi az eredmény. Ezen a panelon még van pár tranzisztor meg ellenállás, ezeket ellenőriztem, rendben vannak!
(#) bbalazs_ válasza cubehead hozzászólására (») Jún 11, 2011 /
 
Legy szives, fenykepezd le. Mert ha igazad van, akkor en meg eletemben nem lattam ilyet.
(#) cubehead válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 14, 2011 /
 
Szia!

Lefotoztam a monitor belét!

Mellékelve a képek!

A fekete kör alakú 100-as feliratú a tekercs. mellette a soklábú, az a kapcsolos ic. ettől balra van az ismeretlen LPL1327-es 8 lábú ic.
(#) cubehead hozzászólása Jún 14, 2011 /
 
És itt egy kép a hibáról:

DSCN1713.JPG
    
(#) bbalazs_ válasza cubehead hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
2676-rol volt szo korabban...
Tehat akkor erre a lenti panelra, ahol a 100-as jelzesu alkatresz van, atjon a 12V?

Szoktak lenni kis aranyozott korok ezen a zold panelen. Vannak-e negativ feszultsegek kozotte?

Ha tapogatod nyalazott ujjaddal az SMD alkatreszeket, akkor van-e valtozas a kepen?

Ja, bocs, mi a kijelzo tipusjelzese?
(#) bbalazs_ válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Akkor ennek a zold panelnek a hatoldalan van a szettaposott vezerloic. Azert mondtam, hogy ovatosan hajtsd elore.
(#) cubehead válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Bocs, elírtam az IC típusát 2676-ra...

Igen, oda átjön a 12V. a 100-as jelű alkatrész meg körülötte az a pár maszat kb 8V-os feszültséget állít elő.

Aranyozott körök?? ezt nem értem, mire gondolsz pontosan? Esetleg a foton be tudod jelölni milyen körök ezek? Forrasztási Pad-ekre gondolsz?

Ha nedves ujjal tapogatom ezt a panelt a kapcsolos IC és az idegen LPL1327-es alkatrész körül, akkor van vmi változás a képen.
(#) cubehead válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Ez egy Philips 170S4 monitor
(#) bbalazs_ válasza cubehead hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Nem a monitor, a kijelzo. Az LCD hatara mi van irva?
Az aranyozott korok pici pontok a zold NYAKon, mellejuk van irva par betu. Aranyszinuek, kb masfel millimeter atmeroben.

Nyalas ujjal tapogasd folyamatosan, hatha valtozik valami. Olyan sohasem volt, hogy beugrott a kep?
(#) cubehead válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Szia!

Az LCD típusa LS170E01-A5.

Az aranyozott kicsi köröket megnéztem, mérhető vmiféle feszültség rajtuk, van pozitív is negatív is. Nyálas ujjal megtapizva csak néha villan a kép, de a csikozás és az eredeti hibajelenség nem szűnik meg. Az eredeti kép sosem ugrott be.
Közben találtam a neten egy adatlapot a kijelzőről, igaz csak a csatlakozóban a lábkiosztást találtam meg, ez a hajlékony szalagkábel csatlakozója.Itt megmértem a tápfeszeket és ezek rendben megvannak, mind a 12V, mind a 3,3V.

Erre jutottam..
Következő: »»   9 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem