Fórum témák
» Több friss téma |
A kondi energiatarolo, ugy mukodik, mint egy ideiglenes viztarozo, tehat fel lehet tolteni, akar lassan, aztan tetszoleges sebesseggel kivenni belole az energiat (vizet). Tulajdonkeppen a csucsterheleskor eloallo energiahiany potlasara hasznalhato, az aramhullamzast csokkenti.
A parhuzamos dioda a tekercseken jelentkezo, elengedeskori onindukcios feszultsegcsucs elnyelesere van (ez a jelenseg mukodteti pl a benzines autok gyujtasrendszeret), mert ez nem esik jol a vezerlo FETeknek.
Értem hogyan határozható meg ezeknek az alkatrészeknek az értéke?
Hali
Építettem egy pwm szabályzot minden okés vele csupán annyi a gond hogy a kimeneten csak 0.4v jön ki max. Tudnátok segíteni hogy miért? A kapcsolási rajzot a fenykapu.hu-rol vettem.
Szia!
Bár linkelhettél is volna, de így, hogy nem tetted, kénytelen voltam rámenni a mesevilág oldalra... Ha az 555-el működő kapcsolást építetted meg, és mögé tettél jó kis erős MOSFET-et, annak működnie kéne! Viszont, kérdés, hogy mit tettél rá terhelésnek, és hogy mérted be, indítottad el... Kéne néhány kép!
Rakok fel néhány képet hogy ,hogy is néz ki a dolog de ez egy kis magyarázatra szorul. Ez az első nyákom amit marattam és sajnos tükröztem ami azt eredményezte hogy az 555-ös a nyák másik oldalára került, bár ez nem okoz különösebb gondot csupán a lábai helyes bekötése miatt kellett. Felteszem azt a rajzot amiről dolgoztam és néhány képet a szerkezetről. A kimeneten nincsen se mostfet se tranyó. a Mérést multiméterrel végeztem, a poti csavarására változik a kitöltési tényező, mert csökken vagy nő a fesz( 0-0.42v). És amikor a kondit kicserélem (a rajzon kondi1) akkor a freki változik amit a multiméteren a lassan váltakozó értékkel lehet megnézni. Tehát működik csak nem megfelelően. És szerintem ez a fesz nem elég tranyók működtetésére.
És szerinted a multiméter mennyire tudja mérni ezt a nagyfrekis impulzusokat? Szerintem semennyire. Kell kötni utána egy teljesítmény fokozatot, ráakasztani például egy izzót és megnézni, hogy működik-e rendesen. Ha mindent jól csináltál, akkor ennek mennie kell.
Itt van még néhány kép!
Ahogy Rics89 is írta multival nem tudod a működést ellenőrizni. Szkóp kéne, vagy amit javasolt.
Hát próbáltam leddel de egy ismerősöm azt mondta hogy a nagy freki miatt nem világít ezért kicseréltem a kondit és még akkor sem ment. Teljesítmény fokozat? Pl egy fogyasztó (motor vagy izzó)?
Amikor a potit kicsavarod maxra akkor a kitöltés közel 100% akkor a helyes értéket kéne mutatnia nem?
Az 555 7-es kimenete nyitott kollektoros, jó hogy nem mérsz rajta semmit...
Utánépíteni is csak akkor lehet., ha jól dokumentált az áramkör (egy hiányos kapcsolási rajz még nem az), vagy ha teljesen érted a működését. Tégy egy LED-et a + táp és a 7-es lábra kapcsolódó 1K-s ellenállás közé. (Föltétlen a + táp és az ellenállás lába között kell lennie, és nem a föld és a kimenet között, az előbb említett nyitott kollektoros üzem miatt. Klasszikus astabil módban, amikor a 3-ast használod kimenetre, akkor lehet a LED a táp és a föld között is, de most nem a 3-as a kimenet).
Müüüköööödiiikkk!!!
Egy Isten vagy!!! Köszönöm! Akkor csupán az volt a gond hogy nem a jel és a föld közé, hanem a jel és a táp közzé kel tenni. Tényleg nagyon köszönöm van még mit tanulnom!
Abban tudna valaki segíteni hogy a vezérlő erősáramú részénél, a motor elé kötött kondenzátorok értékeit hogyan lehet meghatározni?
adva van 3 db 12V 100Ah meghajtó akkumulátor sorba kötve. (36V-os a rendszer)
Ha veszek 3 db 12V-os szgk. generátort és mindegyiket rákötöm 1-1 akkura, akkor érheti károsodás a generátorokat, vagy esetleg a járgány villamos rendszerét? Ezt szeretném "range extendernek" használni az ólomakkuk hatótávolságának növelésére.
Ismerősöm épített egy autót.Az AUTÓ KÉSZ VAN, MŰKÖDIK csak lassú,mert a beépített targoncamotor 70V-os.A meghajtóáramkör Fetekből 48V-ra lett méretezve.Tehát jelenleg 4 akksiról megy.Többletfeszültséget nem bírta szegény.Kérdés:milyen áramkört,félvezetőt ajánlotok ami bírná a 60V-ot legalább.Vettünk IGBT-T(IRG4PC50)De arra nincs kapcsolási rajzunk.És ráadásul én azt hiszem azt váltóáramú körbe rakják.Tippeket várnék.
Szia.
Az úgynevezett meghajtóáramkörötök házi gyártmány vagy gyári? Én IRFP90N20D feteket használok a házi vezérlőmben 48V-os rendszerhez. IGBT-s vezérlőket többszáz amperes 2-3db os modulokbol szoktak csinállni.
kösz de magunk építünk ,nem veszünk.Az túl 1x-ű
Há persze,hogy házi.5db 50A-es Fet működött 48V-on.Ahogy olvasgattam ez az igbt nem annyira nekünk való a magas szaturációs feszültség miatt.Akkor veszünk IRFP250-et...
Azért én kiváncsi volnék az autórol több infóra is.Akár képeket is föltehetnél.Meg a vezérlőt is lefotózhatnád hogy hogyan van megoldva.
A vezérlővel kapcsolatban épp az előző oldalon volt egy hozzászólásom.Van hozzá egy PDF is,szerintem tanulmányozd.És alyánlom a Nagyteljesitményű DC motorvezérlés fórumot.Ez erröl szól és igen sok hasznos dolog van benne.
70V-ra felesleges 200V-os.
Ha veszel 100V-osat abban is lesz még elegendő tartalék:Bővebben: Link üdv!
Hát elhiszem,hogy kivi vagy.Ez az autó egy hibrid(benzin+,és vagy villany) jármű.Majd átmegyek a mesterhez és csinálok képeket de most még nagyon alap,mert túl lassan megy cinikusan szólva.Annyit mondok ,hogy egy mopedautóról van szó.
Szia.
Te vagy az az egyik ember akivel soha nem fogok vitatkozni.Én csak azt az "igét hirdetem" amit a másik fórumon belémvertek. Egyszer valahol olvastam (talán az indexen) hogy valaki egy 48V-os rendszeren szkóppal 100V-nál is magasabb tüskéket mért.Azért egy elektromos autó nem egy ideálisan megtervezett tápegység.Televan hosszú kábelekkel hurkokkal meg jó sok szórt induktivitással amin ki tudnak alakulni a fesztüskék. A másik fórumon ki lett tárgyalva a téma és a vége az lett hogy a nagyáramú körnek a lehető legkissebb hejen és legrövidebb vezetékekkel kell bekötni.A nagyáramó rész (fetek,diódák,kondik) szintén a lehető legkissebb hejen és lehetőleg szimetrikusan elhejezve az alkatrészeket.Meg persze még sok-sok apróság amivel a szórt iduktivitásokat lehet csökkenteni.És ha ezeket valaki betartja és pracizen elkésziti akkor nyugodt szivvel lehet ajánlani 72V-os rendszerbe 100V-os feteket.Csak nehogy hiba csússzon a precizitásba és sorra lövöldözze a feteket a ketyere mert akkor jogos a kérdés hogy miért is ajánlottak neki 100V-os feteket ha nembirja. Én elsősorban ezért mondok az embereknek 200V-os feteket. Sajnos az a tapasztalatom hogy sokan ugyanannyi tudással vágnak bele egy ilyen projektbe mint amennyi nekem van és nem veszik a fáradságot átolvasni a Nagyteljesitményű DC motorvezérlés fórumot.Pedig ott sokat tanulhatnának az én hibáimon.
Mint Te is tudod rozsda kapcsüzemben sok hibás mérést lehet elkövetni így én a 48V-os rendszeren 100V nál magasabb tüskéket nem tartok kizártnak, de első körben inkább mérési hibának.
A jó nyákterv vagy huzalozási terv döntő dolog egy kapcsolás megfelelő működésében. Ezeket a rögös utakat Te már megjártad Amúgy bevált az autó? Sikerült már forgalomba helyezni?
Hogy én ne tudnék a mérési hibákrol.
Sajnos még csak utcán sem használom az autót.Sok apróságot leszámitva már csak a kaszni a hiányos.(sérült mopedautó volt) De megvan hozzá minden elem tehát már csak egy kis idő és pénz kell hozzá.Ez hobbi.Halad ahogy az időm és pénztárcám engedi. Az akksik töltésére még mindig nem tettem pontot.Vettem aldiban 10db autómata kapcsüzemű töltőt.3.6A-os max töltőáramú kis csudaketyere.De tényleg nagyon frankón dolgozik csak épp nem elég neki 1 nap mig feltölti az akksikat.(nagyon hallkan jegyzem meg hogy eladók a töltők) Aztán rendeltem egyet kinábol kipróbállni.Pénteken jött meg és még nemsokat teszteltem de igéretesnek tűnik.Teljesen autómata,egy darab gomb nincs rajta.8A-os max töltőárammal és 7 lépcsővel dolgozik.Még savas akksit nem tettem rá de az AGM akksikat 14.7V-ig tölti.Szóval nekem kicsit "best buy"-nak tűnik,de még nem volt eleget tesztelve.És külsőleg is igazi kinai minőség,de ha beválik letojom.Egyébként toroid magos és talán a hatásfokát jól jellemzi a benne lévő ventillátor.Kijelzi a pillanatnyi kapocsfeszültséget és töltőáramot is,felválltva.
Én PC tápokkal oldanám meg a töltő részét.
Ingyen be lehet szerezni őket , és 10-20 amperok vannak ráírva.(persze biztos csúcsáramnak) Pár darabot összeépítve, és a nem használandó részeket elhagyva(3,3V; -3,3V stb..) szerintem egész jó (méghozzá erős)tápot lehet belőle készíteni. Egy-két relé, érzékelők, amik kapcsolják a reléket stb. , egy-két műszer, és kész is a töltő. Nem akarok beleszólni, csak az elképzelésemet adom át. Én sokáig gondolkoztam, hogy átépítek egy schwalbe motort elektromossá, 24V, fél kilowattos mocival, elektronikához nagyjából értek, a többi dolgot pedig a tech-mobile-ról szedném össze, van is rá pénz, és sokat spórolnék vele az 50es robogóm melett, kb. 700-900Ft-t töltésenként, de a munkahelyem instabil, "kisvállakozó", és van egy csomó dolog, amire a pénzemet elkölteném, még B-s jogsim sincs , de ha nekiugrok, akkor beszámolók róla. Tudom autós téma, de a végén még nyitok neki egy topikot, ha eljön az ideje. Üdv.Tomi
Üdv mindenkinek én elektromos kistraktort szeretnék valahogy 12 kw teljesitmény körül segitenétek mert nem tudom mennyi aksi kell,milyen,milyen motorkell,stb.
tudtok segiteni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |