Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ha a kefék nem érintkeznek, akkor nem szokott világítani a lámpa. A töltésjelzőnél gyújtásnál úgy 150-200mA kellene, hogy folyjon. Ha csak egyik kefe érintkezik, az ugyanaz, mintha egyik sem érintkeznek, mert a forgórész csak a két gyűrűhöz van kivezetve. A halvány világítás majd járó motornál elalvás de nem töltés lehet kopott vagy beszorult kefétől, szóval meg kellene nézni a kefetartót.
Üdvözletem!
Lenne egy 626-os 99-es 2.0 ditd elektromos hiba! 07.14. előtt megállítva az autót, nem indult be, egy kis bika, s rögtön beindult, haza érve, a töltés járó motornál 10.6 v, álló motornál 11.2 v, akku feltöltés majd generátor szervíz (pro Vill Budapest) 07.14 én, generátor nem tölt, szét szerelés, javítás össze ( 2 dióda eltűnve / eltörve ) fesz szab csere.. ( töltés ell, saját akku, gyengén tölt 13.5v 3/4 éves exide prémium 77Ah ), cég akkujával ellenőrzés akkor ott 14.4V klíma bekapcsolása, fesz csökken 13v alapjáraton, de emelve picit 14v akkusarún mérve, kp 1percben. Na de itt jön a galaiba, haza felé tartva km 15km, menet közben a vége felé alig lehet felhúzni az ablakot, aztán eltűnik a rádió ( klíma még megy, hűt) abs lámpa fel-fel villan, klíma kikapcs abs lámpa elalszik ( ez menet közben járó motorral) tovább haza felé, eltűnik a műszerfal sebesség és fordulatszám mérés, miközben haladunk előre, a töltés jelző lámpa nem világít. haza érve még járó motornál az akku sarukon a feszültség ! 7.4v, leállítva a motort 10.2 kis idő múlva 10.9v, jelenleg az akku töltésen. Mi lehet a hiba? Talán az, hogy pont olyan tagolatlan, trehány stílust alkalmaztál, mint itt, az írásodban? Legközelebb szőrösszívű leszek! Frankye
Vissza kell vinni, gondolom, fizettél a javításért.
Üdv!
Utólag is elnézést a furcsa írásért, amiket össze-vissza írtam, de nagyin rosszkor ért a hiba, s a második is! DE, megoldódva. / Kórház ügy / Igen: Töltés lámpa nem volt, sem indításkor, sem utána. a töltés is ismét megszűnt, így újra szerviz gariba, bevizsgálás: Diagnosztika: A Töltés lámpa vezérlés vezetéke volt kontakt hibás, így el sem indult a generátor. a második hiba az akku: nos mivel garis volt az is még a forgalmazó gariban javítja, vagy cseréli mivel nem veszi fel teljesen a töltést / Forex, addig is csere darab van nálam. A LÉNYEG a kontaktokra: Tehát érdemes így 10 évesen az autón az összes elektromos csatlakozóját szét- s kontakt tisztítva össze rakni, vannak jól eldugva is (persze akku - sarú levéve.) sok probléma előzhető meg vele, a szerelő javaslata.
Sziasztok!
Már elég régóta szívok egy 1.3-mas négyütemű wartburg-al, és most találtam rá erre a fórumra rengeteg hozzáértő emberrel Mivel én abszolút analfabéta vagyok az autóhoz, főleg az autó villamossághoz, ezért gondoltam megkérdezlek titeket, hátha tudtok erre is mondani valamit. Helyzet a következő: bő másfél éve marhanagy esőben térdig érő vízben mentünk (csajom vezet, nekem még nincs jogsim sem), és ezután töltés visszajelző lámpa folyamatosan világított, éjszaka pedig csontra leszívta az akksit. Elvittük autószerelőhöz, és ő azt mondta biztos kiment a dióda, és kicserélte. Ezután teljesen rendben is lett volna, de kábé 2 hónap alatt szétment az akksi benne. Kicseréltük, mert gondoltuk ez már elég öreg volt, de az újat is kicsiálta 3 hónap alatt.Ismét vettünk bele egyet amit forralgat rendesen ,de most ezzel elég sokáig elvagyunk, pótoltuk a vizet is benne, satöbbi. Most egy hónapja elkezdett elég érdekes hangot adni. Fordulatszámmal együtt növekvő frekvenciájú hang, ami engem levegő fújásra emlékeztet. Egy ismerősöm azt mondta, hogy ez bizony valami csapágy lehet, ami megy tönkre, talán a generátor, vagy a vízpumpa, de megmondani nem tudja melyik, majd elválik... Hát azt hiszem ma megmutathatta magát, mert kezdett el-eltűnni a hang , és ezzel egyidőben felvillant a töltés jelző is a műszerfalon. Eleinte ritkán, aztán egyre gyakrabban, majd mire hazaértünk, már folyamatosan világított kis- és nagy fordulaton is. Gondolom megadta magát a generátor. Rákerestem, merre mennyiért tudok venni, de két félét talátam. Azt se tudom melyik kell nekem, a külső fesz.szabályzós, vagy beépített? A másik pedig, hogy gőzöm nincs mitől lehetnek ilyen problémái folyamatosan. Valami nagyon nem stimmel az elektronikával, ha állandóan abból esik ki valami. Tudnátok segíteni? Esetleg ha ismertek valami jó szakembert itt Fehérvár környékén, az is nagyon jó lenne, mert most már tényleg át szeretném nézetni az egészet... Előre is köszönöm a válaszokat!
Négyütemün csak beépitett szabályzos volt. Kétütemün volt mindkétféle, de annak meg a felfogatása nem stimmel (az alkatrészei jok hozzá, a beépitett szabályzosé természetesen).
Egyébként egy egyszerü, könnyen és olcson javithato generátor. Ujat nem vennék rá, kb. a kocsi értéke.
Értem. Utánanéztem, így már ennek a tudásnak a birtokában és kábé 900-4000Ft-ig tudok szerezni beépített szabályzós generátort a wareszba. Azt hiszem meg is rendelem. Szerintem a fesz.szabályzó lehetett a ludas már rég óta, jó is lesz kicserélni az egészet...
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! További szép napot
Nézd mag a B+ vezetéket nem e szakadt valahol,vagy kontakthibás.Az aksi jó?
Szevasztok!
Van 1 öreg dízel Nissanom, most újítottam fel teljesen, generátort is, de gondom lett vele. Amikor beszereltem a generátort, rákötöttem a vezetékeket (1 dugaljzatos, van benne pozitív az akksitól meg egy vékony vezeték szerintem a visszajelző, meg van 1 másik vastag vezeték külön, azt hiszem töltővezeték, az is akksitól). Namost amikor a különálló vezetéket rákötöttem, szikrázott, és elkezdett melegedni a generátor. Beindítottam a kocsit, nem mértem a töltést, de a visszajelző elaludt. A generátor 1 perc után tűz forró volt. De be sem kell indítani, csak úgy magában is nagyon melegszik. rámértem, 1A fogyasztás van az akksi és a vezeték között. Szétszedtem, forró volt a forgórész, a fesz szabályzó és a szénkefék. állórész és diódák nem. Szétszedve megmértem a tekercseket az alló és a forgó részben is, nincs zárlat v szakadás. Diódákra csak ellenállásmérővel mértem, nagy ellenállásuk van. A generátor előtte tökéletesen működött, a felújítás abból állt h új szénkefék + teljes tisztítás. Mi lehet a gond, van 5letetek hogyan tovább?
Sziasztok!
Elnézést, de nem találtam jobb helyet a kérdésemnek. Na szóval van egy autó áramfejlesztő ami szét lett szedve, de érdekes dolgot tapsztaltam. Viszonylag könnyen szét lehetett szedni, de csak késöbb vettem észre, hogy érdekes módon egy drót csak úgy lóg a hátsó házon. Ráadásul az egyik kivezetés az csak egy kis kampós drót van és a másik fele ami a tekercshez vagy inkább az egyenirányítóhoz megy az nincs meg. Nem letört hanem inkább olyan beakasztós érintkezés lehet. Teszek fel pár képet, amúgy ez egy 120-as skoda áramfejlesztője. Van egy tippem hogy hova kell van egy kivezetés amiben van egy kis lyuk hagyva, de hogy oda csak be kell akasztani nagyon hajmeresztő dolognak tartanám. Valaki legyen szíves segítsen, mert lassan kéne a kocsi. (Pár kép mellékelve van.)
Kiegészítésnek még két kép és felteszek még 2-t bekarikázom pontosan miről is beszélek.
Kiegészítésnek még két kép és felteszek még 2-t bekarikázom pontosan miről is beszélek.
sziasztok!
Hogyan lehet megtudni,jó-e a töltés? Semmi hibára utaló jel nics/töltéslámpa inditás után elalszik/.Illetve hibára utalhat,hogy kb.egyórás rádiózás után koppra lemerült az akku. Valaki magyarázza már el,/jó szájbarágósan/hogyan kezdjek neki!
Szia!
Járó motornál, emelt fordulatszámon mérj feszültséget az akkumulátoron. Ha 13,5-14V körüli feszültséget mérsz, akkor van töltés. Persze jobb lenne közvetlenül a generátoron mérni, de gyakran nehéz hozzáférni.
Jó az az akkun, mert ott a lényeg, hogy meglegyen a feszültség. Hiába termel a generátor eleget, ha útközben elveszik...
Milyen idős akku? Hogy van az autó használva? Gondolok itt arra, hogy mennyi ideig jár a motor tipikusan indítás után?
Álló motornál lámpával megnézi, hogy a generátoron van-e feszültség. Ha van, akkor van összeköttetés a generátor és az akksi között. Nameg ha a a generátoron méri a feszültséget, akkor a vezetékeken létrejövő feszültségesés nem hamisítja meg a mérési eredményt. Persze ha nagyon le van merülve az akksi, akkor így is idő kell, míg reális feszültségértéket mérünk a generátoron.
Idézet: Ez nem ilyen digitális dolog, hogy ha világít a lámpa, akkor már biztosan jó is az összeköttetés. Attól is függ a dolog, hogy milyen a vezetékezés kialakítása, mennyire korrodáltak az érintkező felületek, nincs-e valahol laza csatlakozás, stb. Láttam én már olyat, hogy generátoron ott volt a 14V atomstabilan, csak épp az akkun változott 12,5-14V között terheléstől meg épp rezgéstől függően...„Álló motornál lámpával megnézi, hogy a generátoron van-e feszültség. Ha van, akkor van összeköttetés a generátor és az akksi között.” Idézet: De a lényeg az akkun mérhető feszültség, nem a generátoron mérhető! Persze nem árt az utóbbit is mérni, de nem ez az elsődleges szempont. Biztosan nem lesz az akkun 14V akkor, ha a generátor nem termel elég áramot...„Nameg ha a a generátoron méri a feszültséget, akkor a vezetékeken létrejövő feszültségesés nem hamisítja meg a mérési eredményt.” Idézet: Pár perc alatt beáll a 14V indításképtelenre merült akkunál is, de mire a motor hőmérséklete beáll az üzemire, addigra biztosan. „Persze ha nagyon le van merülve az akksi, akkor így is idő kell, míg reális feszültségértéket mérünk a generátoron.”
Egy kiskapacitású akksin valóban hamar felmegy a feszültség, de egy jó nagynál már több idő kell. A töltővezeték hossza és keresztmetszete is számít. Bár lehet, hogy az a gond, hogy én traktorokhoz vagyok szokva.
Bocsi srácok,vaklárma volt!/szerencsére/
Akkusaruban a csavarmenet meg volt szakadva,és ez okozta a gubancot. Köszönöm a gyors segitséget!
Egy ellenőrzést mindenképpen csinálnék ettől függetlenül.
Traktoron nagyobb akkuk szoktak lenni kisebb generátorral társítva, ott valóban kell több idő. Dehát ugye traktor nemis úgy van tervezve, hogy ötpercenkénti indításnál se merüljön le az akku, mivel azoknál nem ritka, hogy egész nap is jár a motorjuk egy indítást követően, és fogyasztó közel sincs annyi, mint egy autóban.
Olyan is vót már, hogy az aksin 13V, a generátor kivezetésén meg 15-16. Aztán mikor helyreállt az összeköttetés kettejük között, 14 itt is meg ott is.
Természetesen rámértem,a generáron 14.2V-ot
az akksin pedig 13.87V-ot. Ugy tudom,hogy ez jónak mondható,de javitsatok ki ha tévedek!
Nem rossz, de akkor lenne igazán jó, ha ugyanannyi lenne. De így legalább nem dermed meg a vezeték hidegben.
Közben milyen fogyasztók voltak bekapcsolva? Mert ha fényszórók be voltak, akkor elfogadható a dolog, de ha csak a motor járt, akkor kicsit soknak tűnik az esés. Nem ártana végignézni a generátor és az akku közötti vezetékeket (a negatív oldalon is).
Üdv! A minap szétkaptam a kocsiban a generátort mivel csak magas fordulaton volt 13-14 körüli töltésem. Szétszedve látom hogy az állórész két kivezetésén eltört a forrasztás ami a diódához vezet. Na mondván megvan a probléma hát összeforrasztottam. Csapágy hibátlan szénkefék oké. Wd40 a szénkefék csúszórészéhez és szépen megpucoltam törülgetem mindent. Összerakom és be az autóba. Beindítom végre hallom az utóbbi időben eltünt gerjedő sívitó hangot. Mérek 13.7V simán tompitottal 13.3V. Hűű kész a gép. kb 1 percet járt öszvisz a motor.Leállítom és látom enyhén füstöl és rohadt meleg a generátor. Mit ronthattam el? A WD nemkellet volna? Leéghetett a generátor? Mit kéne mérni és hol? Ez egy magneti marelli generátor és ha jól számolom 4 kivezetés jön le az állórészről.
Nem csípődött oda valahová egy állórészvezeték az összerakás során? A WD-től lehet büdös, de azért füstölnie szerintem nem kellene.
Nem csípödött biztos. Csak a hátsó műanyag burkolatot vettem le. semelyik kivezetés és ház között nincs zárlat a multi szerint. csipogoval a dióda mérős izével mértem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |