Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Az ilyenekért nézegesd csak az MNB honlapját. Az emlékérme másmilyen, ez a limitált kiadású változat.
Bővebben: Link
Forgalmi érme emlék változat...
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2020
Nem nekem kell bizonyítani, én visszajáróként kaptam a postán 50 Ft értékben.
Szerintem ennek egyszerűen csak a pénz az oka. Jó programozó képességgel és tudással nagyon sokat lehet keresni, akinek ilyen tudása van, azt nehezen tudják ezek a mikrokontrolleres munkák bevonzani. Még azzal együtt is, hogy élvezhető munka, sokan mikrokontrollereznek hobbiból, de a megélhetésüket nem erre építik.
Az lehet, csak az a baj, hogy ma rengeteg helyen keresnek szoftwareseket és olyan helyen ahol nem hardware a célalkalmazás - bankok, könyvelés stb - nagyságrenddel jobban fizetnek és ott nem igen kell ismernie a szoftwaresnek a hardwaret.
Sajnos ismerek néhány csapnivalo megoldást, ahol a SW fejlesztö talán az életében nem látta azt a HW, amit szoftware hivatott kezelni. Sajnos saját tapasztalat az utobbi 20 év felsökategoriás kocsijaibol, meg néhány ipari berendezésböl, ahol hajmeresztö hibák voltak/vannak és egyöntetüen arra vezethetö vissza, hogy aki azt a kodot irta, fogalma sem volt az igényekröl és a használati modrol ( vagy a választott HW nem felel meg az igényeknek). Volt olyan kocsim ahol a CAN bus olyan lassu volt, hogy gyakorlatilag sok funkcio használhatatlan. ( az index jo 1 mp-l késöbb reagál, mint ahogy bekapcsoltam, vagy a hátso akadályjelzö, 2,5 mp késleltetéssel kezdett el sipolni ( csak akkor már a betonvirágágy fel lett boritva ). (Ezek mind mért adatok!) A barátom berendezései is szerte a világon mindenféle idegen berendezéseket vezérelnek, azaz azokat is meg kell tanulni és hozzáidomitani a kodot. Ilyen munkára még nagyitoval sem találni embert...
Jelenleg 14 fajta 50Ft-os érme van közforgalomban, köztük a tied is. 1-2 millió példányban szoktak kijönni ezek, úgyhogy fogsz még vele találkozni, csak még friss. Nekünk meg van minden érvényben lévő érméből mindegyik, kivéve a József Attilás 10Ft-os, na az nehéz ügy, ha olyat kapsz a Tecsóban, arra nagyon vigyázz!
Érméink Emlékváltozatok A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2020
Volt egy ismerős hölgy ismerős (pultosként dolgozott, és igy be tudta gyűjteni a különböző "ritka érméket".
Otthon a polcon tartotta a gyűjteményt. Aztán egyszer a férje elvitte az "aprót" parkolni...
Szerintem odabújt hozzá, és szépen megdícsérte
Majd az okos kis buksiját megcirógatta egy sodrófával.
Szükségem volt egy hordozható füles erősítőre. Felmerült az LM386 mint alany. Nos a belsőt nézve a visszacsatolás 15kOhm /1,5kOhm értéktől 15Ohm/150 Ohm. No ez számomra 10X-től 100X-ig tart. Vagyis 20-40dB. Az adatlap (az összes fellelhető) 20-200X erősítésről beszél. Lehet hogy az adatlap szerkesztőinek azt mondták hogy legkisebb erősítés 20dB, a legnagyobb pedig ennek tízszerese?
Hibák mindenütt előfordulnak...
Idézet: „Nos a belsőt nézve a visszacsatolás 15kOhm /1,5kOhm értéktől 15Ohm/150 Ohm.” Read as: Nos a belsőt nézve a visszacsatolás 15kOhm /1,5kOhm értéktől 15kOhm/150 Ohm. A linkent adatlap szerint a DIP tokos MC64063A 1.2W -ot tud eldisszipálni, a SO8 kivitek 625W -ot.
Bocsánat, aki még reggeli előtt (ne nézz fórumot evés közben/ne egyél fórum olvasás idején) van:
Rogozov Magad uram, ha más nincsen...
Nem az 1-8 láb közé köthető kondenzátor okozta erősítés növekedés miatt van ez?
Az oroszok és az ő szuperhőseik...
Éppen hangváltó tekercs készítésben vagyok. Kiszámoltam, kéne 35 m 1 mm-es drót, sacc negyed kiló. Találtam a környéken egy motortekercselő szakit, 3000 Ft/kg áron ad el.
Elmentem hozzá, kihozott egy fél bund drótot. Kérdeztem, kilóra mérjük, vagy méterre. Erre azt mondja, nem akarja megtörni a drótot, elviszem, megtekerem, a maradékot visszahozom. Oké, mennyi a letét? Erre Ő: megbízik bennem. Leesett az állam. A telefonszámomat elkérte, de nem próbálta ki. Ja, itthon megmértem, 6 kg a bund.
Három tekercselővel volt már hasonló esetem. Volt, amelyik a felhasznált 48 gramm huzal árát se fogadta el.
Most volt a világnap, talán még aktuális.
Nepetalakton Tengerész Hasonló körülmények között én is dühös lennék. Idézet: „Ilyen szerencsehozó macskának tartották azt az eleinte névtelen, fekete-fehér macskát is, aki a német Bismarck hadihajón élt. A hajó 1941-ben elsüllyedt, ám a cica túlélte a vészhelyzetet. A legénység több tagjával egyetemben a brit Cossack hajóra került, ahol nagyon megszerették, és elnevezték Oscarnak. Nem kellett sokat várni, a Cossack is hullámsírba merült, ám a macska ezt is túlélte. Az Ark Royal repülőgép-hordozó anyahajóra vezetett az útja, ám – hogy, hogy nem – az a hajó is elsüllyedt. Az immáron rutinos négylábú egy roncsdarab segítségével ezt is megúszta szárazon – bár a szemtanúk szerint nagyon dühös volt.”
Új szibériai melegrekord született szombaton... Akkor már kezdem sejteni hogy honnan jöhetett ide a nyarat tönkretevő hűvös és viharosan szeles időjárás...
Ez nagyon nem jó, hogy a sarkkör olvadozik, itt pedig majdnem fázunk a hűvös szélben!
- Tudod, mire gondolok most, Oscar?
- ?? - Arra, hogy rohadtul nem hozol szerencsét...
A kisebbik baj a hűvösség; Medárd van. A nagy, ami permafrosztból felszabadul! Nézd meg a Wiki-n!
Azt kéne idevezetni csövön. Nem lenne gázproblémánk.
Egy kis kén. Na bumm mit számít, a mostaniban is van. Még mindig jobb ha elégetjük széndioxiddá, minta egyenesen felszáll a metán, és megeszi az ózonpajzsot.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2020
Jo reggelt!
Elektroauto Egy kicsit elkésve, én már erröl itt kb 3 éve irtam.....(ugyanezen a tanulmány alapján.)
Én is írtam itt erről többször is. Persze most jöhetne, hogy én megmondtam, de sajnos ez így is van.
Idézet: „Ehhez hozzá kell adni még az elektromos autók előállításának a hagyományos autóknál magasabb energiaigényét is.” Na ezt azért magyarázd el nekem, mert józan paraszti ésszel fel nem foghatom, hogy ha valami kevesebb alkatrészből áll, egyszerűbb a gyártása, miért kerül több energiába az előállítása?
Kezdődhet a több oldalaon át tartó off
|
Bejelentkezés
Hirdetés |