Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Nagyáramú tápegység autóhifihez
Nagyáramú tápegység autóhifihez
Szerző: EcoPityu, idő: Nov 19, 2011, Olvasva: 34128, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   1 / 9
Bemutatom az autóhifi demózáshoz, általam épített 210A-es tápegység működését, és készítésének menetét

"Ez meg mi a fenére jó, minek ekkora?"

Mondhatnánk, hogy akkutöltőnek... Arra is, de legfőképp autós készülékek, ezek közt autós erősítők, és fejegységek tápellátására.

1: Használható, bemutató demófalakban, például egy autóhifivel foglalkozó szaküzletben, ahol a választékot üzem közben is ki lehet próbálni, meg lehet hallgatni, több tíz CD-s rádiót, DVD-s LCD-s fejegységet kell egyszerre energiával ellátni. Ezek 1-2 ampert esznek, már akkor is, ha be vannak kapcsolva, villog rajtuk egy két önreklám-bemutató szöveg, hát még, ha az egyiket hallgatjuk is. Nos 20 készülék esetén, ha 19 csak villog, egy meg szól teljes hangerővel, 40-50A-re is szükség van a 12-14,4V-ból.

2: Használható, demóautókban, autóhifis kiállításokon, ahol egy az adott márkát képviselő beépített (teleépített) autóban a cég összes nagy és drága cucca, kiegészítője egyszerre szólal meg, és szedi szét az autót...

3: Használható otthon is. Mivel az autós erősítők árkategóriában sokkal olcsóbbak, mint azonos teljesítményű hálózati táplálású kollégáik, ezért sokszor felmerül az igény az otthoni használat esetén a hálózati táplálás lehetőségére! (erre itt a HE-n több topic is fenn van tartva...)

Amit teljesítenie kell ennek a tápegységnek:

-  11,5V-14,4V kimenő feszültség. Az autós erősítők, fejegységek ebben a tápfeszültség tartományban működnek. Az alsó a működési minimum, a felső a generátor feszültség maximum az autóban, ehhez van méretezve minden autós készülék... (Egyes készülékekre rá is van írva, hogy 11V-15V)

-  Stabil árambírás, zaj, és brummtól (búgófeszültségtől) mentes egyenfeszültség a kimeneten. Az áramhatárokon belül nem eshet a kimeneti feszültség 11V alá, és nem mehet 15V fölé!

Sok próbálkozó ötlete, hogy "jó oda az akkutöltő", itt bukik meg, mert az akkutöltő pufferelt egyenfeszültsége közel 17-18V, és azért mondom, hogy pufferelt, mert ha nem is rakunk az akkutöltőre külön pufferkondenzátort, de a fejegység tápbemenetén is, és az autóerősítők tápbemenetén is van szűrő elkó! Nem is beszélve arról, hogy azok 16V-osak, szándékosan.

Nézzük, hogy is működik ez...


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   1 / 9
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem