Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Újabb ötletem támadt, egyszerűsödik a helyzet. Mivel a mostani 5+12V-os tápomat nem a mostani gépemhez készítettem, így nem is éri meg berakni a -12V-os részt, meg a plusz kábelt. Inkább veszek egy külön 5, 12, -12V-os új, megbízható tápot, ami jó lesz csak ehhez a géphez.
Ezt néztem ki: RT-50B Bővebben: Link 5V 4A, 12V 2A, -12V 0,5A, 97×99 mm. Itt Bővebben: Link nettó 5600, ez bruttó 7112, a futár GLS-sel csak 1200+ÁFA, és pár nap alatt megkapom Lengyelországból. Mo-on nincs, vagy csak drágább van. Tud valaki jobbat, és/vagy olcsóbbat? Márka, típus? A T-40B elavult, drágább, és csak 3A-t tud 5V-on. 5V 2,5A, 12V 1A, -12V 0,1A kéne, de min. 30-50%-kal túlméretezett kell minden fesznél. A régi, vagy használt PC tápnak nincs értelme, mert jó minőségű, többszörös védelemmel rendelkező táp kell, ez ilyen, lásd az adatlapot. Simán bekötöm a 230V-ot meg az 5 eres kábelemet, és kész. Passzív hűtésű, nincs bent venti, nem gagyi alkatrészekből van. Az új, jó minőségű PC táp drágább lenne, és még a legkisebb teljesítményű is sokkal több, mint ami nekem kéne. Itt van pl. az FSP350-60APN(85) Bővebben: Link 5V 15A, 12V 2×15A, -12V 0,3A, 3,3V 21A. Felesleges ekkora teljesítmény. Plusz a PC tápok 12 és 3,3V-ra vannak kigyúrva, ha csak 5V tehelés van rajta, akkor az 5V üresjáratban is épphogy eléri az 5,0V-ot, 1-2A terhelésre már 4,7-nél van. Kipróbáltam.
Üdv a szakértőknek
Van egy észrevételem , mióta Debián 8-at használok a vincseszter többet van szabadságon . Win7 alatt állandóan csattogott-kattogott . Most észrevételemen felül kíváncsi vagyok mi ez a pálfordulás ? És persze csendesen , halkan végzi azt a kevés munkáját . Üdv
Az első link nem jó.
Még annyit tennék hozzá, hogy tudomásom szerint a PC-tápok inkább az 5V-os ágra "gyúrnak", nem a 12V-osra. De lehet hogy ebben már változott a helyzet.
Üdvözlök mindenki!
A segítségeteket kérném. Megépítettem a következő kapcsolást: Bővebben: Link A következő a problémám: az 1 MHz-es jel megérkezik az első 10-es osztóhoz, műszerrel kimértem. Aztán a tízes osztás helyett a 74LS3490B1 IC. csak öttel hajlandó osztani. A másik fele már megcsinálja a tízes osztást. Gondoltam rossz az IC. kicseréltem egy 74LS390N -re azzal csak a kettővel osztást csinálta meg az első fele. Aztán cserélgettem az IC-ket, de ami az első fokozatban nem működött az a többi helyen szépen dolgozik. Mi lehet a hiba? Sajnos oszcilloszkópom nincs csak egy Maxwell kézi műszerem. Mit javasoltok? Előre is köszi. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2016
Nem hinném hogy ebbe a témába illő az operációs rendszerek közötti különbségtétel, de azért én válaszolok.
Elképzelhető hogy a kevés RAM-od miatt a win a nagy memóriaigénye miatt a merevlemezen létrehozott virtuális (lapozófájl) memóriába gyakran írt, míg a linux memóriatakarékosabb, és nem látja szükségszerűnek használni (a cserehelyet vagy SWAP-et). Ezen felül a winen lehetnek más egyéb programok is, melyek folyamatosan lemeztevékenységet okoznak. Én még anno a Nero valamelyik verziójával jártam így..
Idézet: „74LS3490B1” Ilyen típusú IC-t nem találtam az interneten. Hol vetted? Ki a gyártója?
Tegnap még jó volt. Itt a jó: Bővebben: Link
Már régen szinte mindent a 12V-ból állítanak elő az alaplapokon, nem csak a CPU feszét. Nem is tudom mi megy egy pl. mikro ATX alaplapon simán a táp 5V-jával, meg a 3,3V-tal, meg mihez kell a -12V.
Azt hiszem itt Vácott vettem talán a Baji-nál. Volt vagy 10 éve. Akkor felhagytam az elektronikával, most újra lett időm elővettem. SGS a gyártó T74LS390B1 vagy talán lehet BT a vége. A baj az egy megás osztásnál van, csak az első fokozatban. Fél mega alatt jól dolgoznak.
Tettem fel képeket.
Üdv!
Az, hogy a 12V-ból állítják elő a proci feszültségét badarság, illetve helyesebben egy részét igen, de a többséget a 3.3V-ból. Nem véletlenül a 3.3V-os ág a legterhelhetőbb. Az 5V a legtöbb perifériának kell, ezért ez a 2. a sorban terhelhetőség szempontjából, a 12V pedig inkább a mozgó alkatrészeket tartalmazó részegységekhez kell. Azt pedig te is beláthatod, hogy 3.3V-ból kisebb veszteséggel lehet előállítani az 1V (manapság inkább már kisebb) körüli CPU feszültséget, mint 12V-ból. A -12V pedig már nagyon rég óta nincs használatban. Még az ISA kártyáknak kellet és az ATX2.0 szabvánnyal el is tűnt a tápokból.
Idézet: „és az ATX2.0 szabvánnyal el is tűnt a tápokból.” Hogy eltűnt volna, azt én még nem vettem még észre, de ez a -5V-ra viszont már igaz, annak csak a helye található meg az ATX csatlakozón, tehát lyuk van ott. Bővebben: Link
Pedig igen, úgy van. Azért van az a külön 4 pólusú csati a proci mellett (amin csak a 12V megy), mert az a 70-100W, ami kell a procinak a 12V-ból van előállítva a jó kis fetek segítségével, amik a foglalat körül vannak.
Bocs, igaz. Valamiért a -12V-ra emlékeztem.
A forrasztási oldalon van zűr-zavar rendesen.
Igen, egy részét. Azért van ott pár tápfesz még, ami kell a procinak. Persze a 3.3V kell a PCIe-nek is meg még sok mindennek. A -12V pedig a SuperIO-nak kell.
Valahogy így kellene a összekapcsolnod. Pirossal van ami jelenleg rosszul kötöttél össze, kékkel jelöltem ami egy számlálón belül kell kötni, zöld a kettő számláló összekötését jelöli.
Szerintem jól van kötve.
A föld és a + 5 V-ra tettem egy 100n kondit is. Megjelöltem a lábakat és a funkciókat ezen az ábrán. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
Amit linkeltél azon a kapcsolási rajzon az 1Mhz mely bemenetre csatlakozik?
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
Igazad van, abban hogy a linkelt rajzhoz képest a tokon belül a két osztó felhasználása fel van cserélve, de az funkcionálisan nem befolyásolhatja az eredményt.
A három IC. ugyan Így van bekötve, mégis csak az első fokozatnál az 1MHz-es bemenetnél van probléma. Az IC-ket cserélgethetem a tokokban, a másik kettőben jól dolgoznak. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
Szia! Mindegyik IC + lába, és a test közé rakjál 1-1 47-100nF-s kondid, ugy, higy az IC lábhoz minél közelebb legyen. Legjobb megoldás a forrasztási oldalra közvetlen az IC lábra forrasztani, a lehetö legrövidebb kivezetéssel. Célszerü az IC-k tápfeszét igy külön-külön "hidegíteni". Lehet ez megoldja a problémát.
Akkor lessz igazán pontos az orajeled, ha nem "sima" kvarcot használsz, hanem ilyen osci kockát. Ebben benne van a ganarátor fokozat, és be van állítva pontosan a "ráírt" freki értékre. A kockának tápot kell adni, és közvetlen négyszög jel jön ki belöle. Amit tovább vezetsz az osztókra. Igy a kapcsolásban lévü 7400-s IC felesleges.
Bővebben: Link
Hello! Csak egy tipp.. Tapasztaltam, hogy a számlálók nem megfelelő fel/lefutású órajelek esetén, látszólag "marhaságokat számlálnak." Lehet, hogy ez a gondja az 1MHz-el. Ideiglenesen próbálj meg valami IC-t bekapcsolni az óragenerátor kimenete és az első számláló közé. Akkor kiderül, hogy ez van-e vagy sem. Mellesleg elég ésszerűtlen a nyák, hogy a legmesszebbre van az 1Mhz "elszállítva", a táphálózat meg nagyon silány és hosszú. TTL áramköröknél a tápon a 100nF (akár tokonként) nem a vicc kategória..
Köszönöm a segítséget, nem javult meg. Annak idején segítség gyanánt készítették el nekem a panelt, én csak rajzot adtam. Azt hiszem nem kísérletezek vele tovább, a kapott tanácsok alapján újraépítek egy másikat.
kt-elektro menyire pontosak ezek a kockák Hz-ben? Nekem a ppm nem sokat mond.
PPM: Parts Per Million. Megmutatja, hogy egy millió egységből mennyi (lehet) az eltérés. Itt van egy "számológép" hozzá: PPM Calculator.
Miért nem mond? A ppm a névérték milliomod része. Ha óra lesz, pld. és 50ppm-es a kavics, akkor egy hét alatt 168*60*60=604800 másodperc van. 1ppm ebből a milliomod része 0,6048 másodperc az 50ppm pedig 30,24sec. Vagy is egy hét alatt ennyit térhet el az idő.
De ha az 1Mhz pontossága érdekel, szinte számolni sem kell, mert +-50Hz-el térhet el.
Köszönöm a segítségeteket. Így már érthető számomra is. További szép napot mindenkinek.
Üdv.! Egy gyors kérdés.Ha a jeleket akarom mérni egy USB porton akkor milyen két pont között kell mérnem? Data+/Data- és GND ?
A GND-hez képest D+ és D-.
Köszönöm!
Természetesen a GND-hez képest kell mérned.
Logikai 1: data+ 2,8 volt felett és data- 0.3 volt alatt. Logikai 0: fordítva.
Én még azt sem értem, hová (milyen feladatra) kell neked ez a "spéci feszültségingadozás mentes" fajta táp.
Azt meg ugyan csak nem értem, miből gondolod, hogy te majd jobb tápot kalapálsz össze egy ATX tápnál, ami szerinted rossz minőségű (van jó használtban is, nem a gagyit kell hazavinni). Persze ehhez azt is el kéne tudni dönteni, hogy melyík a gagyi, és melyík nem az. Ez pedig a te előképzetségeddel (bevallásod szerint "két három drótot én is össze tudok forrasztani") nem biztos, hogy sikerülni fog. Szóval én azért nem nevezném az ATX tápokat rossz minőségűnek. Gondolj bele hány tíz éve csak ezek vannak a számítógépekben (nem véletlen), és egy ilyen komputer azért elég érzékeny műszer. (Egyébként meg amit linkeltél, az is olyan kapcsolóüzemű táp mint az ATX táp.) Ha pedig az 5V -od kell hogy stabilabb legyen, akkor kösd át a visszacsatolást a 12V -os ágból az 5V -osra. Persze ehhez az osztót is át kell méretezni... Szóval ha mindenképp olyan hiperszuper spéci táp kell akkor majd úgyis kénytelen leszel megvenni kb 10 szeres áron (nem te fogod összedrótozni három "dugasztápból" vagy akárhogy is nevezheted). (A -12V az ATX tápokban egyébként a soros COM port miatt kellett anno...) |
Bejelentkezés
Hirdetés |