Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Tisztelt hozzáértők!
Szerencsére a régebben írt problémákat sikerült a segítségetekkel (különösen "samara és sufni tunning" segített sokat) megoldanom. De. Sajna most előjött egy újabb hiba, nem akar világítani a ventilátor szabályzásnál a lámpa. A műszerfal többi része világít, csak a hőszabályzó környékén levők nem. Kérem ha tudtok segítsetek. Köszönöm. (Octavia AEE)
Tovább kutatnék fals levegő ügyben, de kikacsintgatnék másfele is.
Megpróbálnék hibakódot olvasni, talán találok benne valamit. Élőadatokat is néznék, ott is lehet látni, ha valami nem kerek, és lehet tovább agyalni. Csak azt nem értem, ha a fékpedált nyomkodod, akkor beáll, ha ledugaszolod,akkor meg nem jó. A tapasztalatom pedig azt mondja, hogy ha benyomod a fékpedált és akkor beáll az alapjárat, akkor a membránszakadás szokott lenni. Nézelődj nincs-e kidörzsölődve a vákumcső, esetleg leesve.
Hibakódolvasás volt kb 1 hete! nem volt semmilyen hibakód!
Holnap még leveszem az egész csövet és átnézem hogy nincs e megepedve vagy ilyesmi, mert csak a fékrásegítőröl húztam le és úgy dugaszoltam le! De lehet hogy igazad lesz mert attól függetlenül lehet ,hogy a csővel van a baj! Holnap megnézem! Amúgy membránszakadásnál a fékrásegítő ugyanúgy működik? Jah és még azt elfelejtettem írni , hogy kinyomott kuplungnál lassításkor nagyobbat fékezek akkor leáll a motor! ez kb az elmúlt 2 hétben 3-4 szer fordult elő!
Nézd meg azokat a csöveket is, amik a fékrásegítő (vastag) csövéből ágaznak ki, ha van ilyen.
Fékezéskor mechanikusan van féked, de nagyobb pedálerő kell a megálláshoz. Vannak olyan autók, amiknél rásegítő nélkül blokkolni sem lehet Ha van benne rásegítő és az a hibás, akkor azt orvosolni kell, mert különben nem fogsz tudni időben megállni. Szokott benne lenni a csőben egy szelep is, hogy biztosan csak szívjon. Nézd meg azt is, nehogy az legyen elrepedve.
Nincsen kiágazó cső! Csak az az 1 van szeleppel!
Levettem az egész csövet és úgy dugaszoltam le de a hibajelenség változatlan! a kormányszervónak nem tudom hogy köze van e a vákuumhoz de , újabban észrevettem hogy a legkisebb kormánymozdulat alapjáraton fordulatesést okoz! Most voltam műszakiztatni, kértem a szerelőt , hogy nézze meg a fékrásegítőt! Azt mondta nincs baja! valamit befujkált a pillangószelepbe! akkor jó lett az alpjárat kb 2 percig! Azt mondja hogy ez a jelenség időnként előjön...hogy a kartergáz lerakódik vagy mi és ki kell pucolni! Kérdezem én 2 percenként? Szóval ez totál hülyeség szerintem! Csak az a kérdés hogy abban a 2-3 percben meg mitöl volt jó?
A torkot tisztította ki.
ott is vannak levegőcsatornák. Ebben a fórumban már volt róla szó a tisztításról, meg a kipufogógáz visszavezető szelepről, ülepítőszűrőről. Olvasgass vissza, és ezeket a tisztításokat végezd el. Próbáld meg a torkot kitisztítani, majd próba.
Szia nekem is csinálta a problémákat sorra kidobálta az ikonokat probléma megoldása van a komjuternek egy feszültség szabájzó reléje érdemes megnézni ezt a hibát nem irja ki a hibakiolvasó
Nem ritka hiba hogy nincsenek a hejűkre rakva vagy másik cső helyére rakják....nálam szakszervizbe rakták rosszúl őssze
Én nem beszélni magyar....He he..
Sziasztok.Nekem olyan problémám lett a kocsival(2005-ös1,4,es)lemerült az aksim,feltöttem,ekkor megbolondult a központizár.Nyit-zár...nyit-zár,ha ráadom a gyujtást akkor pedig az ablaktörlö indul és meg sem áll mig rajta van a gyujtás.Valaki futott már bele ilyenbe?Még egy kérdés az normális,hogy az olajnyomás lámpa akkor is kialszik ha nem inditom be a motort(kb.30 másodperc után).Köszi ha valaki tud tanácsot adni.
Szia!
Csak nem a helyén töltötted, benne a kocsiban lekötetlen állapotban?
Nem szedtem ki(a gépkönyvben azt irják nem kell én hittem nekik)
Ha levette az aksisarut, legalább az egyiket, akkor teljesen mindegy hol van fizikailag az aksi.
Én ha töltök nem nagyon szoktam rajtahagyni a saut, bár ez függ a munkától is. Mert ha többször kell indítózni, akkor rajathagyom, de kevés töltő éli túl az indítózáskori áramokat. Nekem egy jó öreg orosz töltőm van (toroid trafós), magához képest nmegvan az esze. Hiába érintem össze a két csipeszt nem megy zárlatba (okos elektronika ). Minden esetre ne töltsed az aksit ha rajt van a saru.
Sziasztok.Régi olvasója vagyok az oldalnak,és a válaszok sok megoldatlan kérdésben segítettek,de most mégis kellene egy kis segítség...Van egy 2002-es 1.4 16v ,BCA motorkódos octaviám és a következő jelenséget nem nagyon tudom orvosolni:Röviden:motordiagnosztikai lámpa kigyullad a műszerfalon -akkusaru levesz,vár 10percet ,visszarak ,lámpa nem világít,látszólag minden jó de a próbakör alatt mintha kevesebb lóerő lenne benne és nincs hidegen megemelt fordulatszám(Szivató).Ezután hibakiolvasás, megvan a hiba-P0116-motorhőfok jeladó hiba.Csere megtörtént,látszólag megint minden OK,az autó áll két napot,indítom-nem indul ,csak a 3. próbára,de akkor is úgy hogy indítózás közben el-el kapta egy pillanatra.beindult de "szivató" sehol,majd próba, a kocsi jól megy...Szerintetek kellene még egy diagnosztikai alapbeállítás is? Itt pillangó-szelep tisztítás utáni számítógépes progival végzett beállításokra gondolok.Hát ennyi...Előre is köszi a segítséget.
Én egy üzemanyag rendszernyomást néznék.
2-3 nap alatt visszaengedhet. Ha meg tudod oldani, köss a rendszerbe egy nyomásmérő órát. Lehetőleg hideg motornál, ha nem szeretnél szalonnát sütni. Amikor leállítod írd fel mennyin áll, hagyd állni 2-3 napot (hétvégén szombat, vasárnap). Hétfőn indítás előtt újra nézd meg. Ha visszaenged a rendszer azt látni fogod. Elsőre ezzel kezdenék.
Azt még elfelejtettem mondani,hogy az régi-hibás jeladó kicserélése előtt ez a jelenség nem állt fenn.Csak a visszajelző világított és kevesebb lett a teljesítménye,tehát nagyobb gázadásra volt szükségem ugyanakkora menetdinamika eléréséhez ,mint régen de ha levettem a sarut és 10 perc után visszaraktam ,akkor minden jó volt addig ,amíg újra nem világított a visszajelző .Ez nagyobb fogyasztást is eredményezett.Ezzel így játszottam 100-150 kilométerenként.A csere után viszont a fentebb leírt hibát produkálta.Úgy gondolom,hogy az üzemanyag-rendszer nyomása nem függ össze az akksi saru "pihentetésével"és a jeladó cseréjével.Persze megnézem a nyomáspróbát is,hátha lesz belőle valami.
Pár perce ismét beindítottam és ugyanazt produkálta mint 2 órával ezelőtt,tehát többszöri próbálkozás után indult csak be. Minden javaslatot kipróbálok.Előre is köszönöm!
Én a nehéz indulásra írtam.
Az meg természetes, hogy megnő a fogyasztás és a menetdinamika is rakoncátlankodik, mivel ha világít a MIL lámpa, akkor beáll egy "gyári programra". Amikor levetted a sarut, akkor a vezérlő "elfelejtette" a hibát, majd egy idő múlva újra betárolta, és átállt "vészprogramra", hogy a szervizig el tudjál menni. A jeladó ugyan olyan papméterekkel rendelkezik, mint ami az autódba kell? Előfordulhat, hogy hasonlít, de nem jó az ellenállása, és azért rakoncátlakodik. A távolság megfelelő a leladónál? Nincs rajta fémforgács, szilánk, szennyeződés? Mármint főtengelyjeladóról beszélek. Hőfokjeladónál sem mindegy az érték. Az is lényeges. hogy növekvő hőmérsékletre a benne lévő ellenállás növekszik vag csökken.
A jeladó gyári,bele van ütve az ehhez tartozó márkák jelzése(WV,Audi,Seat,Skoda).A műanyag burkolat színe is megegyezik--zöld színű. Nem gagyi helyről vettem .Kimértem a "lábakat",mindegyik közel azonos értéket mutat.Ezzel ellentétben a rossz jeladó ,amit kivettem ,az egyik" lába"feltűnően magas értéket jelzett.A főtengely jeladó ok, semmi olyan szennyeződés nincs rajta.Ebből kiindulva rosszat nem tettem,csak valami változott a csere óta,és lehet hogy itt van előttem ,de nem veszem észre....
A kiugróan magas értéket miből állapítottad meg?
Nem lehet, hogy az a jó érték? Autódatát vivdet néztél? amiben benne vannak az értékek. Egyéb hibára is gyanakodnék (ezen felül): csatlakozó érintkezése (biztosan megfelelően érintkezik?, nincs eltörve a csatlakozó tövében vezeték?, kidörzsölődés, ami akár testzárlatra is mehet?)
Kedden délután elviszem egy komplett diag. vizsgálatra,remélem találunk valamit.Majd megírom,hogy mire jutottam.
Mindig érdemes ide visszanézni, mert sokszor csak ámulok bámulok, hogy vannak kollégák akik röntgen szemekkel is rendelkeznek. Ha a főtengely jeladót (a váltónál van - kuplungharang) szemügyre akarja venni az ember, minimum egy mini (szál optika) kamera torx fej és ahhoz egy flexibilis szár kell, a legjobb esetben és természetesen ha ügyes az ember. Roszabb esetben váltó, lendkerék a kuplunggal (fordított kuplung) kiszerel. Az állítólagos jeladó hiba oka lehet a kezdődő termosztát meghibásodás, sőt a vízpumpa meghibásodásának kezdeti tünete is de lehet még a kiegyenlítőtartály zárósapka is (levegősödés- vízgőz). A jeladók bevizsgálásának menete a hideg - meleg és az üzemmeleg állapotok alatti ellenállás mérés és ezeket a méréseket összehasonlítani a kiolvasás során mért hő értékekkel. Egyszerűbb módja az öngyújtó teszt. Egyébként két jeladó is van egymás mellett az egyik a vízhőmérséklet jeladó 2 láb és egy úgynevezett többfunkciós hőfokkapcsoló 4 láb. ami egyben a motor hőfok jeladó is. Mivel ezen típuson elektromos gázpedál van javaslom húzzad le a csatlakozóját járó motornál, majd dugd vissza a csatit, és állítsd le a motort. Csak gyújtást tegyél rá, majd vedd le és ismét tedd rá. Ezt egy párszor 4-5 el kell játszani, maj ezután indítsd be a motort.
Sziasztok.Nagy öröm,hogy köztetek lehetek.Véletlen akadtam erre az oldalra?De el sem mondhatom mennyire megörültem neki.Szóval Nekünk is vacakol az octaviánk.Szakadó esőben,teletankal,úgy meg állt,mint a kutya.Elvontattuk a szervizbe,rárakták a diagnosztikára,ésssssssss SEMMI,a számítogép minden rendben talált.A múlt héten ismét megtréfált"álmaim autója"A CSÚCSFORGALOMBA,de sikerült kitolni,megmozgattam az elosztó fejet,s pöccre iddult,valószínűleg kontakt hiba miatt.Kérdezném az olvasottak
alapján,hogy létezhet,hogy valahol mégis beázhat?Illetve kérdezném/lehet butaság,nézzétek el Nekem/Az elosztó fejet,ill. a gyújtó trafót kiletne-e kenni valami kontakt zsírral vagy szilóval azoknál a részeknél,ahol esetleg letestelhet és ezvégett zárlat keletkezhet?
Szia. Üdv a csapatban.
Én is jártam így. (valahol az előzményekben írtam) A szerelőmet rögtön felhívtam, azt mondta hogy próbáljam levenni az akkusarut majd próbáljak indítani. Bejött. Aztán megint és megint. Egyszer csak nem. Egy villamosságis barátom jött ki és megmozgatta a csatikat a motortérben és láss csodát röffent. Azért mondta hogy mivel 99-es a vas nem ártana kontakt spray-val átfújni őket. Miután megint szarakodott, nekifogtam. Kontakt sray nem volt csak Wd40. Azzal fújtam meg az összes csatit és a csavaros kötéseket is. (akkunál és a testkábeleket) Na azóta pipec. A csatiknál vigyázz a széthúzásnál mert trükkös. Majd referálj.
Sziasztok ! Én is új vagyok, és örülök, hogy rá találtam erre a fórumra. Nekem is, ahogy itt már páraknak, elő jött a műszerfalas leállós jelenség, és nagyon örültem neki amikor itt rá találtam a megoldásra. Neki is láttam a javításnak óra ki miszlikre szét, ellenállások vége megforraszt óra vissza. A mutatók helyre is jöttek, sőt lett ABS -em is ami az autó megvásárlásakor Júliusban még nem volt. Viszont a légzsák lámpa nem javult meg, ami a mutatok le esése előtt még működött.
A mutatók le esése előtt még az is feltűnt, hogy a műszerfalon, a hőfok figyelmeztető lámpa időnként villog és sípol, de hő fok mutató teljesen normális helyzetben van és a vizem sem forr, mert ezt már rögtön hideg helyzetben is csinálja. Először arra gondoltam, hogy ebben a típusban talán így jelzi azt hogy a hőmérséklet odakint 5 C fok alá esett. De később amikor 12 C felett volt akkor is csinálta. Ezúton kérdezném azt aki ezt a forrasztási dolgot már csinálta biztos hogy csak azt 3 pontot kell megforrasztani, vagy esetleg más hol is lehet ilyen pont. Esetleg még arra gondolok, hogy nekem sajnos nincsen precíziós pákám, csak egy TESO-ban vásárolt egyszerű, hogy túl sok ónt raktam rá és két ellenállás így nem csak a köztök lévő ponton, hanem direktbe is találkozik, ez okozhatja-e a fent leírt jelenséget. Köszönöm a türelmeteket a regényért. Üdv.:Laca801
Szia. A légzsák környékén vigyázz, csak levett akkusarunál húzogasd le a csatikat mert ha elszólja magát.......
Anno én is csináltam amikor a csatikat fújogattam meg és a szerelőm szólt rám hogy eldurranhat.
Szia
Nálam bevált ez a forrasztósdi,az IC-re tettem még rá egy hűtőbordát,én csak a három ellenállás forrasztását erősítettem meg. A légzsák lámpával, és a hőfok lámpával semmi probléma nincs
Köszi a gyors választ És hogy rögzítetted rá a hűtő bordát, illetve mekkorát tettél rá ? Elég ha teszek esetleg az IC-re, egy alumínium lapkát ?
Volna még egy másik kérdésem is. úgy vettem az autót, hogy gyakorlatilag a jobb első ajtónál minden le van bénulva, ide értve elektromos tükör központi zár.
Kérdésem az, hogy ezt okozhatja e az, hogy a jobb oldali első ajtóban nincs benne az ablak emelő motor, mert én arra tudok gondolni, hogy az zárja be az áramkört. Jó e a feltételezésem ? Illetve azt is megfigyeltem, hogy ha benyomom a hátsó ablakzár gombját a szivargyújtóm sem kap áramot. Ja és még az is ide tartozik, hogy ha kulccsal zárom az ajtókat jobb első kivételével mind lezár és a riasztó be élesedik, de a jobb első ajtót kihagyja körből, tehát ott nyitnék nem riaszt. És távirányítóval pedig egyáltalán nem tudom sem lezárni sem kinyitni pedig új elemet is raktam mind a kettőbe és a tanítási meg volt. Azt még hozzá teszem, hogy záráskor az irányjelzők nem villannak nyitáskor viszont igen. Ha jól tudom villanniuk kéne legalább egyet záráskor. A jobb első ajtónál elvolt vágva két vezeték de azt már összeforrasztottam és leszigeteltem, de semmi. Van esetleg valakinek valami tippje ? Merre találom a riasztó központi vezérlőjét ? Típus: OCTAVIA I 1999 74KW AKL Üdv.: Laca801
Tökéletesen elég az alumínium lapka.
A rögzítést nem valami szakszerű,de működő módon oldottam meg , a hűtőborda sarkait ragasztópisztollyal ragasztottam a nyáklemezhez. a borda méretét csak a hely határozza meg: akkorát tettem amekkorától még rá lehet tenni a műszerek hátsó burkolatát.
Szia!
Idézet: „A jobb első ajtónál elvolt vágva két vezeték de azt már összeforrasztottam és leszigeteltem, de semmi.” Valami hiba még biztosan van, ha más nem, akkor a mikrokapcsoló, vagy még egy vezeték el van szakadva, csak a szigetelésen belül és nem látszik. Húzogasd meg a vezetékeket (óvatosan), azon a részen, ahol a másik kettő is javításra szorult, nem-e megnyúlik (mint a gumi), mert akkor csak a szigetelés a folytonos, a vezetőér nem. Ha a mellékelt rajzokhoz vezetékszínek is kellenek, majd szólj, és akkor részletes nagyított képet teszek fel róla. |
Bejelentkezés
Hirdetés |