Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
n*em kell áttekercselni, a motorból 6 kivezetés van? h*a igen akkor elküldöm hogy kell bekötni, kondenzátorra lesz még szükség, a motor 70% a megmarad úgy hogy 2.1 kw lesz.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
Ahogy írtam is a motor csak 380 V-os és nem 230/380 V-os. Csak 3 kivezetése van, nem köthető deltára, azaz az átkötés+kondenzátor megoldás nem jöhet szóba.
Csillagba is beköthető 1 fázisra a kondenzátoros kapcsolással, úgy jön ki a 2kW.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
Ennyi pénzért nem lehetne inkább egy használt frekvenciaváltót venni, és arról járatni a motort?
Hoppá! Én kéremszépen itt súlyos dezinformáció áldozata lettem. Azt mondták ugyanis, hogy csak a 230/380 V-os, Y/D kapcsolású motor üzemeltethető 230 V-ról is (és ez adja le az eredeti teljesítménye kb. 70 %-át), míg a sima 380 V-os Y kapcsolású (ilyen van nekünk elfekvőben) nem, illetve csak a motor áttekercselésével...
Lám-lám nem ártott volna fizikán anno huszon egynéhány éve jobban figyelni... Köszönöm szépen az infót! Egyébként jól értem, abban, hogy a csillag vagy a megbontott csillag kapcsolást alkalmazza-e az ember végül is az a döntő, hogy akarok-e a 30%-nál nagyobb indítónyomatékot?
Nem néztem részletesen utána az áraknak, de szerintem a frekvenciaváltó többe kerül 25000 Ft-nál. Ráadásul nekem a fordulatszám változtatására nem lenne szükségem, mert az 1400 körüli fordulat tökéletes.
Helló!
Köszi a választ. Egy kicsit nem értem...Valahogy nincs elöttem hogy hogyan is kell bekötni. Ha lehetséges akkor tudnál csinálni egy rajzot? Köszi: Attila
Szia
Korábbi hozzászolásnál van rajz. Lásd Igaz itt csak a motorról szól. De a ganz kk sem ismerjük, igy nem tudni, mihez kell kötni. üdv. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
Helló.
Köszi a választ. Úgy szeretném, hogy a ganz kapcsolóval 1-állásban jobbra forogjon, 0-állásban ugye kikapcsolva, 2-állásban pedig balra forogjon. Ez kivitelezhető lenne? A ganz kapcsoló áthidalásait persze kivenném mert az 3 fázisra van bekötve. Azért gondoltam ezt mert sokszor kellene,hogy egyszer erre, másszor arra forogjon. Köszönettel: Attila
Igen, a megbontott csillagkapcsolással esetleg a szükséges segédfázis kondenzátor méretével és így az árával lehet spórolni.
Külön indító kondenzátor oda kell ahol már indulásnál terhelés lép fel pl olajszivattyú. Ahol szabadon fut amíg fel nem pörög oda nincs szükség, elég az üzemi kondi pl cirkula, ipari varrógép.
Szia
Én is igy gondoltam. De a ganzkk nak a számát leirhatnád és akkor könnyeb lenne de kereshetek én is egyet. Nem tudom hogy 1,0,2 csak egyfajta vagy van több is. Én saját magamnak szoktam összerakni anno nagyon sok fázisok közötti és a nulla közötti feszültseg kapcsolóhoz jutottam a belsejébe lévő kiemelő tárcsát a uj kapcsolásnak megfelelően csináltam. Pl.: most néztem, van belőle egy két fajta, akkor melyik is az? Bővebben: Link És akkor még nem is igazán találtam meg a kapcsolók elrendezését. De keresem. üdv. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
Helló.
Bocsi a számért. 3 pólusu 6006-os. Köszi a segítséget
Szia
Még mindig nem tudom a kapcsolódat, de egy variáció. A felső, az eredeti felállás, az alsó ahogy be kellene kötni. A pontoknál van kötve. Ha a kapcsoló ismert akkor talán más lesz a rajz. Fénykép nem egészen tökéletes de lehet látni. Bővebben: Link Most látom hogy 6006 és 6érinkező van benne akkor a legfelső az csak közösítve van. Mind a két bekapcsolt állásba, vezet. üdv. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
Szia
Ha nem az igazi, arra megkérnélek, hogy a kapcsoló oldalát ahol kötni kell (mind két oldalt ) fotózd le. üdv.
Szia! Akkor így ebben a formában.
Helló.
Köszi szépen a segítséget és a rajzokat. Lassan összejön üdv.
Szia
Kedves egészségedre. " Lassan összejön " kapkodni, nem érdemes Sőt forgásírányváltásnál, meg kell várni, amig a motor, leáll. üdv. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
Sziasztok!
Olyan gondom lenne hogy vagy egy 3 fázisú motor ami 1 fázisról üzemel. bele kellenen raknom egy olyan kapcsolót amivel tudnám mind a két irányba műköttettni a motort. erre a kapcsolásra TKM-20NT forgásirányváltó kapcsolót szeretnék használni. hogy tudnám ezt megoldani hogy megfelelően működjön 230ról? tudnátok valami bekötési segédletet adni? Van indító és rásegítő kondi is ami egy nyomógobbal lehet műköttettni Köszi előre is
Sziasztok.
Valaki ajánljon már nekem inditórelét,nem vagyok biztos benne hogy amit kinéztem jó lesz. Van egy Német vill motorom 2,2kw os,ezen 100/285 ös Miha relé van,gyönyörüen inditja 160mikrós kondival a kompresszorom,gondoltam ráteszem ezt a relét és kondit (még nem veszek) egy másik motorra,az egy (IMI) 1100w os 4pólusú tehát 1400as fordulatú és ezen nem húz be a kis inditó relé,ugye ez azért van mert más értékű inditó relé kell hozzá,ehhez kinéztem egy táblázatból egy 70/210-est,ez tuti jó lesz hozzá?Köszönöm a válaszokat.
Szia!
A MIHA-reléknél állítható a behúzási áram és ezt a tekercsrugó átállításával lehet elérni. Ha rugó végét átteszed egy másik rovátkába, akkor gyöngítheted a rugót és így már kisebb áramnál is képes behúzni.
Próbáltam rajta állitani de nem birtam,egyszerűen nem forgott a kis tengely ami a rugó erőn szabályoz.
Egyépként elég gatyára van állitva a rugóerő,az van itt szerintem hogy ezeket elég pontosan kell kiválasztani a motor teljesitményéhez,most nézem hogy a miha 100/285 amivel próbáltam az 1100w-osat inditani az elvileg 29A nál behúz és 20A-nál elenged,nekem ezek az adatok soknak tünnek,egy motor ami 10A-t képes felvenni az sose fog elindulni egy ilyen relével mert édes kevés neki a felvett Amper.Jól irom?Köszi válaszod.
Sajnálom, ennyit tudtam segíteni. Próbálj ki egy kisebb áramút.
Hali,
nem valami kifizetődő, meg elég sok teljesítménytől esel el ha egy 3 fázisú motort akarsz 1 fázisról üzemelni, jobban jársz ha eladod és veszel egy olyan motort ami 1 fázisra van tekercselve.
Szia.
Hát ezzel sokat segitettél,oké jószándékból irtad,tudom de azért vettem 3 fázisút mert egyszer majd freki váltóval akarom használni.
Igen jó szándékból írtam, sőt mi több inkább szakmai tanácsot próbálok itt neked adni ugyanis villamos mérnök vagyok és tudom, hogy egy 3 fázisú motort ha 1 fázisról üzemeltetnek akkor eléggé sok lesz a veszteség. A freki váltó az jó dolog sőt mi több egész jól lehet vele fordulat számot és nyomatékot vezérelni
Hello Mindenkinek,
a következő a helyzet van egy 3 fázisú motor (3-5 kW ) ami át van kötve 1 fázisra ami eddig szépen működött is. Van egy 3 pontú kapcsoló ahol a középső pont csak akkor aktív ha nyomva tartom a gombot. (a középső van a kondenzátorra kötve) ami két 2000mkF 50 V (elektrolitest ) kondenzátorral indult (mivel a hétvégén sikeresen elfüstölt ). konkrétan ilyennel mint ami a képen látható (Kép) a kérdésem az lenne milyennel lehetne ezt helyettesíteni? Köszönöm a segítséget |
Bejelentkezés
Hirdetés |