Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   178 / 345
(#) Cukor válasza Cukor hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat!
A tekercseket úgy mértem hogy a hidakat eltávolítottam persze!

Ma visszakötöttem csillagba, és elmentem a szomszédba kipróbálni 3 fázisról, prímán megy semmi gond vele. Pöc röf indul erőlködés nélkül. Tanácstalan vagyok

(#) Cukor válasza Cukor hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Lehet még több kondi kell neki, komolyan mondom összeszedek 1000 mikrót neki
(#) erbe válasza Cukor hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Ha a bemérés szerint rajzoltad, akkor ne is várd, hogy deltában működjön. A csillag jó. Itt egy rajzocska. A tekercselrendezésnek így kell lennie a kapocstáblán, különben a delta áthidalások nem a megfelelő végeket zárják össze. Annyi kondival el kell indulnia, különösen üresben, terhelés nélkül. Az üzemi kondinak 70-80 µF elég lehet de elvben a 100 se túl sok.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Aszinkron motorok
Itt egy cikk, nem is akárhonnan, a Villanyszerelők szaklapjából. Ez azt írja, 5 µF/100W üzemi kondi kell. 110 µF lenne 2,2 kW-hoz, de ez a motor három fázison leadott teljesítménye. Egy fázisról max. 2/3-ával számolhatunk, de nem minden motor képes erre. 110 2/3-a 73,333 uF. Tehát a 70 µF méret üzemi kondenzátornak elfogadható. A 100 µF erőteljes melegedést okozhat, különösen terhelés nélkül.
Ez is érdekes, itt 20 µF üzemit raktak 550 W-os motorra.:
Tanulmány
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
(#) Cukor válasza Cukor hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Erbe köszi hogy rámutattál valóban lehet hogy igy nem megfelelő a sorrend, hazamegyek átrendezem az egészet. Aztán jelzek hogy mi sült ki belőle, Lehet a motor fog.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
(#) kadarist válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Szia!
Az eleve egyfázisúra tekercselt motorok kisebb kondenzátort igényelnek, mint a háromfázisú tekercseléssel ellátottak. Tehát ezt ilyenkor figyelembe kell venni.
(#) Cukor válasza Cukor hozzászólására (») Jún 13, 2014 /
 
Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm az okosságokat, sikerült megoldani, megy a motor 220 ról!
A dologban igaza volt erbe-nek hogy nem mindegy hogy a delta is hogy van kötve.
Átkötöttem a tekercseket ahogy az a nagy könyvben meg van írva igy a megfelelő tekercsek végpontyai lettek összekapcsolva és már megy is No problemo!
És csak egy üzemi 100 Mikrós kondi van rajta, valószínűleg elég lenni a 70 is de nekem ugye csak ez volt most hozzá.

Köszönöm a segítséget!!

ÜDV
(#) Nobbirt hozzászólása Jún 18, 2014 /
 
Sziasztok!

Nagy amatőrként írok Nektek! Segítségeteket szeretném kérni, nehogy egy villanymotor bánja tudatlanságom.
Adott egy 230v villanymotor, sajna többet nem tudok mondani róla, nem mai darab. Nincs rajta bekötve a föld. Képek alapján, amit mellékelek megtudjátok mondani hova kössem be a földelést?
Köszönöm!
http://www.kephost.com/images/2014/06/18/20140605_125757.jpg
http://www.kephost.com/images/2014/06/18/20140605_125803.jpg
http://www.kephost.com/images/2014/06/18/20140605_125809.jpg
(#) pont válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Az első képen a legfelső réz csavarra, w jeltől balra
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
(#) Nobbirt válasza pont hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Akkor az az "Y1" lesz vagyis a mellett! Köszönöm szépen!
Még lenne egy kérdésem!
Több indítókondenzátor van egybe kötve (vagyis, ha jól értelmezem sorba kötve). Elég nagy a dzsumbuj, le lehet ezt redukálni 1db-ra? Ehhez viszont szükség van a motor adataira, nem?
Képek erről nem készültek, de majd csinálok!
(#) granpa válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Ritkán fordul elő a sorba kötés (feszültség miatt), inkább a párhuzamos (kapacitás miatt). Nézd jól meg, mert lehet indító, és üzemi is rajt. Ahogy látom; fénycső kondiból van összerakva a szükséges kapacitás, ez szokásos megoldás volt, mert ebből volt bőven, ingyen. Ha egy darabbal akarod kiváltani, csak az eddigi kondi kapacitásra (és pénzre) van szükség (megfelelő feszültségűre).
(#) Nobbirt válasza granpa hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Inkább csinálok Nektek majd fényképet a hétvégén! Nagyon köszönöm a segítséget!
(#) Nobbirt hozzászólása Jún 21, 2014 /
 
Sziasztok!

Csináltam képeket a kondikról, amelyiken volt írás mindegyiket lefotóztam. A földelést sikerült bekötnöm, nagyon köszönöm!
Tehát a kérdésem az lenne, hogy megtudjátok állapítani így képekről, hogy ezt a sok kondit, hogyan tudnám leredukálni 1 vagy 2db-ra?
Köszönöm!

A motor egy nem mai darab 230v-os IMI. Fordulatszám és a KW sajnos nem tudom

http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114702.jpg
http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114714.jpg
http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114718.jpg
http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_114735.jpg
http://www.kephost.com/images/2014/06/21/20140621_115751.jpg
(#) hun005 hozzászólása Jún 21, 2014 /
 
A helyzet következő
Adott egy házi vízmű villanymotor,ami azt csinálja hogy tulajdonképpen félgőzzel megy tehát nem forog ki rendesen.Ez azóta van amióta egy villanyszerelő a beépített kapcsolóját kicserélte egy hagyományos kültéri fali kapcsolóra.
Mi lehet a probléma?
(#) pont válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 21, 2014 /
 
Ha pont jó volt ezekkel az értékekkel, akkor add össze a kapacitásukat (látok ott 4,2µ 8µ stb) és olyat szerezz.
(#) proli007 válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 21, 2014 /
 
Hello! Ezt most már aggasztóan összekuszáltad. Ne hogy gond legyen, bejelöltem, hova kell az érintésvédelmi földelést kötni. Látható is a csavar alatt a kis lemez, ami a házra vezeti a földelést.
(#) Nobbirt válasza proli007 hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Szia!
Először rosszul értelmeztem, de utána rájöttem. Oda kötöttem be, ahol berajzoltad nekem. Működik, tökéletes! Köszönöm!
(#) Nobbirt válasza pont hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Értem. Viszont van kettő azt hiszem amelyikre nincs írva semmi.
Azokat mennyire vegyem?
Mi van, ha az összeadott értékeknél nagyobbat veszek? Vagy kisebbet?
(#) hun005 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Köszönöm de ez évekkel ezelőtt volt,nem tudom ki volt az.
Az lehetséges hogy a nyomásszabályozó miatt van,ugyanis most csak a kapcsolót kötöttem be tehát a szabályozót kiiktattam és így jól forog.
(#) granpa válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Ha jól működött ezekkel, akkor jó az továbbra is. Az ismeretleneket saccold meg a többihez képest; egyfajták, nagyság szerint növekszik a kapacitásuk. Kissé alá, vagy fölé sacc. nem számít. Ha melegedne, akkor kisebb kell, ha gyengül, akkor nagyobb.
(#) Nobbirt válasza granpa hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Akkor kb. 30µ kondi kell.
A 3 kicsi az egyenként 4µ =12µ
Plusz az egyik nagyobb 8µ
Ezek így együtt 20µ még van két nagyobb. A maradék kettőt 10µ-nak veszem. Szerintetek elég a 30µ vagy legyen nagyobb!?
(#) Tomi111 válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Üdv!
Szerintem nagyobbat vegyél. Lehet az 40-50µF is. A három kicsi 4,2uF, a 8 µF passzolhat, a legvastagabb 16 vagy 18 µF-os. (ezek higanygőzlámpa vagy nátriumlámpa fázisjavító kondijai voltak régen) .Csak egy nem biztos, amin fekete gumikábel van.
(#) proli007 válasza Nobbirt hozzászólására (») Jún 22, 2014 / 2
 
Hello! Ha van egy műszered és egy 12V vagy 24V-os vagy akárhány voltos trafód, akkor kb.-re megtudhatod a kondi értékét mérni. A műszert váltóáram állásban sorba kötöd a 8µF-os kondival, és megméred pld. 24V váltóról mekkora áram folyik át a kondin. Majd megméred az ismeretlen kondik áramát is. Az áramok aránya fogja mutatni a kapacitás arányát a 8µF-hoz képest.
(#) Nobbirt válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Értem.
Most már csak az a kérdés, hogy milyet?
Motorkondenzátor legyen vagy motorindító kondenzátor?
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
(#) Nobbirt válasza proli007 hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Sajna nincs műszerem és az elektronikában nem nagyon vagyok jártas. Azért is írtam ide, nehogy nagy kárt csináljak, aztán elszálljon a villanymotor!
(#) Sword hozzászólása Jún 24, 2014 /
 
Sziasztok!

A hozzászólások segítségével sikeresen elindítottam 1 fázisról egy 3 fázisú motort. Kb. 600W-os és egy 35µF-os üzemi kondit kötöttem be. Ez egy szivattyú motorja, szárazon és vízzel töltve is szépen indul. Majd még kipróbálom, hogy rendes szívómélységnél és hosszú tömlővel is így indul-e (annak azért csak nagyobb az ellenállása és talán nehezebb megindítani). 2 kérdésem lenne:
Van egy vízszint kapcsolóm, amiben 3A-es relék kapcsolják a szivattyú áramát, ezt a régi 340W-os szivattyúhoz használtam. Maradhat ez, vagy cseréljem benne a reléket 10A terhelhetőségűre? A motor áramfelvétele 2,7A.
Egy másik nem egészen idevágó: Kicsit ütött-kopott kívülről a motor. Szabad ezt festeni és ha igen mivel? Sima akril megteszi?
(#) zeusz5312 hozzászólása Jún 28, 2014 /
 
Asztali fúrógépemre egy mosógép motorját szeretném felszerelni. A motor fordulatszáma 2800/perc, teljesítménye 900W. Mekkora üzemi és mekkora indító kondenzátorra lesz szükségem?
(#) kadarist válasza zeusz5312 hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Az eredeti kondenzátor nincs meg? Adattábla van rajta?
(#) zeusz5312 válasza kadarist hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
A motoron van adattábla. van egy 16µF-os kondenzátor, de nem tudom, hogy a motorhoz tartozott-e eredetileg. Ezzel a kondenzátorral kipróbáltam a motort: nagyon hosszú idő alatt pörgött fel és a legkisebb terhelés( kézzel lefogtam a szíjtárcsát) hatására már nem indult el.
Engem tulajdonképpen egy képlet érdekelne, ami alapján a szükséges kondenzátor adatok meghatározhatók.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2014
(#) kadarist válasza zeusz5312 hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Nincs képlet. A tapasztalatokból kiindulva 25 és 40 µF közöttieket próbálnék rákötni.
Következő: »»   178 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem