Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Volt a napokban annyi időm hogy elindítsam a hakko klónt a szabályozómmal. Csak annyit csináltam hogy párhuzamosan kötöttem egy 22k trimmert a 100k-val, amit olyan 10-12k környékére kell állítani. Működik vele szépen, de a hőfok nem teljesen passzol a skálához. Két lehetőség van, vagy szórakozok még vele ha lesz időm, vagy rajzolok mellé a hakko-nak is egy skálát. Így egy átkapcsolóval megy a hőelemes és a termisztoros páka is.
Mi a tapasztalatod vele? Jobb, mint a Solomon?
Ha kivezed a 7805 utáni diódát, akkor rögtön meglesz a 8V-od! Én is így csináltam, azon a diódán sajnos esik 0,6-0,7V.
Nagyüzemben forrasztgatni majd az ősztől lesz csak időm, addig más dolgom van. Egy két próbaforrasztás után nekem úgy tűnik hogy ennek a hegye sem valami szuper, de majd meglátjuk. Most inkább a Solomon Weller heggyel tűnik a legjobb megoldásnak. Persze eredetivel, nem a pár száz Ft-ért kaphatóval.
Tudom, de nem baj, had essen. Hogy miért rakták oda azt csak az tudja aki az áramkört kitalálta.
Erre én is kíváncsi leszek, mert én is eddig olyan pákát vettem, amibe belement a weller hegy. Akkor úgy csinálom meg a kapcsolást, hogy mindkettőt befogadja.
Szia, nem jó sajnos.
Koszi.
Sziasztok!
Rendeltem egy Weller WSP80 forrasztópákát ebayról: Weller WSP80 A problémám az, hogy Kínából jött, ezért megszeretném állapítani, hogy biztosan nem hamisítvány-e. A kínai eladót megkérdeztem erről, azt mondta, hogy eredeti és egy raktárkészlet felszámolásából származik. A páka egyébként tényleg eredetinek tűnik, van hozzá doboz (Made in Germany felirattal) és leírás is, de mégiscsak gyanús az a Kína... Csatoltam róla néhány képet. Az furcsa egyedül, hogy a fűtőbetétben nincs szűkülés, de lehet gyártottak ilyen végig egyforma átmérőjűt is. Valakinek esetleg nincs valamilyen tippje mivel lehetne megállapítani az eredetiséget?
Eredeti lesz az... Az újak így néznek ki, jónak látszik a minőség, és a hamisítványok márkaneve eltér.
Üdv! Az miért lehet, hogy a régi WSP betéteknek a gyári száma 711-re végződik, és a cső felétől szűkül a betét (kép), míg vannak olyanok amelyeknek a dobozára rá van írva Robust és 837 a gyári szám vége, ezeknek egy vastagságú végig a betét csöve (Bővebben: Link)? Ezek is eredetiek? Mate_x pákájának a dobozán is rajta van, hogy Robust. Újabban meg kék feliratosak a dobozok (Bővebben: Link).
Vagy ezeknek semmi jelentősége mindegyik eredeti vajon? A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2015
Szerintem az egész csak gyártás optimalizálás.
Eredetileg megtervezték szűkített nyakkal, aztán rájöhettek, hogy egyenes csővel is szinte ugyanolyan jó és egyszerűsítettek.
Tehát akkor szerintetek bármelyik megvehető megbízhatóak, köszi.
Lehet kapni új formájú WSP80-as pákát is. A régi szebb talán.
Van egy régi sima egyszerű puskás pákám amit életre akarok lehelni.
Sima 24v-os semmi hőelem vagy hasonlók ergo csak egy fűtőbetét nyéllel. Van egy kapcsolóüzemű tápom ami épp jó is lenne hozzá de az egyenáramú. Nem fogják egymást tönkretenni valami miatt? Gondolok itt kapcsolóüzemű táp frekije vagy a páka nem túl magas ellenállása .Mivel ezt a tápot szerintem nem pákához tervezték.
Keszul a forrasztopaka vezerlom, HAKKO/SOLOMON lesz. Az itteni rajzok osszeollozva.
Proba OK, 100-410 fokig allitottam be. Mar csak be kellne dobozolnom szepen. Rendelte tartalekba meg egy HAKKO klon pakat. Nem tudom a hegye mennyire fog tetszeni, de ahogy 1-2t forrasztottam vele, a Weller hegye sokkal jobb...
Persze hogy jobb. A wellerhez csak a hegy kerül annyiba, mint amennyi a komplett páka ára. Nekem ami mindig rögtön feltűnik az az, hogy míg a weller hegye (eredeti huszonéves) szinte eszi az ónt, addig ezekre a solomon meg kínai hegyekre szinte alig akar tapadni. Ha le van húzva száraz papíron és nem nyomok rá azonnal ónt hanem várok 1-2 percet, akkor már rá sem fut, hanem csak golyósodik a hegy előtt.
Igen, nekem is ez a gondom a HAKKO-val: "Ha le van húzva száraz papíron és nem nyomok rá azonnal ónt hanem várok 1-2 percet, akkor már rá sem fut, hanem csak golyósodik a hegy előtt."
Rendeltem még egy pákát, meg 10db hegyet, megéri a próbát. Az kerrül kemény 2500Ft-ba... Ha nem, akkor solomon, arra azt írtad, hogy belemennek a Weller hegyek: Bővebben: Link Ha nem vállik be a Hakko, akkor veszek. Már kb 2 éve ugyanazon Weler forrasztok, nem sokat, de nem is keveset, és semmi gondja. De például amit vettem csak ideiglenesen ZD99, mert meghalt az a pákám, amibe használtam a Weller hegyet, annak a hegye be is döglött, pedig csak a 2-3 NYÁK-ot csináltam vele. Szóval az semmre sem jó, igaz nem is gondoltam, hogy jó lesz, csak ideiglenes cucc.
Én pontosan ezért iktattam (kuka) a solomont, mert így gombócosodott az ón. A kínai Hakkóval nincs ilyen gondom...
Persze gyártják náluk kb.86.000 üzemben. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2015
Majd meglátom hogyan vállik be? De a SOLOMON-ba jó a weller hegy (elvileg).
Rendeltél hozzá tartalék hegyeket? Mert az a lelke az egésznek.
Milyen pákát ajánlotok, ha RJ11-es kábelre szeretnék közvetlenül alkatrészeket (18B20) forrasztani? A vezetékeket külön-külön forrasztanám egymás mellett, úgy hogy az egyik forrasztása ne olvassza meg a másikat. Forrasztó pisztollyal próbálkoztam, az reménytelen.
Gondolom, a legkisebb teljesítményű kellene, ami még rendesen forraszt lábas alkatrészeket. Milyen ajánlotok? (Nem baj, ha olcsóbb fajta.)
Sajnos nem a pákán múlik, hanem azon, aki fogja a pákát. Bármilyen páka jó ide, ami elég hegyes, és nem ujjnyi vastag, bádogos fajta. Akik a pillanatpákába szerelmesek, azok bármit, így ezt is nevetve meg tudnák forrasztani vele.
Hosszabb távon, főleg ha érdekel ez a szakma, be kéne ruházni egy normálisabb pákába (állomásba), legalább egy solomon szintűbe, de még jobb lenne egy használt weller.
Ma teszteltem hosszabb távon a HAKKO-t.
Háát az a probléma vele, hogy kicsi a hegy, és gyorsan visszahűl. Egy nagyobb fólia gyorsan elviszi a hőt. A tápegységem bírná, mert 24V/8A-es trafó van benne... Lehet veszek egy SOLOMONt, és majd azt is tesztelem, mert a HAKKO nem nyerte el tetszésemet. A hegy minősége sem a legjobb. A végén nem olvad rá a hegyre, hanem meggolyósodik. Tisztítás után is rövid időn belül ugyanolyan lesz...
Ez a száraz papíron való lehúzás nekem egy kicsit magas.
Életemben már forrasztottam egy pár tíz milliót, de hasonlót nem láttam / hallottam. Mire jó és miért? Ki az, aki úgy forraszt, hogy a forrasztás előtt közvetlenül nem tisztítja meg a hegyet?
Hogy magas arról nem tehetek. Jó ideje már mindenki szárazon húzogatja ( ), mondván hogy a nedves törlés miatti hirtelen hőmérséklet változás hajszálrepedéseket okoz a hegy bevonatán. Én ilyet sosem vettem észre normális minőségű hegyen, a gagyiknál lehet hogy előfordul. Mindenesetre én is úgy csinálom hogy enyhén nedves a papír (vagy szivacs), majd ha megszárad akkor nem nedvesítem újra, hanem úgy hagyom.
Nekem a wellerhez még békebeli hegyeim vannak, azok az etalon. Azokkal bármit csinálsz, akkor is úgy tapad rá az ón, mint a csávók a jó csajra (jó minőségű a bevonata), még akkor is ha órákon át nem tisztítottam meg, és áll rajta a trutymó. Ezzel szemben az olcsó pákák hegyein (pl. solomon) gagyi bevonat van. Ha nem közvetlenül a tisztítás után nyomod rá az ónt hanem vársz vele egy kicsit (mert mondjuk fordítani kell a nyákon), akkor egyszerűen nem tapad rá. Az ón olvad, de inkább lecsöppen, ahelyett hogy ráfutna a hegyre. De általában amikor ráfut, akkor is csak egy pontra, és nem terül el rajta úgy ahogy kellene. Biztos sokat forrasztottál, de pár tízmilliót biztosan nem, mert akkor nem írtál volna le ilyet hogy minden forrasztás előtt közvetlenül lehúzod a hegyet. Ízületi gyulladásod lenne. Amikor zsinórban kell forrasztani sokat akkor az úgy megy, hogy megcsinálsz néhány forrszemet, majd amikor már látod a hegyen hogy tisztításra szorul, akkor lehúzod és mész tovább.
A jbc-n is száraz a tisztítás. A mozdulat automatikus mint a "koszosan" eltevés, lehűlés megvárása 280 ig majd "koszosan eltevés" mozdulata is, legalább is nálam.
Ez a száraz tisztító nem megoldás a vizes tisztítás helyett? Mert az új Weller készletekhez is már ilyen jár.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |