Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Tiszteletem!
Van egy Blaupunkt navi fejegységem 2008 Ford focusból ami nem indul el egyik pillanatról a másikra. A csatolt képen szereplő LDO-ból van kettő ezen a panelen. Az egyik, a táp ráadása után tökéletesen működik, előállítja a szükséges feszt. Ez, amit fényképeztem nem ad ki feszültséget mivel 0V a vezérlő lábon lévő feszültség. Hogyan kereshetnék utána mi lehet a hiba oka ? kapcsolási rajzot kerestem de nem találtam sehol. Tudna valaki szakmai segítséget nyújtani hol keressem a hibakeresést ? A linkelt fórumon ugyanezzel a hibával foglalkoznak pontosan ugyanazzal a fejegységgel viszont megoldást nem jegyezték le, és az illetőt sem tudom megkérdezni mire jutott vele. Ha valakinek lenne bármilyen meglátása azt előre is nagyon köszönöm! http://elektrotanya.com/?q=hu/content/tap-ic-beazonositasa-ford-foc...segben
Köszi, a kódfejtős dolog megbukott, azt írtam is. Szervizkönyv nincs meg, az nekem is eszembejutott.
A rádiót kibontottam, ott a szériaszámon kívül nem találtam semmit, mondjuk az olyan lenne, mint a bankártyára ráírni a pinkódot. Logikusnak tartanám: szakszervíznek elküldeni a motor/ alvázszámot és a rádió szériaszámát (így bizonyítva, hogy nem lopott a rádió (de ez is egy b*omság, hát ki lopna ilyen rádiót, ami csak 1 bizonyos tipushoz jó, eleve egy óra volt kivenni) És a forgalmazó visszadobná a kódot. Bár kicsit bonyolult, mert külföldről behozott, céges autó, fater főnőke meg érdektelen, hogy ilyenekkel foglalkozzon, én is, csak azért próbáltam nyomozni az ügyben, mert sajnálom fatert, hogy rádió nélkül kell autóznia, pedig, ha jól láttam ehhez a tipushoz kihangosító is van benne. Üdv A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2016
Legegyszerűbb betérni az autóval egy ford szervizbe, akkor nem kell magyarázkodni. Ha kintről hozott, akkor is be tudják azonosítani. Biztos mondanak egy árat, amit nem kötelező elfogadni. Az érdeklődés ingyenes...
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Üdv!
Nekem problémám akadt egy antenna illesztéssével autós rádióhoz. Nem tudom jó helyen járok-e. Az autóm antennája letörött egy autómosóba. A baj az, hogy kiszakadt mindenestül. Vásároltam egy antennát mivel el tudom fedni a régit de sajnos nem működik. Így is össsze kellett forrasztani a két szálat mert menet már nem volt, hogy úgy rögzittsem mint ahogy a képen is látszik ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Gondolom hogy nem kap "áramot" az erősitő...
Inkább új topicot nyissál erre a problémára!
Ha nem tudod mivel, mit kezdjél?Mi van a kezedben akkor igen nehéz lesz segíteni. El kéne dönteni , hogy aktív vagy passzív ez az új antenna ? Ha aktív akkor energiát is kell bele vinni. Ezt általában táv táplálva van megoldva azon a koaxon amin a rádióba vezetik le a jelet. Rosszabb esetben külön vezetéken keresztül kap energiát. Ha passzív akkor nem szükséges energia bele. Jobban járnál egy autó/rádió szerelővel mint Te magad kísérletezel. Persze így is lehet tanulni sokat ha nem ismernéd ezt a technikát, lehet hosszadalmas lesz. Mivel nem látjuk mi történt ?Addig csak találgatni tudunk mi is van. Csinálhatsz sok sok képet azokon keresztül talán tudjuk majd mi milyen állapotban van.
5ezerért szoktak kódot kiadni a szakszervizek,legalábbis az Opelnél így volt.
Ott nem kellett a rádió száma sem mert alvázszám szerint tudták gépből. Nem tudom Fordéknál,hogy megy ez,de egy próbát megér.
Új témát nem szeretnék nyitani mivel szerintem van elég és be lenne zárva. Mármint autós is van elég meg rádiós is. Az antenna mint látszik a linken (ha megnyitottátok a linket) akkor passzív. A régi antenna meg aktív volt de maga az antenna passzív része szakadt ki az alapzatból amibe van az erősítő. Így hát laikusan a leszakadt passzív antennát akartam volna egy másik passzív antennával helyetesíteni. Azért épp kezdő nem vagyok szóval az ilyen aktív/passzív fogalmak nem jelentenek gondot viszont RF téren már nem jeleskedek (pl antenna illesztések).
@Galfy: Idáig még kapott, mivel működött és nem volt ahogy megsérüljön az a fele. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Kértem helyetted áthelyezést az autórádiós topikba, mert oda való a problémád.
Kizárt dolog, hogy ez az antenna passzív legyen, (nem is az) már a mérete miatt. Még a régi is aktív volt, pedig annak is volt, bár rövid sugárzója. Egy autórádióhoz a passzív antenna 1 - 1,5 m hosszú.
Köszönöm és remélem abba a témába is jelen vagy. Amúgy oda azért nem akartam rakni mert ki van hangsúlyozva hogy "fejegység".
Amúgy hogyan legyen aktív mikor egyetlen szál megy bele? Nincs test! És ismétlen az alapzatba ott az erősítő és amúgy meg a rajzon is azt mutatja, hogy így kell bekötni, azzal a különbséggel, hogy nekem már nem volt menet és nem tudtam így fixálni csak úgy, hogy ráforrasztottam A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
A fejegység (amúgy zárójelben) is autórádió, csak a HF erősítő(k) nincsenek benne.
Mindkét antennához volt szerencsém, és mindkettő aktív (már a mérete miatt is). Csak az egyiknél a tápot külön kell adni, a "cápauszony" -nál a táp az autórádióból az antenna vezeték meleg erén jön. A test a negatív, és az antenna ellensúlya is.
Hát tényleg "hülye" vagyok akkor mert még most se értem, hogyan lehet 1 vezetéken bezárni egy áramkört. Az az egy vezeték pedig a meleg ér, viszont akkor hol a test? Hogyan kéne ezt bekössem és miért nem működik? Továbbra se világos ha ezt így árulják akkor miért nagyon rossz a vétel. Kínai kacat azt értem de ezt hogyan varázsolhatnám működőképessé? Ki kéne kössem az előző antenna erősítő fokozatát és direktbe rákötni erre az antennára?
Mivel kétoldalú 3M ragasztószalag csak egy volt a dobozban ezért ha leveszem akkor már szak a szilikon lehetőség marad, visszarakni úgy, hogy szeretnék biztosra menni Köszönöm válaszaitok. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Egy vezetéken sehogy. De az autórádiónál is két vezetéke van az antennának, egy az árnyékolás, a másik a meleg ér. Mindenfajta antennánál. Különben hogyan vezetnéd át az antenna jelét majd az egész kocsin.
De nem tudom mit vettél, ilyet kellett volna: Bővebben: Link
Amit vettél az egy ugynevezett fantom tápos antenna. Az antenna kábelén megy a 12V-os tápja is. A kérdés, milyen a rádiód. Ha nem ilyen az antenna bemenete, akkor venni kell hozzá egy csatolót. Egyébként az se mindegy melyik frekit erősíti. Pl. csak DVBT-hez is árulnak ilyet.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Bocsi benéztem... ez csak az antenna rudat helyettesíti. Így hiányzik belőle az erősítő, ami a másik talpába van, amit kivettél... szóval vettél egy darab drótot.... Ezt a régire kell rárakni, csak azzal együtt működik...
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Szia. Pontosan így van. Elnézést a kifejezésért de végre valaki megnyitotta a linket mert már kezdtem magam hülyén érezni. Nekem ez miért nem működik akkor? Mi a teendő, hogy működjön? A PCB antennát helyettesítsem valami egyenessel mi még befér a cápaházba? Köszönöm.
Inkább vegyél egy tisztességes gyárit. Az igaz nem ragasztós lesz, de nem is fogja lemosni az autó mosó.
Tudod, hogy van. Nem volt nagy kedvem a tetőkárpitot ősszel megkezdeni és ki tudja hogyan sikerül majd visszatenni. A másik dolog meg az, hogy a csatlakozók nem lesznek kompatibilisek. Ezt hogyan oldjam meg? Vágjam el a gyárit és forrasszam rá a másik aktívat? Egy ASTRA H autóm van és spéci csatlakozója van az antennának. Az biztos, hogy ha veszek gyárit az cápa lesz mert abba nem akad bele a kefe, eszem ágába sincs még egy ilyen gyárit venni mert az is ugyan így végezné. Legalább vajon a rögzítőcsavar átmérője az összesnél megegyezik? Nagyot néznék ha a tetőlemez gyári lyuka kisebb lenne mint amit vásárolok. Az illesztés vajon jó lesz? Mármint gondolom aktív antennák között is vannak eltérések. Tápfeszültség, áramfelvétel. A VW család cápa antennái sokkal olcsóbbak. Azon gondolkoztam, hogy azt vásárolnék.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2016
Sziasztok! OLyan problémám volna,hogy van egy Becker 754es GrandPrix rádióm. Ez önmagában még nem gond
![]()
Bejött a dolog, fater a szériaszámmal meg a forgalmival bement a fordosokhoz, ott kikeresték neki ingyért, szóval fa*za lett minden.
Üdv
Lehet hogy amikor letört a szár, az alatta lévő kontakt érintkező is elhervadt. Ahhoz viszon szét kell szedni a talpat, hogy ezt megnézhesd. (Gondolom a talp a helyén van, mert nem akartad szétbontani a kárpitot, mint írtad) Helyettesíteni nem egyszerű, mert a szár hosszához van hangolva az erősítő.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2016
Szia. Én is erre gondoltam, hogy az antenna hosszához volt hangolva az erősítő. Amúgy meg igen, fűrésszel levágtam a talp csúcsából odáig míg ki tudtam húzni a letört és beesett menetre forrasztott, erősítőből kijövő szálat. Vajon ha veszek egy VW antennát és a csatlakozókat levágom majd ősszeforrasztom akkor működőképes lesz? Elméletbe elvárnám, hogy az legyen mivel mikor multimédiát cserélnek egy atuóban az antennát nem cserélik. Remélem a VW antenna is ugyanakkora feszültségről megy és áramfelvétele is hasonló. A mostani autóba Blaupunkt (egyesekbe Grunding) gyári lejátszó van, a VW lejátszóját nem tudom ki csinálja. A csatlakozók mivel nem kompatibilisek ezért a forrasztás nem tudom, mennyire fog jót tenni a jelnek.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2016
A koax kábel ami a rádió felől jön, azon az árnyékolás csak az antennáig tart,onnan csak a meleg ér van jelen amely megfelelő hosszban kb.60-80cm (bot) antennaként működik. Az új antennák azért ilyen kicsik mivel azt a 60-80cm hosszú, nevezzük vezetéknek, fel van tekerve mint egy tekercs. Készíts fotókat a letört csonkról, és így könnyebben tudunk segíteni. Légy türelmes a válaszokat illetőleg, nem kell semmit elkapkodni.
Igen, tudom, hogy a koax kábel csak az erősítőig megy ami nálam a csonkba van és onnan bot antenna megy tovább. Ez számomra eddig se volt kérdés csak az, hogy az újonnan csatolt antenna illeszthető-e. Most már mondjuk úgy is ez így marad nyárig és akkor egy VW antennával fogom helyettesíteni amint már felül is leírtam. Lényegébe már inkább a VW antennára írt kérdéseim a fontosabbak.
Bővebben: Link Ez minden amit tudok küldeni. A letört antenna a kukába volt már ősszel. A csonk meg most le van ragasztva azzal az antennával amit az előző oldalon belinkelve megtalálsz.
Sziasztok!
Volvo v50-be kellene a gyári rádió helyett beillesztenem egy 2 dines fejegységet tolatókamerával bt mikrofonnal minden finomsággal együtt. Ezzel nem is lenne gond mert volvo-iso csatlakozókat gyerekjáték összedugdosni, de a gyári kijelzőbe megy egy optikai kábel. Ő csak hangot visz vagy van valami különleges feladata? Mert a kereskedelemben kapható fejegységek zöme nem kezel optikai kábelt. Még annyi lenne hogy a volvo nagy csatija ami át lesz alakítva iso-ra az tartalmazza a kormánykapcsolók és a rádió alatt lévő panel vezetékeit, vagy azokkal külön kell mókázni? Előre is köszönöm a válaszokat és a segítségeket!
Sziasztok!
Kaptam egy Sony XR-5620RDS tipusú fejegységet csak úgy, az egyik kollégámtól. Azt szokták mondani, hogy "ajándék lónak ne nézd a fogát" de az a baj hogy nézni azt nézhetem, csak hallanai nem hallom ![]() ![]() ![]() Valaki annak idején szakszerűen eltávolította, csak nem írta fel sehová, hogy ki lehessen cserélni. Ezért a segítségeteket akarom kérni, hogy valaki nem e találkozott e ilyen autórádióval, vagy esetleg van neki odahaza kallódóban és nem e nézné meg nekem a végfok számát. Tudom, a google a barátom, csak hogy minden oldalon $ az ára ![]() ![]() A segítséget előre is köszönöm, mindenkinek ![]()
Az információ a rádiósmagnóról
![]() Köszönöm a Segítséget ![]()
Nincs mit. A szervizkönyve pedig fent van az Elektrotanyán, ingyenesen.
Sziasztok!Remélem a megfelelő topicba írok.A probléma a következő.Vettem egy Fm transmittert, a telefonomról szeretnék zenét lejátszani az autómban.Bluetooth kapcsolat létrejött a telefon és a transmitter között, azonban az autórádió valamiért nem akar ráállni a transmitter frekvenciájára.Próbáltam átállítani a transmitter frekvenciáját, de úgy sem jó.Egyébként a rádió hangolása nem manuális, magától pörgeti végig a sávot, és ha talál egy adót, ott megáll.Mi lehet a probléma?Előre is köszönöm a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |