Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
szia nagyonszépen köszönöm a segitséget majd utána nézek annak amit irtál
Sziasztok! van egy 2004-es 75kW-os BFQ motorkódú 1es octaviam. Olyan gondom van vele, hogy miután kihozom a garázsból és pár órát áll a ház elött indításkor rángatni kezd ez olyan 10-30 másodpercig tart. Hibakiolvasás is megtörtént,de nem mutatott ki olyat amitől ez lehet! nem tudna valaki segíteni, hogy mivel lehetne kezdeni anélkül, hogy vagyonokat költenék rá?
köszönöm
Szia! Ez az eset csak akkor fordul elő, ha egymás után két indítás történik de a motor még nem melegedett fel? Szívócső nyomás jeladót és légtömeg mérőt kellene ellenőrizni és az ezekhez tartozó levegős rendszer zárt állapotát (nem lehet fals levegő).
köszi a választ!
nem akkor frdul elö ha 2 indítás történik. reggel kihozom garázsból elintézem a dolgaim, leparkolok és ha délután megint megyek valahova akkor mar rángatva gyújt be.
Hát akkor vízhőfok jeladóra gondolnék, mert a későbbi információt a befecskendező a vízhőfokból számítja ki és ha ez nem jó érték, előfordul, hogy a soron következő indításnál is ezt veszi figyelembe. A vízhőfok mutatója jól mutatja a vízhőmérsékletet? Fogyasztással nincs gond?
a vízhőfokkal nincs gond,legalábbis nem vettem észre.
a fogyasztás ... hát a komplett átlag az 7,5. ismerös mondta, hogy szerinte a levegőmérleg játszhat közbe. lehetséges szerinted? köszi megint a választ
Vagy csak megbolondul az ECU, mert kihozza a garázsból, ahol feltétekezhetően min 0 és +10fok lehetséges az erősen mínuszokba és kinnt leállítja. A jeladók sem tudják lekövetni az ilyenfajta hőmérséklet különbséget. Talán jó példa erre, ha ventillátor kapcsolót, jeladót cserél az ember, mire "beélesedik" a műszerfalon levő vízhőmérséklet már a 90 fok felett jár nem kis ilyedtséget okozva ezzel. Azonban lehetséges, hogy a motorban levő gyújtógyertyák nem bírják eldolgozni a mínuszok miatti erősen túldúsított keveréket. Amikor ez a dadogós jelenség létrejön - tudom nem egyszerű a BFQ-s motornál- de ki kellen venni egy gyertyát és megvizsgálni, hogy nem kormos-e. Amennyiben kormos, akkor a hidegindítást nem bírják a gyertyák. A levegő mennyiségmérő hiba nem kihagyásokkal, jelentkező hiba, hanem erős durrogásokkal levegőszűrőbe egyenetlen motorjárással jelzi, ha gondja van. És végezetül egy jó tanács cards fórumtársnak, barátra kollégára soha se hallgass főleg aki levegőmérleget emleget.
Igazad van, de a hőfokmérő egészen szűk értékek között dolgozik (küldi az infót a motornak). Ezt azért könnyebb ellenőrizni első körben.
Indítás utáni magas üresjárat milyen fordulaton van és mennyi ideig tart? A rángatás megszűnésével beáll az alapjárat a motornál?
inditás után olyan 1000-1300 között ugrál. ez olyan maximum 20sec, de ha felpörgetem 2000-ig akkor van, hogy rögtön beáll normál alapjártara, de nem mindig. és még annyit, hogy ha felmelegedett a motor és alapjáraton megy van, hogy ingadozik az alapjárat, hallani is lehet, hogy nem egyenletesen működik....
Ez az érték kevésnek tűnik így elsőnek. Az alapjárat 750 f/p +/- 100. A hidegindításkor megemelkedett fordulat 1500-1600 f/p körül szokott mozogni. Feltételezhető, hogy lyukas a levegős rész valahol, mert nem kellően magas fordulaton jár a hidegindítás a mostani hideg időjáráshoz képest.
sziasztok ! Zoli 69 2000 évj octáviám müszerfal orái nem mindig mükődnek valaki tudna ebben segiteni
Az előzményekben írtunk róla páran. Volt oly kedves valaki hogy képeket is rakott fel a javításról. Ne kérdezd hol van, de volt már egy éve is.
Szia
(#507238) Erre keress rá,5.oldal. Saját tapasztalat.
Így akartad mutatni?
Természetesen,igen !
Köszi
köszönöm a segitségedet remélel az enyémetis lehet igy orvosolni !
Szerintem igen.
amikor normálisan gyújt be akkor 1000 a fordulatszám.
kösz a választ neked is samara!!!
Üdv Mindenkinek ! Van egy 1999 es 1.6 benzines AEE kódú Octaviám. Az lenne a problémám hogy 900 az alapjárat és ha benyomom a féket ,fűtést kapcsolok akkor még lejjebb esik valamint az utóbbi 2 napban fehér füstöt fúj rendesen gáz adásánál a kipufogom és elég büdös is. Pillangószelep tisztítás volt a annyit segített hogy azóta nem áll le az autó üresbe mert tisztítás előtt leállt tolatásnál,parkolásnál és ha üresbe voltam. Előre is köszönöm a válaszokat!!!
Gyűrűk elkokszolódása, szelepszár szimmering megkeményedése, motor kopottsága okozhatja ezt a hibát. Esetleg túlhígult motorolaj is.
Szia! Ha ez a dolog üzemmeleg motornál is fennáll, akkor víz kerül a munkaütembe (hengerfejes), ha csak a melegedési stádiumban, akkor az természetes.
Szia! A gyújtáselosztónál tiszta olaj nem tudom hogy ennek mekkora a jelentősége....
Szia! Nem csak reggel fúj fehér füstőtt hanem mikor már bemelegedett a motor akkor is tehát egésznap.Hengerfejes :no:
Ebből a szempontból nem számít, lehet tömítés hiba is. Kartergáz nincs túl sok? Olajszint nem emelkedett meg?
Mielőtt még bontásra szánnád el (hengerfej) magad, a leglényegesebb ellenőrzés a kiegyenlítőtartály szintjének ellenőrzése. Ha sűrűn fogy és kell utántölteni a hűtővíznek akkor feltételezhető, hogy hengerfejes. Mivel ez a motortípus már elég öregnek számít, lehet, hogy a hengerfejtömítés használódott el. Azonban nem ártana szakértővel is megnézetni, mivel a hengerfejtömítés fő funkciója, hogy a motorblokk és a hengerfej hőjét elvezesse és ha annak baja van, akkor többnyire ez a jelenség melegedéssel jár együtt. Ezeknél a motoroknál igen nehéz megállapítani a kipufogón keresztül, hogy hengerfejes, mivel a katalizátor a káros anyagot vízzé alakítja át és alapjában véve is igen nagy mennyiségű kondenzvizet dolgoznak el, a motorba visszavezetett sok káros anyag (olajgőz, benzingőz stb..) feldolgozásáról már nem is beszélve. Az elektromos rendszert megterhelő fogyasztók bekapcsolása illetve annak az alapjáratra gyakorolt hatását az alapjárati vezérlőegység kis villanymotorjának kell kiegyenlítenie, szabályoznia ergo terheléskor megemelnie. Ha a szervokormányt tekered illetve szélső teljes állásba kitekered (mechanikus terhelés) az alapjáratod visszaszabályoz, vagy leesik?
Sziasztok,volna egy kérdésem,egy 1997-es,Octaviám van,a napokban jött egy probléma,ha beinditom(többnyire másodjára indul be)csak 5oo 1/min fordulaton ketyeg,épp hogy nem áll le,aztán max 700-ig felmegy,magyarul mintha nem müködne az automata szivató,egyből 500-an ketyeg,ja és persze egy kis gázadással indul be,mert akkor hidegen egyből leáll.Mi lehet a probléma a fojtószelep esetleg az alapjárati motor,valaki tud valami hasznosat,köszönöm.
Szia,nem emelkedett sőt havonta után töltöm .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |