Fórum témák
» Több friss téma |
Az a baj az új kazánokkal, hogy nagyon sok gyártó leköltözött Törökországba és a meósok nagy részét otthon hagyta, plussz romlott az alkatrészek kihordási ideje is. FOGYASZTÓI TÁRSADALOM :yes:
Szia!
Kérdésedet már délelőtt olvastam, de sajnos nem volt időm rá, hogy válaszoljak. Láttam mostanra, hogy a segítőkész szakemberek a lehető legjobb indulattal válaszoltak neked. Inspirálva érzem magam, hogy pár szót én is hozzá tegyek. : 1,: A radiátorokat a gyárban valóban nyomás próbázzák de ehhez olyan folyadékot használnak ami teljes mértékben mentes a kalcium és magnézium sóktól amik a vízkövesedést okozzák. Tehát a fűtési rendszer mosása spontán a radiátorok ujjósága miatt teljesen felesleges. Itt azért takarítsd meg a pénzedet. Ami a kazánt illeti: A te kazánod bitermikus hőcserélővel van ellátva. A használati meleg-víz előállítása gyakorlatilag ugyanúgy képződik mint a fűtés előállítása. Míg fűtésnél elhanyagolható a vízkő képződés addig a meleg-víz előállításakor ennek esélye megsokszorozódik mivel a víz amit melegíteni akar a kazán az gyakorlatilag semmivel nem kezelt azt a szolgáltatótól olyan minőségben kapod ahogyan az a természetben ( mondjuk tisztítás után ) elérhető. Tovább.: A 27-es hibakód nem megfelelő keringést jelent. Sanszos, hogy a kedves szaki a savazást elnagyolta. Javaslom ne költs feleslegesen. Kérj egy ujj savazást, természetesen garanciába. Biztos vagyok benne, hogy a készüléked rendbe jön.
Bocsánat egy 2-es lemaradt.A CO2-t lehet állítani egy imbuszkulccsal min. és max. gázmennyiségre.
A fali kazánok általában 2-12 mBar gáznyomással működnek. Az égők diffusor csövének mérete állandó,ez szabja meg a levegő mennyiségét, amelyet a változó gáz "tol"-be az égéshez.
Mindkettőtöknek igaza van, a különbség annyi, hogy a kondenzációsoknál kell állítani a CO2-re, a hagyományosnál pedig az égőnyomásra
Sziasztok.
Szeretnék segítséget kérni. Simat (Ariston) M23 tipusú kazánom van, és mostanában arra figyeltem fel, hogy kevés a nyomás a fűtésrendszerben. Ahogy kell, utántöltöttem, majd csak később ellenőriztem, de akkorra megint kevés volt, megint feltöltöttem. Most ott tartok, hogy reggel feltöltöm, délben már nincs nyomás (pontosabban van, de csak kb 0,4bar, de ez szerintem csak azért van, mert van a tetőtérben is radiátor). Ettől függetlenül működik és fűt rendesen, sehol nem látok vizet elfolyni, de azért gondolom hosszú távon nem jó 0,4 baron üzemeltetni. A másik problémám kevésbé fontos, de ha már kérdezek... A melegvizet csak úgy képes elkészíteni, hogy felfűti, majd kikapcsol picit míg visszahül, aztán újra felfűti, és ezt ismételgeti folyton. Csak akkor tudok fórró vízet engedni, ha ha nem nyitom ki rendesen a csapot, és épp csak folydogál a víz. Ilyenkor nem kapcsol ki a kazán. Előre is kösz a segítséget.
Köszönöm kedves gazszeres. mivel ugye savazás után is elöjött a probléma,igen vagyok.Az immeres szerelö csak jövö héten tud visszajönni,de azt mondta lehet a szivattyúval is gond van.... grundfos vagy mi van benne,nem hiszem hogy fél év alatt behalt volnaA keringetö szivattyú csak a fütéskörben dolgozik nem?Ha gázos lenne az sem lenne jo,de az összes melegit. Fütésnél hibátlan a gép-ez elötte is igy volt,de a melegviz katasztrofa,jön de ahogy elzárom,1000 hertzes klotyohang és 27 kod. Kinézetre a gép belseje egy két szunyoghullát kivéve,mintha uj lenne,de legszivesebben szétütném...
lehet abban valami amit mondasz,hogy a savazás nem tul jol sikerült,mert a ficko garantálta,hogy jol fog müködni,amig itt volt tuti is volt,de ahogy kihuzta a lábát jött a hiba... Ha légtelenitem a radiátort,mert volt a visszatérö ágban egy bubornya a radiátorban,a szelepen 1-2 másodpercig fekete olajos cucc jön,majd levegő és utánna tiszta viz.Lehetséges,hogy nem a fütéskörben lenne ez az oil,hanem csak a szelepben? Akkor szerinted kidobott pénz lenne a fütéskör tisztitása?Az aki a rendszert kiépitette,nem mondta hogy kellene a tisztitás,mielött használatba lett véve a cirko.Hivatalos nyomásproba,immergazos beüzemelés stb minden volt, senki nem emlitette.Nem tudom kire hallgassak,mert az immrgasos szervizes ugye az aki kiállitja a lapot ,eddig sem gariba csinálta,mert csipöböl rávágta szottyos a fütőrendszer,nem veszik be a központba hogy a hiba normál rendszer használat miatt van.Mennyi az esélye,ha elmondom neki amit irtál-hogy nem kell a fütéskör tisztitása-morci lessz és a garanciát megvonják nem optimális használat miatt.Ha most valami föelem meghibásodást is kidob a gép majd,gari nélkül dobhatom ki az egészet.Az az igazság,hogy tök hüle vagyok ezekhez a dolgokhoz,azért is kérem az okos tanácsaitokat,de itt állok egy csecsemövel,télen meg nem lehet sokat cicozni vele mert odafagy,ha épp ki van szedve a cirkobol a cucc..és ha meg van bontva a gép a vegyestüzelésü rendszeremet se használhatom,mert átfolyik az is a cirkon
Víznyomás nélkül (a fűtéskör) nyomd fel a tágulási tartályt 1,2 bar nyomásra, majd engedd rá a vízet.
piszkos a kazánköri hőcserélőd! A fűtésnél nincs gond, mert nem teljes terheléssel fűt a kazán, viszont melegvíz készítésnél azonnal a maximális (10 mBar) nyomással fűt!
A kazánnak ehhez semmi közi, CSAK RAJTA csapódik le a rendszer összes baja!
Megpróbálom, csak épp nincs olyan pumpám, de szerzek egyet. Viszont ha nem lenne benne nyomás, mármint a kiegyenlítő tartályban, akkor ugye oda menne a víz, aztán a fűtés bekapcsolásakor túlnyomás lenne. Nem?
Nem, a tartály egy gumival két részre osztott egymástól független tér. Azért kell a víz nyomását leengedni, mert ha pumpálod, a víz ellened dolgozik.
Ha nincs benne levegő, a víz a gumit kinyomja a tartály faláig, a kazánkörben a víznyomás megnő és 2,5 barnál a rúgós terhelésű biztonsági szelep megnyít! :yes:
Nekem nő meg a nyomás. Mikor feltöltöm hidegen 1.5 barra, fűtés közben éppcsak egy-két tizeddel emelkedik, ebből azt gondolom, a kiegyenlítő tartály teszi a dolgát.
Pont az a baj, hogy néhány óra alatt eltűnik a nyomás.
Helló!
Már ugyan írtam, de most megkérdezem mégegyszer. Colibri KK-E kazán beindul (nagyobb süvitéssel de kb 5 mp után szépen visszaszabályoz, fűt). Ha ekkor kinyitom a meleg vizet a váltószelep is kinyit, mégcsendesebben megy a kazán.Elzárom a melegvizet, megy tovább a fűtés és kb 15 mp után felhangosodik mint a szél süvit, majd egy idő után leáll rendesen (nem pirossal). Igy kell működnie? Vagy mit nézzek meg?
Ez igy igaz, mivel a melegvíznek nagyobb a térfogata. Amikor lehül visszaesik a nyomás. :yes:
A kazán gyújtáskor a max. bellított 10 mBar nyomás 40%-val gyújt, majd visszaesik a gáznyomás. Rövid idő után, ha az NTC hőemelkedést kér felszabályoz a SIT845 gázszelep modulációs tekercse. :yes:
Köszönöm!
Akkor tisztitás mindenféleképp lesz,ahogy ideér a szervizes ujbol.....
Akkor ez így jól működik? De akkor az NTC miért kér hőemelkedést?
Oké. Előlről kezedem. Hideg a rendszer, 0,4 bar, feltöltöm 1,5re. Jól működik, elkezd fűteni mert hideg van a lakásban, felmegy a nyomás 1,7re. Eltelik egy kis idő, meleg van, lekapcsol a termosztát, visszahül a víz, újra 1,5 a nyomás. Néhány óra múlva megnézem, megint 0,4 a nyomás, bekapcsol a fűtés, felmegy 0,6ig. Megint rátöltök 1,5ig. És ez így megy, már vagy hatszor töltöttem fel. Most 1,5 bar, de reggelre megint 0,4 lesz. Hová tűnik el a víz?
A nyomásesés okát ne csak a kazánodban keresd!
Leírásod alapján én a fűtésrendszeredre gyanakodnék, ezért mindenképpen végeznék egy próbát úgy, hogy a kazánt és a fűtést a kazán alatti csapokkal kettéválasztanám! Erről nemrégen egy Inka kapcsán elég szájbarágósan írtam is, olvasd el. Ilyen mértékű vízvesztés fél nap alatt megmutatná, melyik rész a bűnös. A kazánod típusát nem pontosan adtad meg, ezért csak tippelni tudok a Simat Mini 23 MI-re. Ha az, akkor a melegvízgondodat a kazán tisztítása, savazása orvosolja. Mindkét hőcserélőt savazni kell! És vigyázz az olyan szerelővel, aki a kazán savazását a "falon" akarja megcsinálni! Azzal ne állj szóba, az pancser! A kazánból ki kell szerelni mindkét hőcserélőt, csak úgy lehet rendesen kitisztítani.
A kazánodnak nem így kell működnie!
A kazán hőcserélője tele van fekete iszappal, vízkővel, amit ki kell savazni, amíg nem késő. Ugyanis a Colibri hőcserélőjében párhuzamosan mennek a csövek, és ha az egyik ledugul, akkor azt nem lehet kimosni belőle. Annak ott a vége........... A kéményes Colibri egyébként is hajlamos a lukadásra, ha rozsdás nyomok vannak rajta, akkor kezdj el szomorkodni. Beretta kazánoknál alapelv (nálam) , hogy savazás után nyomáspróbázunk. Aztán van amit meg lehet forrasztani, van amit nem. Kéményes Colibrinek a savazását épp ezért el sem szoktam vállalni. Kazántest csere........ha látszik rajta a vízszivárgás.
Nálam minden cső falon kívül van, és mindenhol kerestem, de egy csepp vizet sem találtam. Kb mennyi víz kell, hogy 1 barral emelkedjen a nyomás? Persze sejtem hogy ez a teljes rendszer méretétől függ, de azért nagyságrendileg több liter, vagy csak néhány deci? Elképzelhető hogy úgy szivárog, hogy nem lehet észrevenni, mert mondjuk meg is szárad, vagy elpárolog? A kazánom tényleg Simat Mini 23 MI.
Nézd, legelőbb is el kell döntened, hogy elég felkészült vagy-e műszakilag, hogy nekiállj hibát keresni.
Ha igen, akkor szerintem a következők a lépések: Ellenőrizni, rendbetenni a tágulási tartályt. Erről rengeteget írtak itt, többségében helyesen. Aztán belenézni a kazánba, nem látni-e vmilyen szivárgást. Alattomos hiba tud lenni, ha a kazánon vagy a fűtésen lévő biztonsági szelepet bekötik a lefolyóba, mert az esetleges szivárgás nem látható! És a lényeg, hogy szétválasztani a rendszert két részre, aztán türelmesen várni, hogy melyiken esik a nyomás. Persze, ilyenkor nincs fűtés, de ezt bevállalod........ Amíg ezt a próbát nem csinálod meg, addig csak ötletelsz, kapkodsz meg idegeskedsz.
Sajátságos stílusodban leírt válaszod igazából az immergázos szakinak kéne, hogy olvassa. Summa summarum először legyünk túl egy korrekt savazáson.
Vélem hibázott vagy legalábbis könnyedén vette az elsődleges javítást. Sajnálom, hogy törpéddel egy kissé lazább gázost fogtál ki. Ne engedj abból, hogy ő végezte felületesen a munkálatát. Lehet még számtalan probléma amit át kéne gondolni, de ez nem 1 éves kazánokra vonatkozik. Legyél kemény velem is ilyenek a megrendelők, és mondanom kell igazuk van. Üdvözlettel. Gazszeres!
Köszönöm a segítséget, megoldódott a probléma! Illetve meg nem oldódott, de meg van a hiba. Pont amit írtál, a biztonsági szelep nem zár rendesen. Ki is szedtem, és mint utóbb kiderült feleslegesen, mert megtudtam, hogy univerzális nem jó bele, típusspecifikusat meg nem kaphatok, azt csak szakember vehet. Van egy "ismerősöm" aki szerelő, ö azt mondta, valami közdarabbal beteszi az univerzálisat. Ez jó ötlet, vagy kérjem inkább a gyárit?
Helló.Érdeklődnék,hogy szerintetek mi lehet a probléma ?Saunier duval semia f24-es meleg víz csapnyitásakor letilt,reset gomb nyomása után elindul,van melegviz,fűtés,csap elzárásakor megint piros,reset megnyomása után működik.Van olyan eset is,hogy csak úgy letilt.Reset megnyomása után működik.Ha van valami jó ötletetek szivesen fogadnám.A szűrők tiszták,a fűtőtestek vizkőmentesek.
Sziasztok!
Nekünk egy Beretta Smart típusú kombi cirkónk van, és olyan gondja van, hogy a melegvíz éppen csak csordogál és csak akkor meleg a víz, ha megy hozzá a fűtés is. Azt mondták nekem, hogy a hőcserélője rossz, valamint nem lehet vízkőtleníteni, így mindenképpen cserélni kellene, ami alaphangon 54 ezer. Most, hogy olvastam Adrián bejegyzését nem vagyok biztos benne, hogy tényleg ez a legjobb megoldás, mert nincs ennyi pénzem ezt így megcsináltatni. Tudtok valamit javasolni, hogy mit csináljak? Előre is köszi!
Sziasztok!
Todom, hogy nem kombikazán, de hátha tud valaki segíteni - legalább elindulni: Van egy TERMO Öv Color N/ECO típusú kazánom. Először a gépész betervezett egy 46kW-os változatot, majd miután a gatyámat is leette a takarékos kivitelével - lecseréltem - mert magyar kazánt akartam én hülye - egy kisebb, ugyanolyan 24kW-osra. A nagyobb többet evett, de először a szikracsomaggal begyújtott egy őrlángot és az őrlánggal gyújtotta be a nagy égősort, amit fel le tudodd lángszabályozni (bár valamiért nem volt igazi fogyasztáscsökkenés). A kisebb teljesítményű már úgy gyújt, hogy egyszerűen a szikrasorozatot rányomja a nagy égőre, ami így robbanásszerűen gyújt. A Termomax emberei közel fél évig kínlódtak vele, a termomax SAJÁT szerelője 1 teljes hétig, mire csak beállították, hogy egyáltalán gyújtson. Teljes elektronika csere volt garanciálisan. Én azt vettem észre, hogy jellemzően, amikor -5 -10 fok van akkor hibára fut valamiért a kazán és tojik begyújtani. Ezen csak a kézzel elvégezhető hardware-s reset segít. Azt is láttam a kazántól, hogy van olyan amikor a szikracsomagra nem gyújt be időben és ezért fut hibára, holott, csak le kellene állnia pld 10-15 percre amíg kiszellőzik és újra próbálkozni. Ez azért kínos, mert méregdrága volt a kazán és éppen télen nem merem a házat magára hagyni - ugyanis bármikor képes megállni. Sokszor este 3-4 órakor arra ébredek, hogy vacogok. Olyankor le a pincébe - reset - majd próbálok visszaaludni, amíg fel nem fűt. Így is lezabálja a gatyámat. Több kazánt már nem tudok venni. Hozzáteszem, hogy bár magyar kazánt akartam, a lemezen kívül semmi sem az benne. Tud valaki esetleg segíteni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |