Fórum témák
» Több friss téma |
Az aszfalt és az alváz között 20 cm van. Nálunk nincs fekvő rendőr
Akkor mondok egy példát: jó vastag combú biciklis versenyzett velem, az én rollerem 1-1.2kW-ot vett fel folyamatosan, a csávó pedig hosszú percekig tekert közvetlen előttem. De láttam olyan versenyt, ahol azt hiszem 4kW-os e-bike-ot hagyott ott egy országúti biciklis, rövid távon, de lenyomta!
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Azt hiszed, ez a természetes? Nem az, a Babetta az állítólag kb. 1kw-os motorkájával sem győzte a 30-at, miközben a nénik a 250W-os villanybinyóval közelítik azt.
Ézzel nem lebecsülni akartam a rollerozásod, nagyon is rollernál és biciklinél tartom elfogadható hajtásnak a villanymotort, de az a roller, ami 1-1,2kW-ot pocsékol ahhoz, hogy egy emberi izom legyőzze, pláne még tartósan, az műszaki kudarc. Az nem 1-1,2kW twljwsítmény, csak annak mért fogyasztás. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Nekem az rémlik hogy a babettát nagyon nehéz tekerni.
Nem kell keverni a fogyasztást és a maximális sebességet, a kettő között még itt van a gyorsulás. Lehet építeni járművet, ami 1kW-ot tud csúcsban, de a max. sebessége 10km/h (ezzel lehet ám rendesen hegyet mászni), meg olyat is, ami csak 500W-ot fogaszt, mégis megy 40km/h-t, na ez a legkisebb emelkedőn is érezhetően lassulni fog.
1kW a 36km/h-hoz szerintem jó. Miért lenne rossz? Én fogyasztásról írtam, másról nem is tudnék!!! A brushless motor hatásfoka meg olyan 80% körül lehet. Idézet: „fogyasztást és a maximális sebességet” Nem én keverem, te kevered a fogyasztást és a leadott teljesítményt. Mert én először is arról, a leadott teljesítményről beszéltem. Te az akkuból elpocsékolt teljesítményt nézed, ez olyan, mintha a Babetta teljesítményét az elfogyasztott üzemanyag hőértékéből és menyyiségéből szoroznánk ki. Abból (a leadott teljesítményhez arányosítva) a motor hatásfokára következtethetünk, de nem a leadott teljesítményt számoljuk ki. A bi iklista által leadott teljesítményt sem az elfogyasztott kolbászoszsömlékből kell kiszámolni. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Mindenben igazad van, remélem ennyi elég neked. Üdv.
Én sem ma születtem, felfogom a csúfondárkodást.
Vannak fizikai alapok, megkérdőjelezheted nyugodtan, jogod van hozzá. Jogod, nem igazad. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Nem lehetne normálisan beszélgetni, ahelyett, hogy próbálsz mindenbe belekötni? Nem először fordul elő veled. Valahogy megkeresed azokat a pontokat a hozzászólásban, ami kiforgatható, és feszültséget szítasz. Mit akarsz egyáltalán mondani? Le kellett volna mérnem a rollerem igazi teljesítményét (esetleg lóerőben?), plusz a biciklisre rá kellett volna aggatnom egy monitorzó berendezést, vagy rá kellett volna egyből egy tesztgépre raknom, hogy mit is tud lábbal kinyomni? Kérlek szépen, ha csak ilyeneket tudsz írni, kerüld el a hozzászólásaimat! Tényleg, kerüljük el egymást. Én megjegyzem a neved "szs", te pedig az enyém. Ha látod, ignoráld! Köszi.
Nem.
Én elmondtam alapfogalmakat. Te (ahelyett, hogy értékelted volna) ugyanazt elmondtad más szavakkal, majd igyekeztél hit alapján ellentmondani. Nem ez a vita, a vita az, ha értékelhető, bizonyítható álláspontok ütköznek. A fenyegetés pláne nem ez a fórum műfaja lenne, de megjegyezhetsz, ha nagyon akarsz. Én a hasznos tevékenységed továbbra is figyelembeveszem, dehogy ignorállak Visszatérve a bizonyításra: én elmondam, hogyan jön ez ki, de (mivel tudvalevő, hogy ami nics youtube-n, az nem létezik ) , hát adtam linket is, ahol bizonyítják. Csak megsértődtél ezen is. 1kW akkor is 101,9 kg-ot emel másodprcenként. Egy ember nem képes erre. Amikor én egy 70 kg-os hűtőt felteszek egy 60cm-es sütőre, akkor nem 700W-ot teljesítek, csak kihasználom azt, hogy a térdemen megtámasztom, és a tetején megfogva forgatónyomatékot tudok többszörözni . Ennek a fórumnak az volna a lényege, hogy valódi tapasztalokat, bizonyítható tudást adjunk át. Nem hitet. Nem azon kell álmélkodni, hogy egy biciklis sebességet tart veled, miközben te 1200 wattot elpazarolsz, hanem azon gondolkodni, hogyan csökkentsd a pazarlásod. Aki már találkozott velem, látta minő girnyó vagyok, nem vagyok képes rövid távon sem, nemhogy egész napon át 1200W-ot teljesíteni. Mégis én bicikliztem egy nap alatt átlagosan 120 km-t, volt amikor 190-et, de manapság már 80-nál többet nem. Mert én sem tudok tartós 100-120 W-nál többet, sőt, valószínűleg kevesebbet. Én nem mondtam, hogy állitsd meg azt a biciklistát, én csak azt mondtam, gondold át, esetleg a saját teljesítményed mérd meg, -ha van kedved. Ha nincs, az sem baj, de az alapokat akkor ne kérdőjelezd, ha nem mérsz. Szót ejtettél arról is, hogy volt már vitánk. Igen. Mérni akkor is csak én mértem. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Idézet: „Le kellett volna mérnem a rollerem igazi teljesítményét (esetleg lóerőben?)” Igen, ha bizonyítani akarod, hogy fizikai alapfogalmak nem helytállók, akkor azt méréssel kell bizonyítani. Különben cak az jön ki, hogy 1200W ment veszendőbe, miközben egy emberi izom egyenértékű teljesítményt volt tartósan kifejteni.
Nagyon nehéz. Hoába kapcsoltad át a kis tekerentyűt lenn, hogy semmiképp ne hajthassa vissza a motort, még akkor is embernyúzó karikázás lett belőle, ha megpróbáltad.
De nem is az volt a cél, hogy biciklizni lehessen vele, csak hát bizonyos országokban úgy lehetett eladni sisak és főleg jogosítvány nélkül vezethető járműként, ha nem ment 25-nél többet, és volt rajta pedál (!) A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Nincs az az ülés annyira magasan, hiszen azon a biciklin (triciklin) ülve a lábad is el kell helyezni, kényelmetlen lenne vízszintes lábakkal az a háttámla.
Pedált, láncot, amivel hajtani lehet(ne), azt mindenképp szerelj fel, a kerékpár (szabályosan) úgy kerékpár, a max 300w-os rásegítőmotor csak rásegítés lehet, ha nincs pedál, sok lesz a vita... Ha van pedál és lánc, akkor senki sem vitathatja, hogy a motor csak rásegítés, -az csak a "pedelec" kereskedők állítása, hogy közvetlen kapcsolat kell legyen a pedál és a rásegítés közt. Nem mondja ki a szabály, hiszen nem is bizonyítható, nem is ellenőrihető, mikor mi segít rá kire... A motort a végleges beszerelés előtt mindenképp ellenőrizd, hogy tényleg teljesíti-e az elvártat, nehogy készen, csillogóra festés után derüljön ki, hogy mégsem jó . Én is úgy próbáltam hetekig a biciklim, hogy sem festés, sem végleges üléspárna, sem váltók (az agyváltón kívül) nem volt rajta. Aztán szép lassan összeáll az, nem lóverseny. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
102kg+os sulyt felemelve 1s alatt 1m magasra a sulyemelo megoldja.
Biztosan. Hétmilliárd emberből hányan is? És:egyszer. Pontosabban időnként, és úgy egyszer. Folyamatosan mégcsak 5 másodpercig sem emelget 102kg-ot fel-le. De poénnak elfogadtam A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2020
Elvileg holnap már gurulna, ha kifér a műhely ajtón. Nem teszek rá pedált. Jogsim van, a biztosítás 5000.- Ft egy évre, a bukósisak kéznél lesz. Én nem vitatkozom a rendőrrel. Ma azzal töltöttem egy órát, hogy a gyári gépeket nézegettem vezetés közben. A comb vízszintes, az alkar szintén, A kormány nem sokkal a térd előtt, fölött.
Ahogy érzed... biztosan van típusbizonyítványod. Mert (engedély nélkül) egyedi gyártású is, meg típusbizonyítvány nélkül forgalmazott már jópár éve csak kerékpár lehet.
Már a "dongós" segédmotoros sem szabályos engedély nélkül. Ha nem a rendőr fog feljelenteni, akkor az NKH. Ők kívülről fújják. A bukósisak kevés, a jogsit meg könnyen bevonják, ha valaki notóriusan olyan járművel közlekedik, ami engedélyköteles lenne bár, csak az nincs... De ez csak szösszenet, én a képeket várom a (mostmár) szinte kész gépről, az jobban foglalkoztat A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2020
Egy épített bringát, hogy lehet legálissá tenni?
Írtam is: a bringát nem kell.
A segédmotoros kerékpárt (ami a nevével ellentétben nem kerékpár) azt kell. Meg kell terveztetni, ha jogosult vsgy rá, akkor tervezni, műbizonylatokat az slkatrészekről frl tudni mutatni, forgalombahelyezéskor azt is fel kell mutatni, melyik jogosult szakember szerelte össze, stb, stb... Nem egyszerűbb, ha pedált-láncot is felszerelsz, és akkor kerékpár? A maximum 300W rásegítőmotorjával. Harmadszor leírom: a kerékpárt nem kell engedélyeztetni. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2020
"Én nem vitatkozom a rendőrrel." Sajnos ha kifogsz egy olyat, ez igen kevés lesz. Az engedélyeztetés meg sokszorosa az építési költségnek, nem beszélve az időről és utánajárásról. Inkább én is a pedált javasolnám.
Ausztriában ha csak szoftvert módosítasz egy e-scooteren, az már illegális (mondjuk senki sem ellenőrzi). Ha lecseréled az eredeti szabályzót egy erősebbre, illegális (ehhez szét kellene a rendőrnek a rollert szedni). Ha olyan e-scootert használsz, ami képes 25km/h-nál gyorsabban menni, illegális (erre láttam már hordozható tesztpadot, rááll a rollerral, húzza a gázt, és megméri a maximális (terheletlen) sebességet). Szerencsére ezek a dolgok a rendőröknek nem olyan fontos. Angliából olvastam tapasztalatokat (ott minden e-scooter illegális, csak a bérelhetőek nem), hogy elkobozzák a járművet... Az mondjuk nem éppen szép dolog, 400-1000€-t elkobozni...
Az egyénileg épített járművet engedélyeztetni kényes dolog.
aka eredendő bűn.
Az engedélyezőnek pont annyi a fizetése ha nem engedélyezi, mint ha igen. A felelősség viszont onnantól az övé. Ezért inkább beleköt az élő fába is. Nekem az lenne a hozzáállásom, hogy minden engedélyezett, de csak ha valami baleset van, akkor induljon a vizsgálódás.
Elektromos taligát készítettünk, tolókocsi motor, kefés bicikli szabályzó csak átalakítottam hogy 18V ről menjen, illetve egy 3D nyomtatott akku alap, a gázkar egy poti egyenlőre.
Köszönöm a jó tanácsokat, lesz pedál, a motor 250 wattos. Ehhez át kell építeni az alvázat.
Újabb kihívás.
Lett segítség, a műhelyt sem kellett lebontani mert kifért az 50 cm-es ajtón.
Van még:
A kormány az alacsony azt már látom, az utolsó képen én vagyok
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2020
Tetszik
Egy kérdés: az alvázzal a kormány 6-os csavarral van? nem gyenge az oda?
Elég magasan van az az ülés, nincs túl magasan a súlypontja?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |