Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Mérd meg a 2-es lábon az IC tápfeszét, ajánlott tartománya 11..20V hátha a túlfesz védelem állította le.
Szóval beindult a tornádó 018 a hall szenzorokat cseréltem ki 3. a motorban 1. a gázkarban úgy néz ki más baja nem volt igy utólag már könnyü. Az egyik fázison egyből volt feszültség ha vezérlőre rákötöttem a tápot. . Amit Biro F. és etm is javasolt mármint azt, hogy a feteket vizsgáljam a rosszat cseréljem ki nem történt meg elmentem egy tapasztalt kollegához pestre, ott egy már müködő vezérlőnél megnéztük a feszültségeket és ott is volt az egyik fázison fesz,azt mondta, akkor az enyém is jó megnéztük a feteket is hogy zárlatosak-e?- azok is épnek néztek ki. Hazajöttem nagy óvatosan összedugtam a csatlakozókat és beindult
Nem értek ehhez a vezérlőhöz pláne a programozásához de azt a minimumot amit a funkciók jelentenek, meg a vezérlés végén a fetek müködése szeretném emelni. Valami egyszerüt kell összeállitanom ami müködik egyelőre az erdőben turázva klassz mosogép maradékokra leltem müködtető, vezérlő panelokról van szó rajta ic-k tranzisztorok meg alulemezes hütéssel ellátott névtelen valami fet vagy tranzisztor, tehát meg kéne ismerni az egyes elemek jelét és katalógusát, esetleg ehhez ha valamilyen segiség ha lenne, elfogadnám. Mégegyszer köszönöm a segitséget Biro F. és etm forumtársaimtól, had számitsak továbbra is a segiségetekre, megyek keresek rossz ekerékpárt szia mindenkinek
Megállt az élet? Vagy én nem tudok valamit? Nincs semmi forumozás vagy elővettük az autonkat. Most is Poymobil ekerékpárt javitanék az a baja , hogy nem megy fel a 22x1,75 -ös külső pontosan az abroncsra, hátsó kerékről van szó-20-szor próbáltam nem jó a külső,Vee Rubber van ráirva, az elsön kinai van, lehet eredeti,- az pontos. Annyira üt a hátsoó, igy nem lehet normálisan menni vele, estleg valami tanácsot ha kapnék megköszönném üdv Biro F és etm üraknak és mindenkinek.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Hali! Én úgy szoktam(több százat javítottam már),hogy megolajozom a külső gumi peremét,vagy az abroncs peremét,ahol fel fekszik a gumi,és aztán felfújom kb.4-5 bárra,és próbálom kézzel feszigetni,hogy helyére ugorjon. aztán vissza kiengedem a levegőt addig míg a megfelelő nyomást nem mérem a gumiban. Ez az eljárás segíteni szokott. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
En csak annyit fűznek hozza hogy 22-es gumi és abroncs is van különböző méretekben , az csak egy standard méret , lehet akár 5mm eltérés is 2db 22-es gumin , de ugyan úgy 2db abroncs között.
Ez a tulajdonság más méretű gumiknál is igaz , persze csak a gumi szervizek tudjak , van hogy mosolyogva felteszik a gumit és nem szolnak , reménykedve hogy majd nem ok kell leszedjek. . Nagyon jellemző amikor egy ATV-re veszel egy megfelelő méretű gumit , de ha az mezőgazdasági gépre jár , akkor óvatosan de fel lehet tenni , a levétel bajos. etm koléga hozza szólásához csak annyit fűznek hogy kevés nyomással könnyebb elhelyezni a gumit az abroncson majd aztán felnyomni a megfelelő nyomásra . legalábbis én így csinálom , persze soha nem próbáltam ahogy o ajánlotta , így is működhet , kevés eséllyel mivel a súrlódás irtózatosan nagy a gumi és az abroncs között a belső nyomás hatására. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Hali! Nekem 4 éve van elektromos kerékpárszervizem,és javítok egyszerű kerékpárokat is,és sokszor adódik hasonló eset a gumikkal. De amikor bele süllyed az abroncsba a külső,akkor jó felfújás nélkül nem ugrik ki a helyére.Az megint más,hogyha jól passzol,akkor kis nyomásnál szépen el kell kézzel igazítani majd utána felfújni a kellő keménységre. Üdv! Szép napot!
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Uraim!
Szíveskednétek az OFF-olást sürgősen befejezni?! Ez nem egy gumis műhely! A téma címe is mutatja, hogy az elektromos járművek elektronikájáról szól. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
A gumis segitőkész hozzászólásokat köszönom, majd valahogy megoldódik a probléma.. Azt szeretném a gyakorlott elektromos javitóktól megtudni hogy a tornádó 018 gépnél miért nem tudtam a fékkar kapcsolókat a lenti stekkerben leellenörizni például soros lámpával, ha összedugtam a stekkert vette a lapot, mert a fékkar leállitotta a motort. Lehet valamit rosszul csináltam? elöre is köszönöm a válaszokat üdv mindenkinek
Üdv Sándor
A fékkaroknál alap esetben (állásban) az érínkezők nyitott állapotban vannak ! Üdv
A fater0827 hozzászólásait köszönöm , a fékkarok lenti stekkereiben (valahogy összehoztam a kontaktust) nem tapasztaltam kontaktváltozást a fékkarok müködtetése esetén sem, biztosan rosszúl vizsgáltam? Arra gondoltam a két fékkar mikrokapcsolója párhuzamosan van kötve és bármelyiket behuzom világit a soros lámpa. Az elektronika folyóirat cikke nekem nagyon magas, de köszönöm, a mosfetekkel még be sem mutatkoztunk egymásnak azért dereng valami. Kellene vennem egy használt agymotort aztán csinálni egy ebicajt. Üdvözlet mindenkinek.
Használtan jutottam egy elektromos bringához. Vettem bele 3 aksit. Betettem a dobozába és tölteni próbáltam. A zöld LED maradt "égve". Gondolom, nem vette a töltést.
Mentem a bringával kb. 10 Km.-t és teljesen lemerült az aksi a műszer szerint. Tölteni próbáltam, de kb. 4 óra töltés után zöld lett a LED. Így normális amit leírtam, vagy másképpen kellene működni a dolgoknak? Köszi. (semmit nem tudok az elektromos bringákról)
Sziasztok! Egy Polymobil típusú elektromos biciklim van ,pb 030, és lenne vele egy olyan gondom, hogy az indító kulcs elforgatására nem történik semmi, nem kap áramot a rendszer, ha töltőre rakom a biciklit akkor minden oké, az aksi kijelzője maximumra ugrik, reagál a gázkar elmozdítására, de ahogy leszedem a töltőről semmi működés. Néztem a vezetékeket, minden rendben van, nem csúszott szét semmi. Egy hete minden rendben volt, mai napra meg ezzel a gondal találtam szemben magam. Az akkumulátotrok fel vannak töltve és terhelésre is ki lettek mérve. Ha valakinek van ötlete, légyszi írjon, előre is köszönöm.
Hány amperórásak az aksik, és hány amper a töltő árama. Rájuk van írva. Ezután lehet többet mondani, hogy a 4 órás töltés elég-e.
Töltés alatt piros, ha kész, zöldre vált, eddig lehet, hogy jó. Még annyit, hogy hidegben eléggé kevesebbet tud az aksi, mint melegben. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
Hali! Ez függ több mindentől. Pl. a töltőt az akksi dobozába kell dugni? Le kell választani a járgányt az akksiról töltéskor,vagy külön ajzatba kell dugni a töltőt? Mert ha külön csatlakozik a töltő az akksikra,akkor ha így viselkedik,akkor szakadás van az akksik dobozában a motor felé. Csak a töltő felé ad áramot,azért van az,hogy tölteni birod,de a moci nem megy. De sokféle csatlakozás létezik az akksi ,a töltő,és a járgány között,ez csak egy volt közülük. Pontosabban írd le mi hova csatlakozik,és jobban meg lehet határozni a hibát! Az is lehet,hogy csak a biztosíték égett ki az akksi dobozban.Üdv!
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
Az aksik 12Ah -ak. Töltőáramról semmi adat a töltő dobozán. Csak annyi, hogy 36V -os telep töltésére alkalmas.
Közben megoldódott a dolog. Továbbra is 4 óra töltés elég neki. Egy töltéssel 20 Km-t elmegy és még alig merült a műszer szerint.
Szia!A töltőnek külön 3 lábú csatlakozója van a kerékpáron, olyan az aljzat , mint amilyen a számítógépek betápja. Ezen keresztül, függetlenül az akkumulátortól, lehet műkodtetni és működik is a bicikli. Ha benne van az akkumulátor és rácsatlakoztatom a töltőt, akkor a piros, töltést jelző led helyett a zöld led villog. Innen gondoltam, hogy valami nincs rendben. Kiszedtem az akkumulátor dobozt és külön-külön egy automata autós töltő motor jelző funkciójával töltöttem fel a 3 db akkumulátort. Azután terhelés villával ellenőrizve jónak tűnik mind három akku.Az akkus dobozon automata biztosító van, az jó. Az akkuk feltöltése után, soros kötések rendben, visszarakva az akkus dobozt, nem történt semmi, továbbra sem működik. Az akkus doboz csatlakozó vezetéke és a töltő aljzatról jövő vezeték a kerékpár vázban egy közös bandázsba megy be, ahhoz hogy meglehessen nézni, szét kellene szedni a kerékpár burkolatot is. Kérdésem az, hogy itt lehet-e még biztosíték valahol, esetleg olyan kötés, ami meglazult és nincs érintkezés vagy akár szál szakadás is lehet? Várom válaszodat. Üdv!
Hali! Akkor meg kell műszerrel mérni,hogy jön-e ki az akku dobozból fesz? Ha igen akkor elindulni a vezetéken,és követni hol veszik el. Ha kell,akkor szétszedni a burkolatot. Volt már olyan esetem is,mikor a burkolatban elvágta az akku súlya a rosszul beszerelt vezetéket. Bármi lehet. Kövesd le. Üdv!
sziasztok a segítségeteket szeretném kérni vettem egy Tornado102-t használtan
az eledó azt mondta hogy jól működik csak akku kell bele. annyit néztem a helyszínen hogy a motort meg forgatva szólt a duda , mnet a lámpa stb. szépen hazaviszem bekötöm a három akkut, megy minden " csak " a motor nem . azt kérdezem ?hogy hogyan tudnom kideríteni mit kell cserélni? Gázkar ? motor? elektronika? segítséget előre is köszi. azt hiszem az elmondásomból ki derül ,hogy nem vagyok szakember de járművekkel foglalkoztam sokat életemben. inkább mechanikus szaki vagyok!
ennyire halott ez a fórum
tud valaki élő fórumot a témában? A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Szia!
Elsősorban a motorra menő vezetékeket mérném ki. Nem tudom milyen motor van rajta, de a vezetékek számából kiderítjük, ha megmondod. Nézd meg légyszíves és akkor már tudunk segíteni. Nem ismerem fejből ezeket az elektromos kerókat, csak az elektronikával foglalkozom. Ezért kellene tudni a vezetékek számát és abból már tudom, milyen motorral van dolgunk, abból meg adódik akkor, hogy milyen értékeket kell mérned.
Hello! Azt kérdezném ZOSZA 18-tól ,hogy a 3 sebességű motor vezérlő helyettesíthető-e az univerzális vezérlővel(ami csak ugyebár 1 sebességű)? De nem a sebesség a lényeg,hanem hogy viszi-e a motort?És kellően felgyorsul-e?
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2014
Szia!
Vinni-e kell az univerzálisnak is, csak nincs "sebesség váltás". A felgyorsulás szintén megtörténik, hiszen ugyanúgy kivezérli a motort(teljes tápfesz.), csak kicsit lassabban történik, mivel nincs "áttétel". Amit láttam ilyen váltós vezérlőt, abban a kitöltés váltását tették 3 fokozatóra, amit fokozatonként a gázkarral szabályoztak. Nem biztos, hogy ez így van minden vezérlőnél, de amit láttam, az ilyen volt. Még az jutott az eszembe, hogy esetleg a motor tekercseivel is szórakozhatnak, bár nem találkoztam olyannal még, de az is előfordulhat a sok csodaparipa között. Ez a motorból kijövő vezetékek száma úgyis elárulná azonnal. Annyira nem vagyok bennük, csak általánosságban. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2014
szia nem tudtam hogy hogy kell feltenni a kérdést elnézést kérek.azt hittem a típus elég
36V-os 3 fázisú motor van benne.azt hogy hány fokos nem tudom. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Nem tetted fel rosszul, de nem értetted ezek szerint amit írtam. Nem az én világom ez az elektromos binyiglik, így nem tudom egy típusról beazonosítani a motor típusát. Én inkább az elektronikával foglalkozom, de nem kifejezetten ilyen binyiglik lelkével.
Mérni kellene a GND-hez képest a 3 vastag vezetéken a tápfeszt. Ha nincs semmi, akkor a betápot is megméred, ha van akkor jöhet a gázkar. A gázkarnál általában a Piros a +5V, a Fehér a kimenet és a Fekete a GND. Itt mérni kellene a GND és a Kimenet között a feszt, hogy változik-e. Ha ez is jó, akkor jönnek a Hall IC-k a motorban. Ezek a vékony kábelek lesznek amik a motorból jönnek ki. Ha jól tudom, de nem biztos, akkor van egy Piros a +5V, egy Fekete a GND és 3db azonos színnel mint a motor táp, a 3 Kimenet. Ezeket ugyanúgy mérni kellene, mint a gázkart.
nem is feltételeztem hogy típus szá szerint ismeredezeket.annyi van belőlük mint Kína felett a csillag!én is a netről szedtem a típustis.
ez a tudomásom szerint egy 3 fázisú motor hall ic-s kommutációval. Én nem vagyok a téma értője de meg kell oldanom valahogy mert itt Tata környékén nincs aki hivatalosan az e-kerépárokat javítja. Ezért kérlek? hogy olyan kifejezéseket használj amitegy laikus is ért!/az én vagyok/ idáig arra jutottam hogy a hall ic-k el haláloztak.ezt azért gondolom mert rá adott gyújtásnálegy multiméter - érintkezójét testre raktam a + meg a három különböző színű hall kivezetésére egyenként. forgatva a motortegynél mértem valami feszültséget de az is elhanyagolható. a vezérlőből ki jön 5.25 V . most szét húzom a motort és meg nézem hogy a vezetékek nem -e szkadtak . M meg bele nézek mit látok? a gázkar mérését el kezdted leírni hogy megyaz egészen pontosan? szét kell húzni valamit vagy csak bele mérek a csatikba? A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Rendben, nem akarlak elvadítani a javítástól. A gázkar csatijánál mérj, ne húzd szét. A Piros a +5V, a Fekete a GND és a Fehér a kimenete, ahol 0-5Vig feszültség jelenik meg, a gázkar forgatásával azonosan.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
A motorban amik vannak Hall IC-k, azok a GND-re húzzák a kimenetet amikor "kapcsol". Amikor nem aktív, akkor meg +5V van a kimenetén.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |