Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Nekem aluminíumbol akarták elkészíteni 8ezerért darabját.
A szonda az kényesebb dolog. A szereléséhez réz tartalmú spré szükséges és azt sem szabad mindenhová fújkálni. Ha a végét járná a szonda (200 000km feletti megtett út), átmeneti megoldás szokott lenni a szonda fejének a megbontása (burkolat eltávolítása). Kényes dolog. Oldószeres tisztítás kizárva! Ha nagyon durván be van rakodva a réseknél, talán óvatosan meg lehet tisztítani (műanyag kaparó eszközzel), hogy jobb értékeket tudjon mérni. Mivel drága mulatság a szondacsere, nem javaslom a házi barkácsolást, de a szerelők sem vállalják be ezt a megoldást.
Sziasztok nekem van egy 2003 oktáviám aminek a vezetö felöli ajtot ha kinyitom a belsö világitás nem müködik sem a figyelmetzetö sipolás ami a lámpa
égvemaradásnál szokott jelezni.A többi ajtonál viszont világit a belsö égö és tudom hogy mikor marad nyitva véletlenül.Köszönöm a segitséget!Üdv Orsi
Sziasztok!
Ezt a sok hozzászólást olvasva kissé kezdek megijedni.Ennyi rengeteg hibalehetőség, félelmetes! Nekem is van egy 2003-as 1.4 16v Octaviám BCA motorkódú. Eddig (kb 110000 km)szinte hibamentes. 6.5-7 fogyasztás,szeretem.Rövid időn belül azonban már a 3-ik szerelőhöz megyek, ugyanazzal a problémával. "Vizsgálati díjak"(5000,-) ellenében közlik velem, hogy szokjam meg a hibát, a szondám tökéletes. kérlek segítsetek. A lambda szonda különféle hibakódjait nyomtatják nekem sorozatban. minden szerelő mást, de megoldást egy sem.Néhány példa: fűtés visszamérés, égéskimaradás, stb. Mindet nem sorolom fel. Amit én tapasztalok: Mindegy, hogy hideg, vagy meleg a motor, indulás után röviddel elkezd rángatni a motor, majd pár km után rendesen megy. Motorhibalámpa állandóan sárga. (ha törlik a hibakódokat, egy ideig nem világít, de az első rángatás után igen.)Köszönöm! Laci
Köszi a segítséget , nem barkácsolok . Megveszem a szondát. 12000-ért találtam a X.-ik kerületben a Hs-Auto - nál. Ma megpróbáltam egy másik helyen a hibakiolvasást és az lett az eredmény, hogy kommunikációs probléma van a vezérlő egység és a műszerfalam között. annyi még hozzá tartozik az igazsághoz,hogy kb. 1 éve szarakodik az óracsoportom. Hol működik hol nem amikor nem akkor semmit sem mutat . Az ember azt mondja,hogy nem tud fojtó szelepen alapjáratot tanítani mert éppen most nem mutat semmit a műszerem és ezáltal nem világít a chek lámpa sem. Elküldött autóvillamosságihoz,hogy nézze meg a kábeleimet és az óracsoportot .
Vagy az átvezetőguminál.
A lámpa azért gyullad vissza, mert nem időszakos a hiba, és letárolta. Alaposan utána kell nézni, mert nálam is tárolt már le vezérműtengely jeladót hibának, de az autóban nincs is vezérműtengely jeladó.
Trafó gyújtáskimaradásakor letárolhatja vezérműtengely jeladónak a rossz trafót. Ha gyújtáskimaradás, akkor az lehet gyrtya vagy trafó probléma. Attól, hogy légköri nyomáson jónak tűnik a gyertya még a motorban sűrítéskor (10 bar körül) lehet rossz. Ha a trafód rajta van a gyertyákon az is szokott meghalni. Lehetőségként a főtengely jeladó is "csinálhat" rángatást. Ki kell mérni a főtengely jeladót, és a trafót. Így elsőre a trafóra gondolnék, főleg akkor ha nincs az autóban gyújtáselosztó, és a trafó rá van csavarozva a gyertyákra Üzemanyag rendszernyomást is érdemes megnézni.
A gyújtógyertyákat kell elsősorban megvizsgálni illetve cserélni. A 110000 Km pont necces, mert ha platína és még gyári van benne azért, ha 60E nél cserélték és simát tettek bele akkor éppen azért. Mind ezt addig, míg a trafót ki nem süti véglegesen. Ugyan már írtam, de megismétlem, ezeknél a motoroknál, egyik fő probléma a szelepvezetők elméretezett hosszusága, ami miatt hamarabb kikopnak, magyarul, a szelepek lógnak a vezetőben. Ezért állandó hiba az olajszennyeződés jelenléte mind az EGR szelep és annak rendszerében, valamint a kipufogó leömlővel egybeépített katalizátor gyűjtő csővében. A lamdaszonda hiba kijelzés többnyire ennek tudható be, no meg annak hogy a gyűjtőcsőben levő szondát közvetlenűl érik különböző káros behatások, hamarabb elszennyeződik. Arra is figyelni kell, hogy a gyűjtőcsőben levő lemezek ne zárják el a kiáramló kipufogógáz útját, ami akkor szokott előfordulni, ha sűrűn előfordul gyertya illetve tarfóhiba. Márpedig ennél a motornál sajnos elég gyakori. Jeladó hiba (főtengely-vezérműtengely) azért nem lehet, mert úgy lett megtervezve a rendszer, hogy ha az egyiknek baja van a másik átveszi a funkcióját és vész-üzemben ugyan de lehet vele még menni.
Bizony lehet összeszerelési probléma. Az új AC ra minden gumigyűrűt 3db rendesen beszereltél? A műanyag cső és az AC elhelyezése? Ha Kínai AC-t vettél nem árt megvizsgálni a + és - jól van e alkalmazva. Hoztak (tulajdonos) már nekem olyan (Kínai) AC-t ahol a + volt a - és viszont.
Tudom, hogy fájdalmas, de nem szabad sajnálni a pénzt a minőségibb alkatrészekre, mert az olcsó csak ideig - óráig vagy semeddig részmegodásnak jó.
Szia na igen mi is gondoltunk rá de sajna nem találtunk kapcsolot az ajtoba egy csavarnak nevezném dolog van a kocsi résznél meg egy muanyag luk amibe megy ez a csavar semmi vezeték nem is értem hogy müködik.
Már megrendeltem a gyárit ..
Meglássuk mi lesz belőle Remélem nem lesz probléma vele... Üdv Esetleg azt nem tudod, hogy előszűrőt lehet-e külön vásárolni valahol mert sehol sem lelek...? Üdv
Így néz ki:Bővebben: Link
Csak ki kell pattintani az oszlopból, aztán már láthatod az elektromos csatlakozót.
Akkor nem az ajtóban van a kilincsműben? Itt írnak róla bővebben.
Emlékeim szerint nem. Bár elég régen láttam skodát közelről, így nem állíthatom határozottan.
Köszönöm mindenkinek a válaszotokat!
A gyertyákat kicseréltük, meg amit lehetett, kitakarítottuk, de a hibakód, illetve a hiba(rángatás+ motorhibalámpa) még fennál. Azt mondta a szerelőm, hogy motorvezérlés csere. Kérdésem: lehet e, illetve érdemes e vmi műszerésszel (aki szeret belebújni ilyesmibe) javítani? Nem láttam még kiszedve, javítható? Üdv:Laci
Most én is felteszek egy kérdést. Ha az ECU -t (computer - motorvezérlés) kicseréli a szerelőd és a hiba továbbra is fenn áll akkor mi lesz? A két rendszám között mindent kicseréltek? Nem bántásként írom, de nem az ECU -val van a gond, nem szokott elromlani ez nem Peugeot. Szerintem ha a gyertya kilett cserélve akkor egy trafó rakoncátlankodik, csak ki kellene szűrni, hogy melyik az. Javaslom, hogy csattogtassátok le a trafót, ami annyit jelent hogy húzzátok le a gyertyáról egy kisebb távolságra járó motornál. Ahogy eltávolodik a trafó a gyertyától elég intenzív csattogós hangot lehet hallani majd. Amelyik nem olyan intenzív hang mint a többi akkor azt fektehetőleg cserékni kell. A szerelődnek kell, hogy olyan hallása legyen amellyel ezt kiszűri. Hibakód kiolvasás nem történt?
Üdvözlök Mindenkit.
Azt szeretném megkérdezni, hogy az octáviában nagyon bonyolult szétszeddi az ajtó zárat? Valami van a jobb oldali elsö ajtóval. belülről simán nyílik, de kintről csak nehezen. Nem akarom hogy szét ugorjon valami, és ne tudjam vissza tenni. előre is köszi
Annyira nem veszélyes a szétszedés. Speciális torx kulcs( csavarhúzó) kell hozzá. De lehet hogy azért nyílik betegen mert a nyitóbowden szaroskodik. Octaviabetegség.
Köszönöm a gyors válaszod. Igy már hozzá merek fogni. Üdv Pompi
Sziasztok
Olyan problémám van egy 2000-es évj 1.6 75 le oktaviámmal ,hogy ha beállok egy sebességre és tartom akkor finoman rángat folyamatossan mintha rázná az embert, néha gyorsitásnál is érezhetöen bedadog de ha lelépek a gázrol megszünik. ha valaki találkozott már ilyennel segitsen Nagyon köszi. ftamas
Szívócsonk pucc. Gyertyacsere. Ha nem lesz jó....akkor már zsebbenyúlósabb.
Sziasztok Olyan problémám van octavia 99-es 1.6 AEE visszatérő probléma (500-km után) ingadozó alapjárat, folytószelep állandóan tiszta (rutinbol) alapbeállitás vagy méregből akkúsarok levétel után megint jó, egyébként az autó rendbe van.segitséget előre köszi.
Lambda-szonda, katalizátor, jeladó, stb. Na ezek már drágábbak.
Samara barátunk már kifejtette, azokat végig csináltad?
Ha nem akkor légysz olvass vissza. |
Bejelentkezés
Hirdetés |