Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Készítettem egy 12 Ledes fordulatszámmérő kapcsolást(zsiguli.hu-ról szedtem), és szeretném hitelesíteni, legalábbis itthon kipróbálni mielőtt az autóvillamosságis tényleg hitelesen beállítja. Azt írják lehet csengő reduktorról is házilag, mert az 50-60Hz= 1500-1800ford/min. Csak azt nem tudom, hogy ugyebár a csengőreduktornak 3db kivezetése van, na most nálam a 2 szélső a 12V . Akkor a két szélsőbe kell dugni a +12V-ot és a GND-t, a jelet pedig középre? De ezek elé nem kell( legalább a +12V és GND-re) valamiféle egyenirányító-híd? (Vagy hogyan is kell ezt csinálni, más ötletet is szívesen várok) Köszi
Én a helyedben 2utasan egyenirányítanám, majd a negatívat rákötném a fordulatszámmérő földjére. A pozítívat pedig a fordulatszámmérő jelbemenetére. így a fordszámmérőnek 3000-es fordulatot kell mutatnia(persze csak akkor, ha a hálózati feszed 50Hz-es). Ha csak egyutasan egyenirányítod, akkor 1500-at.
Üdv.
A csegőreduktort azért javasolták, mrt az 50Hz-es jelet ad ki a szekunder oldalon. Neked úgy kell bekötnöd, hogy a primerére adsz 230V-ot a szekunderét pedig rákötöd a fordulatszámmérő gnd ill "1"-el jelzett pontjára egy diódával sorosan. Persze 12V-ot adj az áramkörnek. És elvileg ekkor kell 15-1800fordulat/perc körül mutatnia.
Szia!
Léygszi, ha elkészültél teljesen vele és kipróbáltad, oszd már meg a tapasztalataidat, mert én is készítettem egy fordulatszámmérőt, de sajnos az 555 -el felépített része nem működik rendesen. Ha ez jól működik akkor mindenképp megépíteném ezt. köszi.
Régebben én is megcsináltam ezt a kaapcsolást 10-15 példányban. pl csengőreduktor tökéletesen
megfelel tesztelni, mert a bemeneti 100k és a 5,1 zener levágja akár 100V-os feszültséget is. Kisebb feszültség esetén a BC182 traniszor még erősít rajta. Tehát bármelyik kivezetéssel próbálhatod, csak váltófeszülség legyen. Tehát nem kell egyenirányítani. 50Hz 1500 fordulat (4ütemü 4 hengeres motor esetére).
Tedd fel a rajzot... lehet, hogy az 555-nek túl nagy az időállandója.
valamelyik fordulatszámmérős topikban van, sajna nem emlékszem, hogy melyikben.
Sok alkatrészt cseréltem és sokat kísérleteztem vele, de nem lett jó. Valaki más is írta, hogy ugyan így járt ugyanazzal a kapcsolással. Amúgy arról a kapcsolásról van szó, ami a szocimotoros. hu weboldalon van fent.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Ezek közül tudok válogatni bőven!! (mondjuk még az egyik IC kell bele, de ha az is benne lesz ígérem kipróbálom rögtön és amelyikkel beválik, azt elfogadom megoldásnak is!! ) huhuu-nak pedig üzenem, hogy ha kipróbáltam és működik, majd beszámolok neki, ha kell küldök nyák-tervet is(saját tervezés ) ! Mégegyszer köszi!!!
Bocsi!
nem akartam, hogy keresd meg, csak azt szerettem volna mondani, hogy az a kapcsolás valószínüleg nem jó. Ezért is nem fáradtam a linkeléssel, vagy a rajz felrakásával. Most viszont van egy kis időm még is csak felteszem a linket. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8
Próbáld meg így. A 10 megákkal baromi nagy időállandó volt és sztem nem tudott normális tüske kialakulni.
Hali !
Lehet, hogy hülye kérdés, és nem is tartozik ehhez a témához, de egy olyan ember, aki ipari elektronikával voglalkozik, az ért az autóvillamossághoz ?
Szerintem általánosságban mindenképpen kell hogy értsen hozzá. Ha jó szakember akkor, nem lehet neki gond, mert az ipari elektronika sokkal nagyobb felkészültséget igényel.
Sziasztok!
Megpróbáltam életrekelteni, de nem nagyon akart. Úgy csináltam, ahogy mondtátok a szekunder oldal két kivezetését rákötöttem az "1" és a "GND" kivezetésekre. Csak annyit csinált, hogy az első led égett nagyon halványan(pedig a pot.méter is kb. középen volt, azt mondták, kb. itt kell lennie). Amikor készítettem a műszert, akkor azt tanácsolták nekem, hogy tegyek egy 1000µF 16V-os konit a +12V és a GND közé közvetlenül. Lehet hogy ez a baj??? Ezért nem csinál semmit?
szerintem először nézdd meg nincsen-e rövidzár, vagy kontakthiba a panelon, nekem gyakran az a hunyó, 1 forrasztást elrontasz és meg is van a baj.
Sziasztok!
Nos, átnéztem a nyákot és szerintem nem ér össze sehol! Továbbra se értem miért nem csinál semmit, azon kívül, hogy az első Led halványan ég? ( én még mindig a kondira gondolok, de szóljatok, ha nem). szerintetek mi lehet a gond? HELP!!!!
Sziasztok!!
Nos kivettem a kondit és már jobb. Most egy 12V-os tápra(egyenirányított) kötöttem egy PC ventillátort vele párhuzamosan a ford.számmérő "GND" és "+12V" kivezetését. A ventiből jövő jelet pedig rákötöttem a ford.számmérő jel csatlakozására. Ekkor az első Led égett (szerintem ezzel nincs is baj), csak az zavar, hogy az összes többi Led is nagyon halványan, szinte alig láthatóan egyszerre villogott. Ez azt jelenti, hogy működik vagy még mindig van valami gond. Szerintetek mi lehet ??? Plíz help!!
Hali!
Somebody help please to me! A legutóbbi kérdésemre ha vk tudna válaszolni, azt nagyon megköszönném!
Szia!
Szerintem csináld a következőt. Az UAA 180 bemenetét( ami az 555 ic ből jön ki) vágd át a panelon, úgy, hogy később vissza lehessen még forrasztani. Ha ez megvan akkor ide köss egy minimum 10 k ohmos poti középső lábát. A másik két lábra 0 és a + 12 voltot kösd. Kapcsold be(előtte a potit a 0 volthoz tekerd!!!) és próbáld ki, elvileg a potit ahogy tekered úgy gyulladnak sorba ki a ledek. Egy FONTOS dolog, keresd meg neten az ic leírását és olvasd át. Most nem emlékszem, elbír e ez a bemenet +12 voltot, vagy sem. Nehogy elszáljon az ic... Ha nem megy rendesen akkor itt a hiba. Ha ok. akkor a kapcsolás első felében van a gond. Esetleg az ic adatlapján biztos van valami teszt áramkör, épísd meg azt és próbáld ki, hogy jó e az ic.
Sziasztok
Nekem az lenne a kérdésem, hogy 2 ütemű 2 hengeres 12 voltos trabanthoz hogyan lehet mutatós (vagyis mondjuk egy voltmérő) műszerrel a fordulatszámot megjelleníteni? Vagyis ehez szeretnék valami kapcsolási rajzot és esetleg nyáktervet. Válaszotokat előre is köszönöm!!!
Sziasztok!
Van egy fordulatszámmérőm ami négyütemű motorra való,de én egy simsonra szeretném rátenni ami kétütemű úg, hogy most a műszer kétszeresét mutatja a valós fordulatnak. Hallottam valami jelfelező elektronikáról amivel jó lenne. Tudna nekem valaki adni egy ilyen kapcsolási rajzot. Előre is köszönöm.
Bistabil multivibrátor. . . .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |