Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 42
(#) VIM válasza sprofan hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Ha ennyire ragaszkodsz a fél megoldáshoz, akkor a kötés nélküli oldalon az elszíneződött tekercseket próbáld meg lefejteni az épekről és az ív közepén kettévágni a rossz tekercset (oldalcsípővel), majd kihúzni a kötés felőli oldalon. Ezt csak abban az esetben lehet megcsinálni, ha a bandázst sikerült szétbontani és a tekercsek JÓL el vannak szigetelő prespánnal választva egymástól. Hidegen ez elég valószínűtlen siker. Ha a horonyban nincs elválasztva egymástól a két tekercs (helyszűke miatt), akkor "veszett fejsze nyele" az egész.
(#) sprofan válasza örökagyaló hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Igen, nekem is vékonynak tűnik, de ha egyszer ezzel van tekerve Megnéztem a tekercs két végkivezetését, és nincs párhuzamosítva sehogyan sem.

VIM
Kicsit félreértjük egymást szerintem Nem csak a segéd fázis tekercsét akarom cserélni hanem mind kettőt. Egyébként a bandázst nem kell bontani, elég csak hozzáérni és 1000 felé törik benne.
(#) örökagyaló válasza sprofan hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Oké te biztosabb lehetsz .mert a kezedben van.
Ha végeztél kiderül.
(#) szabopeteke válasza VIM hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget...átnézem a lehetőségeket, mihelyt sikerül kijózanodnom teljesen.
(#) szabopeteke válasza fezsolt73 hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Sok motort én is így csináltam, illetve van egy-két kiütő szerszámom, amelynek a keresztmetszete olyan alakú, mint a horony keresztmetszete, és a levágott oldal felől kiütöm, ha tudom...először megpróbálom hidegen, sok úgy is megy, ha nem, akkor is csak annyira melegítem, amennyire ahhoz kell, hogy a műgyanta, vagy lakk meglágyuljon, megolvadjon, vagy a horonyszigetelő anyaga...de tényleg nem szabad nagyon melegíteni...csak érzéssel...1999 óta kettőt elcsesztem így...még egy dolog, hogy nekem azt mondták, mikor tanultam, hogy ne úgy üssem ki a hornyokból, hogy egy horonyból teljes hosszában, majd a következőből is teljes hosszában, majd a harmadikból..és így tovább...Ez nem jó, mert könnyebben megszorul valahol félúton, mintha elkezdem az egyik hornyon ütök...mennyire nehéz...egy centit, vagy csak felet, aztán a mellette levőn is, harmadikon...stb, körbe érek, majd újra ütök anyit, és törekedjek, hogy nagyjából egyformán menjen, egyik horony se maradjon nagyon le a többihez képest, mert egyrészt ha a két szomszédjában is van huzal, akkor nehezebben ferdülnek el a hornyok...valamivel... Másrészt meg úgyis ki kell szedni abból is a huzalt, csak ha lemarad, akkor valamennyire fogja a szomszédait is...de minél kevesebb melegítés elég, annál jobb, csak hát az a szívás, ha pl. hőre keményedő műgyantával van megoldva, és nagyon akkor sem szabad melegíteni, mert pl ha lilulásig, főleg ha izzásig melegíted kilágyul, kiégnek a vasmag- lemezekből összetevők, és megváltoznak a mágneses paraméterei, amitől gyengébb lehet a motor...a kötéseket, horony-lépést, hogy hány szálas a tekercselés, én a levágott tekercs-fejen szoktam megnézni, így csak az egy horonyba jutó szálak száma kapcsán kellett nekem az adatokhoz az a huzal, ami a hornyokból kijön...természetesen 1 fázisú motorok esetén a főfázis és a segéd-fázis adatai felől is meg kell győződni.Vannak olyan 1 fázisú motorok, ahol eltérőek a menetszámok az egyes tekercs-lábakban..ez általában olyan motoroknál van, ahol a főfázis tekercslábai közül van, amelyikre ugyanazokba a hornyokba kerül a segédfázis-tekercsek lábai közül..Ha pici a motor, akkor nem muszály disznó-pörzsölővel rágyújtani...elég lehet egy gáz-forrasztáshoz használatos gázpisztoly is, ha hidegen nem megy ..a tiéd nem láttam, ezt nem tudom mérlegelni még..én így látom..de gondolom van nálam tapasztaltabb is a fórumon...meg... ahány ház, annyi szokás...ja ha alapból szénné van égve, akkor széteshet a tekercs-fej miközben levágod...lehet előbb kéne a kötéseket, huzal. átmérőket , horony-lépéseket, meg amit tudsz...ami papíron megvan, az már nem baj, ha szétesik, össze kuszálódik...
(#) tibistor hozzászólása Jan 27, 2011 /
 
Sziasztok!
Tippeket szeretnék kérni az alábbi problémámra.
Van egy elektromos fűnyíró gépem. Egy bizonyos idejű használat után, ha kikapcsolom, nem indul újra a motorja.
Működés közben sohasem áll le magától. Ha viszont leállítom, pl. a fűtartály kiürítése céljából, akkor nem indul újra. De ezt csak hosszabb üzemidő elteltével produkálja.
Még annyi tapasztalható, hogy ilyenkor morog a motor, de a tengely nem indul el. Egyébként a tengelynek nincs szorulása, és kézzel megforgatva sem veszi fel a fordulatszámot. (Ez utóbbinak az ujjaimra való veszélyével tisztában vagyok!)
Másnap probléma nélkül ismét indítható, de hosszabb használat után újra megismétlődik az előző napi dolog.
Mi lehet a probléma? Kérlek segítsetek!
(#) mugab válasza tibistor hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Én elsőre kondenzátort cserélnék benne...
(#) tibistor válasza mugab hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Kösz a választ!
Csak tavasszal tudom megnézni, mivel a gép a nyaralónkban van.
Hogyan tudom megállapítani a kondenzátor hibás voltát?
Ugyanis indításkor még jónak kell lennie, mivel csak később jelenkezik a baj.
És mit vizsgálnál meg másodjára?
(#) mugab válasza tibistor hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Valószínűleg kapacitásszegény és hidegen még épp elindítja a motort de felmelegedve már annyira lecsökken a kapacitása hogy nem..
Elméletileg ki lehet mérni, levéve a motorról (mérés előtt érdemes összezárni a kapcsait ha nem akarsz új műszert venni), gyakorlatilag egyszerűbb akár próbára betenni egy másikat.
Másodjára a segédtekercs átmeneti zárlatára gondolnék, ami csak melegedéskor jelentkezik.
(De 90% hogy kondi)
(#) árnyék válasza tibistor hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Szevasz ! Tapasztalatból mondom, hogy elenőrizni kellene a csapágyazást is . Hosszabb üzemidő alatt ugyanis igen szépen fel tud melegedni a csapágy , főleg ha ki is van száradva . Az ismételt inditásnál a csapágynak a felmelegedés hatására "kottyanása" keletkezik, minek következtében a forgórész hozzáér az állórészhez . Általában ez a hiba az alsó csapágy elhasználódása - kopása miatt keletkezik . Javitás : kicserélni mindkét csapágyat, mivel általános szabály, hogy csapágyazásnál az egy tengelyen levő összes csapágyat cseréljük ! Úgy mellékesen tavaly 4 db fűnyírót kellett ilyen hiba miatt javítanom és egynek jelen pillanatban is folyamatban van az ilyen irányú javitása ! Ha jók a csapágyak akkor lehet a kondenzátor hibájára gondolni, amit akkor valószinüleg cserélni is kell ! Remélem segitetem ! Csá !
(#) tibistor válasza árnyék hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Gondolom a csapágy kottyanását az álló tengely oldalirányú kézi mozgatásával is érezni lehet, ugye?
Valamint úgy gondolom, ezt a hibát szemmel is látni lehet, ha a motort megbontom, mert ott ahol a forgórész összeért az állóval, ott fényes kopásnak, lecsiszolt felületnek, fémpornak kell látszania, nem?
Egyébként természetesen segítettél, és "mugab" is segített a válasszal, mivel most már tudom, hogyan kezdjek a hibakereséshez. Kösz.
Eddig még nem bontottam szét sohasem fűnyírót, ezért kérdezném, a motor teljesen burkolt a ház alatt? Mennyire eszközigényes és kényes a szétbontása?
(#) árnyék válasza tibistor hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Jól látod , hogy milyen jeleket kell keresni ! A motor természetesen a burkolat alatt van . A szétbontása nem nagyon eszközigényes - csavarhúzó a burkolathoz,villás vagy csillagkulcs a vágókéshez - de a motor szétbontása és csapágyazása már odafigyelést és komolyabb szerszámokat igényel - csapágylehuzó, hőlégfuvó .
Irtad, hogy nyaralóban van a cucc , esetleg Balaton déli part ?
(#) tibistor válasza árnyék hozzászólására (») Jan 28, 2011 /
 
Igen.
És még egyszer köszi a tanácsokat!
(#) bigz85 hozzászólása Ápr 21, 2011 /
 
Sziasztok!
Problémám a következő:
A fűnyíró motorja beállt, telement szennyeződéssel. Muszáj volt teljesen szétszedni a motort (álló részt, forgó részt). Miután ki lett tisztítva összeraktam, de amint megkapja a villany (csak rövid időre, nehogy leégjen) hangosan morog és nagyon nehezen lehet a tengelyt forgatni. A forgó rész ugyan abba a pozícióban helyezkedik el.
Hogy lehetne ezt beállítani?
(#) zolika60 válasza bigz85 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
A kondenzátort jól kötötted vissza?
(#) bigz85 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Igen, de az nem okozna ilyet ha fordítva lenne.
(#) zolika60 válasza bigz85 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Fordítva nem, csak ha rossz vezetékekhez. Tegyél fel egy képet róla, ha tudsz.
(#) bigz85 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Teljesen hülye biztos a rendszer.
(#) habazutty válasza bigz85 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Szia!

Ha megengedsz egy két gondolatot.
- ezeknél a kommersz fűnyírómotoroknál könnyen elhajlik vagy megreped a pejzs a szerelés során, látszólag a helyére kerül ugyan, de mégis áram alatt beszorul a forgórész (odarántja a mező az állórészhez a forgórészt, már nem egyszer jártunk így)
- pajzsokat nem cserélted fel, esetleges hullámlemezek a megfelelő helyen vannak, feszültség mentes állapotban forog könnyen, csapágyak nincsenek kikopva, csapágyfészek a pajzsban?
- a mechanikus fékkel is meggyűlt már párszor a bajunk (bár attól teljesen nem szokott beszorulni...)
- ha ezek közül egyik se akkor lehet segédfázis szakadás is, ebben az esetben viszont kézzel feszültség alatt is elindíthatónak kellene lennie
- előtte ment rendesen, lehet a kondi is a végét járja...

Ezek csak lehetőségek, a hiba leírásod alapján én a pajzs, csapágy párosra gondolok

Remélem tudtam segíteni. Üdv
(#) árnyék válasza bigz85 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Szia !
Összerakásnál csak simán összehuzatad a motort, vagy megmelegitetted a pajzsokon a csapágyfészkeket ? Ha simán összehuzatad akkor előfordul hogy a csapágy belemar a pajzs anyagába . Emiatt úgy látszik hogy nincs kikopva a csapágy helye (felverődés) de mégsincs jó pozicióban e forgórész . Kézzel könnyen forgatható a tengely- feszmentes állapotban ? Tekercsek közül nem szakadt meg véletlen valamelyik a tisztitás során ?
(#) bigz85 válasza habazutty hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Fesz mentes állapotban könnyen forgatható a tengely. A tekercsek nem szakattak. Fesz alatt csak morog és mint egy szervo motor megkapja a feedback-et tart egy pozíciót és nagyon nehezen egy kicsit el lehet mozdítani a jelenlegi pozíciójából.
Holnap teszek fel még képet.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
(#) mugab válasza bigz85 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Szerintem is rossz összerakás az ok. A forgórész és az állórész összeér áram alatt. Itt sajnos egy milliméter is számít. Gondolom nem jelölted össze a részeket mielőtt szétszedted...
(még esetleg lehet hogy nem, vagy nem arra az oldalra raktad az alátéteket a tengelyen ahol voltak)
(#) smokeking hozzászólása Ápr 28, 2011 /
 
hali mindenkinek lenne egy nagy kérdésem töletek aki tud segitsen már.
Van egy fürészgép motorom nem áttételes hanem sima hajtással.
A kábeleket fedö lap alatt van egy csoki abba van 4szál meg a füld kábel
1sárga 1kék meg 2fekete kábel meg a föld persze.
És akárhogy is probálom kötni vagy valami, a sárgához adom a fesz meg a testet valmelyikhez elindul kondi nélkül is de a irány kézzel adom meg ugy indul el csak.
De lassu fordulattal kicsit bug meg vagy 10másodperc után melegszik a oldala mint állat:S
kérlek benneteket aki tud segitsen már kösönöm elöre is
ha kell képet is rakok felakár mennyit.
(#) pucuka válasza smokeking hozzászólására (») Ápr 28, 2011 /
 
Ha a motorodhoz 5 (4 + 1) vezeték megy, akkor az 3 fázisú motor. Egy fázisról elindítani nem egyszerű feladat, csak kötözgetéssel nem oldható meg. Segédfázist kondenzátorral elő kell állítani. A kondenzátor nagyságára vonatkozóan találsz megoldásokat, a többi egy, és háromfázisú asszinkron motoros topikokban. Azzal azonban számolj, hogy a teljesítménye jelentősen csökkenni fog.
Minden villanymotor ha nem forog, zárlati áramot vesz fel, ami igen jelentős, és az esetek többségében a motor leégésével jár. Ezen okból szoktak alkalmazni motorvédő kapcsolót. Az ilyen baleset különösen jellemző fázishiány esetén, ami nálad a két fázis hiányából fakad.
(#) habazutty válasza smokeking hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Szia!
Egy kép azért sokat segíthetne...
(#) smokeking hozzászólása Ápr 29, 2011 /
 
hala értelek benneteket és köszönöm a segitséget ha kell videót is csinálok
am most egy 2szálas kondi be van kötve de ugy müködik mint ha ott se lenne ha kikötöm akkor is ugyan azt csinálja:S
(#) zolika60 válasza smokeking hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Sajnos a képeken nem látom jól, hogy a dobozból a motor felé menő fekete kábel hány eres és milyen színűek a drótok.
(#) smokeking hozzászólása Ápr 29, 2011 /
 
hát a morot térböl a csokiba megy 1sága meg 1kék meg 2fekete drót mind a 4sárga réz.
Meg persze 1föld kábel is van.
csak a sárga kábelhez nem kötöl semmit akkor ne mis csinál semmit.
pár irásommal elöel ott van leirva mit is csinál.
(#) mpisti válasza smokeking hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
Műszerrel(ha van) mérd meg,hogy nem szakadt-e a segédfázis tekercs. Ha szakadt a tekercs, akkor egy zsinór segítségével a motor berántható,és normálisan pörögni fog-de nem terhelhető mert valószínűleg állandó üzemű kondenzátoros a segédfázisa.
Ha a segédfázis tekercs zárlatos,akkor a motor nem tud felpörögni, erősen búgó hangot hallatva lassan forog.
Ha a kondi szakadt, akkor a motor úgyszintén berántható és szépen megy is de szintén csak terheletlenül. Szerintem szerezz az eredetivel megegyező kapacitású és feszültségű segédfázis kondit, és először azt próbáld cserélni. Ha a kondicsere nem segít,akkor segédfázis tekercs hiba van, azaz a motort újra kell tekercselni.
(#) smokeking hozzászólása Ápr 29, 2011 /
 
aha értelek és bocsi de nem nagyonon vágom hogy mérjem.
Van müszerem de ilyennel még nem probálokoztam:S
meg ha bedugon el kezd bugni de ha kézzel megadom a irány jobra vagy balra elindul de de erö jó részt nincs is benne.Egy idö után el kezd melegedni a oldala de nem gyengén:S
Következő: »»   5 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem