Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
gugliztam a neten motorbekötések után, persze ezt az őskori motort nem találtam sehol, de érdekes rajzot találtam itt:
motors and brake motors
Üdv az Uraknak!
Találtam a nagyapám sufnijában egy villanymotort ami az adat táblája alapján 380/220V-os 1.1kW. A fedél alatt csak 3 kivezetést találok a motorból ami szerintem 380ra volt kötve, mert még rajta volt a 4eres kábelből egy csonk. Próbáltam 220ra kötni egy 80mikrofarados kondival az itt leírtak alapján,de deltában nem csinált semmit csillagban meg csak búgott. Remélem érthető voltam! Kérlek segítsetek!
Sziasztok!
Van egy daráló amin 220v-os és 750w-os villanymotor van és ez nyomógombal sorba kötött kondival indul és az lenne a kérdésem hogy mekkora kondi kellene állandónak?
Szia!
Ha eredetileg indító kondenzátoros a motor, akkor nem lehet állandóra bekötni a kondenzátort.
Szia!
Köszönöm a válaszodat akkor meg próbálok vmi mást.
Ha a fedél alatt csak 3 kivezetés van, akkor hogy kötötted deltába?
Mert amit leírtál, abból az jön le, hogy belül a tekercs fejnél van csillagba kötve, és így elég nehéz átkötni deltába. A 80 mikrós kondi indító vagy állandó üzemű?
Segítséget szeretnék kérni. A képen látható motort kaptam, (aki adta annyit ért a villamossághoz, mint én. Semmit...) A tábláján lévő felirat lekopott de az látszik hogy 220 V-ról üzemel. Ki szeretném próbálni hogy működik-e. A kérdésem: mit hova kell kötni hogy 220 V-ról működjön.
Igazad van ezzel kapcsolatban hülyeséget írtam. Csillagba van kötve. A kondi üzemi kondi. Lehet hogy kellene egy indító kondi is? Ha igen mekkora? üdv pisti
Hello!
Rákötöttük a motort egy VGK 16 os kapcsolóval, csillagba ment, de deletába kapcsolva levágta a biztosítékot. A kapcsolón volt egy rajz az alapján kötöttük be, viszon a motoron a tekercsek nem voltak megbetüzve. Először balrol jobbra haladva, alsó sór U V W, felső sor X Y Z, igy ment, csillag, deltába kapcsolva viszon nem ment, de nem is vágta le. Aztán megnéztük a másik motort, ott a tekercseken volt betű, bekötöttük az alapján csillagba ugyn ugy megy, de deltába kapcsolva levág? Mit csináltunk rosszul? köszi
Hello
W1 és az U2 V2es lemezre kösd a 230V-ot, és menni kell a motornak, már ha nincs hibája. Üdv: Zoltán
Hello
Tekercsvégeket nagyon összekevertétek akkor, vagy rossz a kapcsoló bekötése, vagy 380/230V-os motor! Üdv: Zoltán
Az biztos hogy összekevertük, mert semmi felirat nem volt. A motor 220/380, de viszon az is rajt van hogy csillga/delta!
A kapcsoló bekötélse nem lehet rossz, mert a rajz alapján csináltuk, és többször leelllenőriztük. Azt elfelejtettem írni, hogy először csillg delta nélkül próbáltuk bekötni, csak az U V W re, a felső három tekercsvég meg át volt hidalva, és a motornak nagyon rossz hangja volt és nagyon lassan forgott, ez mitöl lehetett? Minden motornál ugyan ugy vannak a tekercsvégek?
Az, hogy rajta van a csillag-delta, még nem azt jelenti, hogy használható is ilyen módon!
Azt a motort csak csillagban szabad működtetni 3x400V-ról, mert a tekercselése olyan kialakítású! Ne csodálkozz, hogy deltában lever paksig mindent!
Ez konkrétan mit jelent? Tudnál küldeni kapcsolási rajzot?
Mihez? Egy háromfázisú motor bekötéséhez? Na neee.
Üdv Mindenkinek!
Kilowattonként mennyi kondi kell egy motorra? Van egy 3 kilowattos villanymotor arra szeretnék kötni kondenzátort. Köszönöm!
Mit na neeee zel? Nem értem! Inkább mond azt hogy nem segítesz.
Elvileg 75mikró szokik lenni per kilowatt.
Nem azt mondtam, hogy nem segítek, de egy nyamvatt 3fázisú motor bekötéséhez, ami ráadásul csak csillagban üzemelhet kis hazánkban, ahoz mi a fenének rajz?
Vagy ha csillag deltában akarod járatni mindenáron, ahoz rendelkezésedre áll olyan hálózat, ahol két fázis közt 230V van?
Köszönöm!
Figyelj, én teljesen amatőr vagyok a villamosság terén, igazából sehol sem tanultam, még az egyetemen sem, hogy hogy kell bekötni. EWzért írtam ide, mentségemre legyen, hogy a villanyszerelő nagybátyám se tudja, igaz ő 20 éve végzett és nem dolgozik a szakmába, ezért kértem segítséget!
Nekem mindegy csillag vagy delta csak menjen, és a leg egyszerübben. Tehát az a kérdés, a három fázist hogy kell rákötni a tekercsekre? És ha nincs rajt betűzés honnan tudjam melyik tekercs melyik? Köszi
Üdvözlök mindenkit van egy IMI OZF 90c 4nd motorom sajna a bekötési ábra hiányzik belőle és nincs hozzá kondim sem. Segítsetek legyetek szívesek milyen kondi kell és hogy kell bekötni.
Előre is köszi.
Köszönöm a gyors segítséget.
Tökéletes! jogos a pont.
Hálás köszönet a segítségért, "Zoz11"- nek és "pumpa"-nak. A motor elindult.
sziasztok!
segitséget szeretnék kérni tőlletek hogy hogyan tudnám bekötni a 380/220 as motrot elsősorban 220 ra úgy hogy legyen is ereje a motornak mert korongfűrészre kéne és ahogy én egyszer bekötöttem üresen szépen futott de ha az ékszijat ráraktam nem csinált semmit gyenge volt a motor adatai: 380/220 Y/delta 1,1Kw 2880 fordulatszám és a motorból 6 kábel jön föl 1 fekete 1 kék 1 piros és a motron a csavarokra úgy van bekötve a 6 kábel hogy a kék/fekete kék/piros piros/fekete és erre kéne rárakni a hálózatot csak nem tudom hogy a színkombináció jó e a motron 380 nal meg 2 fázissal nem csinál semmit csak ugrál a tengej (ojan mint ha nemtudná eldönteni mejik irányba indujon meg) 3 fázisal meg nagyon melegszik 1 perc alatt rendesen meleg lesz a motor! segitsetek hogy gogy oldjam meg esetleg rajzot vagy valamit rakjatok fel köszi szépen!
Hello
Egyáltalán ki kellene azt bogozni hogy most csillagba vagy deltába van az a motor kötve, még az is lehet hogy menet zárlatos a motor azért melegszik. Azt viszont már most mondom, hogy az körfűrészre elég gyönge lesz, 1fázisról. Üdv: Zoltán
heló kösz a segitséget és a motor Y ba van kötve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |