Fórum témák
» Több friss téma |
A 2Z-s csapágyat nyugodtan beteheted. Minden egyébben azonos. Nem ismerem a konkrét fűnyírót, de lehet a pajzsban zégergyűrű is. Egy megfelelő méretű csapágylehúzó jobb mint a kalapács, de ha nincs akkor az marad.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2014
Köszi!
Ahogy nézem, én nem látok zégert benne. Felül nem lenne értelme, meg látszana is, alul meg a fék meg a forgó rész miatt se igazán lehetne hozzá férni. Vagy csak valami nagyon spéci szerszámmal.. ami van hajlított végű zéger fogóm, az tuti nem fér be abba a résbe... Én is arra gondoltam,hogy valahogy ráfogok a pajzsra a csapágylehúzóval, és leveszem, de sajnos a 75-ös lehúzó nem tud úgy ráfogni.... Nem akartam egy egész szettet venni, de lehet kénytelen leszek venni még egy nagyobbat, amivel meg lehetne fogni a pajzsot, és lehúzni vagy a csapágyról, vagy a csapágyat a tengelyről.. Vagy kellene valami présgép szerűséget alkotnom, amivel ki lehetne tolni a pajzsból a csapágyat... Vagy esetleg melegíteni a pajzsot? Nem szeretném tönkre tenni, eltörni, stb.. Ejj, azt hittem egyszerű lesz leszedni.. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
Néha nagyon bele tud gyógyulni. Van sajnos olyan is, hogy a lehúzó is eltöri a pajzsot. Van amikor a pajzsban van rögzítve a csapágy és a tengelynek kéne kicsúszni belőle.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2014
Este lefekvés után, elalvás előtt nem keveset agyaltam, itthoni szerszámok segítségével, hogyan lehetne leszedni a pajzsot, csapágyat sérülés nélkül...
Csak egy rövid gondolatmenet, ami végül is meghozta az eredményt.. Hidraulikus csapágy - szimering kinyomó (állvány) kéne.. de nincs.. .. hmm.. hidraulikus autó emelő...hmmhmm.. mi tartson ellent? Erkély korlát alsó pereme? .. És ha kitépi a betonból a rögzítő csavart? ÁÁÁ.. nem, többet ártana, mint használna... Autó emelő.. hmm.. Autó!! Levinni a tejfölös bödönnel autót megemelni, keményfát tengely végre, autót lassan ráenged...mint egy kinyomó.. ÁÁ...és ha eltörik a tejfölös bödön.. és a kocsi ráficcen az állórészre-tengelyre?.. ejj.. mi legyen?!... hmm.. hrkk.. alvás Majd ma reggel elővesz a történet.. nézegetem, nézegetem... sehogy se jó.. kap egy két kalapács ütést, nem jó.. Eszembe ötlik a gondolat menet.. autó... az nehéz... meg kellene próbálni valami könnyebb dologgal.. de mivel?! A kis... som, ráállok én.. 85kg kezdésnek.. és akként tettem.. tejfölös bödön.. rajta a pajzs, benne a tengely, csapágy.. Tengely végre a kis fa darab.. kis szekrény elé tolom, hogy legyen mire támaszkodni, hogy ne egyből menjen rá a súly.. Pacsker fel.. szépen lassan kezdek ráállni, ráterhelni a súlyom, egyszer csak hopsz, ugrik borul.. Na mi van, ha jól hallottam, kijött, nézzük csak ..és tényleg! A pajzsból szépen kijött az állórész, a tengelyen a csapággyal.. (ami meg se moccant még) Juhé! Viszont ahogy néztem a csapágy külső peremét, észre vettem egy ilyen érdekes foltot.. Létezik, hogy be volt ragasztva? Nah mindegy.. Csapágylehúzó előkap, szedjük le a csapágyat! Aha, gondoltam én kis naiv, hogy eddig tartott a kiképzés!! A fék tárcsájától, de ha az nem lenne, akkor lehet a motor álló részétől se fér be a csapágylehúzó körme a csapágy alá! Nem hiszem el! Na most jöhet a következő agyalás.. pedig már azt hittem, holnap tudunk ezzel vágni füvet! Első ötlet, kellene egy vékonyabb peremű csapágylehúzó.. de most csak azért venni másikat?! Amin most agyalok, hogy a jelenleginek a görbületét flexel kicsit lecsiszolni... épp annyit csak, hogy beférjen.. Bár ettől kicsit fázok.. nem tudom milyen anyagból lehet a lehúzó.. bírja-e majd a flexelést, illetve a maradék levékonyított köröm a lehúzáskor fellépő feszítő erőket... ejj.. No meg aztán majd jön a következő agyalás, az új csapágy visszarakása, hogy szépen egyenesen menjen a pajzsba, tengelyre, ne ferdén, ne feszüljön be.. erre is ki kell még találnom valamit.. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
Szemrebbenés nélkül megköszörülném a lehúzót. Mint ahogy az enyémekkel ez már több alkalommal megtörtént. A lehúzó már csak ilyen, mindig másféle kéne mint amilyen van. Az összeszerelés könnyebb lesz Egy megfelelő támasztékon szépen összekocogtatod. Ne a csavarokkal húzd össze a pajzsokat, azokkal csak finoman feszítsd meg és kocogtasd amíg minden a helyére kerül. Szerintem az a csapágyon ragasztó nyoma.
Majdnem így tettem.. de csak nézegettem, nézegettem azt a lehúzót, meg csapágyat.. Megfordítottam a karját, mert a másik vége nem annyira lekerekített.. úgy se volt jó.. És akkor jött egy ötlet.. hoppika! Mi van ha a fék tárcsája alá teszem a lehúzó körmét, és a tárcsával magával kezdem lehúzni a csapágyat? (persze még kellett egy kis sufni-tunning, mert a csapágylehúzó menetes szárának vége pont bele tekeredett volna a menetbe, félő volt, hogy lenyalja nekem a belső menetet, így raktam a tengely végére egy 12-es krova fejet, aminek a belsejébe kör lukacska volt, mint távtartót..) Szépen lassan elkezdtem húzatni, figyelve, hogy vetemedik-e a lemez-tárcsa.. de nem! Megindult a csapágy.. egy kicsit emeltem rajta, majd immár a csapágy alá fogtam a lehúzóval, és úgy húztam le teljesen. Viszont ettől függetlenül lehet meg fogom kicsit köszörülni a lehúzó karmát, mert most is benyomta a csapágy fedő lemezét. kicsit felfelé áll mindkét karom vége, ami benyomja a takaró lemezt, így az sérül. Most megyek, keresek valahol a közelben két ilyen csapágyat. Mondjuk az érdekes, hogy egyiken csak annyi szerepel, hogy 6203Z, míg a másikon a 6203Z felirattal szemben van egy KG felirat is. Kép Ez vajon csak márka jelölés lenne, vagy ez is valami kód? Ha ragasztva volt a csapágy, kell ragasztani? A másik oldalin nem látok ilyen nyomokat! A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
A KG feliratnak nincs jelentősége. A ragasztás meg azért volt, hogy elvegye a kedved a szétszedéstől, nincs rá szükség. A gyártók azt szeretnék, hogy ne javítgass otthon, hanem vegyél másik fűnyírót. Bármelyik csapágyboltban lesz ilyen ez sorozatos csapágy. Koyo márkájút szoktam venni mostanában, ha van a boltban mert az elég strapabíró és még eddig sosem kaptam belőle hamisítványt amit sajnos az SKF-ről vagy a Timken-ről nem mondhatok el.
Köszönöm!
Pont most láttam egyik webáruházban mint "márkát" a KG-t. Illetve pont azon filóztam, milyen márkát kellene venni, rakni bele, ami még nem egy atomreaktor precizitású-árú, de azért nem is túl gagyi. (szóval jó ár-érték, minőség arányú).
Kaptam is egy ajánlatot. Itt van 3 saroknyira az üzlet:
"A KG egy távol keleti gyártó terméke! 6203 2Z MVB 143,- +ÁFA China 6203 2Z KBS 185,- +ÁFA China 6203 2Z ZVL 302,- +ÁFA Szlovák 6203 2Z KOYO 742,- +ÁFA Japán 6203 2Z FAG 788,- +ÁFA Német" Te ezekből is a KOYO-t ajánlod? Elég nagy árrés van a KOYO-FAG páros, és a többi között. Kínaiak felejtősek, még esetleg a ZVL játszhat.. mintha hallottam volna róla. De ha jól gondolom akkor a hosszabb élettartam érdekében érdemes a..? Koyo? Köszi!
Nekem a Koyo tűnik a legjobb választásnak. A FAG sem rossz. A ZVL-el még Csehszlovák korában találkoztam, de nem volt egy nagy minőség. Persze közben eltel húsz év.
Már ugyan eltelt egy kis idő, de utólag is köszönöm a segítséged!
Azóta már vígan muzsikál a fűnyíró, az új KOYO csapágyakkal! ,)
Jó estét Mindenkinek!
Van egy nagyon öreg Black&Decker több mint 20 éves még az Evigben gyártották.A tengely szorul,a motor búg,próbáltuk szétszedni,de a késtartó műag. tárcsa a bohának sem akaródzik lejönni.Valaki tudna segíteni?
A műanyag tárcsa alatt vascsavar van, lepattintod (vagy letöröd, mint a szomszédom), és csillagkulccsal kicsavarod az anyát. Előtte áztasd be vízzel (esetleg csavarlazítóval). Ha közepes erejű bontási kísérletnem indul, meg kell kopogtatni kalapáccsal (érzéssel!).
Ez most komoly?...egy felpattintott tárcsa tartja a kést,ami 2800-at pörög....vagy valamit félreértettem?
Kedves Laci4, látom alaposan kiismerted az MTD elektromos fűnyírót, biztos tudnál kicsi segíteni: nekem a motor forgórésze kissé szorul, aztán leáll időnként. Próbálom szétszedni, de a vágókés alatti műanyag tányér rá van szorítva (ragasztva?) a motortengelyre, emiatt a motort nem tudom kiemelni. A késtartó csavart lecsavartam, kést leemeltem, de a műanyag tányér nem mozdul... Hogyan tovább?
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Egy kicsit erőltesd a dolgot, le kell annak jönne. Mondjuk jártam már úgy, hogy a műanyag eltörött, de más mód akkor sincs.
Rendben, megpróbálom ....
Ha eltörik, vajon lehet-e ilyen tányért kapni külön? Mert ugye anélkül meg a kés nem szerelhető vissza.
Még mindig nem jött le...
De, új felismerésre tettem szert! Felül a kereszttartó csavarjait meglazítva, a kereszttartót kissé megmozgatva egészen simán forog! Ha viszont a csavarokat ráhúzom, beszorul. Esetleg csapágy hiba? Annak mi a felismerhetetlen jele? A másik: lehet, hogy nem is alulról kellene azt a műanyag tányért lefeszíteni, hanem felülről, valamivel megfogatni és kihúzni a motort?
A műanyag tárcsát alulra kell lehúzni. Minden mezőgazdasági boltban kapható, mert gyakran el is törik. Talán a fékkel van gond, innen nem látom.
A profi szerelők vajon hogyan szedik le, van valami spéci célszerszám hozzá?
Lehet-e valahol látni szerkezeti rajzot, ábrát erről a fűnyíróról?
Bocsi, hogy csak most válaszolok.
Az hogy nagyon kiismertem, túlzás Szóval annak a műanyag tárcsának nincs más rögzítése, csak a késtartó csavar-kés kombó. Nekem is kicsit nehezen jött le.. sajnos feszegetni kell. Most hirtelen nincs elöttem, és épp sietek, de esetleg meg lehet próbálni két párhuzamos lapos vas darabot betolni közvetlen a tengely mellé és úgy emelni lefelé.. Csapágy. Nálunk a probléma úgy jelentkezett, hogy alapból lehetett forgatni, amikor indult volna, nem bírt. Először kondi hibára gyanakodtam, de jószomszéd mondta, hogy akár csapágy is lehet. Még úgy, hogy fent volt a kés, a kés végét fogva megmozgatva lehetett érezni egy minimális kotyogást. Én se gondoltam volna, hogy ennyitől meg tud szorulni, de mint a későbbiek mutatták, mégis! (kondi nem lett cserélve, mégis tökéletesen megy csapágy csere után...) Jah.. és tányért én is láttam valahol (több helyen is) neten, holnap ha szükséges tudok majd linkelni.. sajnos most mennem kell, este meg melózok...
Laci, köszi a részletes választ és biztatást! A kést dugtam be a tengelyig, másik lapos vasam nincs, talán egy ásóval...? Környéken láttam egy háztartási gépjavítót, fűnyíró is ki van írva, egyelőre szabadságon van, de elugrok még hozzá, mielőtt tovább feszegetem...
Jártam a szerelőnél! Nos, tényleg egy spéci szerszáma van neki, ami kb. egy arasznyi, a tárcsa sugarának megfelelő hosszúságú, olyan mint egy szögkihúzó, a vége kissé felhajlik. Azt a végét bedugja egészen a tárcsa nyelének vége alá, ahol a motor tengelyével érintkezik, majd ahogy a szerszám ráfekszik a tárcsára, kalapáccsal leüti. (Tehát: NEM lehúzza, ha már annyira rá van szorulva, hanem leüti!)
Az én esetemben csapágyas volt, a golyók összetorlódtak benne. Kicserélte. A tárcsa hüvelye már el volt deformálódva, ezért szorult rá a tengelyre, ezért nem tudtam kézzel-vassal sem lehúzni... Meg is repedt a huzakodásban, azt is cserélnem kellett, ehhez egy másik boltba kellett mennem (ide írom a címét, ha valaki Kispesten akar ilyet venni, ne kelljen a várost végigjárnia: Bolesza Szivattyúk Kft, 1192 Bp., Határ út 38, igen, szivattyúk mellett fűnyíró tárcsákat is árul!). Itt az új tárcsa képe, a hüvely egyik oldalon benyomott (az én deformálódott tárcsámon elkerekedett). A motor tengelye hasonlóképp egyik oldalán csapott, így illik bele a tárcsa hüvelyébe. Rátettem az új tárcsát, kézzel könnyen felnyomtam a tengelyre, tárcsára a kést, végül becsavartam a szorítócsavart. Pompásan forog! ... amiből arra következtetek, hogy nincs benne fék (a szerelő vagy nem rakta vissza, vagy már eleve kihagyták belőle). A szerelő kért 4500-at, a tárcsáért fizettem 1200-at, végül is megérte, mert a tárcsával sehogy sem boldogultam, a csapágyhoz meg gondolom külön csapágylehúzó kellett volna..., meg keresgélni, hol lehet újat kapni. Köszönöm a fórumtársak hozzászólásait, a segítséget!
Elektromos fünyírom leégett. Okozhatott-e ez családi ház elektromos vezetékeiben bármilyen problámát? A leégéskor semilyen elektromos probléma (pl. biztosíték leoldás, vezeték égés stb.) nem volt. Később vettük észre, hogy a Tv vezérlőegysége tönkrement, a mosógép vezérlése elromlott.
A fünyíró leégése okozhatta-e ezeket a gondokat? Ha igen, akkor mia teendöm a ház elektromos áram ellátásával?
A felsorolt dolgoknak nincs köze a fűnyíró leégéséhez. Viszont a hálózati feszültséget megmérném, nem magas-e kissé. Ha már minden egyszerre pusztul.
Fordítsd meg a gondolatmenetet! Egy időben történt? Lehet a feszingadozás okozhatta mindhármat!
Ha szerencséd van a szolgáltató tárolta az eseményeket, a biztosítója fizet. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2015
Joe_001!
Köszönöm a tanácsokat! Van arra példa, hogy a szolgáltató tárolta? Hogyan kezdeményezzem, illetve hogyan férek hozzá? Kösz a gyors válaszért! A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2015
hali kis segítséget kérnék ? akarnánk venni egy 1000wtos fűnyirót de 10 A bisztósitékunk van el e birja a fűnyírót ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |