Fórum témák
» Több friss téma |
Ez esetben ugyanúgy nem lesz fék, és pörög kikapcsolás után kicsit.
Összeraktam mágnessel együtt, de most is szorul a tengely. Lehet, hogy nagyon összeszorítottam a két félkosarat? Ugyan úgy hallatszik a súrlódás.
Az úgy normális, hogy kikapcsolva sem enged el a mágnes? Mitől enged el feszültség alatt? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Úgy kéne összerakni, hogy ne szoruljon. Mi szorul, hol szorul? Nekem nem mágnesesek, nem is fékesek a fűnyíróim (már amik voltak).
Összerakás után elsőre elindult, de kikapcsolás után már nem akart.
Azt hiszem leszedem az egész "fékrendszert". Köszönöm a segítséget, szép napot.
Sziasztok! Kiss Pál féle 900 W-os fűnyíróm van. Fűnyírás közben megállt, az oldalára borítottam, ekkor vettem észre, hogy a tengely szorul, olyan mértékben, hogy 1 cm-t nem mozdul... Szétszedtem a motort, látszólag nincs semmi baja, kis kosz volt benne, ezt kitakarítottam, majd amikor a két félkosarat csavaroztam össze a 4-ből 2 csavart tettem bele (alig húztam meg) és már úgy is szorul a tengely. Lehet, hogy csapágyas?
A csapágyakat neked kellett látni, amikor szétszedted.
Olajozd meg alaposan a csapágyakat, már ha lehet. Ha ettől megjavul, irány újakat venni. Ne éld bele magad, az olaj csak ideiglenesen jó, lehet, hogy 10 - 15 perc üzem után ismét megszorul.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
Az a probléma, hogy a csapágy préselt, akárhogy próbáltam nem jött szét, még csavarhúzóval is feszegettem, de semmi. Egyébként a csapágy tok leszereléséhez nem kell valami speciális szerszám?
Nem többnyire egy csavarhúzóval kipattintható.
Sajnos nem boldogulok vele, szemléltetésként csináltam pár fényképet hátha segít a problémám megoldásában.
A 3. képen a piros henger alatt is van egy csapágy? Jól láthattam? Azt hogy lehet levenni? A tengelyt próbáltam kocogtatni, hogy kiütném de nem mozdul. Bocs, hogy ilyen analfabéta vagyok, de még a fűnyíróval nem volt gondom eddig.
Most olvasom hogy többen hasonlóan jártatok mint én : az elkopott motorféket kiszedtétek, mert melegedett büdös égett gumiszagot árasztott a fűnyíró motorja. Én is kiszedtem a féket, azóta megszűnt a melegedés és a szag. Voltam a kisgép szervizben, ahol ezeket javítják, és kérdeztem, kapható-e hozzá ilyen fékbetét. A válasz : nem, csak a komplett motor csere a megoldás!
Na, gondoltam majd vigyázok inkább, annyit nem ér az egész. Hát a napokban nagy sietségemben sikerült belenyúlnom még mielőtt leállt volna. Nem sokon múlott a középső ujjam további léte Úgyhogy erősen figyeljetek oda!
A képről nem látszik, hogy a forgórész alatti csapágyat hogyan kell kiszedni, de valószínűleg a külső feléről kell "befelé" ütni úgy, hogy a tengely ne sérüljön. A tengelyt közvetlen nem szabad ütni kalapácsal, a kettő közé tegyél pl. egy kaményfa lécet. Fontos az is, hogy az állórészt egyenletesen támaszd alá, különben eltörhet.
Ha a kiszabadított csapány "kotyog", kézzel forgatva "darabos" a mozgás, mindenképpen csere, de valószínűbb, hogy éppen a másik van rosszabb állapotban mert ha jól látom, arra a felére megy a kés. Idézet: „Na, gondoltam majd vigyázok inkább, annyit nem ér az egész. Hát a napokban nagy sietségemben sikerült belenyúlnom még mielőtt leállt volna.” Évek óta nyírom a füvet, de el sem tudok képzelni olyan esetet, amikor nyírás közben, esetleg a végén alá kellene nyúlnom. Tisztításkor, élezéskor (kés levétele) áramtalanítom. Két ismerősöm is így járt. Tényleg érdekel, hogy miért nyúltál alá, bele.
Köszönöm a segítséget, megpróbálok valamit kihozni belőle.
Sziasztok.
Én ezen a motoron nem látok féktárcsát.
Elmondom.
Fűgyűjtős a nyíró, és rendesen meg szoktam tölteni a gyűjtőkosarát ürítés előtt. Mikor már visszapotyogtatja a füvet, leállok és felnyitom a rugós fedelét, majd a lefelé feltorlódott és lepotyogott nyesedéket kézzel visszatuszkolom az aljáról a gyűjtőbe. No eddig ezzel nem volt gond, de most hogy a lendület még hangtalanul viszi a kést vagy 10 másodpercig, a megszokás áldozatává váltam majdnem.
Most így utólag elgondolkodva lehet hogy meg tudtam volna oldani ezeknek a fékpofáknak a feljavítását. Anno az autóm fékpofáira is csak a ferodol réteget szokták felragasztani felújításkor.
Lehet hogy erre a vasdarabra is egy megfelelő vastagságút műgyantával felragasztva megoldható lenne ugyanúgy.
A fűnyíró motorhoz visszatérve: ha a két félkosarat tartó 4 csavart nem húzom meg teljesen, hanem csak félig, akkor nem szorul a tengely. Így használható a fűnyíró, nem fog szétesni a motor nyírás közben? Vagy csakis kizárólag az agyig meghúzott 4 félkosár tartó csavar a megfelelő?
Nem tudom milyen nyomatékot jelent a teljesen és milyet a félig. De ha a félig legalább olyan, hogy a csavarok nem rázódnak ki a rezgéstől akkor úgy is jó. De a helyedben inkább megkeresném a szorulás okát.
Vedd le a felső pajzsot, fordítsd el 90 fokot és úgy csavarozd össze, majd próbáld ki! Ha 3 elfordítással sem sikerül könnyen járó motort produkálnod, inkább vidd szakemberhez!
Helló.
Van egy kis problémám a fűnyírómmal. Ez egy olyan tescó-s féle de régebbi.A motorból csak két vezeték jön ki tehát kondinak nincs bekötési helye. De nem is kell mert megy anélkül is megy csak nem mindig.Függőleges állapotban nem mindig indul de ha mégis hamar leáll. Ha kiveszem a házból és vizszintesen befogom a satuba ,úgy pörög hogy az csak na.De nem is ez a probléma hanem az,hogy ha leveszem a burkolatot alatta van egy forgó tárcsa a tengelyen amely alatt van egy rugó ami nyomja felfele, de ez a rugó egy téglalap alaku fémszerűségbe van beakasztva ami rászorúl az állórészre.Ez a tengely balmenetes igy rászorúl forgás közben már amikor forog.Azon a fémlapkán van két oldalt valami érintkező ami hozzá ér a házhoz. nem tudom miből van.Induláskor hirtelen rászorul a balmenetes tányér és megáll. Ki találkozott már ilyenne?
Szerintem te itten arról a vészfékről beszélsz, amit biztonsági okból építettek be, csak a leírásod szerint valahogy fordítva működne? A balmenetes késtartó tengelyhez nemhinném hogy sok köze lenne.
Elvileg ez úgy működik, hogy amíg a motor áram nélkül van, addig az a rugó a ferodolos fémlapot odaszortja a tárcsához(tehát leálláskor fékez). Amikor meg elindítod, a motor mágnesköre felrántja és nem surlódik. Az enyémben is elkopott annyira ez a fémlap, hogy már kiesett a helyéről, és akkor is szorította a tárcsát, mikor nem kellett volna. Én kiszedtem a maradékokat, de nagyon figyelni kell ezek után, nehogy elcsapjon a lendületben maradó kés!
Helló.
Nekem ez pont fordítva van mert mikor nem megy a motor akkor kézzel el tudom forgatni a tárcsát a tengellyel együtt. Ha áramot kap akkor viszont magához rántja a tárcsát elég szorosan mert kézzel sem tudom elfordítani és kattog de elég hangosan.Nem mindig csinálja mert van mikor beindul és megy egy jó darabig mig le nem állitom és utánna kezdi a hibáit előröl.
Szia! NE nyúlkálj a a dob alá bekapcsolt állapotban, mert súlyos következményei lesznek. Ami nálad meghibásodott az a biztonság fék és a ferrodol betétek hibája, esetleges hiánya okozta asszimetrikus befeszülés. Ezt egyszerűen lehet hatástalanítani a féktárcsa és a pajzs közé tekert zsineggel, amivel fel kell szorítani a tárcsát a felső helyzetébe és ott ezzel a módszerrel rögzíteni. Csak annyit kell feltekerni a rögzítő anyagból amivel távol lehet tartani a pajzsban lévő betétektől a tárcsát. Így nem kel a motort szétszedni. Fék eben az esetben NEM lesz! de működni fog a motor.
Helló.
Azt hiszem nem egyről beszélünk. Nekem ez a tárcsa fent van a motor tetején és nem lent a késnél. Már sikerült lefényképeznem már csak arra kell várnom hogy a fiam feltöltse a gépre és akkor be tudom mutatni.
Heló! Teljesen mindegy, hogy hol képezik ki a féket a motor pajzsán (alul vagy felül) de az elve ugyan az kell legyen és nem működhet fordítva, mert ezt a tárcsát az állórész gerjesztette forgórész fogja magához vonzani és csak olyan mértékben, hogy épp legyőzze a rugó erejét és a tárcsa eltávolodjon a fékező felülettől. Nagyon hasonlít egy mágneskapcsolóhoz az elve csak ott nem forognak az alkatrészek. Bármilyen asszimetrikus eltérés a tárcsán vagy a rugó támasztó felületén ferde "behúzást" vált ki ami befeszülést okoz a tárcsa és a pajzs között kiképzett felületen és nem tud elindulni a motor, mert ez a típus amúgy is gyenge induláskor.
helló. Igazad lehet mert az enyémnél is felül van a tárcsa és induláskor egyből magához rántja a tárcsát gondolom azért mert volt egy " hozzáértő" szaki aki megpróbálta letekerni a balmenetes anyát jobbmenetes módszerrel, ezért egy kicsit laza lett,és gondolom ezért kapja magához.
Megpróbálok feltenni egy pár képet. DSC00063.JPG DSC00068.JPG Remélem jól látszik minden.Údv.
Az előző hozzászólásomat szeretném javítani azzal hogy nem a menetes anyánál szakadt meg a menet hanem a TÁRCSÁNÁL. És gondolom ezért szalad le bekapcsoláskor.
Bocs a tévadésért. Üdv mindenkinek.
Sziasztok!
Olvasgattam a fórumot, legalább már megtudtam, hogy mi az a fém lap a fűnyíró motorban.(fék). Viszont lenne nekem is egy kis problémám. Adott egy MTD 3813 1300W-os elektromos fűnyíró. Fevill villany motor. Gondoltam, kicserélem a kondit (csak búgott, nem indult) és a csapágyakat rajta. A motort kiszereltem, elkezdtem szétszedni. A felső pajzsból szépen ki is jött a csapágy, a tengelyen maradva. Viszont a másik oldal, ami lefelé a kés felé néz, illetve ahol a fék is van, nem akar lejönni. Találtam egy tejfölös dobozt, amire pont felfekszik a pajzs, majd egy fa darab közbeiktatásával adtam a tengelynek finoman kalapáccsal. Egy nagyon minimálisat mintha megindult volna, de azóta semmi. Adtam neki wd40-et is, hátha be van rágódva és az segít, de szintén semmi. Gondolom nem lehet rögzítve a csapágy a pajzshoz?! (menet, nut, ráhevítés, akármi..) Nincs valami házi praktika, amivel kíméletesen ki lehetne műteni? Csak a nyers erő, és kalapáljam tovább? Közben vettem egy kis 75mm-es csapágylehúzót. A tengelyen lévő másik csapágyat szépen le is vette (bár a csapágy borító lemezét meggyűrte). Azon a csapágyon a következőket találtam: KG 6203Z. A legtöbb helyen ZZ vagy 2Z végződésű csapágyat találtam csak. Neten keresgélve a következőket találtam:Z = egyoldalt zárt, két lemezzel ZZ, 2Z =kétoldalt zárt lemezzel Igazándiból nem értem a különbséget. Ahogy elnéztem nálam mindkét oldalon van valami lemez. (vagy belül kellene keresgélnem a különbséget, lezárást? ) Na mindegy, ezzel kapcsolatos kérdés, hátha tudja valaki, a Z helyére jól gondolom, hogy nyugodtan be lehet rakni a 2Z végződésű csapágyat?! Előre is köszi a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |