Fórum témák
» Több friss téma |
Ha ment a motor és megállt akkor vagy kondi vagy leégett a segédfázistekercs.Ki kellene mérni a kondit.Lehet ,hogy kampec.Kösd be egy 100W-os lámpán keresztül a 230-ba.Ha világít az izzó akkor jó a kondi.Ha visszakötve sem megy akkor nyilván menetzárlatos a motor.
Így már tisztább a kép. Ez egy egyfázisú asszinkron motor kondenzátoros segédfázissal. A bejövő kábel 3 erű, zöld-sárga: védőföld, a motor házára kötendő, kék: N nulla vezető, barna: L1 fázis vezető.
A motorból jövő kábel vezetékei: sárga: motor test, összekötendő a zöld-sárgával, kék: fázis tekercsek közös pontja, összekötendő a bejövő N szintén kék vezetékkel, a két fekete közül az egyikre rákötni a bejövő kábel barna erét, és a kondenzátor egyik pólusát, a másik feketére a kondenzátor másik pólusát. Ha nem jó irányba forog, fel kell cserélni a motorból jövő kábel két fekete vezetékét. Ha így bekötve nem megy, akkor hibakeresés az előzőek szerint.
Ne haragudj, de nekem nem derül ki egyértelműen, hogy ezt a motort most szeretnéd beüzemelni, vagy működött és a hiba nem rég jelentkezett. A leírásod alapján elképzelhetőnek tartom, hogy direktbe nem a főfázis, hanem a segédfázis van bekötve. A képek alapján a bekötés teljesen rossz.
Ha rám hallgatsz akkor: - kikötöd az összes vezetéket a tápoldalról, csak a motor vezetékei legyenek a sorkapocsba - multiméter Ohm mérő állásában ellenállást mérsz a motor kék-fekete"1", valamint kék - fekete"2" vezetéke között, itt két lehetőség van: az egyik érték 2-3 szorosa lesz a másiknak, ez esetben a főfázis a kék ér és az a fekete amelyiken a kevesebb értéket mérted. A másik eshetőség az hogy a két mért értéked egyforma, ez esetben nincs külön fő és segédfázis, bármelyik lehet bármyelyik. -a két fekete szál között a külön külön mért értékek összegét kell mérned - ha nem ez a helyzet akkor gond van... A bekötést lerajzolom paint-be, úgy egyszerűbb. Ezen a motoron megbontás nélkül forgásirányt váltani nem lehet!
Bocs igazad van, a forgásirány váltáshoz meg kell forgatni az egyik tekercset.
Szia! Én még nem láttam olyan motort amelyiknek a belsejéből kihoznák a földet a kapocslécre. Teljesen értelmetlen volna. Szerintem, mivel ez egy nem hazai gyártású motor, feltételezhető, hogy a segédfázis a két fekete szál, a főfázis pedig a sárga és a kék. A fekete szálakból közösíteni kell egyet a sárga, (vagy a kék) szállal, a kondenzátort sorba kötni a másik feketével és a megmaradt (sárga), vagy kék szállal és rákapcsolni a feszültséget. A fűrésztárcsát le kellene venni, mert így rendkívül baleset veszélyes!
Igazad lehet, én a képről néztem le, de meglehet már ott van elkötve. A képen láthatóan a sárga össze van kötve a zöld-sárgával. Akkor nincs más hátra ki kell mérni a motor tekercseit.
Hazai gyártású szivattyúnál láttam már nem egyet amelyiknél az állórész vasmagra kötötték a zöld/sárga (védővezetőt) vezetéket és így hozták ki a kapocsházba. Valóban jellemzőbb a külföldi gyártású kis teljesítményű motoroknál.
Európában a Zöld/sárga az védővezető, hacsak nem tekerték meg egy garázsban akkor az nem lehet üzemi vezető jelen esetben sem. Legalábbis remélem.
Itt a bekötés. Feltételeztem, hogy a fekete"1" a főfázis tekercs, e szerint van a rajz.
A mérést mindenképp meg kell ejtened, ha egyedül nem sikerül akkor kérj meg valakit aki tud segíteni a közeledben. A motort valóban csak önmagában (tárcsa minden nélkül) próbáld. Szükséges lehet a kondenzátor kimérése is.
Ha Neked van igazad akkor így még a forgásirány is megfordítható.
Smokeking: mérni kell a -fekete"1"-fekete"2" -fekete"1"-kék -fekete"1"-sárga -fekete"2"-kék -fekete"2"-sárga -kék-sárga között Két egyforma vagy két különböző értéket kell kapnod Ohm nagyságrendbe. Ha két különböző akkor a kevesebb a főfázis, ennek az egyik vége megy közvetelen a hálózatra (fázisra), ez a pont megy a kondenzátoron keresztül a segédfázis egyik végére. A maradék egy főfázis véget és egy segédfázis véget össze kell kötni, ide jön a hálózat nullája. Ahogyan VIM is írta.
Szerintem ez egy 1-1,5LE motor lehet, amit a nagy testvérék (orosz) csináltak. Náluk divat a műanyag dobozos kapocsléc borítás, de a balkáni térségre is ez volt jellemző (román, bolgár). A kondenzátornak pedig a teljesítményhez igazodva, 40-60μF-k kellene lennie.
Sac per kb így van. Mintha a kondi kivezetés felöli oldalánálhozták volna fel a védővezetőt valszeg a vasmagról. Ebben az esetben Neked van igazad. Üzemi vezető lehet a sárga a kivezetéseknél.
Ha megméri Smokeing majd többet fogunk tudni a mociról...
hali köszönöm szépen mindenkinek a rengeteg infót holnap kiprobálom és irok nektek na sziasztok további szép estét
am még en mrég ment a motor de elötte le volt égve és ugy vitték el tekercselni mnet egy darabig de utána megint leált és azóta azt csinálja amit irtam.
Én inkább így kötném be. Persze ha rendellenesen melegedne, akkor a tekercsek szerepei felcserélendők. Az áramfelvételt jó volna ismerni, mert a kondenzátor értékét csak úgy lehet meghatározni pontosabban, hogy az miatt se legyen melegedés, terheléskor.
nagyon köszönöm a képeket is mindenkinek
holnap vagy után irok a mérésekröl is meg mindenröl amire jutottam na sziasztok.
hali megmértem a motor
erre jutottam:S -fekete"1"-fekete"2"=0,02 -fekete"1"-kék=semmi -fekete"1"-sárga=20,3 -fekete"2"-kék=semmi -fekete"2"-sárga=20,3 -kék-sárga között=semmi ja * amiket csináltatok rajzok alapján bekötötem ugyan azt csinálja ja * a kondi is jó most mit csináljak vagy mi a baja?
Hoppá!
Ha nem tévedek akkor feket"1" és fekete"2" között rövidzár van (a tekercsfejen össze vannak kötve). A feketék és a sárga között lévő 20,3 Ohm megfelel egy segédfázisnak. Ha ez így van akkor viszont a kék és feketék között kellene lennie egy cca 5-7 Ohm körüli főfázisnak. Ebben az esetben sajnos szakadt a főfázisa a motornak. A képen amit csináltál látható, hogy a feket"2" és a kék vezeték közé van bekötve a kondenzátor. és a sárgán kapja a motor a hálózat nulláját. Lehet, hogy a kondenzátor miatt mivel nem a segédfázisba lett bekötve leégett a főfázis. Ez csak egy lehetőség. Hátha VIM-nek lesz más ötlete is...
Helyesbítem magamat.
Valószínű, hogy a kék lesz a közös pont, ide kellene, hogy csatlakozzon a hálózat nullája. A sárga a segédfázis, a feketék a főfázist takarják. A 20,3 Ohm amit mértél lehet, hogy a segéd és a főfázis értéke együtt. A kék pont tehát szakadt amit okozhat egy tönkrement klixon is (AL-KO szivattyúnál találkoztam már ilyen problémával) Az én véleményem szerint szét kell szedni a szivattyút és ellenőrizni a kötéseket a tekercsfejen.
Üdv. Szerintem a két fekete a tekercs-fejben össze van kötve. A 0,02 ohm elhanyagolhatóan kicsi érték ahhoz, hogy ilyen motor főfázis-ellenállása lenne. A 20,3 ohm körüli érték esélyes a segédfázis-ellenállásra, de kéne lennie egy főfázis-ellenállásnak, ami nincs, tehát szakadt.Ezért nem mutat semmi életjelet a kék.Max azt meg nézheted (ki mérheted), hogy a kék nincs kapcsolatban a motor fém-részeivel, de nem hiszem, hogy a motorból vezetéken kivezették volna a földelést, vagyis a védő-vezetőt, mert a kapocslécnél is ki lehet alakítani csatlakozást védővezető számára...Arról nem is beszélve, hogy a védővezető színe a zöld-sárga elvileg. Tehát ha gyári tekercselés, akkor nem szoktak ettől eltérni. Dolog lényege, hogy tekercselés nélkül nem fog pörögni...szerintem...de tőlem próbálkozni lehet még...
Csak az alapján nem hiszem, hogy a kék lenne a közös, hogy ha így lenne, akkor fórumtársunk nem mérne szakadást a kék meg a "külvilág" között...egyetlen más kivezetés sincs, ahol a kék mérhető értéket produkálna...ha a kék lenne a közös, akkor a fekete-kék között kellene lennie néhány ohm ellenállásnak, és a Sárga-kék között kb 15 ohmnak...szerintem..Ha nincs ellenállás érték a kéktől sehova, akkor értelmét vesztette a kék kivezetés valami szakadás miatt...szerintem
Kijavítom magam... Az lehetséges, hogy valamikor a kék közös volt, de ha így volt, akkor már nem használható a főfázis-tekercselés áram-ellátására szakadás miatt...
A mérésekből ítélve egyértelmű a kimelegedés, de azt, hogy a hibát mi okozhatta, rejtély. Amint említetted, már le volt egyszer égve. Azután ment egy darabig (üresen, vagy fogásban?) és utána ismét elromlott. Felmerül a kérdés, hogy tekercseltek-e egyáltalán valamit rajta, vagy csak az összemelegedett tekercsfejet és tekercseket szigetelték el egymástól. Egyáltalán ezekkel a színekkel volt-e kihozva eredetileg a tekercsek kivezetése? Mondom ezt azért, mert volna viszonyítási alap az eredeti kivezetéshez (a színekre gondolok). Szerintem most is össze van melegedve az egész tekercsfej és a segédfázis része szakadt a kék kivezetésnél, a főfázis pedig rövidzárban van saját és a segéd tekercsével. Ezért lehet mérni mindkét feketénél azonos értéket, saját színéhez meg majdnem rövidzárat. Így utólag úgy tűnik, hogy a fekete a főfázis és a sárga-kék a segéd, mert a főfázis tekercs ritkán szakad el meghibásodáskor. Még annyit, hogy ha szétszedéskor nincs erőteljes "amperszag" és nem látni a tekercseken elszíneződést, akkor csak a tekercsfejet kell rehabilitálni (ha szerencséd van).
Ma hoztak hozzám egy szivattyút hogy sehogysem akar menni csak ha meglökik.
Elkezdtem méregetnivolt 3 vezeték egy piros és két azonos színű sárga. A mérés: két sárga között rövidzár a piros és a sárgák között 10 ohm. Na mondom valami sántit szedjük szét mert keveseltem a kivezetéseket mivel a sárgákat közös pontnak feltételeztem. Szétszedés után nem találtam semmi égésnyomot semmi szakadást. De mivel keveseltem a kivezetéseketelkezdtem lebontani a lekötész és átvizsgálni a varniscsöves köréseket. És meg is lett a hunyó volt egy cső amibe csak egyoldalról ment huzal ezt kiszabadítva és rámérve 18 ohm-ot mértem . megcsináltam a kivezetését és újra lekötöttem és lakkoztam a motort. Száradás után összeraktam és mértem kondival (4mikró) 2,1 A kondi nélkül pedig 2,7 ampert vesz fel a motor. Nem melegszik olyan 500-600 wattos lehet szerintetek jó rá a kondi? A hosszú leírás azért van hogy tanúljon belőle más is csak ezzel a kondival vagyok bajban hogy nem nagy-e. A lényeg hogy indul megy és a segédfázis kivezetése ki volt tépve belőlle.
Szerintem a 4 mikro tuti kevés. Kb. 30-50 mikro körül lehet az ideális.
(régebbi tanulmányaimban volt egy olyan ökölszabály, hogy 1000W-onként 80 mikro )
hali értem amiket irtatok nagyon köszönöm mindenkinek a infókat még majd probálkozok vamibel vagy ujra tekercseltetem még nem tudom
köszönöm a sok segitséget
Én 600 W környéki teljesítményre állandó üzemű kondit 30 mikronál semmiképp se raknék többet.
hali megint én vogyok szerváltam egy másik motor csak
nem tudom hogy kell bekötni ha el is indul el kezd füstölni meg melegszik a oldala:S kérlek benneteket aki tud segitsen már itt van pár kép 6kábel jön ki belöle mind egyforma sárga szinü. elöre is köszönöm.
Ha már füstöl, akkor :gumicsirke:
Ez egy három fázisú motor volna s ha be kellene kötni egy fázisra, jelentős teljesítmény vesztéssel járna, így ez sem biztos, hogy a körfűrészt kiszolgálná.
Sziasztok .
Ezt a kicsi irást találtam a kondenzátorszámitással kapcsolatban . Bővebben: Link, a lényeg a cikk végén
Köszi széppen!
Azt elfelejtettem mondani hogy üzemi kondis a gép . Terhelés alatt ha indulni fog rendesen akkor így hagyom . |
Bejelentkezés
Hirdetés |