Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szerintem kapd le a motor elejét/hátát, valószínűleg le van égve. Ha füstöl az sosem jó jel....
A kapcsolóról érkező fázis az L bekötési pontra megy, az M az U1-hez, az S pedig a kondihoz a K pontra. Minden kötés rendesen rögzítve van most már...
A relé és a rajz csak a kapcsolótól érkező fázis színében tér el, ami a rajzon barna, a képen pedig kék.
Ha a motorból jön a füst akkor a segédfázis le van égve.
![]()
Bocs ha hülyeséget kérdezek, akkor azt tekercseltetni kell?
A hozzászólás módosítva: Vas, 12:56
Ahol a füstölést látod az a kapocslécen vagy a motorból jön, mert nem mindegy.
![]()
Le van égve a segédfázis tekercs. Az a probléma ezekkel a relés motorokkal, hogy ha túl vannak terhelve és a gazdi nem figyel oda a motor hangjára akkor könnyen lehet, hogy a relé az próbál kompenzálni azaz beiktatja a kondenzátort, hogy fenntartsa a nyomatékot de a tekercs az nem erre az üzemállapotra készült és le fog égni. Jobb ha ilyen használatra állandó üzemi kondenzátoros motort használsz ha elejét akarod venni az újratekercselésnek.
![]()
Köszönöm a gyors választ!
![]() Hozzám így került, sajnos használni még nem tudtam.
Az üzemi kondenzátoros motor ugyanúgy le fog égni, ha telefut maggal és úgy akarna indulni. Mondjuk rövid áramszünet után.
Erre egyedüli védelem a mágneskapcsoló. Véletlen leállás után nem indul, míg a gazda be nem kapcsolja. Onnantól az ő hibája, ha leég. ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |