Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   105 / 345
(#) kadarist válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Értem és köszönöm a fordítást!
(#) zolika60 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Változtass az áttételen. Esztergályos nincs felétek? Az csinál tárcsát a nagyobb motorra, vagy erre egy másikat, hogy elbírja a kompresszort.
(#) Imi65 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
[OFF]Valaha 20 bár nyomást kellett előállítanunk, viszonylag nagy levegőigénnyel. A ketyerére 20kW-os kompresszormotor volt szerelve, de nyomás alatt az sem tudott elindulni. Volt rajta visszacsapó szelep, az lehetővé tette, hogy rövid idő alatt lefújjon (megállás után), de ha fennakadt egy kis kosztól, akkor cserélhettük a 3 (de legalább 2) 63A-es dugót. Pedig az már nem gyenge (házi viszonylatban).
(#) zotya93 hozzászólása Feb 13, 2012 /
 
nem akkor nem indul ha nyomás van benne hanem 1 bárnál megáll a motor
(#) zolika60 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Mekkora az a kompresszor? Már írtam, hogy változtass az áttételen. Néha használj nagybetűket is. Legalább a mondatok elején.
(#) adrian25 hozzászólása Feb 13, 2012 /
 
Sziasztok!
Szétnéztem ma a motorjaim között, és találtam kettő univerzális motort. Az elsőt bekötöttem, be is indult, szépen ment, de amikor kikapcsoltam, füst szállt ki belőle. Nem tudom egyáltalán volt-e már használva, de amióta hozzám került a szekrényben porosodott (ezért is gondoltam megnézem működik-e egyáltalán). Én az alábbi kapcsolási rajz szerint kötöttem be, és simán 230-ra. Nem tudom mi lehetett a gondja, de nem ment sokáig csak kb tíz másodpercig, és a füst sem volt annyira büdös. Lehet csak a por égett ki?
(#) Tomi111 válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Üdv!

Sorba kell kötni a forgórészt az állórésszel, nem párhuzamosan! Úgy menni fog, ha még nem sérült meg.

Üdv! Tomi
(#) Tomi111 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Üdv!

Egy 1,1-es motornak el kell vinnie egy kisebb kompresszort megfelelő áttétellel. Pl. egy Ifa kompresszort elvisz szerintem, de lassító áttétel kell! zolika60 is ezt írja!!
Nagy pl kéthengeres kompresszora mindenképpen kicsi egy a motor.
Nyomás alatt nem valószínű, hogy elindul visszacsapó és lefújószelep nélkül.

Üdv! Tomi
(#) adrian25 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Ezt hogyan is tegyem meg?
Nem sérült meg nagyon az biztos csak kicsit felmelegedett.
(#) adrian25 hozzászólása Feb 13, 2012 /
 
Itt a másik motor is. Hát ezen több a külső vezeték mint a belső. Az átmenő vezeték (lsd. kép) nics sehova bekötve csak keresztül van húzva a házon. Ennél a motornál össze kéne kötnöm sorosan a két tekercset, majd ezután bekötni ugye? Csak honnan tudom melyik kettőt kössem össze? Vagy mindegy csak két tekercsvég legyen?
(#) Tomi111 válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 13, 2012 / 1
 
Üdv!

Az első motort a csatolt kép szerint. A forgórész ill az állórész két kivezetése mindegy, hogyan kötöd. Egyiket felcserélve megfordul a forgásirány.
A másik motornál mi az az átmenő vezeték??
(#) adrian25 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Köszönöm szépen!
Az átmenő vezeték csak keresztül van húzva a házon, de nincs egyik vége se bekötve. Ha akarnám szabadon ki is húzhatnám. Gondolom régi helyén azért volt szükség rá, hogy a kivezetések könnyen elérhetők legyenek.
(#) Tomi111 válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Próbáld meg a csatolt kép szerint. Az átmenő vezetékre ne köss semmit.
(#) kinpet045e hozzászólása Feb 13, 2012 /
 
Üdv Tomi111!

Nekem egy 1Kw-os,380/220-as, Dinamo-Budapest motor hajt 220-ról egy két hengeres ZIL kompresszort. Nyomás alatt is simán indítja 3 bárnál is. Max 5,5 bart nyomok vele.
(#) Tomi111 válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Üdv!

De nem mindegy az áttétel.
(#) adrian25 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Nagyon szépen köszönöm!
Megcsinálom, és jelzem hogy sikerült.
(#) zotya93 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Szia a kompresszorom egy 2 hengeres 300 cm3-i
(#) zotya93 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
A motoron van egy 7-es ékszíjtárcsa a kompresszoron meg egy 12 vagy 13 as ( tudom hogy nagyobb kéne és kell is) na most a motorra csináltassak egy kisebbet vagy a kompresszora egy nagyobbat pl 20-25 öst?
(#) zolika60 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Lehet, hogy 300cm3-hez kicsi lesz ez a motor. Inkább egy 2-3kW-os kéne neked. Persze jó nagy áttétellel működhet, csak lassú lesz.
(#) Imi65 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Az ékszíj hajtásnak vannak számodra érdekes tudnivalói. Először is ismerni kell a szíj méretét. Minél nagyobb, annál nagyobb kell legyen a legkisebb átmérőjű kerék. Aztán nem lehet túl nagy átmérőarány sem, mert a szíj akkor már 180 foknál sokkal kisebb szögben fekszik fel a kisebbik kerékre. A legtöbbünk által általánosan használt 13mm-es ékszíjat én nem használnám 60-70mm-esnél kisebb kerékre, mert az egyrészt nagyon kis ívben hajlítja, másrészt a sebessége ugyan alacsony lesz, de a húzóerő nagyobb lesz rajta, ezáltal könnyebben megcsúszhat. Ebből tehát az is következik, hogy a kompresszoron kéne növelni. A szemem előtt megjelenő gyári barkácskompresszorokon 150-200mm-es kerék lehet a kompresszor tengelyen.
(#) zotya93 válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Szia ma szereztem egy ékszíjtárcsát 21-es azt rakom majd fel a kompresszorra meg hétvégén hozok 2 db 380-as motort (a motorokhoz lehet kellene majd egy kis segítség bekötni de nem biztos valamennyit konyítok hozzá)
(#) zotya93 válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
az áttételekkel pedig tisztában vagyok de azért köszi hogy figyelmeztetsz
(#) magasfeszültség hozzászólása Feb 14, 2012 /
 
Sziasztok!!

Meg tudjátok mondani, hogy miért van, hogy ha a 380-as motort csillagba kötöm 220 ra morog, és nagyobb a fordulat mint amikor deltába van kötve??
(#) votinka hozzászólása Feb 16, 2012 /
 
Szisztok!
Motor bekötésről szeretnék kérdezni!
Biztosan már sokszor volt téma és elnézést,hogy megint felhozom,de csak úgy szeretnék nekiállni,ha az én konkrét példámat kibeszélnénk.
Szóval, van 2 db motorom , három fázisom, 3*16A.
Az egyik motor 2,2 kw 380/220 V Y/Delta 5,7/9,9 A 0,73 cos fi, a másik pedig 4kw 380 V Delta 0,83 cos fi 9.2 valami,mert nincs utána mértékegység,talán amper lehet .
Ha jól értelmezem a bekötést ,mindkettő csillagba van bekötve.Van hat vezeték ami jön a motorból(alul-felül 3 -3),a felső sor vízszintesen össze van kötve lemezzel, az alsó soron pedig sorba egymás mellé van bekötve a három fázis.
Szeretném őket deltába átkötni,mert úgy tudom így erősebb lesz(igaz többet is fogyaszt).
Megoldható e ez?
Deltánál a kis lemezeket függőlegesen kell tenni ezzel átkötni az alsó felső sort?
Bírni fogja a 3 x 16A?
Esetleg csillag-deltába kellene bekötni,ha jól tudom így indításkor kevesebbet vesz fel?
Bocs ha hülyeségeket írtam.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv!
(#) Imi65 válasza votinka hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Nem ugyan az van ráírva a két motorra. Az első 2,2kW, nem köthető a hazai hálózaton deltába, mert ennek a tekercsei 220V-ra vannak méretezve, és ezt pont csillagba kapcsolva érjük el. 3x16A-ről könnyedén indul.
A nagyobbik motor viszont 380V-on delta kapcsolásnál adja a névleges teljesítményét.
A csillag/delta indítás így csak ennél a motornál lehetséges.
Előnye: kb 1/3 bekapcsolási áramlökés (csillagba 3x10A-ról is könnyedén indul), míg deltába a 3x16A határeset.
A csillag/delta indítást erre készült kapcsolóval, vagy mágneskapcsolókkal lehet kivitelezni.
Csillagba kapcsolva kb. 1/3 teljesítmény áll rendelkezésre, van egy bizonyos terhelés, ami fölött már a delta üzemet kell alkalmazni.
A lemezek helyzetét jól írtad le.
(#) votinka válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Köszönöm a választ!
Akkor a kisebbik motor marad csillagban,az csak úgy mehet 3 fázisról.
A nagyobbik motor pedig ha csillagban megy úgy ahogy most van akkor könnyen indul ,de kevesebbet tud.
Beköthetem még simán deltába,de nem biztos,hogy indul 3*16-tal és beköthetem csillag-deltában, ekkor könnyen indul.
A névleges teljesítmény meglesz az utolsó két esetben.
Jól értelmezem amit írtál?
(#) Imi65 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Oké, távolról nem tudhatjuk, mi az, ami megvan, és mi az, ami esetlegesen homályos terület. Mindenesetre nem gond, ha szerepel itt, mert - esetleg - más viszont nem tudja, és itt olvashatja. Én sem vagyok professzora a szíjhajtásnak, de sok gépem működik azzal, így a gyakorlatban is látom, mi menyire működik jól, ill. mi az, amit nem jól csináltam, csináltak meg.
[OFF] Egy néhai szomszédom - 20 évvel ezelőtt - áthívott, hogy a másodszor újratekert IMI motorja nem érti, miért ég le. (Motorvédőt javasoltak neki, amit nem tudott bekötni.) A kis fűrészgépen volt az 550W-os 2800-as motor, kb. 1:3 gyorsító áttétellel hajtotta a fűrésztárcsát. Természetesen dupla 13-as ékszíjjal, szinte tengelygörbülésig megfeszítve. A kis motor talán még az 1000 f/p sem érte el, mert a tárcsa excentrikusan volt a tengelyre szerelve. A gép viszont remegve "közlekedett" a betonon. Gyors kikapcsolás , központosító gyűrű legyártása, beszerelése. Egyik ékszíj levétele, ekkor már eljutottunk odáig, hogy egyáltalán fel tudott pörögni. Aztán kisebbre vettük a motor tárcsáját, és csodálatos módon el lehetett kezdeni használni a gépet. Persze, ekkora motorral továbbra sem tartozott a bivaly cuccok közé, de ténylegesen használhatóvá vált, míg előtte csak füst generálására volt jó.
(#) Imi65 válasza votinka hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Igen, így van, ahogy írtad.
(#) votinka válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Köszönöm a gyors segítséget!
További szép napot és jó fórumozást kívánok!
Üdv!
votinka
(#) zotya93 válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Szia A kompresszora raktam egy 20 as tárcsát a motoron 7 s van a motorra párhuzamosan kötöttem egy 60 mf munkakondit így már összesen van rajta 180-190 mikrofarát. Így a kompresszor már nem 1 hanem 4,5 bárnál áll meg szerinted ha a motorra csináltatok egy 3-4 es ékszíjtárcsát akkor az kihozza a belőle a 8-9 bárt?
Következő: »»   105 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem