Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Lapozás: OK   7 / 17
(#) viktor757 hozzászólása Júl 12, 2013 /
 
n*em kell áttekercselni, a motorból 6 kivezetés van? h*a igen akkor elküldöm hogy kell bekötni, kondenzátorra lesz még szükség, a motor 70% a megmarad úgy hogy 2.1 kw lesz.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
(#) tomori74 válasza viktor757 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Ahogy írtam is a motor csak 380 V-os és nem 230/380 V-os. Csak 3 kivezetése van, nem köthető deltára, azaz az átkötés+kondenzátor megoldás nem jöhet szóba.
(#) Laslie74 válasza tomori74 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Csillagba is beköthető 1 fázisra a kondenzátoros kapcsolással, úgy jön ki a 2kW.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
(#) Laslie74 válasza tomori74 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
(#) fordkapcs hozzászólása Júl 12, 2013 /
 
Ennyi pénzért nem lehetne inkább egy használt frekvenciaváltót venni, és arról járatni a motort?
(#) tomori74 válasza Laslie74 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Hoppá! Én kéremszépen itt súlyos dezinformáció áldozata lettem. Azt mondták ugyanis, hogy csak a 230/380 V-os, Y/D kapcsolású motor üzemeltethető 230 V-ról is (és ez adja le az eredeti teljesítménye kb. 70 %-át), míg a sima 380 V-os Y kapcsolású (ilyen van nekünk elfekvőben) nem, illetve csak a motor áttekercselésével...
Lám-lám nem ártott volna fizikán anno huszon egynéhány éve jobban figyelni...
Köszönöm szépen az infót!
Egyébként jól értem, abban, hogy a csillag vagy a megbontott csillag kapcsolást alkalmazza-e az ember végül is az a döntő, hogy akarok-e a 30%-nál nagyobb indítónyomatékot?
(#) tomori74 válasza fordkapcs hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Nem néztem részletesen utána az áraknak, de szerintem a frekvenciaváltó többe kerül 25000 Ft-nál. Ráadásul nekem a fordulatszám változtatására nem lenne szükségem, mert az 1400 körüli fordulat tökéletes.
(#) daddyfealing válasza foxi63 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Helló!
Köszi a választ. Egy kicsit nem értem...Valahogy nincs elöttem hogy hogyan is kell bekötni.
Ha lehetséges akkor tudnál csinálni egy rajzot?
Köszi: Attila
(#) fongab válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Szia
Korábbi hozzászolásnál van rajz.
Lásd
Igaz itt csak a motorról szól. De a ganz kk sem ismerjük, igy nem tudni, mihez kell kötni.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
(#) daddyfealing válasza fongab hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Helló.
Köszi a választ.
Úgy szeretném, hogy a ganz kapcsolóval 1-állásban jobbra forogjon, 0-állásban ugye kikapcsolva, 2-állásban pedig balra forogjon. Ez kivitelezhető lenne? A ganz kapcsoló áthidalásait persze kivenném mert az 3 fázisra van bekötve.
Azért gondoltam ezt mert sokszor kellene,hogy egyszer erre, másszor arra forogjon.
Köszönettel: Attila
(#) Laslie74 válasza tomori74 hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Igen, a megbontott csillagkapcsolással esetleg a szükséges segédfázis kondenzátor méretével és így az árával lehet spórolni.
Külön indító kondenzátor oda kell ahol már indulásnál terhelés lép fel pl olajszivattyú. Ahol szabadon fut amíg fel nem pörög oda nincs szükség, elég az üzemi kondi pl cirkula, ipari varrógép.
(#) fongab válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 13, 2013 / 1
 
Szia
Én is igy gondoltam. De a ganzkk nak a számát leirhatnád és akkor könnyeb lenne de kereshetek én is egyet. Nem tudom hogy 1,0,2 csak egyfajta vagy van több is. Én saját magamnak szoktam összerakni anno nagyon sok fázisok közötti és a nulla közötti feszültseg kapcsolóhoz jutottam a belsejébe lévő kiemelő tárcsát a uj kapcsolásnak megfelelően csináltam.
Pl.: most néztem, van belőle egy két fajta, akkor melyik is az?
Bővebben: Link
És akkor még nem is igazán találtam meg a kapcsolók elrendezését. De keresem.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
(#) daddyfealing válasza fongab hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Helló.
Bocsi a számért. 3 pólusu 6006-os.
Köszi a segítséget
(#) fongab válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Szia
Még mindig nem tudom a kapcsolódat, de egy variáció. A felső, az eredeti felállás, az alsó ahogy be kellene kötni. A pontoknál van kötve. Ha a kapcsoló ismert akkor talán más lesz a rajz.
Fénykép nem egészen tökéletes de lehet látni.
Bővebben: Link
Most látom hogy 6006 és 6érinkező van benne akkor a legfelső az csak közösítve van. Mind a két bekapcsolt állásba, vezet.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
(#) fongab válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Szia
Ha nem az igazi, arra megkérnélek, hogy a kapcsoló oldalát ahol kötni kell (mind két oldalt ) fotózd le.
üdv.
(#) VIM válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Szia! Akkor így ebben a formában.
(#) fongab válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Szia
Ezen az oldalon elvileg a bekötés de VIM is azt mutatta.
Lap alján
Beirtam a számokat, a link alapján.
lásd
üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
(#) daddyfealing válasza fongab hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Helló.
Köszi szépen a segítséget és a rajzokat. Lassan összejön

üdv.
(#) fongab válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Szia
Kedves egészségedre.
" Lassan összejön " kapkodni, nem érdemes
Sőt forgásírányváltásnál, meg kell várni, amig a motor, leáll.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
(#) robytusy hozzászólása Júl 18, 2013 /
 
Sziasztok!
Olyan gondom lenne hogy vagy egy 3 fázisú motor ami 1 fázisról üzemel. bele kellenen raknom egy olyan kapcsolót amivel tudnám mind a két irányba műköttettni a motort. erre a kapcsolásra TKM-20NT forgásirányváltó kapcsolót szeretnék használni. hogy tudnám ezt megoldani hogy megfelelően működjön 230ról? tudnátok valami bekötési segédletet adni? Van indító és rásegítő kondi is ami egy nyomógobbal lehet műköttettni
Köszi előre is
(#) laacika hozzászólása Szept 6, 2013 /
 
Sziasztok.
Valaki ajánljon már nekem inditórelét,nem vagyok biztos benne hogy amit kinéztem jó lesz.
Van egy Német vill motorom 2,2kw os,ezen 100/285 ös Miha relé van,gyönyörüen inditja 160mikrós kondival a kompresszorom,gondoltam ráteszem ezt a relét és kondit (még nem veszek) egy másik motorra,az egy (IMI) 1100w os 4pólusú tehát 1400as fordulatú és ezen nem húz be a kis inditó relé,ugye ez azért van mert más értékű inditó relé kell hozzá,ehhez kinéztem egy táblázatból egy 70/210-est,ez tuti jó lesz hozzá?Köszönöm a válaszokat.
(#) kadarist válasza laacika hozzászólására (») Szept 6, 2013 /
 
Szia!
A MIHA-reléknél állítható a behúzási áram és ezt a tekercsrugó átállításával lehet elérni. Ha rugó végét átteszed egy másik rovátkába, akkor gyöngítheted a rugót és így már kisebb áramnál is képes behúzni.
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
Próbáltam rajta állitani de nem birtam,egyszerűen nem forgott a kis tengely ami a rugó erőn szabályoz.
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
Egyépként elég gatyára van állitva a rugóerő,az van itt szerintem hogy ezeket elég pontosan kell kiválasztani a motor teljesitményéhez,most nézem hogy a miha 100/285 amivel próbáltam az 1100w-osat inditani az elvileg 29A nál behúz és 20A-nál elenged,nekem ezek az adatok soknak tünnek,egy motor ami 10A-t képes felvenni az sose fog elindulni egy ilyen relével mert édes kevés neki a felvett Amper.Jól irom?Köszi válaszod.
(#) kadarist válasza laacika hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
Sajnálom, ennyit tudtam segíteni. Próbálj ki egy kisebb áramút.
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
Oké,azért köszi.
(#) Bubu54 hozzászólása Szept 7, 2013 /
 
Hali,

nem valami kifizetődő, meg elég sok teljesítménytől esel el ha egy 3 fázisú motort akarsz 1 fázisról üzemelni, jobban jársz ha eladod és veszel egy olyan motort ami 1 fázisra van tekercselve.
(#) laacika válasza Bubu54 hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
Szia.
Hát ezzel sokat segitettél,oké jószándékból irtad,tudom de azért vettem 3 fázisút mert egyszer majd freki váltóval akarom használni.
(#) Bubu54 hozzászólása Szept 7, 2013 /
 
Igen jó szándékból írtam, sőt mi több inkább szakmai tanácsot próbálok itt neked adni ugyanis villamos mérnök vagyok és tudom, hogy egy 3 fázisú motort ha 1 fázisról üzemeltetnek akkor eléggé sok lesz a veszteség. A freki váltó az jó dolog sőt mi több egész jól lehet vele fordulat számot és nyomatékot vezérelni
(#) attila0001 hozzászólása Szept 8, 2013 /
 
Hello Mindenkinek,

a következő a helyzet van egy 3 fázisú motor (3-5 kW ) ami át van kötve 1 fázisra ami eddig szépen működött is.
Van egy 3 pontú kapcsoló ahol a középső pont csak akkor aktív ha nyomva tartom a gombot. (a középső van a kondenzátorra kötve) ami két 2000mkF 50 V (elektrolitest ) kondenzátorral indult (mivel a hétvégén sikeresen elfüstölt ). konkrétan ilyennel mint ami a képen látható (Kép)

a kérdésem az lenne milyennel lehetne ezt helyettesíteni?

Köszönöm a segítséget
Következő: »»   7 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem