Fórum témák
» Több friss téma |
Semmit, nyilván kiszáradt mert öreg.
Sziasztok! Faterom robogójában lemerült a zselés akkumulátor, úgy, hogy kb. 3,5 V-ot mutat.
Valahogy vissza lehet hozni még?? Fater próbálta tölteni hagyományos (régi) autó akkutöltővel, de semmi sem maradt meg az akkuban. Előre is köszönöm.
Annak annyi...
Üdv Inhouse
Nekem Suzuki nagymotorom van, és amióta van benne riasztó azóta télen nagyon lemerítette az akkut, úgyhogy amikor ezt először észrevettem, azóta télen lekötöm a riasztótó és 3 hónap elteltével is pöcre indul. miért eszi meg a riasztó az akkut? Az enyémet még épphogy meg lehetett menteni fél nap töltéssel. Szezonban semmi baja nincs, amikor vissza van kötve, de amikor mondjuk 2 hónapot áll a garázsban akkor csutkára lemeriti.
A motor akku kis teljesítményű, a riasztód viszont relative sokat fogyaszt készenléti állapotban. Ha nem jársz a motorral, nincs utántöltés emiatt mindig le fog merülni.
A zselés akku is savas akku. Ha nem veszi és nem tartja meg az áramot tönkre ment az akkud.
Az akku fogyasztás nélkül is merül, van önkisülése. A riasztó csekély fogyasztása ehhez adódik hozzá, 2-3 hónapon keresztül. Nincs ezen mit csodálkozni...
Ha az akkufesz 12,4V alá esik, akkor az károsodhat... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egyik ismerősömnek van egy Honda Varadero motorja,amiben az aksi ( 12v/ 18Ah ) megadta magát. Viszont riasztó akkumulátorban van neki ugyan ilyen feszültségű és Ah-ás új, így az a kérdés hogy az használható-e a motorban? Szerintetek?
Mert az indító akksi és a biztonsági akksi nem feltétlenül tudja ugyanazt az indító áramot...
Szia!
Persze , használható . Viszont az öninditózás erősen kerülendő ,vagy 3-4db ilyen akku párhuzamosan, s akkor jó lessz. A 18Ah-s riasztó akku terhelő árama max 10 órás kisütésre van megadva.
Igen,én is gondoltam erre.No meg arra is hogy ha menet közben tölti az aksit,akkor a riasztó akkumulátornak nem lesz-e baja.Mert készenléti üzemben 13.6-13.8v, ciklikus töltéskor 14.5 -15v van megadva. Viszont azt nem tudom hogy a motornak mekkora a töltő fesze.
Szia!
Viszont volt régebben egy Honda Dio robogóm, abban 4,2Ah-ás aksi volt (persze az is riasztó aksi), de az önindítózással is évekig bírta. Bár azt ne hasonlítsuk össze egy Varadéróval Mert ha ezt indítod,(olyan hülyén van megcsinálva szerintem) mikor gyújtásra teszed akkor felkapcsolódnak a lámpák is és erre még rájön az önindító árama is.
Üdv!
Vettem egy ÁPÉCÉ Smart 750 szünetmentest melyben még a gyári aksi van viszont nagyon keveset bír. 300watt esetén 8-10 perc helyett csak kb 1 percet. Lehet vásárolni ilyen Akkumulátor regererátort. Érdemes megpróbálnom feljavítani az aksit vagy inkább vegyek újat?
Szerintem sok remény nincs a javulásra.
Szia!
ezekben kb 2 év lalatt kiszárad az akku ---reménytelen ! bár ceruza akku helyett még jó lehet , 600mAh -s nak
Üdv!
Ladám 12V-os aksiját töltöttem, azt vettem észre, hogy az egyik cellában nincs buborék, míg a többiben igen. Nem is ad le, csak 10V körül. Menthetetlen? Előre is köszönöm a választ!
Cellazárlatnak hívják. Az a cella, amleyik nem buborékol, valószínűleg az alájára lerakódott ólomtól rövidzárba ment, és a töltőáram nem a cella teljes felületén folyik, hanem csak a rövidzáron.
Én (ellenőrzött, biztonságos körülmények között) leönteném a savat, desztvízzel átmosnám, és újrasavaznám az akksit. van rá esély hogy sikerül kimosni a "trutyit" az aljáról, és vele együtt a cellazárlatod is elmúlik.
Köszönöm szépen!
Megpróbálom ezt az újrasavazást, hátha még sikerül. Gondolom savat - vagy ami kell hozzá - kapok a benzinkútnál, autósboltban.
Teljesen felesleges savat cserélni. Az akkumulátorról a savat nem szabad leönteni, mert a pozitív lemezek károsodnak, meg görbülnek. Az akkumulátorodon csak a cella csere segítene, de ma már nincs aki ilyet csinálna.
Csak a lúgos akkumulátort lehet kimosni, és újra lúgozni.
Tulajdonképpen honnan lehet tudni, hogy savas vagy lúgos az akkumulátor?
Nem értek hozzá. És akkor is elgörbülnek, ha "villámgyorsan" csinálom?
Üdv.
Lenne egy kérdésem.Van itthon pár Nimh/Nicd akksim, valszeg mindben van cellahiba. Össze tudnék belőlük hozni egy működőt?Akksi megbontása, cellák vizsgálata és a müködők összerakása mit eredményezne? (Itt csak a nimh akksikról lenne szó, tehát vegyítve gondolom nem menne) -1400 nimh -1600 nimh -1500 nicd Meg van egy 3 cellás 2800-as 11.1es lipom is ami ugyancsak nem működik. Laikus vagyok, érdeklődve figyelem a témát.
Lakmusz papír. De hát azt tudni illik hogy a savas akku cellánként 1.5V a lúgos 1.2V. Ha belenyúlsz újjal a lúgos sikos, de utána moss kezet. Rád van bízva, de ha rám hallgatsz nem kínlódsz vele nem érdemes az akkud tönkre ment. Régen volt cella csere de az sem volt érdemes csak fiatal akkuknál, / 1-1.5 éves/ mert az idősnél a többi is sorozatban romlik el.
És hogy akarod tölteni a különböző teljesítményű cellákat?
Oda volt írva hogy a nimh akksikról van szó.
1.2V-osak mind2-n a cellák.
De különböző kapacitásúak, a kisebb mAh-s hamarabb fog lemerülni, mint a nagyobb és akkor pack-ban tölteni sem lehet, csak cellánként külön mindet. A legkisebb kapacitású fogja meghatározni a max kivehető teljesítményt az akkupackból.
Pardon. A savas (ólom) akksi névleges cellafeszültsége 2 V, a szén cink szárazelem névleges feszültsége 1.5 V.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |