Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
A fojtószelep és az alapjárati motor egy egység. Valószínűsíthető, hogy a hidegindító része nem működik. Ez csak abban az esetben igaz természetesen, ha a pillangószelep és annak környéke fém tiszta. Ha visszaolvasol, többféle megoldás létezik - pénztárca kímélő, ügyességet, szakértelmet kívánó - orvoslására vagy pedig csere.
A havi 1-1.5 dl víz nem jelentős fogyás. Amiket így felvázoltál, ezek tudatában nem jelenthető ki ténylegesen, hogy a motor hengerfejes. Az alapjárati vezérlőegység (fojtószelep) annál inkább. Most idő szűkében nem írom le, hogy a vezérlőegységben levő kis motort, ha még nem zárlatos miként lehet életre kelteni. Ha visszaolvasol erről írtam már ha nem találod később megint leírom.
A havi utántöltés mit jelent? Hány kilométerenként mennyi olaj?
Szia,köszi a gyors választ !!! Megpróbálom megkeresni ha nem találom jelzem neked! Köszönöm
Szia, úgy 3 hetente fél liter 10w 40 Castrolt utántöltést csinálok és napi kb 50 km-t megyek a kocsival.De a gyújtáselosztóból is folyik az olaj.
Sziasztok!
Az a helyzet, ha felkapcsolom a világítást, akkor is dolgoztatni akarja a motort, még ha nem is állítom a magasságot. A motort ide-oda forgatja, ezért ad ki berregő hangot! Mikor egy kicsit rásegítek a "jeladónak", akkor a megfelelő irányba persze elkezdi forgatni, és működik jól. Szerintetek lehet javítani ezeket? Üdv.otsDam
Hasonló problémám nekem is volt (van).
A mellékelt képeden jelölt filléres alkatrész beszerezhetetlen. Ez egy miniatűr tolópotméter, "Linear position sensor"-ként találtam meg a neten. Annyit tudtam tenni, hogy féktisztítóval kimostam, és már nem tudom milyen (de semleges, tehát nem pl. WD 40) kenőanyaggal befújtam. Ez kb 10 000 km-el ezelőtt történt, azóta jó, még annyit tettem, hogy menetközben már nem az "1" pozícióba állítom, hanem lejjebb, így most máshol kopik a potméter pálya...
Kedves Secret.
Én nem monanám, hogy beszerezhetetlen. http://hu.mouser.com/Search/Refine.aspx?N=254362 Itt van néhány. Az árakat nem nézetm, abban igazad lehet. Viszont szerintem náluk lehet amit Te is keresel.
vam egy 98aa AEE motorkodu oktaviam,az utobbi idokben meggyult vele a bajom meleg motornal nekialt rangatni es aztan lealt a motor akar egfymasutan tobb alakalommal is ,sokmindent kicsereltem erzekeloket senzorokat es vegul a landaszondat jot szoba de ara mar nemvolt penzem ,h kicserelyem igyhat lassan 3hete landaszonda nelkul jarok .A kerdesem az lenne ha landaszonda nelkul jarok kart tehetek az autoban ,tonkretehet valamit??amugy miota lehuztam a csatlakozojat tokeletesen megy az auto eltunt a rangatas es meg a fogyasztas is helyrejt valamenyire,azido alat meg rangatozott es megmegalt a fogyasztasom elerte 10 12litert es most landaszonda nelkul 8korul van.milyen landaszondat javasoltok az univerzalis jo valamire vagy majd inkab penhez egy hetre vegyek egy Boch-t bele??koszi a segitseget!
Először meg tanulhatnál helyesen írni. Aztán leírni úgy a problémát, hogy érthető legyen. Lambdaszonda nélkül a motorvezérlő egy gyári alap programot használ, vagy biztonsági módba vált. Rövid távon semmi baja nem lessz, hosszú távon a katalizátort teheti tönkre, illetve a gyertyák nem tudnak kiégni rendesen. Meg a teljesítmény is csökken. Az univerzális szonda is jó lehet, de ha kettő szonda van benne, akkor általában nem. Illetve az én autómban testelt házas szonda volt, azt is meg kell nézni cikkszám szerint.
Nem nagyon szeretnélek letorkollni, de mielőtt valakit felelősségre vonsz vissza kellene olvasnod, hogy megtudd a kérdező Romániából, Erdélyből tisztelte meg az oldalt kérdésével. Nekem például elsőre beugrott, mert emlékeztem rá, rád már nem annyira, főleg hasznos hozzászólásaidra nem. Olyan, hogy univerzális vagy más néven utángyártott csak a szakszervizek félrevezető tájékoztatásában létezik. Az utángyártott = gyári beszállító, közöttük a különbség a minősítésben van. Két minősített beszállító között oszlik fel jelenleg a piac lambdaszonda terén, a Bosch és a Bosal között azonban a 98 évjáratú Octaviában többnyire Magneti Marelli van, mint ahogyan a gyújtása is még az, csak időközben ez a márka elvesztette népszerűségét, megbízhatóságát. Egyszóval bármilyen szondát beszerelhetsz amit az alkatrész katalógus hoz ehhez a típushoz tökmindegy, hogy hogy hívják. Romániában is van Bárdi autóalkatrész áruház, ott a zsebedhez mérten biztosan találnak megfelelő lambdaszondát. Ami azonban lényeges, a beszerelés illetve a csere sem csak úgy egyszerűen ripsz--ropsz történik. Ha a mostani rossz lamdaszonda még gyári, amikor kiveszed, pontosan le kell mérni a vezetékének a hosszát és az új szonda vezetékét is annak megfelelő hosszúságúra kell vágni. Persze ez csak arra az esetre vonatkozik, ha előtte a gyári még nem volt cserélve illetve ha cserélve volt a szaki aki cserélte, tisztában volt a szerelési utasítással. Még egy lényeges dolog, ebben az évjáratú autóban még csak egy szonda van.
Szia! Itt már volt szó a lambda "bütykölésről", de ez nagyon bevállalós dolog. Az autódba való szonda számának a meghatározásához kell még az alvázszám is (a vezeték hosszúsága miatt). Amit a képen látni, az után könnyen be tudod azonosítani a szonda számát. Ha beírod a keresőbe ezt a számot, akkor mutatni fogja a hozzá tartozó képet, árat is. A tankszellőztetőt sem ártana megnézni.
Sziasztok!
Off tudom, de véletlenül nincs valakinek egy '98-as Octavia-hoz díszrács tartó keret? Az összes bontót körbetelefonáltam, de csak újat tudnék rendelni. Köszönöm előre is.
Sziasztok,
itt új vagyok, de octavia témában van kis tapasztalatom ('98 O1 AEE most van benne ~220e Km, ebből az utolsó 120at én tettem bele) Nem akarom részletesen leírni mik voltak cserélve rajta, mert már szóba került szinte minden (kb 50oldalt visszaolvastam), de van új a nap alatt, avagy két év játék az idegeimmel hiba jelenség: alapjárat ingadozás, teljesen random szerűen, ilyenkor 2-3e körül táncolt a fordulat, kb 5 szerelő vakarta a buksiját, egy valag alkatrészt átcseréltünk (nem újra cseréltük, hanem egy másikból átpakoltuk próbára), de a hiba mindig visszatért (mondhatnám, csak játszott velünk a xxxxxx) Azért végül csak megoldódott, a következő képpen: a szelepfedél és a fojtószelep között van egy kábel csatorna, benne megy ~20db vezeték, (ha jól emlékszek, zsugorcsőben voltak) ebből kb egy tucat ki volt dörzsölődve, azóta hiba mentes, legalábbis erre vonatkozóan. (szerelőm a mai napig emlegeti, esős péntek délutánokon... ) De, egy kis segítségre szükségem lenne, valaki le tudná írni/linkelni a olajleválasztó/ülepítő szűrő tisztítását, már ha ez lehetséges, mert ahogy én néztem ez egy szegecselt műanyag dobozka, de mintha írtátok volna, hogy lehet tisztítani... sajnos nem találtam meg, pedig kerestem... :-/ (gyári cikkszám talán a következő: 036103464 D, esetleg egy kb. árat ha tudnátok mondani, hogy mire készüljek, ha cserés lesz...) Előre is köszönöm segítségetek, Norbi
Sziasztok.
Ezen a fórumon már kaptam segitséget előző problémáimra, hát ha most is... Szóval van egy 1999-es Octavia Glx(1.6 AEE) autóm. A következő történt: Tegnap reggel indítottam be, és be is indult ahogy szokott, de 3 mp múlva nagy hörgések és rángatások közepette le is fulladt. Ezt háromszor négyszer eljátszottam vele, aztán megállt alapjáraton és működött. Este munka után szintén ugyan ez. Ma megint. Csak hideg motornál. Ha már nem áll le alapjáraton, menet közben és utána sincs semmi baja. Illetve, ha rányomok egy pici gázt de még hideg akkor is fullad, mintha nem birná égetni az üzemanyagot. Ősszel lett benne olaj és gyertya, gyújtáselosztó és rotor cserélve. Amit még észrevettem, mióta ez a hiba fenn áll, a műszerfalon alig megy felfelé a hőfokmérő, pedig az autó meleget fúj, ahogy régen. Szerintetek mi lehet vele? (A trafója nem gyári, mert mikor vettem lemosták a motorját és meghalt a gyári trafó. Egy 1.4-es Ventoét rakták bele.)
Szia! Ez a zöld színű típus kell bele és "A"-ra végződik a rendelési száma. Az értékeket mellékeltem.
Szia.
Akkor ha jól értem motor hőmérséklet jeladó a hiba forrása?
Sziasztok.
Ma még mindig ugyan az a jelenség mint eddig kiegészült annyival tankolás után, -1,5C-ban hogy az alapjáratom 1500-2000 között ingadozik néha. *** és még addig se ment fel a hőfokmérő, mint eddig. Ha még 1 hetet így használom a kocsit lesz valami baja?
Problémák sokaságával rendelkezik a motorod. A vízhőfok, hogy nem megy fel a mutató normál értékre, a termosztát és a termosztátház hibájára utal. Valószínű, hogy a termosztátház középső része, ahol a termosztát rúdja kitámaszt, ki van törve, így a rúd és ezáltal a termosztát is szabadon mozog a házban azaz nem zár, (talán ez a jobbik eset) ezért a hűtővíz szabadon átfolyik és nem tud üzemi hőfokra felmelegedni. A termosztátot a külső házzal együtt ki kell kicserélni. A trafóval amit beletettek 3700ohm - os nem lehet vele gond, azaz kompatibilis. Az, hogy a gyújtógyertyát kicserélték szép dolog csak az nem mindegy, milyen gyertya került bele. Ha kiveszel egy gyertyát és kormos, akkor valószínű a hidegindításkori üzemanyag mennyiséget nem tudja elégetni. Még ami probléma szokott lenni ennél a motortípusnál, Magneti Marelli gyújtáselosztó van rajta, aminek a tengelye egy idő után kikopik és lóg. A lógásból eredően a hall jeladót a működésében maga a lógás és a lógásból eredően beszivárgó olaj is elkezdi zavarni.
Nem szeretném elvenni az örömödet, de aki ismeri az Octaviákat és főleg ezt a motortípust, annak első kézmozdulata a levegőszűrőház és a szívócső közé bepréselt kábelhalmaz felé vezet. Ugyanakkor szerintem vagy a kilométer nem reális vagy pedig szerelői hibára vezethető vissza a kábelek idő előtti elhasználódása, kidörzsölődése. Emlékezeteim szerin itt is volt már róla többször szó, (neked sem kellett volna 2 évig szenvedned) mert ez is egy kényes pontja a motornak. Az ülepítő szűrőt nem lehet szétszedni, simán át kell mosni a csatornákat, majd levegővel átfúvatni. Én láttam már olyan szűrőt, amiben az olajsár olyan szinten megtelepedett, olyan volt mint a beton, csavarhúzóval kapirgáltam egy ideig aztán feladtam, mert nem volt értelme tovább bíbelődni vele, mert a zárt rész amihez nem lehet hozzáférni szintén el volt dugulva. Bontottan 1-2 éve még 10E forint volt, újonnan pedig 20E fölött.
Szia!
Köszönöm a válaszod! Ebben a két évben ha szűk 2hónapig fennált a hiba, sokat mondok, de mindig a legrosszabbkor... Hogy típushiba lenne, azt nem tudtam, pedig hidd el, sok helyet végigjártam (nagy forgalmú márkaszerviztől az eldugott fórumokig), mindenki csak a vállát vonogatta, meg 5-6számjegyű összegekkel dobálóztak vaktában... (meg állandóan fojtószelepet akartak tisztítani) Az ülepítőszűrőnek meg majd nekiugrok, hátha sikerül megmenteni... Maradok lelkes olvasója a fórumnak. Norbi
Nemrégiben volt itt egy kis "összezörrenésem" egy fórumozóval, pontosan az ülepítőszűrővel kapcsolatosan. A márkaszervizben dolgozó barátja üzenetét tolmácsolta miszerint ilyen alkatrész nem létezik és ezt a motort ne tévesszem már össze a régi Skoda motorokkal (100 - 120). Egyszóval nem okoztál meglepetést akkor amikor ezeket leírod, hogy nagy forgalmú márkaszerviz, mert sajnos az ott dolgozók jó része, tisztelet a kivételnek csak ugatja a szakmát, zűrösebb esetekben pedig a parkolóban javításra váró autók alkatrészeinek felhasználásával, cserélgetésével próbálja megoldani a problémát hátha összejön alapon. Nemrégiben váltóalkatrészért voltam az egyik nagy márkakereskedőnél, előttem a márkaszerviz szerelője vagy 300 E forint értékben íratott ki olyan (sallang) alkatrészeket egy autóra amit egyébként talán az életben nem kellene cserélni. Már a raktáros is rákérdezett nem lesz ez egy kicsit sok? A válasza az volt akinek erre az autóra telik annak van pénze nem kell aggódni. Az autó egy Octavia 1.9 TDI volt.
Szia.
A rotort ahogy felraktam az a tengely tényleg lötyög. Hogy lehet azt orvosolni hogy ne lötyögjön? Termosztátot is cseréltem benne ősszel, de nem a fém házas kellett bele, hanem a műanyagházas, véknyabbik fajta, ami nem is fedte le az egész csőátmérőt. Ma tovább hagytam járni a motort, felmelegedett 1000-es alapjáratom volt, kicsit rángatva jár a motor, a ventillátor is bekapcsolt, de a hőfokmérő jó ha 3, 4mm-t ment fel. Hőgombát is cseréljek? *** és a zöld hőgomba merre van az AEE motoron, mert csak a sárga gyűrűst találtam meg?
Szia!
A helyedben szereznék bontóból komplett gyújtáselosztót, de semmi esetre sem Marellit, a fiatalabb évjáratúakat (2000 től) már Bosch elosztóval szerelték. A termosztát szerelése pedig nem is olyan egyszerű mint azt sokan gondolják. Gondosan ügyelni kell, hogy a termosztát rúdja azaz a kitámasztó tüske belefeküdjön a ház középső részébe, amin majd kitámaszt. Ha nem így történik akkor szokott maga a termosztát szétesni illetve a házban darabokra hullik, a lényeg mint esetedben nem zár rendesen. A vízhőfok jeladóval ne foglalkozzál mert ha a mutató "megindul" azaz nem sokat de valamit mutat az pont azért van mert a termosztáttal van gond. Személyes tapasztalatból írom, hogy ennél a motornál nem szokott probléma lenni a jeladóval ha a műszerfalon a mutató megindul. A jeladó ha rossz, többnyire vagy nem mutat semmit, vagy pedig fel megy 90 fokra a mutató és hirtelen visszaesik alapra, többnyire ekkor beszélünk hibás jeladóról (ez a jelenség is többnyire a két jeladós motoroknál van BFQ AXP BCA) . Valami bibi a termosztát szerelése közben történhetett. Ebben a motorban egy hőgomba van a termosztátház melletti elosztóházon.
Értem.
Ősszel cseréltem a termosztátot ki. Egészen 3 napig semmi baj nem volt, leszámítva azt, hogy mióta az autó megvan, azóta nem a középső vonalig megy fel a hőfokmutató, hanem negyedig, de ott kapcsol a ventillátor is. ez a fajta termosztát van benne. Ez kell bele?
Igen ez a fajta való bele. Mint írtam, ha rosszul teszik be a házba akkor "megbicsaklik" és az oldalán található körmök (körmök amik a rugó ellenében tartanak) közül 1-2 letörik, vagy a rugó csak egyszerűen kiakad és a termosztát szétesik. De a külső házra is figyelj az előzőekben írtak alapján, mert lehet, hogy az egész hiba forrása a házban található középső rész átszakadása.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |