Fórum témák
» Több friss téma |
Dehogynem, két napig kézzel húzkodtam, nem szorul. A végálláskapcsolókra azért nem gyanakszom, mert
- van külön ledjük, szerintem látszana menet közben a felvillanás - nem valószínű, hogy pont ilyen rendszerességgel, mindig ugyanott történne - a nyitást az egyik irány, a zárást csak a másik állítaná meg, szóval gyakorlatilag kizárt, hogy mindig pont ugyanaz és ugyanakkor. Viszont ezzel adtál egy ötletet, mert azt hiszem, a kulcs mindkettőt megszakítja, azt a kapcsolót megnézem majd (de az ismétlődés miatt az sem valószínű). Köszi. De minden külső körülmény sajnos együtt sem okozhatja, hogy a státusz led hibát jelezzen, mert akkor is ugyanúgy villog, ha tápon kívül semmi nincs rádugva.
Kikuplungolva mit csinál? Ugyanúgy megáll vagy megy a végállás kapcsoló kapcsolásáig?
Elvben ez a robus 1000 leírása, csak nem nyílvános, ezért másoltam. Megállapítható milyen a vezérlése?
A csoki lábakat nézd át, szerintem ott lesz a baj, a fotocella lábaknál vagy kötéseknél.
Más nem nagyon lehet, ha nem ez akkor "proci" lesz. A kondit kizártad.
Hali! Valaki foglalkozott már ezzel a típussal? Egy 12V os két motoroshoz keresek leírást.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2020
Szia,
olyannal nem de nemrég volt dolgom szekcionált garázskapunyitóval, ketővel is, BFT. Nem bolt egyszerű levadászni a leírását, a programozása elsőre egy istencsapása de tanulható, megszokható. Ha neked is 4 digites kijelző van a panelen meg nyomógpmbok, akkor talán valamit segít a linkem, szerintem hasonló lehet a logikájuk. itt a 8. oldalon van a programozása
Ha már itt, nekem is lenne kis gondom.
Bontott ROA37 vezérlő, 2 hete korszerűsítettem a kapumat, üres motort vettem, a távir. és a vevő is megvolt és a vezérlő is. A gond, beállítom a "mentidő végén lassít" funkciót, beállítom a motoridőt, tökéletes, a végek előtt 10-12 centivel ki és be is lelassít és leheletfinoman ütközik. Szuper. De ha csak 1 métert nyitok ha gyalogosan járkálunk, akkor elindul befelé, kb. 25 centi után már belassít, letelik a motoridő és a végállás előtt 25-30 centivel megáll. Ha teljes nyitást, zárást végzek akkor centire pontosan jól működik. Ha megemelem a motoridőt, akkor meg ugye nincs lassítás mert még még teljes sebességgel fut a végeken. Mintha nem tudná megjegyezni hogy mennyire is nyitott ki, durván sokat téved. Én rontok el valamit, vagy az agya van elkattanva, ez utóbbit gondolom nem lehet javítani. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2020
Két motorossal van gondom. Az egyik motor nem működik rendesen. Akadozik, megáll stb. Felcseréltem a két motort, akkor a másik motor is ugyan azt csinálja. Relé beégésre tippelek. Amit leírtál/kérdezel, én is jártam már így. Nem tudom megmondani milyen tip. Nem tudtam vele mit kezdeni.
Sziaszok!
Fiam TWIST 230 tip. kapunyitója "elromlott". Nem láttam még, de fotót küldött, úgy látom égés van a NYÁK-on az 50mA-es bizti fölött. A javításhoz nagy segítség lenne a kapcsolási rajz, ha megvan valakinek, kérem jelezze. Előre is kösz. Üdv. Viktor A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2020
Ha az 50mA bizti a betáp és a trafó között van, ez a fólia füstölt el?
Vagy a varisztor fújta ki a füstöt? Túlfeszt kapott?
Az én problémámra rájöttem!
Hogyha kiskaput nyitok, 1 métert, nem zár be lassítva teljesen. Jött az isteni szikra, teljesen kinyitottam, majd 1 métert becsuktam és vissza. Mintha fordítva működne. És ugyanúgy belassított 25-30 centi után, de nem állt meg hanem szépen lassan végigtolta. Motor forgásirány és végállások megfordít és tökéletes.
Holnap tudom megnézni, de a fotó alapján én is úgy látom, hogy az a fólia égett el. Ehhez nem kis áram kell.
Túlfeszt nemigen kaphatott, a múlt héten még működött, villámlás mostanában nem volt. Holnap kiveszem a panelt, hazahozom és próbálom javítani. Rajzzal könnyebb lenne
12 voltosról még nem hallottam, de nem lehetettlen. 24 vagy 230 V-osak vannak. Én kereskedője, szervizese vagyok.
Konkréten milyen típus és milyen vezérlés, a kereskedő ad magyar leírást! Ha megy az angol a gyári lodalról minden elérhető angolul. Nekem sincs meg mind, de egy sémásak a vezérléseik.
Szerintem egyszerű, főleg ha digitális. Autoset, öntanulás, az ötödik menüpont.
Nagyjából 7 gombnyomás és feltanul magától.
Elnézést, elírtam. 24 V os. Kétmotoros.
Pár kép róla.
Ez egy nagyon jó szett. A vezérlés nagyon jó! Kedvenc. Alkatrész beszerezhető hozzá.
Az ok-kal (középső gomb) dupla klikk után éred el a menüt. Paraméterek, logika, rádió, gyári beáll, nyelvek, autoset, kézi tanítás. Hiba kódot ír e a kijelző működés közben? Mit szeretnél állítani? Van magyar leírásom, csak nincs kéznél, meg kell keresnem. Itt regisztráció után tudsz letölteni leírásokat angolul. https://www.bft-automation.com/en_HU/service-center/technical-downl...-area/ Öntanulás az ötödik menü pont, autoset. Elindítod és kész.
Ez a menü rendszer, hasonló BENINCA hoz.?
Kicsit hasonlít, ja. De nem ugyan az, sztem egyszerűbb, bár szokás kérdése.
Legutóbb az 5V-os rész tápellátásának környékét átforrasztgattam, utána +2-3°C-ban még simán végigment, kb. 1°C alatt viszont rohamosan romlik az állapota. -2-3°C-nál már 4 lépésben bír csak végigmenni.
Kikuplungolva (gondolom ez azt jelenti, hogy a kulccsal kinyitva) kb. ugyanannyi ideig megy a motor, mintha vinné a kaput is. A hétvégén megnézem a csokit meg a maradék forrasztásokat, hátha... Köszi.
Én mégis kondira gondolok, az előzmények ellenére is. Gyárilag mekkora kondit ír a használati és mekkora van rajta? Gondolom 1000 kg-os, oda már a 20 mikros környéke kellene (14 mikros a gyári leírás szerint).
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2020
Átforrasztottam a csoki környékét és kicseréltem a gyengeáramú rész kondiját, mert furán változott az értéke a mérés közben, de nem lett jobb a helyzet (sőt, most kellemes 7°C-ban is 3-szor megáll egy nyitás alatt). A státusz led ugyanúgy furán villog: két lassú után a harmadik megszakad és két gyors villanás jön, ez ismétlődik.
Próbálgattam nyitott kulccsal a rajta levő potikat tekergetni, és az tnt fel, hogy a bal szélső (nyomaték) a maxról lejjebb csavarva még üresjáratban is még hamarabb megáll. Szóval a teljes kapunyitás lenne mondjuk 40s (kb.), most megáll 15s után (üresjáratban is), és ha mondjuk középre állítom a nyomatékot, akkor csak 5-6s-ig megy. Ha még lejjebb, akkor 1-2s után már belassul, mintha erőlködne a motor Teszek egy próbát egy másik kondival, pont van is egy 20-asom itthon. De a rendezetlen villogást ez nem magyarázza.
A 20 mikrós kondival is pont ugyanúgy viselkedett. Csináltam róla egy videót is nyitott kuplunggal: https://photos.app.goo.gl/rpQjNmEYqUCV617t6
Az előbb rosszul saccoltam az időket, most maxon van az összes poti és 6s körül áll meg (a teljes nyitás akkor kb. 20-25s lehet).
Én eléggé betegesnek hallom a motor hangját...mintha a csapágyaival gond lenne.
Nekem nincs viszonyítási alapom, úgyhogy elhiszem neked (emlékeim szerint ilyen már ideköltözésünk óta, 7 éve). Lehet vajon tudni, hogy milyen méretű csapágyak vannak benne, és könnyű-e cserélni őket?
Reménykedtem, hogy más is igazolja állításomat...sajnos csapágycsere ügyben nem tudok. hozzászólni. Csak engem is szivatott meg már pont ilyen motor, abban is már lecserélték az eredeti vezérlést.
Én kipróbálnám előbb egy másik (más márkájú) egyszerű vezérléssel a motort...persze én könnyen "beszélek", fiókomban mindig lapul néhány vezérlés.
Az igazsághoz tartozik, hogy üresen teljesen más hangja van, mint ha a kaput is mozgatná. Csináltam egy olyan videót is: ezen is hallani néha fura hangot, de másmilyen és nem folyamatos.
A motor tetejét levettem, ott egy elég könnyen cserélhető csapágy van, de nem tűnik rossznak, könnyen forog, nem kotyog, nem lötyög, max egy kicsit kevésbé olajozott érzésre, mintha új lenne. A forgórészt simán meg tudom forgatni kézzel, tehát az alsó fele sem szorul, de annak a cseréjéhez már szerintem az egészet szét kellene bontani. De annyira nem tűnik rossznek az egész, hogy amiatt akadjon el. Nem beszélve a státusz led jelzéséről, ami a kellemesebb időre való tekintettel néha a harmadik, néha a negyedik lassú után pislog két gyorsat. Tök jó lenne tudni, hogy mi a fenét akar mondani
Ezt egyértelműen szorul valami, valahol. Szedd szét a meghajtást, nézz bele. Sztem kopott lesz az erőátviteli műanyag fogaskerék. A másik ami zavar, hogy az fcc led világít,annak sztem nem kellene. A lassú villogás az üzemi működés lenne, a gyors villogás pedig a hiba jelzés.
Sziasztok! A következő a prolémám: Abban az estben ha a nap alacsony szögből rávilágit a fotocella vevő oldalára, folyamatosan kapcsolgat nem engedi bezárni a kaput. Amennyiben beárnyékolom a fotocellát normálisan zár. Javaslatot várnék! Köszönöm.
Hali!
Leírtad a megoldást le kell árnyékolni. Lehet belülről egyszerűbb, szétszeded az infravevőre húzol csövet. Másik megoldás lehet, hogy felcseréled az adót oldalt a vevővel, ha azt a helyet kevésbé süti a nap
Sziasztok,
a Hörmann garázskapunk motorját kicserélték egy Supramic E 3 típusra, de a rádióegységet nem, és nagyon gyengén veszi az adást, sokszor már 3 méter távolság is túl sok neki. Ráadásul a 20 éves kétszárnyú kerítéskapu-nyitónk is ugyanilyen állapotban van, sokat kínlódunk vele. Egy kétgombos távirányítót használunk mind a kettőre. Arra gondoltunk kicserélnénk, de amikor elkezdtünk keresgélni, megrettentünk a nagy választéktól, és nem is tudtunk eligazodni a sok tulajdonság között. Tudna valaki segíteni, hogy mire kell odafigyelni, esetleg melyik az a típus, amit erre a két problémára megoldást adhat? Köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |