Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   49 / 196
(#) guttenberg1 hozzászólása Ápr 22, 2011 /
 
Sziasztok!
AEE-s '99 1,6. Minden átmenet nélkül elkezdte enni az olajat. Hidrotőke kellemetlen hangjától derült ki. 2-3 ezer kilométer alatt cca1 liter. Hol érdemes keresni a hibát? Köszi: Attila
(#) sufni-tunning válasza guttenberg1 hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
[OFF]Lada gyári, hivatalos olajfogyasztás: 1000 Km-en 1 liter. Akkor sok a 2-3000 km-enként?
(#) delta1 válasza guttenberg1 hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Hali , szelepszál szimering
(#) samara válasza (») Ápr 22, 2011 /
 
Őszintén szólva igaz mechanikus hibaként lett említve az eset, azonban rejteget egy kis elektromos problémát is ha jobban belegondolunk, mert előbb utóbb a túlzott olajmennyiség az égéstérben blokkolja a gyújtógyertyákat azok működését. Laikus szemmel gyújtáskimaradás, rángató motor, egyenetlen alapjárat. Tipp a kérdezőnek. Lehetséges az, hogy a gyújtáskimaradás egyenesen arányos a megemelkedett olajfogyasztással? Nem is értem a kérdező miért nem a pihenő pákások témájában tette fel ezt a kérdést, az egy kötetlen fórum, ott pihenőidőben bármi lehetséges talán még segítenek is neki, csak győzze kivárni.
(#) Fastra válasza guttenberg1 hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Ez az átmenet nem 1 olajcsere volt, gagyi olajra?
(#) guttenberg1 válasza Fastra hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Szia. Mindig M.L Dynamic Max-ot használtam. De "samara" üzenetére is válaszolva, néha előfordult, hogy 1-2 másodpercig 1500-on "megragadt" az alapjárat.
(#) guttenberg1 válasza samara hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Tisztelt Samara! Köszönöm a megtisztelő választ... néha előfordult az, hogy az alapjárat megemelkedett pár másodpercre, de annyira ritka volt a jelenség, hogy nem szenteltem nagyobb figyelmet ennek de gyújtáskimaradást még soha nem tapasztaltam.
Azért ide írtam mert olvastam már itt nem egy mechanikai hibáról. pl((#914613) K.E Válasz Feb 6, 2011) és ott senki sem javasolt másik fórumot.
De azért még egyszer: Köszönöm a választ!
(#) guttenberg1 válasza delta1 hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Tisztelt Delta! Köszönöm!
(#) samara válasza guttenberg1 hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Szerintem félreértetted amiről írtam illetve amit lereagáltam, a moderátor figyelemfelkeltő, felhívó üzenetére reagáltam. Nehogy átmenj az általam említett fórumba, ott úgy sem kapsz választ problémádra. Ez a megfelelő fórum amiből azt hiszem még a sasszeműek is csak tanulhatnak. Szerintem ennyi mechanikus dolog belefér, hiszen ha arányokat veszünk 90-10 %- ban az elektromos meghibásodások vezetnek, többségben fordulnak elő.
(#) delta1 válasza guttenberg1 hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Nincs mit..
(#) djhans hozzászólása Ápr 26, 2011 /
 
Sziasztok!

2000 évjáratú 1.6 AKL motoros Octavia ABS lámpa világít. Szakszervízben azt mondták hogy az ABS vezérlő rossz. Egyszer már volt cserélve bontottra és jó volt 1,5 évig. Mit tudtok tanácsolni? Köszi.
(#) delta1 válasza djhans hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Szia. Én is jártam már így, ugyan ez a tipus csak 99-es. Nekem is azt mondták. Állítólag ritkán romlik el. Pesten 45000-ft ért cseréltek volna benne valamit amitől szerintük meggyógyul. Úgy gondoltam hogy régen sem volt abs és akkor is közlekedtünk így hát letakartam a lámpát mert idegesített. Aztán egy barátom mondta hogy valamelyik kerékjeladó a ludas. Állítólak kerekenként más-más van rajtuk? Szétszedtem egyenként és befújkáltam wd-40-el. Természetesen nem ért neki semmit. Kontakt spray-vel kellett volna-mondták- de az nem volt akkor. Így jártam vele pár hetet aztán vagy odaért a hibához a wd-40 vagy megszánt az Isten de egyszer csak működött.
Tehát egy kontakt-spray kúrát szerintem megér.
(#) sufni-tunning válasza delta1 hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Érdemes megnézni a hézagot, illetve van- rajta fémreszelék.
Azok is bezavarhatnak.
Sűrített levegővel le lehet fújni.
(#) VIM válasza djhans hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Szia! Becímkéztem az ABS rajzot, hogy segítsen az eligazodásban. Delta1 már szembesült ezzel a hibával, csak a hiba nem lett kitörölve azért javult meg "később". Ha nem áll fenn a hiba 5-10 indítás után, a rendszer megtanulja az új értékeket és azzal üzemel a továbbiakban. A legsérülékenyebbek a keréktárcsáknál lévő forgásérzékelő szenzorok és azok kontaktusai. A szenzorok deformálódása (elütődése a helyéről) is okozhat jelvesztést a rendszer számára. Tehát a kontaktusok maximális rendbehozatala és az érzékelők vizsgálata, majd egy hibatároló törlés. Szerintem.
(#) delta1 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Igazad lehet, mert tényleg egy szervíz után gyógyult meg amikor is ugye törlik az agyát.
(#) hibbantpasi válasza djhans hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Ha van lehetőséged, olvastasd ki a hibatárolót olyan helyen, ahol látod te is. Sok helyen max. 1-2 ezresért megteszik ezt neked.
Amit sk. megnézhetsz: a jeladók ellenállását célszerű ellenőrizni az ABS egység csatlakozójánál, mivel a leggyakoribb hiba a vezetékszakadás. Kb. 1200 ohm az ellenállása egy jeladónak.A szakadás egyértelmű hiba, a zárlat nagyon ritka.
ui: A hézagváltozás ill. deformálódás esetén kialszik az ABS lámpa inditás után, akkor gyullad ki , ha mész az autóval => fordszámeltérés.(Ez eltérő gumiméreteknél is előjön)
Ha inditás után nem alszik el, a szakadásvizsgálattal kezdd.

üdv: hp
(#) djhans hozzászólása Ápr 26, 2011 /
 
Köszönöm az ötleteket! Megnézem majd ezeket és hátha kiderül valami.
(#) lakbal hozzászólása Máj 3, 2011 /
 
Szépnapot, szeretném a segítségeteket kérni.

Tavaly szeptemberben az autóm (octavia 1.6 102LE) az alábbi hibajelenséget produkálta: alapjáraton - lámpánál várakozva - leállította a klímát illetve a nagyobb ventilátort is. Haladás közben semmi probléma. A pár meleg nap elmúlt , nem foglalkoztam a dologgal mivel klíma nélkül semmi gond. illetve:

- 8 hónap alatt kétszer leállt a motor amikor otthagytam pár percre a járó autót.
- Indulás után - hidegen - néha felhúzza 1500RPm-re a fordulatszámot, pár másodperc után leejti 11-1200-ra a szokásosra. melegen nincs ilyen.
- alapjáraton, melegen, nagyon finom rázkódás van, nem tökéletesen egyenletes a motor járása.

most eljött a tavasz, klímáztam, természetesen alapjáraton a pesti dugóban letiltotta a klímát ventillátorostúl ami újra sem indult - alig tudtam kiállni a soeból 130C-os vízzel.... Újraindítva az autót minden rendben (klíma nélkül) illetve klímával is ha haladok.
Én elviszem szervízbe, csak valami fogalmat szeretnék az ügyről szerezni nehogy rámsózzanak 100ezres kütyücseréket.

köszönettel várom segítségetek üdvözlettel Balázs
(#) samara válasza lakbal hozzászólására (») Máj 5, 2011 / 1
 
Több dolog, hiba is lehetséges. Az egyik a termosztátházon lévő többfunkciós kapcsoló (ez több vezetékes) rakoncátlankodik, rossz jelet ad, illetve és vagy az akkumulátor alatt levő (2db csavar felfogatású) relé amelynek kettős funkciója a hűtőventilátor be és kikapcsolása fokozatok (forgási sebesség) kiválasztása valamint a klímaventilátor szintén be és kikapcsolása. Természetesen a klíma szempontjából a kisebb ventilátornak van szerepe mert a klímagázt hűteni kell, azonban ha a nagy ventilátor nem működik megfelelően az nagyon komoly probléma mert a motor hűtése nem lesz megfelelő, a kisebb ventilátor még ha működik is nem tudja megfelelően hűteni a rendszert, ezért ennek működése esetén se reménykedj, mert alumínium hengerfejnél ügye tudjuk ez mivel jár. A 102 LE-s motorok speciális úgynevezett kétutas termosztátházzal vannak szerelve, ami hibamegállapítás szempontjából elég macerás, többnyire hang alapján (a légbuborékok mozgása által keltett intenzív forrásban levő víz hang) azonosítható valamint úgy, hogy a fűtés egyszer csak megszűnik létezni. De még ez sem olyan egyszerű, mert ott van a vízpumpa, ami hasonló problémát tud okozni, főleg ha már nem keringeti a rendszerben a vizet rendesen. Rossz hír, hogy amit Te 130 foknak látsz a műszerfalon az valójában ha mondjuk műszeres diagnosztikával élő adatként olvasod ki, ki sem merem mondani mennyi. Remélem tudtam segíteni.
A legjelentéktelenebb hibát nem is írtam, a kiegyenlítőtartály zárófedelét ami szintén lehet baj okozója.
(#) samara válasza samara hozzászólására (») Máj 5, 2011 / 1
 
A kis (klíma) ventilátor nem is működik? Mert lehet. hogy azért áll le a klímád. Akkor az akku alatt a relé a hibás.
(#) lakbal válasza samara hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Köszönöm a kedvességed!

Utánanézek, hogy a kicsi mit csinál. a nagy volt már cserélve az biztos jó. Akkor ez nincs összefüggésben a fura alapjárattal, hidegen 1500-ra felugró fordulatszámmal, egyebekkel?
(#) lakbal válasza lakbal hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Még egy apróság ami talán nem is az mert írtad te is: a vízpumpa amit 120e nél cseréltek a többi vezérléssel együtt ereszt. nem nagyon veszít vizet, csak véletlenül vettük észre a fagyálló maradék üledékét amikor aláfeküdtünk. letöröltem majd 500km után aláfeküdtem és megint volt egy kicsi... jövő héten cserélik garanciába (continental szett volt) , lehet hogy addig várjak mindennel mert ez i slehet a hiba?


Bár nem értem, akkor alapjárat felett miért üzemel gond nélkül a klíma.....
(#) samara válasza lakbal hozzászólására (») Máj 6, 2011 / 1
 
Ha az alapjárat felett azt érted, hogy - menet közben - akkor azért üzemel a klíma mert a menetszél által a motor illetve a hűtő megkapja rendesen a hűtést. Elvileg hengerfej problémás és hűtőventilátor hibás autóval is lehet közlekedni ha biztosított a folyamatos haladás (természetesen Murphy ebbe bele szokott szólni) mert a menetszél biztosítja az elengedhetetlen hűtést. A vízpumpa többnyire a töm-szelence hibája miatt szokott szivárogni azonban ez már a tengely lógását is eredményezi, amiből kifolyólag akár lapátkerék törés is lehetséges. Emiatt viszont nem megfelelő a hűtővíz keringetése a rendszerben és ez viszont a sérülés nagyságának függvényében kisebb - nagyobb túlmelegedést előidézhet. Nálam volt olyan Škoda aminek egy lapátja hiányzott és ez 112 fok - os üzemi hőt, túlmelegedést eredményezett. Ha szivárog feltétlen az az első. Röviden összefoglalva ha a motor túlmelegszik a klíma nem működik.
(#) örvájn28 hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy volt a kocsimban egy leserline 910e típusú riasztó. Nos ez ki lett szedve és egy bicskakulcsos vezérlő lett bekötve. Ez tönkrement. Szeretném visszakötni a risztót. De nem találok sehol sem bekötési rajzot. Tud valaki ebben segíteni? Előre is köszi.
(#) Barna Csaba válasza delta1 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia!
Igaz nekem SLX 1.8asom van,nekem is ezt csinálta és kivettem a biztiét és azota müködik(2éve) igaz a napi számláló minden inditáskor lenulláz de ez kit érdekel.Nekem meg most akartam indulni és csak kattan a tanknál a távszivattyu vagy valami de nem indul.Már átnéztem a biztiket de hiába.Jó lenne ha valaki tudna segiteni.
(#) tatrabi hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Sziasztok!

Tud valaki olyan helyet, ahonnan tudnék szerezni Maxi dot-os műszerfalat OI.-hez?
Köszönöm
(#) Hosszulabu válasza tatrabi hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
(#) tatrabi válasza Hosszulabu hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
Üdv

Köszi, ezt én is megtaláltam, csak drágálom üdv
(#) antiSLX válasza tatrabi hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Én is Octavia I hez keresek óracsoportot de nekem nem szükséges Maxi dot os csak normál esetleg bontott is érdekel csak jó legyen
ha tud valaki kérem segítsen
(#) firefighter hozzászólása Máj 10, 2011 /
 
Sziasztok!
Véleményt szeretnék kérni. Lengéscsillapítót akarok cserélni.
Mit tudtok a VIKA gyártmányról? Vélemények? Érvek? Ellenérvek?
Nagyon jó árban van, viszont Kínai gyártmány. Lehet, hogy csak Kínában szereltetik össze. Állítólag a Nike is ott rakatja össze a cipőket!
Ami nem Kínai, az már nem is eredeti!
Komolyra fordítva a szót! Kikérném a véleményeteket.
Vagy tud valaki elfogadható áron lengéscsillapítókat?
Köszönöm!
Következő: »»   49 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem