Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RP2040
Lapozás: OK   3 / 3
(#) Sinike hozzászólása Máj 1, 2024 /
 
Hello.
Volna egy kezdő kérdésem. Adott egy projekt QT Py RP2040-re, ahol I2C A Stemma csatin keresztül megy a mágneses érzékelőhöz. (Konkrétan a spacemouse projekt).
Csak RP2040 Zero-t sikerült beszereznem, de fogalmam sincs, hova kell kössem az érzékelőt. I2C0 és I2C1 ír egy csomó lábra a doksi, de mi dönti el, hanyas GPIO?
Arduinoban megszoktam, hogy kiosztom a lábakat, de ebben a programban nincs olyan.
Netán automatikusan felismeri az RP, bármelyik lábat használom?
Spacemouse
(#) tomi52 válasza Sinike hozzászólására (») Máj 1, 2024 /
 
Mondjuk még elég kezdő vagyok én is.....
Az I2C init paramétereivel adod meg melyik I2C csatorna, illetve melyik lábak. Nem tudom C++-ban vagy micropythonban akarod csinálni, alább egy példa sor micropythonban, de gondolom a C++-os is hasonló lehet.
Pl.: i2c = I2C(0, sda = Pin(0), scl = Pin(1), freq = 400000)
Található a neten pár oldal, ahol sok példán keresztül mutatják be mit, hogyan lehet kezelni.
(#) tomi52 válasza Sinike hozzászólására (») Máj 1, 2024 /
 
Találtam példát mindkét nyelvre.
(#) pipi válasza tomi52 hozzászólására (») Máj 2, 2024 /
 
Fentebb i2c-ről írsz, a példa meg spi...
(#) benjami válasza Sinike hozzászólására (») Máj 2, 2024 /
 
Szerintem ebből minden kiderül:
  1. #define I2C_PORT      1   // I2C port number (0=i2c0, 1:i2c1)
  2. #define SCL_PIN       3   // GPIO number for I2C SCL (i2c0: 1, 5, 9, 13, 17, 21, 25, 29, i2c1: 3, 7, 11, 15, 19, 23, 27)
  3. #define SDA_PIN       2   // GPIO number for I2C SDA (i2c0: 0, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, i2c1: 2, 6, 10, 14, 18, 22, 26)
  4. #define I2C_SPD  400000   // i2c speed (100000 or 400000)
  5.  
  6. i2c_init(I2C_PORT, I2C_SPD);
  7. gpio_set_function(SDA_PIN, GPIO_FUNC_I2C);
  8. gpio_set_function(SCL_PIN, GPIO_FUNC_I2C);
  9. gpio_pull_up(SDA_PIN);
  10. gpio_pull_up(SCL_PIN);