Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Elektronikát tervezni képes szakember kell. A végzettség nem számít, a tapasztalat igen. Egy AVR-es áramkör elég egyszerű, egy ARM-os már bonyolultabb. Ki kell találni, mire akarod a szoftvert fejleszteni és célzottan olyan embert keresni, aki fejlesztett már rá hardvert. Vagy megvenni a kész modult, és csak a perifériákat hozzáilleszteni, stepper vezérlőket, szenzorokat. Akár raspberryn is lehet gondolkodni, arra van támogatás, kész step-dir vezérlő megoldások is vannak.
De szerintem ehhez a technológiához felesleges már időt, agyat befektetni. Lehetne szervóval mozgatni a fejet, asztalt, a sebességét növelni, de a műanyag hűtése miatt jelentősen nem lehet növelni, szerintem. Inkább más technológiák felé kacsintgatnék, ott több lehetőség van.
STl fájlból készítettem fém alkatrészt 3D nyomtatás segítségével.
Még gyakorolni kell.
Ígéretes! Jó ez az irány, láttam külföldi fórumon hogy csináltak ilyent. Nekem az ellentéte is tetszik, pl csatlakozónak (jack dugó) házat önteni, kinyomtatni az öntôformát, és gumiból a vezeték köré (Itt láttam) önteni.
Nem tudom lehet-e linkelni, vagy leírni:
Aliexpress.com Érdemes nézelődni rengeteg forgalmazó van 3d nyomtatókhoz és számos alkatrész
Értem. Szerintem ennek a technológiának még az elején vagyunk szóval lehetne mit fejleszteni rajta. Az is igaz, hogy több száz 3d nyomtató van már a piacon.
Sajnos tévedsz a műanyag nyomtatás már teljesen készen van.
Messze nem vagyunk az elején. Csak a kommersz felhasználásra nem jellemző, hogy a drágább gépeket venné meg az ember. Egy Dimarson nyomtató hidd el, egészen jó 3D műanyagot állít elő. Ahogyan a BMW és egyéb autógyárak is tökéletesen tudják használni rapid prototípus előállítására. Sőt az autógyárakban van homokprinter is. Nem a technológia az aminek az elején vagyunk, hanem a fizetés - aminek a végén. 3D üveg nyomtatás
nem találtam itt írást, hogy valaki vesézte volna a különböző irányú mozgásokat.
Gondolok itt arra, hogy a Prusa variánsok a munkaasztalt mozgatják két irányba. A nagytesóknál mindez egy irányba méghozzá lefele korlátozódik és a fej 4 irányú. van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségbeli különbség lehet? tervezek nyár végén egy pár centivel nagyobb nyomtatót összerakni, most hogy már 2 hónapja éjjel-nappal macerálom a DIY kitem megjött a felelőtlen elszántságom de nem tudom eldönteni, hogy prusa "elven" legyenek a sín rendszerek és vezérlés, vagy inkább fix fej magassággal? a éretek inkább szélességben nőnének. 23x23cm-ről kb 80cm x 80cm -re elszántságom nagy a kevés tapasztalat ellenére is
Én eddig inkább hívőkkel találkoztam, mármint vagy arra esküsznek hogy a nyomat ne mozogjon (mert az szerintük a nyomat gyorsulás-lassulás káros a minőségre nézve) vagy az ezzel ellentétes nézetűekkel.
Én láttam/tapogattam már jól beállított Prusa i3 nyomatát is, illetve csak fejet mozgató (core-xy, delta) nyomtató nyomatát is. Mindegyiknek igazán meggyőző minôségű volt a nyomata. Én a második táborba tartozom, sokkal fontosabb szerintem hogy jól be legyen hangolva a nyomtató, hiszen amikor "rángatja" az i3 nyomtató a tárgyasztalt, akkor csak a kinyomott néhány-mm hosszú olvadék képlékeny (valamennyire), aminek elenyésző a súlya a tapadásához képest, tehát nem lehet "lerázni" a nyomat tetejéről, (ezzel ellentétes példa: forrasztáskor le lehet egy nagyobb olvadt ónpacát rázni a nyák-lapról, mert kicsit tapad és nagy a fajsúlya). A rezonancia most jutott eszembe (beleng a nyomat), magasabb, véznább nyomtatott tárgynál ez valóban lehet gond. Egy másik megközelítés sokkal fontosabb: az álló asztalú (ide értem a lassan Z irányban mozgó asztalt is) nyomtatóknál könnyen lehet burkolatot készíteni a nyomtató köré, ezzel segítve az egyenletes hőeloszlást, hőveszteség csökkentést, valamint könnyebb védekezni a balesetektől (kisgyerek, macska nem fér hozzá). Sebességben szokták még a core elrendezést kiemelni előnyként (és a deltátkat még-inkább), bár ehhez hozzá tartozik a bowdenes elrendezés, amivel minden nyomtatót meg lehet táltosítani. Az én nyomtatóm a még-idétlenebb kategória, nálam az asztal mozog X-Y irányban is, de nem ebben látom a hiányosságát, hanem hogy nagyok a lépésközök, mivel a bordás-kerék átmérője nagy. (De ez orvosolható, már megérkezett a fele átmérőjű kerékkészlet, és az új szíj, csak lusta vagyok lecserélni.)
Nagy nyomtatónál a fej mozgatása logikusabb, egy nagy asztal nehéz is egyben (pláne ha fűtött), ami a kitôltéseknél (sok gyakori irányváltás) nagyon igénybe veszi a mechanikát, meg az idegeidet (zaj, rezonancia). Gondolj abba is bele, hogy a mérettel nôl az elkészülési idő is drasztikusan.
30×30 cm-es asztalnál nagyobbat nem érdemes készíteni. A fix fejmagasság a jó, most már minden valamire való nyomtató úgy készül. Nekem 2 gépem van, az egyik egy Solidoodle 4, a másik egy Witbox. Mindkettő már így készült, és tök jól nyomtatnak. 80×80 túlzás, mit tudnál azzal kinyomtatni?
Azért jó a fix fejmagasság, mert minden "valamire való" nyomtatóban, (és a nyomtatóidban is) így van?
Egy-két éve mindenki delta (pl. Kossel) nyomtatót akart, mára ez jól lecsengett. A divat már csak ilyen. Most épp a CoreXY a "sztárolt" elrendezés, majd lecseng ez is, hisz vannak hátrányai annak is (mint mindegyik elrendezésnek, van pro/kontra). Majd ezután lehet jönnek a polar-asztalos (forgó asztalos) nyomtatók is, mert azok még nem voltak reflektorfényben, az újdonság ereje ugye.
Nagy nyomathoz már sok anyag is kell... Milyen gyors a mostani nyomtatód mm/ percben?
igen, a drasztikus nyomtatási idő növekedésével számolok. találtam is megoldást rá.
0.8, 1.2-es fejjel meg lehet növelni a sebességet, de tartani minimum lehet. Természetesen minőség romlására, ami az én esetemben nem is érdekes, mert úgy is útómunkás elemekhez kellene (csiszolás, alapozás, festés). a következő lépcső az anyag adagolására megoldást találni, mert NEMA17-már nem látná el szerintem az 1,2-es fejet 33-as szállal. kameleon2-nek válaszolva, most 60-80mm/s -a még jónak mondható minőségű beállításom. első körben lecserélem - a súly csökkentése és ezáltal a rángatás csökkentése céljából - bowdenesre a fejet. nem is kell sok átalakítás. megbékélek a hátulütőivel. Fix fejmagasság lesz, megerősítettetek benne. Logikusan végiggondolva a munkaasztalt nem kell rángatni és már precízebb lehet akár, pláne ha jól összerakott stabil keretben van a fej (is). és visszatérve, elég böszme méretű tárgyakat szeretnék megoldani, amiknél nem jó megoldás a több darabos illesztés. Mint pl. lökhárító készítés. Már van aki megvalósította, nem én leszek az úttörő, ahhoz kb 5-6 évvel ezelőtt kellett volna Köszönöm mindenkinek a hozzászólását, ha nem is tűnhet fel de segítettetek! köszönöm! (ha megtalálom a nyamvad videót, ahol pont a 0.4, 0.07, 0,9, 1.2-es fejeket hasonlítják össze azonnal belinkelem, nagyon jó szemléltető videó, és pont abban készült el egy lökhárító )
Csak kötözködés a részemről... de ha már lökhárító, akkor nem célszerűbb lenne egy formát nyomtatni (esetleg marni) és arra alakítani mondjuk a karbonszálas anyagot? Mert az abs vagy a pla mint lökhárító... hmmm.. hát nem bizalomgerjesztő.
Az elektronika bakfitty. A mechanikával több a gond. Súly, sebesség, precizitás....
Én sose akartam, mert túl sok a hibalehetőség, és ha tudom, marha nehéz bekalibrálni.
Sziasztok!
Én most a Prusa I3 klónom mellé egy delta készüléket építgetek. Saját rajzok alapján és majd a i3-al szándékszom kinyomtatni az alkatrészeket. Ez most nem is lényeges. Csak a block diagram amit vázolok, hogy van e ebben valami hiba vagy buktató. Vettem 24V kapcsolóüzemű tápot. (Állítólag 12A) És ehhez vettem 12V step down konvertert. (Ez ismét 12A terhelhetőségű. (Állítólag))Van hozzá egy Arduino shield Ramp1.4 board-al. Annak van egy 12v2 része ami független a többi 12V-os résztől.Itt van még egy LED annak megváltoztatom az előtétellenállását, hogy működjön is. A 24V táppal gondoltam meghajtani a 24V heatbedet. (Ez még csak érkezik nem tudom hány Ohmos) A tápra kötve a 12V konverterrel gondoltam meghajtani a többi egységet. (ramp1.4 extruder..stb) Van e az elgondolásban valami hiba?
Szia!
Idézet: Bőségesen. A 12A -es táp kapcsolóüzemű, azaz van minimális terhelési érték. Ha ezt nem éri el - nem fog elindulni. Én terveznék egy trafós tápot az elektronikának és egy külön tápot az erőátvitelnek, illetve a nagyobb áramú köröknek. Semmiképpen nem közösíteném, csak jelföld szinten. De mielőtt bármilyen tápnak nekiugrasz, rakd össze az elektronikát és próbáld ki labortápról, akkor már látni fogod a tényleges teljesítményeket, arra érdemes méretezni a végleges tápot. Sok nagy cégnek sem jött be a lego-s megoldás. Vannak esetek, amikor jók ezek a tápmegoldások, de az igazán jó megoldás kicsit több izzadtsággal jár. „Van e az elgondolásban valami hiba?”
Hát ez a bajom..
Nem akartam tervezni hozzá tápot. A heatbed fog fogyasztani (leírások alapján) 2-3A míg a többi része 4-5A-t. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Sziasztok.
mk2b heatbed et használok, de valami oknál fogva nem melegszik, csak a tápból kijövő 12V os vezeték. A led világít rajta , fél fokot sem megy fentebb.
Ohm törvénye segít. A fűtőpad ellenállása kicsi, a vezetékedé nagy. Sorba vannak kapcsolva. Nem a fűtőpadon esik a feszültség, hanem a kábelen.
Üdv!
Az épülő nyomtatómba egy E3D V6 hotend került, viszont a gyári vezeték egy kicsit szűkös. Milyen kábelt használjak a piros vezeték toldáshoz?
Szia. Elnézést, hoy ezt mondom, de ha ezt kérdezned kell, javaslom, most hagyd üabba a 3D nyomtató építést, mielött felgyujtasz valamit.
Sziasztok!
Hamarosan egy Prusa i3 építésébe fogok (az alkatrészek beszerzés alatt), érdeklődésképpen megkérdezném van Budapesten valaki akit tudná vállalni a nyomtatható alkatrészek kinyomtatását? Egy siteot nézegettem, de annak az árai elrettentettek, az ebayes ár többszöröséért vállalnák.
Valószínüleg hiányoztam erről az óráról, de sajnos nem tudom, hogy hívják ezt a fajta kábelt. Tekintettel arra, hogy a fűtőbetét után néhány centivel egy préselt kötés található, a toldás nem lehetetlen. Ha esetleg egy-két mondatban megindokolnád a válaszodat, leköteleznél.
Egyszerű.
Ha rossz kábelvastagságot választasz akkor 2 dolog történhet: 1, túl vastag. Esetleges zárlat esetén az elektronika túlmelegszik és kigyullad. 2, túl vékony. Maga a kábel gyulladhat ki Úgy általában ezek az egyszerű nyomtató elektronikák (Ramps és társai) nincsenek "ökörbiztosra" tervezve nagy körültekintést igényelnek. Olvastam már jópár házi 3D nyomtató tűzről sajnos. Humoros, hogy magán a REPRAP oldalán is javasolják egy CO érzékelő beszerzését a nyomtató mellé. Kíváncsi vagyok, hogy az vajon mit ér, ha vinnyog a CO érzékelő az otthon magára hagyott nyomtató mellett... Az eredeti kérdésedre a válasz, lehetőleg ugyanolyan keresztmetszetű vezetéket használj, mint a fűtőbetét vezetéke. Forraszd össze normálisan, aztán zsugorcsövezd le. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |