Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Üdv mindenkinek. Egy kis segítségre lenne szükségem. A mellékelt rajz szakmai szempontból életképes lehet?A lényeg , hogy a starter kondit ne kelljen külön nyomógombbal kapcsolni, az öntartó kapcsolás no gombjával kapcsolnám a starter kondit. Több szem többet lát.Amennyiben nem működhet kérnék szépen egy miértet, előre is köszönöm.
Szerintem nem jó, inkább egy 2 áramkörös start gomb lenne működőképes.
Szia! Szerintem jó lesz. Valami ehhez hasonló nyomógombbal meg lehet oldani. Ehhez a típushoz lehet kettő zöld színűt hozzárendelni egy működtető gombhoz.
Köszönöm.
Sziasztok!
Szeretnék egy 3F villanymotort 1F-ról üzemeltetni. Sajnos gondban vagyok a motor áramfelvételi adataival. Steinmetz-kapcsolással (Delta) szeretném üzemeltetni Sajnos az adattáblából nem sok látszik 220vos üzemnél az áramfelvételről Tudnátok segíteni a pontos áramfelvétel meghatározásában? Szerkesztve: közben kiderítettem 8.7A Már próbálkoztam kondikkal, üresjáratban mértem az áramokat. 105UF kondival a szürke:8,1A kék:10,4A barna:4,8A (Elnézést a hirtelen rajzért, lakatfogóval mérve.) Ha feltételezésem helyes akkor az üzemi árama 8,7A, akkor ez így (kondi érték) megfelelő lehet? Más: hiányzik a motorról a ventilátor. Tudnátok linket ajánlani ahol lehet vásárolni hozzá?
Hello. Az ökölszabály, hogy kw-onként 70 mikrofarad kell az annyit jelent nálad kb. 154 mikrofarad.Én is laikus vagyok de nálam 1.5 kw-os motor 60 mikro farados kondival szépen üzemel.Áramot csak az L1-en mérj mert a többinél becsapós lehet.Feszültséget kellene mérni L1-N, L1- c, N- c között , ha közel azonos akkor jó a kondi értéke.Azért várj még szakember tanácsára is , én ezt saját tapasztalatból írom.Próbáltam régebben 1.1 kw-os motort 90 mikros kondival de nálam melgedett és a "segéd tekercs" amin a kondi volt kicsit megpirult.A magas illetve az alcsony érték egyaránt nem tesz jót a motornak, kisérletezni kell. Sok sikert!
Én mikor legutóbb próbálgattam 3F motort deltában 1F ről, akkor azt tapasztaltam, hogy egy bizonyos érték körüli kapacitásnál a három tekercsre jutó feszültség nagyjából 230V körül alakult (230+220+240). Igaz csak asztalon terheletlenül mértem. De ez azt jelenti, hogy nagyjából a motor megkapta a névleges háromfázisú feszültségét. Ha több kondi volt rajta, akkor eltorzult és az egyik tekercs bőven 230V fölé került, a másik jóval alá, és ugye a harmadik fázis-nulla közötti 230V.
Ha bármelyik tekercs névleges feszültség fölött üzemel az egyértelműen jó nem lehet. Szóval legfeljebb akkora kondit lehet tenni, hogy bármely üzemállapotban (én csak üresen próbálgattam) egyik tekercs feszültsége se kerüljön névleges feszérték fölé, persze lehetőleg minél közelebb legyen hozzá, se túl sok ne legyen, se túl kevés. Gyakorlatban terhelés növelésére azt gondolom a kapacitás értéket is növelni kellene. Igazából meg kellene mérni terheléses állapotban is többféle kapacitásértékkel is, de eddig nem voltam olyan helyzetben, hogy megmérhettem volna. Meg az sem mindegy, hogy milyen jellegű a terhelés, egy körfűrész ami jelentős időt megy üresjárásban aztán nagy terhelésen egy ideig, vagy egy ventillátor ami állandó terhelési állpotban megy, vagy egy lendkerekes (kukorica) morzsoló, ami igazából csak indulásnál jelent nagy terhelést...
Sziasztok! Megtekercseltettünk egy súrológép 1 fázisú motorját. A helyes forgásirány szerint a főfázis tekercs 2,6 Ohm, a segédfázis 8 Ohm. A tekercselő már a tekercselés folyamán összekötötte a két tekercs végeit. A gond az, hogy eddig elindult terhelve is, de most nem. Üzemi kondit raktam rá , először 16 mikróst, majd 40 mikróst, de a helyzet változatlan. Sajnos a teljesítménye nem ismert, olyan 1500 W lehet. Mit tudnék vele csinálni, hogy az indulási nyomatéka nagyobb legyen? Kicsi lenne a kondi?
Vissza kell vinni, rosszul tekercselték meg.
Közben kísérleteztem , aminek az a végeredménye, hogy a kondi volt kicsi. Ráraktam egy üzemi 90 mikróst és megjött a nyomatéka.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2020
Legyen szerencséd! Nem is melegszik?
Idézet: „A helyes forgásirány szerint a főfázis tekercs 2,6 Ohm, a segédfázis 8 Ohm.” Erre még azóta is kötöm a görcsöt.
Sziasztok! Azt meg tudja nekem valaki mondani, mi történik ha egy 3f villanymotort 1 fázisról szeretnék üzemeltetni, viszont nincs akkora kondim (még) ami elég lenne hozzá? Helyzet a következő: evig motor, 2.2 Kw Y/Delta 380/220as motor eredetileg 3 kivezetéssel, így egy 120 micrós kondival indult, majd ANNÉLKÜL üzemelt tovább o.o.
Itthon levettem az elejét, megtaláltam a csillagkötést, szétvettem, kivezettem, kiosztottam a panelt ahogy illik (elvileg) és azótta sem delta sem csillag kapcsolással nem indul, de mindegy mit hova kötök, csillag, bontott csillag, delta, tetraéder, 80 mf kondival és minden féle rásegítés nélkül is a motor tengely oda vissza "váltogatja" a forgásirányt, mintha szembe dolgoznának a tekercsek, de olyan erővel mint egy betonvibró Nem vagyok nagy szaki, de több értelemben is értetlenül állok a dolog előtt. Lehet csak a kevés kondi a baja? Köszönöm előre is ha valaki felhomályosít adattábla:
Szia! Ha nem így kötötted avagy hoztad ki a kivezetéseket a kapocslécre akkor nem fog menni.Ne keverd össze a tekercsek kezdő és végző kivezetéseit. Ha tudod, hogy melyik volt a három kezdő szál akkor ahhoz keresd meg a hozzátartozó véget és oda kösd ahová a kapocslécen párosul. (U1-U2, V1-V2, W1-W2) Ha majd sikerült kihozni a csillagpont végeit deltának, majd akkor a szokásos módon kösd be egy fázisra. Bővebben: Link
Ez mind megvan idáig! Pont ezért állok itt értetlenül. Felhoztam a 3 szálat ( a kép még előtte készült ) És bekötöttem ahogy illik, ennek ellenére is csak vibró motor, illetve még ha rossz is lenne (vagy volt ) a kiosztás, csillagba mennie kellene, hisz ott csak vissza összekapcsolom a 3 szálat
Talán a tekercsek elemi szálainál valamelyik eltört a csillagpontnál amikor visszakötötted vagy összeér a kötés valamelyik fázistekerccsel. Az egy fázisról való működtetés szempontjából pedig a hat kivezetéses elrendezésből lehetne jobb eredményt elérni. Ha tudsz mérjél tekercs ellenállást hátha kiderül a hiba.
Volt már gondolatom nekem is ez, viszont a kivezetéskor meg kellett keresnem a póluspárokat, és rögzítés miegymásnál ezt meg is tettem, mind a 3 tekercs 2 póluspárja közötti ellenállás 2.9 Ohm és egyik sem zárlatos a másikkal, csillagba kötve pedig a csillagpont és a 3 kivezetés között is egyformán ~5.9 Ohm a mérhető ellenállás. Láttam a motort működni, szoval biztos jo, a csillag megbontása/kivezetése pedig nem járt semmi barmolással, mert egyszerűen a kapocsléc alá volt behajtva a 3 vezeték összeforrasztva. Nem tudom van e jelentőßsége de dupla huzalos minden tekercs egyébként, 0.5 0.8 körüli szállal ránézésre
Amúgy milyen motor? Mert inkább tűnik indítókondisnak így elsőre az ellenállás érték alapján)
Na meg hogy hogy nem tudod menny kondi kell rá? Előtte milyen kondival meg mennyi kapacitással üzemelt?
Ez egy evig motor, feltettem a plakettjét egy pár kommentel feljebb. Egy gyalugép motorja volt 3 fázisról. Amikor "kipróbáltuk" egy fázisról akkor a volt gazdája az akkori 3 kiállásra rátette a 220as L és N-t kettőre majd egy 80-120 mf indíto kondit az egyik bemenetről leágaztatva, másik végét kézben foga a kábelt bedugta a dugvillát, majd nemes egyszerűséggel nekitette a 3dik üresen hagyott kivezetésnek kb 2 másodpercre, a motor felpörgött, majd elvette a kondi kábelét és a motor forgott tovább kihúzásig. Mondjuk en önmagában ez a tény előtt is értetlenül állok, én ha itthon lehúzom a kondit bármelyik ilyen 1 fázisra kötött 380as motorról menet közben, elkezd búgni és szép lassan megáll(na)
Ettőll függetlenül elvileg (számok alapján) egy 60-65 mf üzemi elég kellene hogy legyen, meg egy ~120 körüli indíto is (minimális terheléssel indulna) A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2020
Csillagba kötve a motort nem kell annyi kondi az induláshoz. Természetes dolog, ha már felpörgött, el lehet venni a kondit. Így működik az indítókondenzátor. Nem minden esetben szükséges rajtahagyni a kondit, de ha mégis, az akkor jóval kisebb "üzemi" kondenzátor. A számított értékeid jók. Azzal el kellene indulni a motornak.
Rosszul sikerülhetett a deltába kötés.
Szétszedtem az összes kötést, átnéztem mégegyszer, kiraktam a végeket ahogy illik, majd hosszasabb bogarászás után találtam egy fél tucat külömböző bekötési módot. Nekem meg van a csillag meg a delta, illetve a forgásirány változtatása jellegű ismereteim, azon túl csak az alapokig minden más hiányzik Szóval végül megindult rendesen egy olyan kötéssel amit nem igazán értek, és azt sem, hogy ennek mi köze az eredeti csillag kötéshez, mindenesetre kondiból csak indító kell, utánna fut szépen, mert ha benne marad a körbe igen csúnyán szól a motor és gyanítom nem sokat húzna Mindenesetre ez lett a működő bekötés:
U.i: köszi annak aki segítni próbált
Ezzel csak az a bibi hogy beindítás után konkrétan csak 1 tekercset használ a mocid. Teljesítményét oszthatod is 3mal. 700watt gyalugépen nem valami sok. Mindenféleképp munkába fogatnám a másik 2 tekercset is.
És azt hogyan csináljam akkor? Mármint melyik az a kötés amivel indítani kellene, vagy átkapcsolni rá? Az 5ös és hatos rajz közül az 5ösnek nagyobb az indító nyomatéka tudtommal, viszont a 6os nekem sima deltának tűnik, csak a kondi van máshova kötve, és azzal a kötéssel (6os ábra) nem indult forgásnak, ugýanugy odavissza járt a tengely. Nagyobb kondival próbáljam esetleg? a sima C jelölés nem üzemi hanem indito kondira utal itt is ha jol sejtem. Amugy miért csak 1 tekercset használ? Kettő sorba van kötve
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2020
Isten igazából mindent megkaptál választ hogy jó legyen :/
De hátha akkor egyszerűbb ha leírom 3 csavarod van ahogy látom Ami fotót felraktál a 3 kivezetéssel azt hagyd úgy. Balról kezded. Ugye felhoztad a 3 kivezetést is, lóg a semmiben. Na a fotón a bal alsó tekercskivezetésnek megkeresed a párját. A párját középre rakod majd. Ami a fotón van középső kivezetésnek is megkeresed a párját és az majd jobb szélre megy majd. Ami a fotón látszik tekercskivezetés a jobb oldali na annak is megkeresed a párját és az megy majd a bal oldalra Ezt így lecsavarozod ha van elég menet. Ezután tetszőlegesen mehet rá a 220 és a kondi. De legyen például a bal oldali 220 egyik vége, középső a 220 másik vége és a középsőn még raksz egy ÜZEMI kondi (pl amennyit írtál) egyik vezetékét, majd a jobb oldali csavarra rakod a kondi másik vezetékét. Így mennie kéne. Még nincs teljesen kész de legyen egyenlőre ennyi. Azért írtam le ilyen szájbarágósan mert nem ismerlek, ha meg így már probáltad és nem ment akkor passz és akkor bocsi az írásért.
Értékelem a szándékot, viszont ezt tudom én is Alapvetően a kérdésem az lett volna, hogy ha a motor az álltalad is leírt delta, vagy akár csillag kötés esetén is, ha egyszerűen kevés a kondi kapacitás, az okozhat-e olyat, hogy a tengely oda vissza vált forgásirányt negyed fordulatonként, vagy valami más a probléma. Csak mert addig nem veszek mondjuk semmilyen kondit fölöslegesen. De mivel a fentebb említett kötés tényleg semmire sem elég ( minimális terheléssel már nem is indul ) mérgemben rápakoltam az összes kondit amit találtam itthon, (jól meg is bszott egy 45ös, és nem volt kellemes ) kb 160 mf összteljesítményben és kis rásegítéssel ( meg kell forgatni a tengelyt forgásiránynak ) felpörög és nem fogja le semmi perpillanat Viszont így nyilván nem maradhat, szóval marad az üzemi kondi és egy jókora indító hozzá. Köszönöm
Ahogy írtad akkor marad az üzemi+indító nyomógombbal.
Tudnak érdekesek lenne moci+ gép kombók Van gyári asszem 300as gyalunk amit 750 Imi motorral (kd daráló új fajta motorja lehet) vettünk (állandó kondis és 1 fázisú) ami kicsi teljesítmény ellenére épp fel tudja pörgetni (amúgy fűrésznek volt használva) Apámnak van saját készítéső gyaluja ami 1100wattos és 2800as indítókondis 1fázisú imi de rásegítéssel indul el csak. Nem régiben próbáltuk ki azt is hogy egy 400as gyorsdarabolóra milyen az 1 fázisú moci. Siralmas pedig a tengely könnyen jár (csak ugye nehéz nagy a tömegtehetetlensége). 1500 2800as indítókondis 1 fázisú imi nem tudja elindítani. Mondjuk kiváncsi lettem volna közvetlen óra mellől de az a jövő zenéje. "Ékszíj kuplungos" megoldásban kell gondolkodni. Múlt héten egy oszlopos 3f 350wattos furógépet kötöttem be 18MFes kondival, de ő is ugy van hogy vagy elindul vagy nem legkisebb áttételen, pedig egy fúró sem nagy ellenállásnak gondolja az ember terhelés nélkül. Terhelve szépen dolgozik nem melegszik.
Hali!
Az állványos fúrógépemhez vettem ebayon egy gagyi 1f-3f frekiváltót, kb 16e ft volt, ha jól emlékszem. A motort lecseréltem imi 3f motorra, Nagyon nem bántam meg, szuperül megy, az ékszíjat ha jól emlékszem a leglassabb áttételhez tettem (Az imi 2800-as, az eredeti moci 1400-as fordulatú volt)
Hasonlók vannak itt is bőven Ez a motor gyaluban volt, de körfűrészbe megy (van mostmár) és 85 mf üzemi van rajta + 200< mf indítónak, de még mindíg nem az igazi, az elinduláshoz legalább a fele motortömeget "ki kell emelni" a szíjból, majd 1másodpercen belül visszatenni de azt hiszem marad így egyenlőre. "Jóvanazúgy"
Viszont kérdés! A 85 mf matek szerint ideális üzeminek, de a 5mf/100w szerint kicsit karcsú. Ha kicsi a kondi akkor melegszik a motor igaz? Mennyire "szabad" neki melegednie? Amígy kézzel fogható addig nincs baj? reális terhelés mellett persze |
Bejelentkezés
Hirdetés |