Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   73 / 345
(#) bankimajki válasza musika hozzászólására (») Jan 9, 2011 /
 
Egyébként a főtekercsnek kell lenni, a munka javát végző tekercsnek, tehát nem hiszem hogy károsodik. (De nem árt egy kis bimetáll kapcsolós védelemmel is ellátni.)
(#) csabee hozzászólása Jan 9, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!
Van kettő villanymotorom és nem tudom, hogy melyik is lenne a legmegfelelőbb számomra a kúpos hasítógépemhez...
Sajnos nincs 3fázisom, ezért gondolom nem lesz egyszerű!
Melyikből tudnám a legtöbbet kihozni szerintetek?
(#) bankimajki válasza csabee hozzászólására (») Jan 9, 2011 / 1
 
Nem tudom milyen fordulat és nyomaték kell a hasításhoz, de szerintem a kisebb fordulatszámú az optimálisabb. (Ott majdnem 2X akkora a nyomaték.) Bár az ékszíjtárcsáktól is függ. (Mivel a motorok teljesítménye azonos, így az áttétellel kell játszadozni.) Itt egy link (ebben is 1440f/min.-est használnak.) Bővebben: Link
(#) csabee válasza bankimajki hozzászólására (») Jan 9, 2011 /
 
Pontosan én sem tudom, tudom de állítólag 200-250-s fordulat elég. Nyomaték meg a fa csomósságától is függhet. Gondolom, hogy minél több annál jobb...
Hányszor megnéztem ezeket a videókat és milyen szépen elkerülte a figyelmemet hogy miből is rakta össze a fickó... KÖSZI...
Több szem többet lát... Holnap le is cserélem a mocit...
(#) csabee hozzászólása Jan 9, 2011 /
 
Üdv! Azt szeretném még kérdezni,ha ezt a motort teszem fel akkor milyen üzemi és milyen indító kondit tegyek fel és hogyan? Átnéztem az egész témát itt a fórumon de nem igazán jött le nekem a dolog. Szerintem bennem van a baj...
A motor jelenleg deltába üzemel.

S5000008.JPG
    
(#) bankimajki válasza csabee hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Sajnos erre én sem tudok most így választ adni. (1 f.-ú mociknál tudom, de 3f-nél nem. Számolni meg lusta vagyok.) Biztos jön majd valaki aki megmondja.
(#) csabee válasza bankimajki hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Ahogy én kivettem kw-ként 70mikrot kell neki adni.Tehát nekem legalább 150mikros kellene. No de ez üzemi vagy összesen kell ennyi... Na ebben kell nekem a hozzáértők segítsége mert valahol elvesztettem a fonalat!
Addig is köszönöm...
(#) bankimajki válasza csabee hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Ez sok lesz üzeminek szerintem. (De, mint írtam ebben nem vagyok biztos.)
(#) fater0827 hozzászólása Jan 10, 2011 /
 
Üdv fórumlakók
Találtam egy oldalt villanymotor.lap.hu. Link Bővebben: Link .
Pár percig voltam ott ,érdekes.
Üdv
(#) fater0827 hozzászólása Jan 10, 2011 /
 
Üdv
Lenne egy kérdésem. Van egy AUTOMATA mosógép motor amit(amin) fixre kötöttem a kondikat ,mivel üzem közben így van kötve .Tapasztalatom 2+1 kondi nem melegszik akár 2800(2 kondi) akár 400(1kondi) fordulaton járattam ,persze a motor sem .Ez üresjáratban történt. Melegedhet-e terhelve avagy nem ? Valaki próbálta-e így ? A motorhoz való eredeti kondít eredeti helyen használtam. Másik tapasztalat , amelyik fordulatot nem használom ott a kivezetéseken 0 V-ot mérek így akár össze köthetném, még egy infó a két tekercselés egymástól független .
2x3 kivezetése van (nem 3 fázis ) 1 fő 1 segédfázis és 1 közös mindkét fordulaton.
Válaszotokat véleményeteket előre is kösz.
Üdv
(#) erbe válasza csabee hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Ha te készíted a képen látható szerkezetet:
Az egysoros ékszíjtárcsa helyett legalább kettőt tegyél. Jobban jársz, ha a lassúbb motort teszed föl. 120 mikró indítókondenzátor és kb 40 mikró üzemi kell hozzá. A 2,2 KW-ból kb 1,5 KW marad.
(#) csabee válasza erbe hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Üdv! Végre itthon...
Igen én csinálom a szerkentyűt. A tárcsa csak ideiglenesen van rajta a míg ki lett próbálva. Ez csak 270mm, 300mm lesz rajta. Köszi a kondi infót, azt még esetleg megtudnád mondani hogyan kössem be a kondikat? Láttam példákat de az egy dolog...
(#) lutyii hozzászólása Jan 11, 2011 /
 
Sziasztok!

Adott egy iratmegsemmisítő motorja (1fázisú), amit szeretnék működésre bírni. A motor bekötésére lennék kíváncsi, hogy mit hova kell kötnöm ahhoz, hogy az egyik illetve másik irányba forogjon. A motoron lévő adattáblát mellékeltem, de számomra nem világos a bekötés. )

Kösziönöm ekőre is a segítséget!

motor.jpg
    
(#) erbe válasza csabee hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
"Ez csak 270mm, 300mm lesz rajta."
Attól még 2soros kell rá. Kevés a felület a teljesítményhez. Nem a nagy tárcsán, a kicsin. !
"Láttam példákat "
Másképp nem is lehet bekötni.
Tekercsek deltába. Egyik csavarra fázis, másik csavarra nulla, az üzemi kondenzátor meg a harmadik csavar és valamelyikre a kettő előző közül. Attól függően, merre forog megfelelően. Az indítókondi meg párhuzamosan az üzemivel, csak közé egy nyomógomb.
(#) kadarist válasza lutyii hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
Érdekes, hogy a távolkeleti gyártó még a szürkét sem tudja helyesen leírni angolul (Gery).
(#) VIM válasza lutyii hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
Szia! A fázist a zöldre, a nullát a fehérre. A kondenzátor egyik végét szintén a zöldre, a másikat pedig a feketére. Forgásirány váltásra csak akkor lenne lehetőség, ha ki volna hozva a biztosítéknál lévő kötési pont is, mert vagy a fő (M), vagy a segédfázis tekercsben (A) kell áramirányt váltani. Ha a pirosra kötöd a nullát, akkor az egyik védelme ki van iktatva a motornak. Ha a fehér szállal nem indul el, akkor a pirossal mennie kell, HA ép a tekercsvédő biztosíték.

motor.JPG
    
(#) lutyii válasza VIM hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Szia!
A motor tuti, hogy megy mindkét irányba, mert az iratmegsemmisítőn volt irányváltás. A kivezetésen megvan mind a 4 színű (szürke,fehér,piros,fekete) vezeték.
Esetleg az alábbi elképzelésem jó lehet?
egyik irány: N - fehér, L - szürke
másik irány: N - fehér, L - fekete

Vélemény?
(#) Tomi111 válasza lutyii hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Üdv!

Hát ott a fekete vezeték! Nem az a másik irány?
próbáld így:
Nulla a fehérre (vagy a pirosra, ahogy VIM írta)
Fázis a szürkére(egyik irány)
Fázis a feketére(másik irány)

Üdv! Tomi
(#) lutyii válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Szia!

Igen ez lett a megoldás amit te is (korábban én is) megadtál. Kipróbáltam és működik minkét irányban.

Köszönöm VIMnek és persze Neked is, hogy foglalkoztatok a problémámmal.



Lutyii
(#) Hutty válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Persze ez akkor működik így, ha feltételezzük , hogy az M és A jelű tekercsek egyformák. Mert a leírásod alapján: szürke-fehér betápnál az M a fő tekercs, a fekete-fehér betápnál meg az A a fő tekercs. Esetleg a visszaforgásnál feltételezik a rövid idejű használatot, és megengedhető a melegedés.
(#) Tomi111 válasza Hutty hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Üdv!

Valóban így van, csak a leírásból ill. az adattáblából gondoltam arra, hogy a kondi gyárilag rá va építve. Eredetil alkalmazásban is gondolom egy sima váltókapcsoló kapcsolta. Viszont igazad lehet. Nem biztos, hogy egyforma a két tekercs. Lehet, hogy visszafelé járatva(eredeti bekötés szerint) csak rövid ideig bírja.
Talán a fekete vezeték lehet a fordított irány? Csak mivel külön van a többitől a rajzon? De ez szerintem látható is ill ki lehet mérni, mivel nyitott a motor.

Üdv!
(#) baloghvl hozzászólása Jan 15, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!

A minap találtam a padláson egy régi villanymotort. Mivel 8 kivezetése van ezért megakadtam a kipróbálásakor. A fórumot nézegetve találtam róla 1 fázisú bekötési rajzot, indítórelével. Kérdezném, hogy lehet-e ezt a motort 3 fázison üzemeltetni? És azt is hogy akkor ehhez a motorhoz semmiféle kondenzátor nem szükséges 1 fázisú üzemnél?

Köszönöm előre is a válaszokat!
(#) erbe válasza baloghvl hozzászólására (») Jan 15, 2011 / 1
 
Ahogy a bekötésből és a kapocstáblából is látszik, ez egy régi 110/220-ra készült mosógépmotor. A segédfázis fázistolását úgy oldották meg, hogy az indítótekercs vékonyabb vagy éppen sárgaréz huzalból készült. Nem kell hozzá kondenzátor.
3 fázisra csak áttekerve használható.
(#) baloghvl válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2011 /
 
Üdv!

Köszönet a gyors válaszért!
Menet közben kipróbáltam az itt talált rajz alapján bekötni. De sajnos nemigazán működik a dolog. Csak ritkán áll a forgórész olyan állapotban hogy ne kelljen belökni. Általában csak búg meg remeg. Be kell lökni. Néha azért elindul (csak indítógombot használtam), de csak bizonyos polaritás mellett. Aztán meg az is problémám hogy arra forog amerre belököm. Gondolom régen sem kellett belökni a mosógépet, tehát valamit nem jól csináltam. Nem tudsz esetleg egy jobb bekötést adni hozzá?

Köszi!
(#) VIM válasza baloghvl hozzászólására (») Jan 16, 2011 / 1
 
Szia! A rajz alapján próbáld meg bekötni, mert az amit találtál, azon az áthidalások nem jól vannak (pedig én raktam fel azt is), bíztam benne, hogy nem okoz különösebb gondot átkötni más polaritásra. A főfázis tekercs az:V2-U2, V1-U1 a segéd pedig:W1-Z1, W2-Z2. Nincs kondenzátor, vagyis nem volt régen használatos ezeknél a motoroknál, csak indító relé.
(#) baloghvl válasza VIM hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Szia!

Köszönöm szépen a válaszod! Megyek és ki is próbálom, majd jövök az eredménnyel.
(#) baloghvl válasza VIM hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Kipróbáltam, de nemigazán működik a dolog. Mindkét irányba próbáltam bekötni, a forgásirányt próbálja is tartani de igazából arra forog amerre belököm. Sajnos önmagától nem tud beindulni, csak nagyon ritkán áll úgy a tengely hogy sikerül neki, akkor is nagyon nagyon lassan.
Holnap megpróbálom kimérni a tekercseket jók-e. Én erre gyanakszok még. Jól értem, hogy pl nem V1-V2 egy tekercs hanem V1-U1?
Továbbá kérdezném hogy érdemes lenne kondenzátorral próbálkozni, hátha azzal jobban indulna?
(#) VIM válasza baloghvl hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Igen. 220V-ra sorba vannak a tekercsek kötve, 110V-ra pedig párhuzamosan. Az a négy tekercs van benne amit a betűjelzések szerint leírtam. V2-től U1-ig a főfázis tekercs, U1/Z2-W1-ig a segédfázis lenne. Ez biztosan így van. Ha minden igaz a tekercsek 110V-ra vannak tekercselve, de a segédfázis része annál is a Z2-W1-t képezi.
(#) Joci0931 hozzászólása Jan 17, 2011 /
 
Üdv!
Ennek a motornak a bekötéséhez kérnék egy kis segítséget. Azt hiszem Bácska tipusú szivattyúmotor.
Ellopták de meglett és így kaptuk vissza és szeretném bekötni. Előre is köszönöm!

DSC00605.JPG
    
(#) VIM válasza Joci0931 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Szia! A fényképezőgép ikonra kattintva minden képet megnézhetsz ami ehhez a témához tartozik és így ez a bekötés nagyon megegyezik a Te motorod bekötésével, csak itt fejjel lefelé kell nézni, mert nálad sárga a főfázis, fekete a segéd.
Következő: »»   73 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem