Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat! A tekercseket úgy mértem hogy a hidakat eltávolítottam persze! Ma visszakötöttem csillagba, és elmentem a szomszédba kipróbálni 3 fázisról, prímán megy semmi gond vele. Pöc röf indul erőlködés nélkül. Tanácstalan vagyok
Lehet még több kondi kell neki, komolyan mondom összeszedek 1000 mikrót neki
Ha a bemérés szerint rajzoltad, akkor ne is várd, hogy deltában működjön. A csillag jó. Itt egy rajzocska. A tekercselrendezésnek így kell lennie a kapocstáblán, különben a delta áthidalások nem a megfelelő végeket zárják össze. Annyi kondival el kell indulnia, különösen üresben, terhelés nélkül. Az üzemi kondinak 70-80 µF elég lehet de elvben a 100 se túl sok.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
Aszinkron motorok
Itt egy cikk, nem is akárhonnan, a Villanyszerelők szaklapjából. Ez azt írja, 5 µF/100W üzemi kondi kell. 110 µF lenne 2,2 kW-hoz, de ez a motor három fázison leadott teljesítménye. Egy fázisról max. 2/3-ával számolhatunk, de nem minden motor képes erre. 110 2/3-a 73,333 uF. Tehát a 70 µF méret üzemi kondenzátornak elfogadható. A 100 µF erőteljes melegedést okozhat, különösen terhelés nélkül. Ez is érdekes, itt 20 µF üzemit raktak 550 W-os motorra.: Tanulmány A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
Erbe köszi hogy rámutattál valóban lehet hogy igy nem megfelelő a sorrend, hazamegyek átrendezem az egészet. Aztán jelzek hogy mi sült ki belőle, Lehet a motor fog.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
Szia!
Az eleve egyfázisúra tekercselt motorok kisebb kondenzátort igényelnek, mint a háromfázisú tekercseléssel ellátottak. Tehát ezt ilyenkor figyelembe kell venni.
Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm az okosságokat, sikerült megoldani, megy a motor 220 ról! A dologban igaza volt erbe-nek hogy nem mindegy hogy a delta is hogy van kötve. Átkötöttem a tekercseket ahogy az a nagy könyvben meg van írva igy a megfelelő tekercsek végpontyai lettek összekapcsolva és már megy is No problemo! És csak egy üzemi 100 Mikrós kondi van rajta, valószínűleg elég lenni a 70 is de nekem ugye csak ez volt most hozzá. Köszönöm a segítséget!! ÜDV
Sziasztok!
Nagy amatőrként írok Nektek! Segítségeteket szeretném kérni, nehogy egy villanymotor bánja tudatlanságom. Adott egy 230v villanymotor, sajna többet nem tudok mondani róla, nem mai darab. Nincs rajta bekötve a föld. Képek alapján, amit mellékelek megtudjátok mondani hova kössem be a földelést? Köszönöm! http://www.kephost.com/images/2014/06/18/20140605_125757.jpg http://www.kephost.com/images/2014/06/18/20140605_125803.jpg http://www.kephost.com/images/2014/06/18/20140605_125809.jpg
Az első képen a legfelső réz csavarra, w jeltől balra
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
Akkor az az "Y1" lesz vagyis a mellett! Köszönöm szépen!
Még lenne egy kérdésem! Több indítókondenzátor van egybe kötve (vagyis, ha jól értelmezem sorba kötve). Elég nagy a dzsumbuj, le lehet ezt redukálni 1db-ra? Ehhez viszont szükség van a motor adataira, nem? Képek erről nem készültek, de majd csinálok!
Ritkán fordul elő a sorba kötés (feszültség miatt), inkább a párhuzamos (kapacitás miatt). Nézd jól meg, mert lehet indító, és üzemi is rajt. Ahogy látom; fénycső kondiból van összerakva a szükséges kapacitás, ez szokásos megoldás volt, mert ebből volt bőven, ingyen. Ha egy darabbal akarod kiváltani, csak az eddigi kondi kapacitásra (és pénzre) van szükség (megfelelő feszültségűre).
Inkább csinálok Nektek majd fényképet a hétvégén! Nagyon köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Csináltam képeket a kondikról, amelyiken volt írás mindegyiket lefotóztam. A földelést sikerült bekötnöm, nagyon köszönöm! Tehát a kérdésem az lenne, hogy megtudjátok állapítani így képekről, hogy ezt a sok kondit, hogyan tudnám leredukálni 1 vagy 2db-ra? Köszönöm! A motor egy nem mai darab 230v-os IMI. Fordulatszám és a KW sajnos nem tudom http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114702.jpg http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114714.jpg http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114718.jpg http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114735.jpg http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_115751.jpg
A helyzet következő
Adott egy házi vízmű villanymotor,ami azt csinálja hogy tulajdonképpen félgőzzel megy tehát nem forog ki rendesen.Ez azóta van amióta egy villanyszerelő a beépített kapcsolóját kicserélte egy hagyományos kültéri fali kapcsolóra. Mi lehet a probléma?
Ha pont jó volt ezekkel az értékekkel, akkor add össze a kapacitásukat (látok ott 4,2µ 8µ stb) és olyat szerezz.
Hello! Ezt most már aggasztóan összekuszáltad. Ne hogy gond legyen, bejelöltem, hova kell az érintésvédelmi földelést kötni. Látható is a csavar alatt a kis lemez, ami a házra vezeti a földelést.
Szia!
Először rosszul értelmeztem, de utána rájöttem. Oda kötöttem be, ahol berajzoltad nekem. Működik, tökéletes! Köszönöm!
Értem. Viszont van kettő azt hiszem amelyikre nincs írva semmi.
Azokat mennyire vegyem? Mi van, ha az összeadott értékeknél nagyobbat veszek? Vagy kisebbet?
Köszönöm de ez évekkel ezelőtt volt,nem tudom ki volt az.
Az lehetséges hogy a nyomásszabályozó miatt van,ugyanis most csak a kapcsolót kötöttem be tehát a szabályozót kiiktattam és így jól forog.
Ha jól működött ezekkel, akkor jó az továbbra is. Az ismeretleneket saccold meg a többihez képest; egyfajták, nagyság szerint növekszik a kapacitásuk. Kissé alá, vagy fölé sacc. nem számít. Ha melegedne, akkor kisebb kell, ha gyengül, akkor nagyobb.
Akkor kb. 30µ kondi kell.
A 3 kicsi az egyenként 4µ =12µ Plusz az egyik nagyobb 8µ Ezek így együtt 20µ még van két nagyobb. A maradék kettőt 10µ-nak veszem. Szerintetek elég a 30µ vagy legyen nagyobb!?
Üdv!
Szerintem nagyobbat vegyél. Lehet az 40-50µF is. A három kicsi 4,2uF, a 8 µF passzolhat, a legvastagabb 16 vagy 18 µF-os. (ezek higanygőzlámpa vagy nátriumlámpa fázisjavító kondijai voltak régen) .Csak egy nem biztos, amin fekete gumikábel van.
Hello! Ha van egy műszered és egy 12V vagy 24V-os vagy akárhány voltos trafód, akkor kb.-re megtudhatod a kondi értékét mérni. A műszert váltóáram állásban sorba kötöd a 8µF-os kondival, és megméred pld. 24V váltóról mekkora áram folyik át a kondin. Majd megméred az ismeretlen kondik áramát is. Az áramok aránya fogja mutatni a kapacitás arányát a 8µF-hoz képest.
Értem.
Most már csak az a kérdés, hogy milyet? Motorkondenzátor legyen vagy motorindító kondenzátor? A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
Sajna nincs műszerem és az elektronikában nem nagyon vagyok jártas. Azért is írtam ide, nehogy nagy kárt csináljak, aztán elszálljon a villanymotor!
Sziasztok!
A hozzászólások segítségével sikeresen elindítottam 1 fázisról egy 3 fázisú motort. Kb. 600W-os és egy 35µF-os üzemi kondit kötöttem be. Ez egy szivattyú motorja, szárazon és vízzel töltve is szépen indul. Majd még kipróbálom, hogy rendes szívómélységnél és hosszú tömlővel is így indul-e (annak azért csak nagyobb az ellenállása és talán nehezebb megindítani). 2 kérdésem lenne: Van egy vízszint kapcsolóm, amiben 3A-es relék kapcsolják a szivattyú áramát, ezt a régi 340W-os szivattyúhoz használtam. Maradhat ez, vagy cseréljem benne a reléket 10A terhelhetőségűre? A motor áramfelvétele 2,7A. Egy másik nem egészen idevágó: Kicsit ütött-kopott kívülről a motor. Szabad ezt festeni és ha igen mivel? Sima akril megteszi?
Asztali fúrógépemre egy mosógép motorját szeretném felszerelni. A motor fordulatszáma 2800/perc, teljesítménye 900W. Mekkora üzemi és mekkora indító kondenzátorra lesz szükségem?
Az eredeti kondenzátor nincs meg? Adattábla van rajta?
A motoron van adattábla. van egy 16µF-os kondenzátor, de nem tudom, hogy a motorhoz tartozott-e eredetileg. Ezzel a kondenzátorral kipróbáltam a motort: nagyon hosszú idő alatt pörgött fel és a legkisebb terhelés( kézzel lefogtam a szíjtárcsát) hatására már nem indult el.
Engem tulajdonképpen egy képlet érdekelne, ami alapján a szükséges kondenzátor adatok meghatározhatók. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |