Fórum témák
» Több friss téma |
Ha ennyire ragaszkodsz a fél megoldáshoz, akkor a kötés nélküli oldalon az elszíneződött tekercseket próbáld meg lefejteni az épekről és az ív közepén kettévágni a rossz tekercset (oldalcsípővel), majd kihúzni a kötés felőli oldalon. Ezt csak abban az esetben lehet megcsinálni, ha a bandázst sikerült szétbontani és a tekercsek JÓL el vannak szigetelő prespánnal választva egymástól. Hidegen ez elég valószínűtlen siker. Ha a horonyban nincs elválasztva egymástól a két tekercs (helyszűke miatt), akkor "veszett fejsze nyele" az egész.
Igen, nekem is vékonynak tűnik, de ha egyszer ezzel van tekerve Megnéztem a tekercs két végkivezetését, és nincs párhuzamosítva sehogyan sem.
VIM Kicsit félreértjük egymást szerintem Nem csak a segéd fázis tekercsét akarom cserélni hanem mind kettőt. Egyébként a bandázst nem kell bontani, elég csak hozzáérni és 1000 felé törik benne.
Oké te biztosabb lehetsz .mert a kezedben van.
Ha végeztél kiderül.
Köszönöm a segítséget...átnézem a lehetőségeket, mihelyt sikerül kijózanodnom teljesen.
Sok motort én is így csináltam, illetve van egy-két kiütő szerszámom, amelynek a keresztmetszete olyan alakú, mint a horony keresztmetszete, és a levágott oldal felől kiütöm, ha tudom...először megpróbálom hidegen, sok úgy is megy, ha nem, akkor is csak annyira melegítem, amennyire ahhoz kell, hogy a műgyanta, vagy lakk meglágyuljon, megolvadjon, vagy a horonyszigetelő anyaga...de tényleg nem szabad nagyon melegíteni...csak érzéssel...1999 óta kettőt elcsesztem így...még egy dolog, hogy nekem azt mondták, mikor tanultam, hogy ne úgy üssem ki a hornyokból, hogy egy horonyból teljes hosszában, majd a következőből is teljes hosszában, majd a harmadikból..és így tovább...Ez nem jó, mert könnyebben megszorul valahol félúton, mintha elkezdem az egyik hornyon ütök...mennyire nehéz...egy centit, vagy csak felet, aztán a mellette levőn is, harmadikon...stb, körbe érek, majd újra ütök anyit, és törekedjek, hogy nagyjából egyformán menjen, egyik horony se maradjon nagyon le a többihez képest, mert egyrészt ha a két szomszédjában is van huzal, akkor nehezebben ferdülnek el a hornyok...valamivel... Másrészt meg úgyis ki kell szedni abból is a huzalt, csak ha lemarad, akkor valamennyire fogja a szomszédait is...de minél kevesebb melegítés elég, annál jobb, csak hát az a szívás, ha pl. hőre keményedő műgyantával van megoldva, és nagyon akkor sem szabad melegíteni, mert pl ha lilulásig, főleg ha izzásig melegíted kilágyul, kiégnek a vasmag- lemezekből összetevők, és megváltoznak a mágneses paraméterei, amitől gyengébb lehet a motor...a kötéseket, horony-lépést, hogy hány szálas a tekercselés, én a levágott tekercs-fejen szoktam megnézni, így csak az egy horonyba jutó szálak száma kapcsán kellett nekem az adatokhoz az a huzal, ami a hornyokból kijön...természetesen 1 fázisú motorok esetén a főfázis és a segéd-fázis adatai felől is meg kell győződni.Vannak olyan 1 fázisú motorok, ahol eltérőek a menetszámok az egyes tekercs-lábakban..ez általában olyan motoroknál van, ahol a főfázis tekercslábai közül van, amelyikre ugyanazokba a hornyokba kerül a segédfázis-tekercsek lábai közül..Ha pici a motor, akkor nem muszály disznó-pörzsölővel rágyújtani...elég lehet egy gáz-forrasztáshoz használatos gázpisztoly is, ha hidegen nem megy ..a tiéd nem láttam, ezt nem tudom mérlegelni még..én így látom..de gondolom van nálam tapasztaltabb is a fórumon...meg... ahány ház, annyi szokás...ja ha alapból szénné van égve, akkor széteshet a tekercs-fej miközben levágod...lehet előbb kéne a kötéseket, huzal. átmérőket , horony-lépéseket, meg amit tudsz...ami papíron megvan, az már nem baj, ha szétesik, össze kuszálódik...
Sziasztok!
Tippeket szeretnék kérni az alábbi problémámra. Van egy elektromos fűnyíró gépem. Egy bizonyos idejű használat után, ha kikapcsolom, nem indul újra a motorja. Működés közben sohasem áll le magától. Ha viszont leállítom, pl. a fűtartály kiürítése céljából, akkor nem indul újra. De ezt csak hosszabb üzemidő elteltével produkálja. Még annyi tapasztalható, hogy ilyenkor morog a motor, de a tengely nem indul el. Egyébként a tengelynek nincs szorulása, és kézzel megforgatva sem veszi fel a fordulatszámot. (Ez utóbbinak az ujjaimra való veszélyével tisztában vagyok!) Másnap probléma nélkül ismét indítható, de hosszabb használat után újra megismétlődik az előző napi dolog. Mi lehet a probléma? Kérlek segítsetek!
Én elsőre kondenzátort cserélnék benne...
Kösz a választ!
Csak tavasszal tudom megnézni, mivel a gép a nyaralónkban van. Hogyan tudom megállapítani a kondenzátor hibás voltát? Ugyanis indításkor még jónak kell lennie, mivel csak később jelenkezik a baj. És mit vizsgálnál meg másodjára?
Valószínűleg kapacitásszegény és hidegen még épp elindítja a motort de felmelegedve már annyira lecsökken a kapacitása hogy nem..
Elméletileg ki lehet mérni, levéve a motorról (mérés előtt érdemes összezárni a kapcsait ha nem akarsz új műszert venni), gyakorlatilag egyszerűbb akár próbára betenni egy másikat. Másodjára a segédtekercs átmeneti zárlatára gondolnék, ami csak melegedéskor jelentkezik. (De 90% hogy kondi)
Szevasz ! Tapasztalatból mondom, hogy elenőrizni kellene a csapágyazást is . Hosszabb üzemidő alatt ugyanis igen szépen fel tud melegedni a csapágy , főleg ha ki is van száradva . Az ismételt inditásnál a csapágynak a felmelegedés hatására "kottyanása" keletkezik, minek következtében a forgórész hozzáér az állórészhez . Általában ez a hiba az alsó csapágy elhasználódása - kopása miatt keletkezik . Javitás : kicserélni mindkét csapágyat, mivel általános szabály, hogy csapágyazásnál az egy tengelyen levő összes csapágyat cseréljük ! Úgy mellékesen tavaly 4 db fűnyírót kellett ilyen hiba miatt javítanom és egynek jelen pillanatban is folyamatban van az ilyen irányú javitása ! Ha jók a csapágyak akkor lehet a kondenzátor hibájára gondolni, amit akkor valószinüleg cserélni is kell ! Remélem segitetem ! Csá !
Gondolom a csapágy kottyanását az álló tengely oldalirányú kézi mozgatásával is érezni lehet, ugye?
Valamint úgy gondolom, ezt a hibát szemmel is látni lehet, ha a motort megbontom, mert ott ahol a forgórész összeért az állóval, ott fényes kopásnak, lecsiszolt felületnek, fémpornak kell látszania, nem? Egyébként természetesen segítettél, és "mugab" is segített a válasszal, mivel most már tudom, hogyan kezdjek a hibakereséshez. Kösz. Eddig még nem bontottam szét sohasem fűnyírót, ezért kérdezném, a motor teljesen burkolt a ház alatt? Mennyire eszközigényes és kényes a szétbontása?
Jól látod , hogy milyen jeleket kell keresni ! A motor természetesen a burkolat alatt van . A szétbontása nem nagyon eszközigényes - csavarhúzó a burkolathoz,villás vagy csillagkulcs a vágókéshez - de a motor szétbontása és csapágyazása már odafigyelést és komolyabb szerszámokat igényel - csapágylehuzó, hőlégfuvó .
Irtad, hogy nyaralóban van a cucc , esetleg Balaton déli part ?
Igen.
És még egyszer köszi a tanácsokat!
Sziasztok!
Problémám a következő: A fűnyíró motorja beállt, telement szennyeződéssel. Muszáj volt teljesen szétszedni a motort (álló részt, forgó részt). Miután ki lett tisztítva összeraktam, de amint megkapja a villany (csak rövid időre, nehogy leégjen) hangosan morog és nagyon nehezen lehet a tengelyt forgatni. A forgó rész ugyan abba a pozícióban helyezkedik el. Hogy lehetne ezt beállítani?
Igen, de az nem okozna ilyet ha fordítva lenne.
Fordítva nem, csak ha rossz vezetékekhez. Tegyél fel egy képet róla, ha tudsz.
Teljesen hülye biztos a rendszer.
Szia!
Ha megengedsz egy két gondolatot. - ezeknél a kommersz fűnyírómotoroknál könnyen elhajlik vagy megreped a pejzs a szerelés során, látszólag a helyére kerül ugyan, de mégis áram alatt beszorul a forgórész (odarántja a mező az állórészhez a forgórészt, már nem egyszer jártunk így) - pajzsokat nem cserélted fel, esetleges hullámlemezek a megfelelő helyen vannak, feszültség mentes állapotban forog könnyen, csapágyak nincsenek kikopva, csapágyfészek a pajzsban? - a mechanikus fékkel is meggyűlt már párszor a bajunk (bár attól teljesen nem szokott beszorulni...) - ha ezek közül egyik se akkor lehet segédfázis szakadás is, ebben az esetben viszont kézzel feszültség alatt is elindíthatónak kellene lennie - előtte ment rendesen, lehet a kondi is a végét járja... Ezek csak lehetőségek, a hiba leírásod alapján én a pajzs, csapágy párosra gondolok Remélem tudtam segíteni. Üdv
Szia !
Összerakásnál csak simán összehuzatad a motort, vagy megmelegitetted a pajzsokon a csapágyfészkeket ? Ha simán összehuzatad akkor előfordul hogy a csapágy belemar a pajzs anyagába . Emiatt úgy látszik hogy nincs kikopva a csapágy helye (felverődés) de mégsincs jó pozicióban e forgórész . Kézzel könnyen forgatható a tengely- feszmentes állapotban ? Tekercsek közül nem szakadt meg véletlen valamelyik a tisztitás során ?
Fesz mentes állapotban könnyen forgatható a tengely. A tekercsek nem szakattak. Fesz alatt csak morog és mint egy szervo motor megkapja a feedback-et tart egy pozíciót és nagyon nehezen egy kicsit el lehet mozdítani a jelenlegi pozíciójából.
Holnap teszek fel még képet. Köszönöm az eddigi válaszokat.
Szerintem is rossz összerakás az ok. A forgórész és az állórész összeér áram alatt. Itt sajnos egy milliméter is számít. Gondolom nem jelölted össze a részeket mielőtt szétszedted...
(még esetleg lehet hogy nem, vagy nem arra az oldalra raktad az alátéteket a tengelyen ahol voltak)
hali mindenkinek lenne egy nagy kérdésem töletek aki tud segitsen már.
Van egy fürészgép motorom nem áttételes hanem sima hajtással. A kábeleket fedö lap alatt van egy csoki abba van 4szál meg a füld kábel 1sárga 1kék meg 2fekete kábel meg a föld persze. És akárhogy is probálom kötni vagy valami, a sárgához adom a fesz meg a testet valmelyikhez elindul kondi nélkül is de a irány kézzel adom meg ugy indul el csak. De lassu fordulattal kicsit bug meg vagy 10másodperc után melegszik a oldala mint állat:S kérlek benneteket aki tud segitsen már kösönöm elöre is ha kell képet is rakok felakár mennyit.
Ha a motorodhoz 5 (4 + 1) vezeték megy, akkor az 3 fázisú motor. Egy fázisról elindítani nem egyszerű feladat, csak kötözgetéssel nem oldható meg. Segédfázist kondenzátorral elő kell állítani. A kondenzátor nagyságára vonatkozóan találsz megoldásokat, a többi egy, és háromfázisú asszinkron motoros topikokban. Azzal azonban számolj, hogy a teljesítménye jelentősen csökkenni fog.
Minden villanymotor ha nem forog, zárlati áramot vesz fel, ami igen jelentős, és az esetek többségében a motor leégésével jár. Ezen okból szoktak alkalmazni motorvédő kapcsolót. Az ilyen baleset különösen jellemző fázishiány esetén, ami nálad a két fázis hiányából fakad.
Szia!
Egy kép azért sokat segíthetne...
hala értelek benneteket és köszönöm a segitséget ha kell videót is csinálok
am most egy 2szálas kondi be van kötve de ugy müködik mint ha ott se lenne ha kikötöm akkor is ugyan azt csinálja:S
Sajnos a képeken nem látom jól, hogy a dobozból a motor felé menő fekete kábel hány eres és milyen színűek a drótok.
hát a morot térböl a csokiba megy 1sága meg 1kék meg 2fekete drót mind a 4sárga réz.
Meg persze 1föld kábel is van. csak a sárga kábelhez nem kötöl semmit akkor ne mis csinál semmit. pár irásommal elöel ott van leirva mit is csinál.
Műszerrel(ha van) mérd meg,hogy nem szakadt-e a segédfázis tekercs. Ha szakadt a tekercs, akkor egy zsinór segítségével a motor berántható,és normálisan pörögni fog-de nem terhelhető mert valószínűleg állandó üzemű kondenzátoros a segédfázisa.
Ha a segédfázis tekercs zárlatos,akkor a motor nem tud felpörögni, erősen búgó hangot hallatva lassan forog. Ha a kondi szakadt, akkor a motor úgyszintén berántható és szépen megy is de szintén csak terheletlenül. Szerintem szerezz az eredetivel megegyező kapacitású és feszültségű segédfázis kondit, és először azt próbáld cserélni. Ha a kondicsere nem segít,akkor segédfázis tekercs hiba van, azaz a motort újra kell tekercselni.
aha értelek és bocsi de nem nagyonon vágom hogy mérjem.
Van müszerem de ilyennel még nem probálokoztam:S meg ha bedugon el kezd bugni de ha kézzel megadom a irány jobra vagy balra elindul de de erö jó részt nincs is benne.Egy idö után el kezd melegedni a oldala de nem gyengén:S |
Bejelentkezés
Hirdetés |