Fórum témák
» Több friss téma |
Kevés az adat. Nem tudjuk a kerék kerületét, az elérni kívánt sebességet. Gondolj arra is, hogy a fordulat ugyan terhelve visszaesik, de mi van lejtőn? Egyébként itt jobb helyen volna a kérdésed.
A kerék dinamikus kerülete 143,5cm, az elérni kívánt sebesség mondjuk 50km/h ebből adódik hogy a szükséges fordulatszám 580rpm(ebből jött az 1:9es áttétel a névleges 5000-es fordulathoz). Mostmár itt hagyom, mert ha két helyen teszem fel ugyanazt akkor a moderátorok nem örülnek.
Viszont az 1:5-ös áttétel 5000-res motorfordulaton már 86km/h. Ami nem baj, ha a motor bírja a hegymenetet is. Az a gyanúm, hogy ez csak kísérletezéssel dönthető el. Túl sok ismeretlenes az egyenlet. Például azt sem tudjuk, hogy a motorod milyen hatásfokú 3000-res fordulaton, ahol 50km/h körül dolgoznia kéne.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Sajnos sokkal többet én sem tudok róla, egy nagy elektromos futópad motorja volt fénykorában.
Idézet: „5000-es névleges fordulatszám van megadva neki, ez terhelés alatt mennyire eshet vissza?” Azért hívják névleges fordulatszámnak, mert azon a fordulatszámon adja le a jelzett 1,4 kW-ot. Ha meg szabályzót építesz hozzá, a fordulatszámot már az fogja meghatározni.
Marad a próbálkozás. Ha kész a szabályzó az áttételt majd variálod a futáspróbák alapján. Gondolom a futópadban is volt szabályozva, így kisebb fordulatokon is van esély arra, hogy kellően nyomatékos lesz. Persze ez csak találgatás.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Sajnos nem én bontottam ki, de szerintem ott fix áttétel van. A szabályzó PWM volt 1db mosfettel, a nyomaték kissebb fordulaton is közel akkora lehet. Én 2db IGBT-vel fogom vezérelni.
Bővebben: Link
Ebben a videóban van a motoron egy nagyon pinduri és a keréknél egy nagy lánckerék. Honnan lehetne hasonlót szerezni nem tudja valaki? A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Csavar-szerszám üzletben, mezőgazdasági gépalkatrész forgalmazóknál méretre meg lehet rendelni. Gyakrabban fogyó méreteket tartanak is raktáron, láncot méretre levágják,...
1:5 áttétellel fél cm vastag lánccal fut nekem is az ágaprító egyik behordó hengere. A másikhoz volt megfelelő motorlánc és nagykerék, csak kicsit kellett venni.
Nagyon jol hangzik megkérdezem mi pénz lenne, mert közben találtam ebayen is 2-3e forintért lánckereket ami jó lenne. 7 fogas első és hátsó 55-től 78ig.
Mérettől függ az ár, a helyszínen tudják megmondani.
Például itt is válogathatsz rengeteg lehetőség van.
Megtaláltam már őket és írtam is nekik emailt de azért köszönöm!
Sziasztok.
Beszereltem egy elektromos roller meghajtó részét kerékkel együtt , sajnos a szabadon futó le van hegesztve javíthatatlanul. Kérdésem az lenne hogy tönkre mehet-e valami , ha a kerek hajtja a motort? gondolok itt több körülményre , ha fékezek és a mikró kapcsoló megszakít, ha lemerült az akku, ha a kulcs nincs bekapcsolt állásban, ha nem húzom a gazt , stb .
Kedves urak etm és biro f. és a többieknek is jelentem,-sikerült betenni a három hallt a motorba, itt a forumba olvastam , hogy egyesek tobb száz gépet már megjavitottak nekik is volt első, elég szivsebészi a munka legalábbis nekem a Biro F. -től kapott ledes kapcsolással amit köszönök szépen,- még vilogott is az ellenörzéskor (fiuk fogjátok a falakat mig felveszem a pénzt) remélem sokáig igy marad. Most meg jó lenne nem megint kipurcantani a hallokat mert itt nálam a gázkarban ami van meg a három motorban lévő rossz volt. A nagy örömömben bekötök mindent aztán kezdhetem előlről a cseréket, a vezérlő ezt a 5-6 voltot leadta mértem sokszor, próbálok ismerkedni a mosfetekkel is ahogy kedves etm tanácsolta, tetszett a nagym hozzászólás oszcilloszkopon mérte látta a motor felé menő áramot utoljára iskolában láttam oszcit (csak semmi nosztalgia) először csak motor nélkül vizsgálgatom a vezérlőt. Legyetek szivesek adjatok tanácsot, mar alig emlékszem mi mivel volt összedugva. üdv mindenkinek és köszönet
Csak a táp volt rajta a vezérlőn a vastag zold vezetéken 36 volt állandóan rajta van tehát az egyik mosfet zárlatos ki kell cserélni ez igy igaz? - Meg lehet ezt a cserét csinálni? Hogy milyen tipusu fogalmam sincs aki segitett, nem tartotta rossznak, pedig méricskélte ki lett véve a dobozból, vagy vegyek egy új vezérlőt?- ezen van azt hiszem tempomat meg pedalec egy másik 36 voltos bldc motorhoz való jó ?- ha van még rajta a motor hallokhoz való stekker? Kérek szépen tanácsot, körmömre égett a dolog sürget az idő.
Szedjük szét a vezérlőt, a vastag zöld vezetékhez tartozó feteket mérjük, ha cserélni kell akkor az STP75NF75 tipusut szoktam használni. A fetek nem zárlatosak, vezérlőre kössük rá a gázkar, a motor, a táp vezetékeit és próba.
Pls. bővebben, Fotó, infó?
BLDC elvileg nem. Kékestetőről azért ne engedd 70km/h fölé, akkor füstölhet a vezérlő.
Üdv Mindenkinek!
Építeni akarok egy 1 fázisú 36V/30A-os motorvezérlőt. Igazából megvan minden hozzá és a kapcsolás is meg van tervezve, csak azt nem tudom, hogy a féktől ami jön kábel, azon feszültséget kap a vezérlő, vagy egy GND-t esetleg csak egy záró vagy nyitó kontaktot? A másik meg, ami a gyáriakon van kis fekete dugalj piros és fekete vezetékkel, az mire szolgál? Nincs még nálam a kerékpár így nem tudok semmit mérni, csak előre dolgoznék, hogy mire meglesz, addigra kész legyek mindennel. Egyáltalán kell az bele, vagyis szükséges?
Talán tedd fel a kapcsolási rajzot. Látatlanba ki tudja mit szeretnél építeni és az hogyan is működhet?
Egy natúr PWM, a kefés motor hajtására, Hall-os gázkarral. Nem a motor hajtásával van a gond, hanem a gyárikon lévő 2db kábel. Elvileg az egyik ha minden igaz a tiltás ami 15km/h, a másik a fékkarról jön és ezt nem tudom, hogy mi.
Ennyit akartam tudni. Köszönöm a segítséget!
Üdvözlet mindenkinek, csak a megtáplálási stekkert csatlakoztatom a vezérlőre, ekkor, a zöld motorvezetéken 36 voltot mérek, mondjátok, hogy ez a mosfet zárlatát jelenti, vezérlőt szétszedtem nem merek ránézn,i olyan mint a számgép panelja, szédületes technika jobb ha hozzászokom, mert ez van mindenütt, szóval mértem diodaállásban a negativ feketéhez képest ellenállást a motor vezetékein 715 ohm-t ellenkező irányban 1 ohmot (digitális müszerrel), megcsináltam a pozitiv táppal ugyanezt, ugyanez az eredmény lett. Kérdezem ha a mosfet rossz akkor ezeket nem mérhettem volna ?- Nézegetem a stekkereket van kettő amiket nem tudok beazonositani, fenn a kormánynál a fék stekkereit ellenöriztem, müködik, fékezésnél zár a, lent egyik kétvezetékes stekker sem reagál a fékkarok behuzására, hogy mások hogyan csinálnak kontaktot azokban a kis csatikban nem tudom, már arra gondoltam vezetéket vágok utána zsugorcsővel gyógyitok, tehát 3 vastag motorvezeték, ötös stekker motor hallok, négyes stekker gáz plusz tempomat , kis hármas stekker pedalec, meg az emlitett kettő két vezetékes stekkerecske lehet egyik nem volt bekötve, pontosabban összedugva, legalább valahogy kisütném melyik a fékstekker, de soros lámpával egyik fékkarra sem reagál. Ahova be van forrasztva a motor zöld vezeték(amelyiken hibásan megjelenik a 36volt) a panelba ott a két mosfet van azokkal van baj? Még a mosfetet sem értem melyiken folyik a főáram a GS, a DS, a GD között?- gondolom ezek viszik a nagy áramokat rendes frekvenciákon. Biro F. meg etm legyetek szivesek adjatok tanácsot . Előre is köszönöm minden jót.
Hello! Ha dióda állásban méred a motor pl. zöld vezetékét a negatív táp felé,akkor egyik irányba közel szakadást mutat,a másik irányba pedig kb.560 ohm körüli értéket. Ugyanezzel a zöld vezetékkel a pozitív táp felé is ugyanezeket az eredményeket kell hogy mérd. A MOSFET-en a fő áram a D-S között folyik.Így van az áramkör: pozitív táp-D-S-motor zöld fázis-D -S-negatív táp.Ez a két mosfet van 1-1 fázison,és amelyik tápra rövidzár van a fázistól az a MOSFET zárlatos(átüt a D-S).Üdv!
Köszönöm a gyors reagálást igyekszem értelmezni: üdvözlet
Szia! Az általam eddig javított gépeknél a fékkartól meghúzáskor záró kontaktus "érkezik". A motor meghajtásnak tiltását szokták kapcsolni vele, mert nem tesz jót a motornak ha még a fék ellen is hajtania kell, ha esetleg a "pógár" nem túl gyakorlott és egyszerre húzza a féket és a gázt.
Szia!
Köszönöm a választ! Nem tudtam, hogy mit kapcsol vagy mit csinál és nem tudtam, hogy milyen körítést igényel az a bemenet, de így már tiszta. Akkor beteszem a fék bemenetet és tiltom a motort vele.
Sziasztok!
36V-os töltő javításával szenvedek... Primer oldal volt elszállva, diódák, FET, telj.ellenállás cserélve. Konnektorba dugva semmit nem csinál, de kihúzás után (ahogy sül ki a puffer) egyszercsak feléled és működik. Külső tápról 80V-ot kötve a primer elkóra, hibátlanul működik, terhelhető, de ahogy nő a fesz, leesik a vezérlő IC (CP6850T) tápfesze és leáll. Az IC, FET és a primer oldali kondik is cserélve lettek már, ugyanaz a jelenség. Kapcsolás primer oldala ehhez hasonló, csak más értékekkel: Bővebben: Link Van valakinek tippje, hogy mi a hiba? Előre is köszi!
Köszi a gyors választ, megpróbálom!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |