Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! A Suzukimban elektromos ablakemelő van, szeretném megoldani hogy leállás után ha kiveszem a kulcsot vagy, bezárom az autót az ablakok automatikusan, felhuzzanak. Segítséget előre is köszönöm!
Kell venni egy ablakzáró modult (5000Ft körül), és azzal megoldható.Pl. innen.
Sziasztok!
Adott egy opel G astra aminek a terhelés potméterét kellene kimérnem,de nem tudom milyen ellenállás vagy feszültségértéket kell mérjek,és ebben kérném segítségeteket. Az autó egy G astra 1999-es,1400-as és 16 szelepes motorral. Elvileg 3 értéket adnak meg az alapjárati a félgáz és a teljes gáznál mérhető feszültség vagy ellenállásértékeket. Ezekre lenne szükségem. Előre is köszönöm a segítséget!
Alaphelyzetben, zárt állásban 0,68V-ot írnak, teljesen nyitottban pedig 4,5V-ot. A két állapot között lineárisan növekedik a feszültség.
Ez szép, de semmit nem mond, miután minden típusban évjárattól függően más TP-t építenek. Arra jó, hogy ha valaki nem tudja mi az a TP szenzor, akkor megérthesse.
Szia! Én is néztem az autodata-ban de semmi konkrét infót nem találtam. Te hol találtál rá erre az adatra? Tutira a kérdéses típusba való TP adatait találtad meg?
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Holnap jön az autó és megmérem,igaz ha lenne szkópom okosabb lennék,mert akkor látnám hogy mennyire érintkezés hibás a potméter,de ha szakadt akkor sima feszültségmérővel is kiszűrhető úgy gondolom. További szép napot! Üdv:Laci
Hello mindenkinek!
a kovetkezo lenne a gondom: BMW-be lett beepitve hatso ledes lampa, a regi fajtaban viszont egyszeru egok voltak benne. az a gondom hogy a bordcomputer allandoan beirja a hibat hogy kiegtek a hatso egok.A regiben 2+2 12 v 5w-os ego volt benne. Kellene valami elektronika ami helyettesitene a 10W-ot oldalankent. Egyszeru nagytelyesitmenyu ellenalasokkal probaltam mar, az nem valt be. Ha valaki tudna ilyen elektronikat ajanlani vagy kitalani, epiteni, netalantan van semaja kerem segitsen.Elore is koszonom
Oldalanként 1-1 10wattos izzó pont megfelel.
ez igy rendben van, de akkor az ego vilagit a csomagterben...en pedig azt nem szeretnem
Ha egy szép gyári BMW lámpát képes voltál lecserélni egy gagyi távolkeleti ledesre, ez az apróság már igazán ne zavarjon.
Féklámpa nem inkább 21W-os szokott lenni? Nekem a 2*5W kevésnek tűnik oldalanként. Mert ez mondjuk magyarázhatja, hogy miért nem jött be neki a teljesítményellenállás, ha 10W-al próbálkozott, közben meg 35W környékével kellene oldalanként.
Igazad van, szigorúan 21W-os cseresznyeizzókat használnak. Nagyon veszélyes, ha összetévesztik egy felkapcsolt helyzetjelzővel, ami szintén 5W.
Műszakin is bukást jelenthet. A LEDekkel a fényerő ugyanaz lehet, a felvett teljesítmény viszont 1/8- 1/10-e az izzósnak. Idézet: „A LEDekkel a fényerő ugyanaz lehet, a felvett teljesítmény viszont 1/8- 1/10-e az izzósnak.” Egy nem tudom hány száz W-os generátornál ez nagyon pici megtakarítás. Ráadásul nem is olyan szögben sugároz a LED, mint az izzó, így bizonyos esetekben balesetveszélyes. Mellesleg régen én is LED-eztem a motoron, de kinőttem belőle (nem a motorból, hanem a csili-vili dolgokból).
Regebbi tipusoknal a helyzetjelzonel ketto 5w-os ego van oldalankent. az uj tipusuaknal gyari HELLA ( nem valami gagyi tavolkeleti) van aminel a helyzetjelzok mar ledesek ( harom ledcsik van benne). Ezt kellene valahogy megoldani, hogy a teljesitmenye megegyezzen a 2darab 5w-os egojevel. Koszi a hozzaszolasokat.
A féklámpa igen, de ő lentebb azt hiszem a helyzetjelzőre (2X5W-ról írt) keresett megoldást.
Esetleg nem tudom mennyire járható út megkerülni azt az elektronikát, ami az izzók áramát figyeli.
Magyarul az elektronika nem tudná, hogy te felkapcsoltad a lámpát.
elnezest de az elejen nem irtam be pontosan hogy a helyzetjelzorol van szo. sajna az nem kivitelezheto, hogy a bordkomputert kikeruld, mert ez egy ugymond luxusfunkcio a kocsiban.
6/1990. KÖHÉM rendelet a gépjárművek forgalomba helyezéséről:
Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba. (2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával. (3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki. (4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki. (5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja. (6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad. Sötétben közönséges fotós fényerőmérővel be lehet állítani az áramot, egy közönséges helyzetjelzővel összehasonlítva.
Szerintem megoldható, csak nem tudom, mennyi macerával jár. Ha az elektronika nem kap bemenő jelet a világításkapcsolótól, akkor azt hiszi, hogy nincs is bekapcsolva, tehát nem ad hibajelzést.
Azt hiszem, nem a fényerő beállítása a gond, hanem az új fényforrás töredékét fogyasztja a hagyományosénak, így az izzók állapotát figyelő elektronika kiégettnek érzékeli az izzót, és hibajelzést ad a műszerfalra.
igy van ahogy akos70 mondja! erre kellene nekem valami megoldas. koszi
Egy lehetséges alternatíva, hogy az izzóval párhuzamosan kötsz egy 30 ohm-os 3-5 W-os ellenállást, így fel tudod emelni az ampert. (ezt így az 5W-os izzókhoz ajánlom)
koszi a tippet de mar probaltam, kb 1 4-5 percig semmi, de ahogy atmelegszik az ellenalas ugyanott vagyok mintha be sem kotottem volna.
Hűtést rá? Pl kasznihoz?
Igen ez rendben is van, az ellenállás melegszik, és megnő az értéke, így kisebb áram folyik rajta. (Azért nem izzik fel és ég el, mert saját áramát korlátozza.) Javaslom, hogy nézz be az áramgenerátorokkal foglalkozó topikba, és ott keress egy fél amperre beállítható kapcsolóüzemű áramgenerátort, és rövidrezárt kimenettel kösd párhuzamosan a LED csokorral. Nem a legolcsóbb, de korrekt megoldás. A kapcsolóüzemű áramgenerátor alig disszipál.
koszi az utbaigazitast! de megkernelek ra hogy segitsel , mert en azten nem foglalkoztam meg az eletemben ilyesmivel. amit itt elmondtal az biztos megerti az aki ert hozza, en sajna nem....
Ha ez a helyzet, akkor nem biztos, hogy egy kapcsolóüzemű áramgenerátorral kell kezdeni, és valószínű, hogy sok szükséges eszköz sem állrendelkezésedre. A legegyszerűbb megoldás, ha egy 3-5W-os izzót kötsz a LED-ekkel párhuzamosan, valahol a karosszérián belül elhelyezve, úgy hogy ne legyen kifelé fénye
A LED-ek plusz áramfelvétele nem fogja megzavarni a fedélzeti elektronikát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |