Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
De ha feszültséget mértél, rossz csatlakozóból akkor is kimehetett. Nézd meg, nem nagy ügy.
Itt 200 microA mereshataron van a muszer. ha jol latom a 200mA-es hataron se mutat semmit ?
Majd csokkentve a mereshatarokat? [20mA; 2mA]
Biztosan jó ez a műszer? (Mivel jól kötötted be.) Az áramkör helyett egy sima ellenállás áramát mérd meg először. Ha ott mutat értéket, akkor jó a műszer. Ha ellenállással is kipróbáltad a műszert és ott mutat értéket, akkor már csak arra tudok gondolni, hogy olyan nagy frekvenciájú áramlökések vannak az áramkörben amit a műszer nem tud kiértékelni DC árammérő üzemmódban. (Mondjuk ez így nem teljesen helytálló, de nincs jobb ötletem.) Amennyiben,a műszer árammérője működik, akkor próbáld ki azt, hogy a kapcsolásoddal is sorba kötsz egy 10ohm-os ellenállást. És az ellenállásnak a feszültségét méred. (Elsőnek DC majd AC állásban.) Ezek után egy sima Ohm törvénnyel kiszámolod az áramot.
Zolika60, ha a biztosíték rossz a műszerben, akkor nem is működne az ÁK. Vagyis nem folyna áram.
Sziasztok!
Hibás alkatrész keresésnél ugye célszerű a mérendő alkatrész egyik lábát kiforrasztani és kiemelni. De sok esetben erre nincs szükség. Viszont: Én most keresek egy feltehetően megnyúlt ellenállást. Nincs kedvem az összeset kiforrasztani. Ha például egy 750 ohm ellenállást beforrasztott állapotában mérek és az eredmény 680 ohm akkor az szerintem jó. Vagy tévedek?
HO-HÓ, jobban megnézve a képet igaza van zolika60-nak. Mivel tényleg rossz helyre van dugva a mérővezeték. És akkor valószínűleg tényleg el van szállva a 200mA-es bizti a műszerben. Ennyi a hiba. Most azért világít a LED, mert a 10A-es sönt ellenálláson átfolyik az áram, csakhogy annyira kicsi fesz. esik a söntön, hogy ezt a műszered nem tudja kiértékelni. Ennyi a hiba. (Megoldás: cserélj biztit a műszerben és kezd újra a mérést. Vagy amit korábban írtam, hogy egy ellenállást sorba kötsz az ÁK-rel és megnézed a rajta eső fesz.-et. Elég lesz DC állásban. )
Attól függ mi van vele párhuzamosan kötve.
Na ugye.
Amit írtál az nem teljesen igaz, mert ha megnézed alaposan a képet, akkor a műszere 200mA-ig ugyanazon a mérőponton csatlakozik az áramkörbe, ahol a fesz.-et is méri. Vagyis nem a mérőponttal volt a baj, hanem azzal hogy árammérésre tekerte a forgókapcsolót, miközben pl. fesz.et mért. És több, mint 200mA folyt az ÁK-ben. A többi pedig már egyértelmű.
Van benne biztosíték, ami zárlat esetén kiolvad, de ilyenkor nem is folyik át áram a műszeren.
Itt a kép. szerinted melyik bemenet van 200mA-ig?Bővebben: Link
Sőt, ezt még azzal is kiegészíteném hogy a 10A-es mérőponton csak akkor fog értéket kijelezni a műszer, ha a forgókapcsolót a 10A-es állásra állítja. Mivel az egyéb árammérő állásokban már a másik mérőpontról veszi a jelet a műszer. (De inkább megyek tanulni.)
Van amelyiken csak az árammérés nem megy. Az enyémen pl..
Igazad van! Én mondtam rosszul! Dugja át a másikba! Az enyémen külön van árammérési hüvely. Elnézést kérek!
Jelen esetben egy PNP tranyó bázis és kollektor közötti ellenállás.
Én jelenleg úgy tudom, hogy egy ellenállás, ha rossz akkor az ellenállása nem csökken hanem a tűréshatárom felülre nő vagy megszakad.
Ha megszakad, akkor még ott a tranzisztor párhuzamosan, amit mérhetsz.
ŐŐŐ... Ezt most nem értem. :no: Kifejtenéd bővebben?
Annak is van ellenállása. Mérd meg fordított polaritással változik-e.
Na?Ja és videolejátszó.És kiszedtem a kijelzőét.VFD ha jól tudom.
Üdv!
A fok celsiust hogy tudom normálisan megjeleníteni a fórumban? Nem találok rá helpet megy gyikot, a képletszerkeszőben sem találom...
Mekkora legyen a kondi kapacitása? Köszi a választ!
Hello!
Én továbbra sem értem az okfejtéseidet. Ha lerajzolnád szerintem el tudnám dönteni mit teszel. Mert számomra ellentmondások vannak benne. - Szimmetrikus tápot nem tudsz készíteni, az L200-al, mert az IC csak a plusz ágban szabályozhat. Tehát maximum két külön tápegységet, aminek aztán majd sorba kötöd a kimenetét. - A két tápnak, semmi esetre sem lehet azonos a két trafó tekercse. - Ha arra gondoltál, hogy egy közös GND ponthoz képest készítesz mondjuk egy 15V-os és egy 30V-os tápot, amit a 15V-hoz képest +-15V-nak nézel, az nem jó, mert a +30V-os rész nem terhelhető, a +15V-hoz képest. Mert mindegyik tápot, csak a saját negatív pontjához terhelheted. üdv! proli007
Ez alapján indultam el: Bővebben: Link. Itt elfogadtam, hogy nem probléma, ha két olyan tápot kötök sorba, amelyik a pozitív ágat szabályozza. Áramkorlát, rövidzárlat védelem, hővédelem van az L200-ban, szerintem majdnem tönkretehetetlen.
A második gondolatom az volt, hogy egy szekunderből állítok elő szimmetrikus tápfeszültséget (egyutas egyenirányítással (tisztában vagyok a rossz következményeivel)), mert pont van egy 100VA körüli trafóm, megfelelő feszültségekkel, amik majd táplálják a két L200-at. Ezeknek a kimenetét kötöm majd sorba. Szerintem arra szeretnél rávezetni, hogy a GND és -26V között lévő L200 kimenetén mikor pl. 10V potenciálkülönbség van (tehát -26V és -16V a GND-hez képest), akkor ha ezt összekötöm a másik táp GND-jével, akkor -16V-ot kötök össze a GND-vel. Ezt valóban nem szeretném én sem... Akkor lehet, hogy gondban leszek, mert a nagyobb feszültségű tekercs terhelhetősége nem valami nagy... Ha van 40VA, akkor nekem megfelel. Majd lemérem. Köszi, hogy rávezettél a hibámra!
Hello. Tanácstalan vagyok kérlek segitsetek. Ma le akartam szabni egy hangfalhoz a faanyagot és elromlott a dekopírfűrész, nemtudom hogy mi lett vele. Már vagy 10átnézem, minden alkatrész jó, de mégsem megy, mielőtt meghalt a hátsó részénél ahol a szénkefék vannak elkezdett erősen szikrázni és azóta meg sem mozdul, nem tudom mi lehet vele. Az egész szerkezet egy villanymotorból és néhány hogaskerékböl meg egy kapcsolóból áll. Kérem aki tud segitsen, mert az a legrosszabb az egészben, hogy nem is a sajátom, aposomtol kértem kölcsön.
Hello!
Ha nincs benne fordulatszabályzó, akkor nehézségi sorrendben: Megszakadt a kábel- elromlott a kapcsoló- fennakadt a szénkefe- elkopott a szénkefe- kiolvadt a kommutátor. Kisebb feszültségen pld. 24V váltó vagy egyen könnyebb megpróbálni. (Motoros topikok!) üdv! proli007
Sziasztok!
Egy nagyon amatőr kérdéssel fordulok hozzátok. Van egy MAS 830 by Som. típ. multiméterem. Az összes mérési módban értem a felbontást de a 10A-ban nem. Azt írja a felbontás itt 1mA. A kijelzőn megjelenik 0.00 Namost ha a mérést 10 amperig végzi akkor 10.00 a vége de akkor hol a mA. Ha viszont nincs 10A csak 9.99 akkor pedig a 99.99 jelentenéa 9.99 A-t. Kérlek segítsetek mert ebbe a butaságba beleőrülök. 0.37 az érték egyébként amit nem tudom hogy 370mA vagy 37mA. a 200mA -os tartományban viszont azt írja 1 azaz méréstartományom kívül esik. Én a 370 mA-ra tippelnék de akkor hol az 1mA felbontás?
Tényleg kiment a biztosíték.Majd veszek újat.
Amit ír azt méred.Ha 10mA-re állítod akkor 9.999-ig tudsz mérni.A pont elötti az egész és utána tized,század,ezred.Vagyis 9egész 999ezred lesz.Ha felviszedd 100mA-es határra akkor 09.99lesz.Ha még viszed akkor már A és akkor 0.999 lesz.Mindig addig viszed le amíg a műszer ki nem "akad",hogy a legpontosabb eredmény legyen.Amit írtál abból arra tippelek a műszered 5digites,ugye?
Mas 830-as a műszer és szerimtem 3 és 1/2 digites. A tizedespont után a 10A-es állásban két darab 0 van és azt írja kis használati útmutatója, hogy a mérési felbontás 1mA. Egyszerűen nem jön ki...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |