Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia! Ha egy mód van rá, tegyél fel egy képet a kapocslécről, vagy rajzold meg Paint-ban és nevezd be a pontokat. Esetleg van valami neve a motornak?
A leírt jelenség alapján nem úgy látszik. Tipikus fázis hiány.
Még azt is nézd meg, hogy meg van-e épségben mind a 3 (6, merthogy 4 pólusú a motor) esetleg nincs -e valami elkötve belül.
Aham. Holnap reggel nekiesek, és most már tényleg ideges leszek ha nem fog menni.
Most néztem meg a bekötést és az jónak tűnik. A kábelt is lemértem, az is jó. Szétszedem a dugaljat is az is megnézem, hátha valami gebasz van ott. Addig is köszönöm a segítséget!
Szia! Azt mondja, hogy új a motor. Induláskor felpörgött, majd lelassult. Kérdeztem, hogy talán leoldott az egyik automatája (120W)? Nekem ez érthetetlen.
Lámpával nézd meg a fázisok meglétét. Csak két sorba kötött 240V-s varrógép izzót használj, vagy kérj kölcsön villanyszerelőtől.
Hali!
Előre bocs, ha hülyeséget kérdezek, csak finoman csesszetek le miatta. Van egy 380-as 2 kW-os motorom, amit körfűrészre raknék fel. Mivel a 400 V-os kapcsolók igen magas árban vannak, arra gondoltam, hogy használhatnék-e 3 db kismegszakítót (ez van ingyé), úgy, hogy egyszerre kapcsoljon?
Szia! Azt tudnod kell, hogy a kismegszakító nem erre van rendszeresítve. A mechanikája ki fog kopni a nyelvnél és olyan érzékeny lesz, hogy kismértékű rázkódás is kioldja a reteszt. Tehát körfűrészre (az állványra) nem szerencsés felépíteni. Biztonsági okokból pedig fontos volna egy esetleges vészleállítás, ami kéznél kellene, hogy legyen. Ekkora teljesítményt dugvillás csatlakozóval áramtalanítani szintén nem szerencsés. Az pedig, hogy mi a drága, relatív dolog. Ha a biztonságról van szó, nem is lehet kérdéses a dolog. Próbálj szétnézni bontóban, vagy a neten a hirdetések között, barátok, ismerősök elfekvő "kacatjai" .... stb.
sziasztok van egy 380-as motrom az van ráírva hogy 4 kw D be lehet kötni csillag delta kapcsolóvál?
Szia! Ettől több információ is van írva arra az adattáblára, vagy nem?
Szia! Az adattáblája sajnos már nem kivehető, de inkább lefényképezem és felteszem. Azért kérdeztem az ellenállást, mert három kivezetésem van, és nem lett megbontva és ki tudnám mérni!
Ha csak három kivezetésed van, akkor nem.
Szia! Ha az adattáblájáról nem lehet semmi mást leolvasni, akkor inkább a kapocsdekni vezetékeit próbáld meg lefotózni és megmutatni.
Sziasztok! Most csak a fénykép kedvéért nem akarok elmenni anyámékhoz, de havernak kéne nemsokára a motor, ezért készítettem egy béna rajzot. de mondom sokat segítene rajtam az is, ha megmondanátok az egyenáramú ellenállásviszonyokat! Egy "békebeli" jó nagy kétlépcsős hidrofor szivattyú volt, ugyan milyen lehet a teljesítménye?
Valami ilyesmire gondoltál?
Szia! Igen, próbáltam is de valahogy nem tetszik a produkciója a motor méretéhez képest! 16 mikóval próbáltam (900w- os fűnyírókondi) Több kéne neki?
Idézet: „"békebeli" jó nagy kétlépcsős hidrofor szivattyú” Többször átnéztem amit írtál, de ettől többet nem találtam a motorra vonatkozólag. Ez pedig kevés ahhoz, hogy bármit is mondjak a kondenzátorra. Találgatni azt tudok. Két lépcsős szivattyú, lassú fordulatú (kb. 1500f/p), teljesítménye 1100-1500W. Szerintem a 16mikroF kevés lesz, legalább 40-50mikroF kellene, hogy be lehessen indítani. A 900W-s fűnyíró kondenzátora nem lehet támpont ebben az esetben, mert más a tekercsfelépítése a szivattyúéhoz képest.
Én is erre tippeltem, ha pontra menne a dolog a pont a tiéd lenne! Ezért viselkedik a motor úgy mint, ha ott se lenne a kondi. Ezek szerint üzemi kondinál "dolgozik" a segédfázis is (javíts ki ha tévedek). Ezek után már a segítségeddel rájöttem, hogy kevés a kondi. Engedj meg még egy kérdést: ha sok a kondi arra hogyan reagál ugyanez a motor? Én is kb ekkora teljesítményre tippeltem, úgy hogy a méretei alapján nyugodt szívvel mondhattam a havernak, hogy kiló watt környékén és olyan 1500-as fordulatnál van a motor: Köszi: Laci!
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha a motoron nincs 380/220 irva csak 380 akkor nem is lehet 220 -ra kötni? Köszi.
De lehet, bár a teljesítménye kisebb lesz. Olvass vissza.
Szia! A felírt feszültség értékek közül mindig a kisebb érték jelenti a tekercsfeszültséget. Tehát, ha az van ráírva, hogy 380/220, akkor a tekercsfeszültsége 220V, így ezt a motort nem lehet bekötni deltába csak csillagba, három fázis esetében. Viszont három fázis híján, beköthető egy fázisra, állandó üzemű kondenzátorral segédfázist képezve és így "gyökharmadával" kevesebb teljesítménnyel működtethető.
Sziasztok. Van egy 230/380V Evig villanymotorom (2820rpm, 0,75Kw). A szokásos 6 kivezetés helyett csak három drót jön a kapcsolódobozba. 230V-ra bekötöttem kondival, így elég lassan pörög fel. Szerintetek beköthetem 380V-ra? Nem fog leégni? (szerintem tekercselve lett már) Mellékelek két képet.
Szia! Ezt a motort csak egyféleképpen lehet (érdemes) bekötni, éspedig 3fázisra. A tekercsfeszültség itt is 230V, de a csillagpont belül van elkötve, ezért nem lehet a Steinmetz kapcsolást alkalmazni ha nincs 3fázis. Az EVIG, szerintem ilyen szigetelőcsövet használt régebben a kivezetésekhez, tehát nem valószínű, hogy át lett tekercselve. Talán még annyit, hogy ha szét volt már szedve, akkor a pajzsok össze vannak jelölve felül, jól látható helyen.
Köszönöm a válaszodat. 3 fázisról akarom üzemeltetni, csak megzavart, hogy csak 3 kivezetés van a számomra megszokott 6-tól eltérően. Összejelölést nem látok rajta, tehát akkor gyári lehet a tekercselés.
Sziasztok! Segítsetek! Van egy háromfázisú motorom!
2,7 Kw-os! Kb 1800 fordulatszámú! 380/220 feszültségre. Hogyan kössem be 230-voltos hálózatra! Mi kell hozzá? Legyetek szívesek segíteni. Rajz mi egymás! Körfűrész lenne belőle.
Szia! Itt választ kapsz a kérdéseidre. Ha még többre vagy kíváncsi, akkor kattints a kis fényképező gépre (a topik címének jobb felső sarkában) és nézelődj egy kicsit.
Helló Fiúk!
Kis bajban vagyok,kérem a segitségeteket! Van egy 380&220 /nem380/220/motorom. Öt kivezetés,ebből három a három fázistekercsnek,ezek másik vége összekötve, tehát csillagba,három fázis.Eddig ok. mellette két kivezetés,gondolom a segédfázis.Nem értem,hogyan működhet 220-on. Előre is köszönöm
Kézzel meg tudod forgatni a tengelyt? Mert lehet a két kivezetés egy fék is.
Sziasztok!
Van egy 380/220 2900 ford. 2,2 KW háromfázisu motorom 220 -ra szeretném átkötni szerintetek 100 Mikrofarad állandó és 160 mikrofarad inditó kondi kell hozzá ? Egyáltalán inditókondi kell ? Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |