Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Hozzám került egy hibás Aquabot classic medenceporszívó. Mechanikailag rendben van. AC 36V kell neki a működéshez. A Szivattyúja szépen működik de a mozgásért felelős motor nem úgy működik ahogy kéne. Ez a motor egy vízhatlan házban van ami olajjal van feltöltve. Egyszerű kétfázisú léptetőmotor van benne egy fogaskerék áttétellel. A fogaskerekek rendben vannak, nem szorul vagy nincs hiányzó fog. A motor tekercsei 7ohm körül vannak. Ha tápot adok rá kb 10mp múlva (ahogy a mikrokontroller elindítja) szépen el is indul kb 1-2mp re majd mintha beakadna hangosan elkezd búgni és rezegni. Mintha nagyon gyorsan irányt akarna váltani. Így búg pár másodporcig majd ismét tekeri tovább szépen ahogy kell. Ezt ismételgeti. Az a baj hogy nem tudom hogy kéne ennek működni. Mivel van amikor rendesen teker a motor vezérlés hibára gondolok. A vezérlő két panelből áll. Egyiken van két L298 és egy L297. Ez már alapból fura nekem. Minek 2db L298 ? Az L297 egy STEP/DIR es vezérlő. Ez hajtja a két L298 at gondolom. A L297 et pedig egy másik panelen lévő mikrokontroller hajtja. Erről a másik panelról is vannak képek. A két panel között tüskesor kapcsolat van. Megtaláltam az L297 bemeneteit a tüskesoron így majd le fogom tudni próbálni sima nyomógombokkal a STEP/DIR vezérlést. Ki fog derülni melyik panellel van a baj. Valószínű a mikrokontrolleressel lesz. Ha igen azt javítani nem lesz könnyű. Főleg hogy nem tudom mennyire "eszes" szerkezet ez. Van e benn pl. iránytű vagy valami hasonló szenzor? Ránézésre őstechnika de akkor honnan tudja milyen szögben áll a robot? Ugyanis ez a porszívó a falra is felmászik. Lehet új vezérlést kell csinálnom neki. Ha így lesz szerintetek érdemes giroszkóppal bajlódni vagy csak random időnként váltsak irányt azt jónapot, a többit intézi a graviávió? Bármilyen javításával kapcsolatos tanácsot nagyon szépen megköszönnék. Csatoltam pár képet a szétszedett motorról. Bővebben: Link és egy videó hogy kéne működnie: Bővebben: Link
Anélkül, hogy értenék hozzá szerintem nem kell túlbonyolítani. Nem túl okos, de nem is kell. Valamiért van egy pulzálás a meghajtásban, olyan 3s-enként egy pillanatra megáll, meg gondolom van egy túlterhelés elleni védelem.
Amúgy meg olyan 1p20s-enként irányt vált a motor, így ha arra nincs tovább, legkésőbb ennyi idő múlva irány vissza. Azt sem tudja szerintem, hogy függőelegesen, vagy vízszintesen megy, a vízsugár ott tartja, neki aztán mindegy. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
Szia!
Nekem mintha úgy tűnne, hogy a vezérlő panelen a kék kondi lábát elengedte a forrasztás. Jól látom? Ez megbolondíthatja az elektronikát. Illetve biztosra menvén kicserélném azt a kék kondit,mert gyanúsan ki van türemkedve a gumi az oldalánál.
Szia
Van a képen valami germánium fémtokos tranzisztorra hasonlító valami. De csak két lába van. Fura szögben is állnak. Esetleg dőlésérzékelő higanyos? Nem tudom..... Valamelyik H híd lehet hibás? Akkor produkálhat ilyen hibát?
Már kicseréltem tegnap fel volt púposodva. Nem változtatott semmit a hibán.
Azt nem is figyeltem. Lehet hogy dőléskapcsolók, a fura szög pedig nem tudom, hogy direkt vagy csak elgörbültek, de közel derékszög, ami szenzorra utal. Esetleg ütközés-érzékelő.
Ha tud rendesen is menni, akkor szerintem a hídnak nincs gondja, inkább vezérléssel lehet valami. De csak ötletelek. Idézet: „Van a képen valami germánium fémtokos tranzisztorra hasonlító valami.” Az nem egy hőfokkapcsoló? Nem melegíti túlságosan a két L298?
Miért lenne kettő? Ráadásul ez az egész cucc benne van egy olajjal teli dobozban a fém része (amire fel vannak csavarozva) meg a medence vizével érintkezik. Nem hinném hogy túl tudna melegedni.
Ez lenne a kettő
Idézet: ..másik nagy az IC-n a hőkioldó... „germánium fémtokos tranzisztorra hasonlító valami.”
Nem tudlak követni , tudom hogy erről van szó, Én mondtam....
Akkor bocs, úgy értettem, hogy egyikőtök a hőkioldóra, másikótok, meg ezekre mondja...de itt már a két L298-ről volt szó...
Ezen a képen látható nagyobbacska kerek tokra gondoltam, hogy hőkapcsoló.
Egy L298 meg tudja hajtani egy bipoláris léptető motor két tekercsét. Ld. L297 A, B, C, D kimenete megy az L298 bemeneteire. L297 + L298 Lehet, hogy az áramigény miatt párhuzamosan vannak kötve. Adatlap fig.7
Igen a nagy gomba az hőkioldó. Ennek semmi baja, átvezet folyamatosan. A borda nem is lett langyos a tesztek alatt.
Párhuzamos kötés , lehet ilyent? Ez durva nem? Lehet hogy nincs "szinkron" a kettő között és ez okozza a hibát? Talán rossz az egyik? Hogy derítem ki hogy melyik? mod: ja hogy fig.7 most néztem. Szóval így párhuzamosan. Igen szinte biztos hogy így van. Vezérlés hiba lesz. Meg kell nézni a DIR en milyen jelek mennek mert a hiba arra utal hogy az kezd el billegni néha. És akkor biztos mindkét 298 jó mert néha forgat rendesen. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
Még egy kérdés.
Amikor szétszedtem azt hittem víz lesz benne és ez a hiba forrása (éreztem hogy lötyög benne),így az udvaron vettem ketté. Persze kifolyt az összes olaj a földre . Kérdés milyen olaj kellhet ebbe? Sima olcsó Tesco-s motorolaj 10w40? Vagy ez valami speciális csuda olaj? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
Valami finom olaj kell szerintem bele és ez egyben a balansz beállításban is szerepet játszik a menyisége..
Hello! Az biztos nem odavaló!
Mélykúti búvárszivattyúk motorjai is hasonló olajjal lehetnek feltöltve... "finomított fehér ásványi olajba merítve, melyet a gyógyszer-, élelmiszeres, kozmetikai iparban is használnak (FDA bevizsgált)" Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |