Fórum témák
» Több friss téma |
Mostt a fejnek semmi köze a zajhoz. Ez az érdekes. A fejet most felejtsd ki/el. Az erősítő bemenetét ha nem oda kötöm ahol a tápot/vagyis testet kapja hanem egyre messzebb arányosan hangosodik a gen zaj is és a gyujtás zaj is. Az erősítőn belül nincs földhurok, a bekötésébe sincs. Ez mitől lehet? Döglődik a generátorom? Az akksin szkóppal is látni egy kis zavart. De ha ez így van, vagyis tényleg a generátor a hibás akkor a fejegység erősítőjéből miért nem jön ez a zaj?
Ahol végleg nem lehetett kiszedni a földhurkot, kapott egy trafós leválasztást...igaz ez nem autós rendszer volt, de maga a leválasztó az. Egy henger 2-2 RCA dugóval.
Üdv Inhouse
A bemenet árnyékolása sincs bekötve. Felesleges a leválasztás. Nem csak akkor van gen.zaj ha az rca test testtel érintkezik. Elég a melegpontot nem az erősítőnél testhez érinteni.
Idézet: „A bemenet árnyékolása sincs bekötve.” ??? Üdv Inhouse
Csak az egyik oldalt értelemszerűen mivel nincs semmibe bedugva az RCA másik vége. (pl fejegység)
Több az annál, kipróbáltam egy gyári végfokot is. Azzal is ugyan ez a helyzet. Ha a saját RCA-jának a testjéhez kötöm a bemenetét akkor csend. Ha a kasznihoz kötöm akkor generátor és gyújtászaj. Most már látom nem fogom megúszni egy fojtót kell tennem a generátor és akku közzé.
Most kipróbáltam külső jellel hajtva az erősítőt (mobilteló kimenete) Ha a testet a bemenetre vagyis RCA aljzatra kötöm akkor semmi genzaj, ha a kasznira ami ugyan az akkor már ugyan úgy van genzaj.
A következőre gondoltam: (Mindenképpen kerülném a fojtót) Tudjuk hogy az optós és a trafós leválasztás minőség romlást eredményez. Mi lenne akkor ha a jelet úgy tenném földfüggetlenné hogy differenciál fokozattal vinném a jelet. Tehát 2 vezeték. Az adó egy invertáló és egy nem invertáló OPA kimenete, a vevő pedig egy differáló áramkör szintén OPA-val. Így 100% zajmentes lenne a jelem árnyékolt vezeték nélkül is. A másik szempont hogy a vevő testje az erősítő bemenetének a testje lenne ahol egyáltalán nincs zaj, az adóé pedig a jelforrás testje. Mit gondoltok? Ezt a megoldást használják iparban is ahol hosszabb távra mindenképp zavarmentesen kell eljuttatni a jelet.
A probléma a földhurok, és nem a szimmetrikus jel. A kapcsolásod a földhurkot nem szünteti meg, ahhoz galvanikus leválasztás szükséges.
Ki mondta hogy a trafós leválasztás minőségromlást eredményez? Megfelelő trafót kell használni, nem hálózati trafót. Ha a keverőpultok be-, és kimenetén megfelelnek a trafók, (és még számtalan más helyen a vezetékes átviteltechnikában), akkor egy trottyos autó hangrendszerben miért nem. De szorgalmas babramunkával meg is lehet keresni, hogy hol a földhurok, és meg kell szüntetni.
Valaki évekkel ezelőtt javasolt már szimetrikus átvitelt autóba, hogy neki nagyon bevált, régebben kerestem már azóta, de nem találtam. (nem azt, hogy hogyan lehet megoldani, hanem, hogy ki volt az és mit is írt)
Üdv Inhouse
De most komolyan... Ebben hol van földhurok? Az árnyékolás nem az erősítőnél van rákötve. De ha mind2 oldalon be van kötve és azt is a testre érintem akkor semmi hatás. Pedig akkor már van hurok.
Eküszöm nem értem hogy hogyan gondolod a hurkot.
Ott miért lenne hurok? Rajzolom másképp: Az erősítő testje nem ér a kocsi testjéhez vagyis a fekete vezetéken kívül. Szóval valamit nagyon félreértettél. A bemenet árnyékolása ami ugyanúgy test azt sem kötöm sehová csak a bemenetet elég oda kötni ahol az erősítő kapja a testet. Ott már van zaj, ahol meg az erősítőbe megy be a táp testje ott már nincs.
Szerintem ha az akkuról veszem a pozitívot és a kaszniról a negatívot akkor tök mind1 hogy a generátor és az akku hogy van összekötve nem? Mivel az erősítő csak egy helyen ér a testhez ott ahol a tápot kapja. Akárhogy nézem a hangot vivő jelkábelen nem alakul ki hurok. Amiket benyilaztál csak a legfelső az össze is van kötve a kasznin keresztül. Vagyis lehet te úgy értetted hogy negatívot viszek az erősítőnek az akkuról és még az akku is és az erősítő is le van mellette testelve. De nincs.
Egy pár millivolt mérhető. De ez a pár millivolt amiatt is lehet hogy az erősítő 0.5A-1A áramfelvétele van üresen nem hajtva és a táp vezetéken esik ennyi. Akkor is ugyan ennyi ha nincs bedugva a bemeneti árnyékolt jel kábel.
Szia. Már le lett írva, a tápkábelt a várható legnagyobb terhelésre kell méretezni. Túlméretezéssel csökkenthető a földhurok kockázata. Amit csináltál, ez a láncolt táp nem jó, már napokkal ezelőtt tájékoztattak... Gondolj bele, ha kivezérlés nélkül 33 mV esik a tápodon, mennyi lesz ez nagy hangerőnél? Komolyan mondom, egyszerűbb egy lóval imádkozni, mint Téged meggyőzni.
Lehetséges
A lényeg a lényegben, ma vettem egy földhurok izolátort. 2-2 RCA van rajta ilyen henger alakú. Ez sokat segített. Visszakötöttem a testeléseket az RCA-kban mind2 végein. kb felére halkult a gen. zaj de a gyujtás zaj még mindig hallatszik. Mondjuk az utazási hangzavarok elnyomják. Ezen még tornázni kell egy kicsit.
Na látod. A rajzaidból csak épp a jelforrást, és annak földjeit felejtetted ki.
Itt van bemenettel. Így gondoltam de le is írtam.
Csak a bemenetet érintem, az árnyékolását nem!
Szia!
Egy barátom is küzdött hasonló problémával, készítettem egy rajzot, hogy mivel sikerült megoldani. A cél az, hogy a fejegység teste és az erősítő teste között ne legyen feszültségkülönbség. Ez az ábrán szemléltetett módon érhető el legjobban. Így az erősítő nagy áramú testvezetéke, és a bizonytalan kötéspontok is kihagyhatóak a jel útjából. Fontos, hogy a fejegységnek semmilyen más testvezetéke ne legyen. Megfelelően vastag kábellel (pl. 2,5 mm^2), még ha a fejegység felé folyik is (nagy hangerőnél) 10-20 A áram, akkor is így keletkezik a legkisebb feszültségkülönbség a két eszköz között. Érdemes először úgy kipróbálni, hogy az antenna kábele sincs bedugva, de valószínűleg az nem okoz problémát később sem.
Nem hinném, hogy helyes lenne ez a gondolatmenet... A karosszériánál masszívabb test az autóban nincsen. Minden fogyasztót közvetlenül ide kell csatlakoztatni megfelelő keresztmetű, és a lehető legrövidebb sodrott rézkábellel. Ennyi a történet.
Pedig most nekem is így van és így a leghalkabb a gen zaj.
hali ajánlom hogy köss fojtó tekercset a hi-fi-re nekem ez megoldotta a gondom!
Szerintem pedig így lehet a legkevésbé rossz.
Az okozza mindig a problémát, hogy az erősítő bemenete és a fejegység kimenete nem földfüggetlen. A bekötő vezetékek ellenállása valóban nagyon kicsi, de a kötéspontoknál (vas-réz) létrejöhet néhány század (tized?) ohmos ellenállás. Amikor működik az erősítő, a több tíz amperes áramfelvétel esetén megemelkedhet néhány század, esetleg néhány tized volttal az erősítő földpontja, viszont a fejegységnél változatlan marad. (Illetve ott is a terhelésnek megfelelően változik.) Ilyen áramok esetén a jelkábel árnyékolása csak dísznek jó. Ezért az erősítőnél a bemenő jel valódi hidegpontja mindig a nagy áramú testvezeték lesz. Az itt létrejövő hibafeszültség pedig hozzáadódik a bemenő jelhez, amit az erősítő felerősít. Azon amit rajzoltam ki van hagyva a jel útjából a nagy áramú testvezeték, a kötéspontjaival együtt. Ráadásul így földhurok sem keletkezik, hiszen a jelkábellel párhuzamosan megy a testvezeték.
Sziasztok!
Én pár napja tettem be 1 második fejegységet a kocsimba hogy dvdt is tudjak nézni rajta. Az uj fejegységen nézett filmek viszont kegyetlenül zajosak a generátor visításától. Vajon elég lenne csak másik vezetékeket használnom a 2 lejátszó között vagy valami nagyobb dologba kell belevágnom a fejszét? UI: Eddig semmilyen zaj nem jelent meg a hangszórókon, csak azóta van hogy bent a második egység is...
A probléma itt van:
Idézet: „bent a második egység is...” Valószínűleg beépítettél egy jó kis földhurkot is...
Hali!
Sajnos másik autóval ugyan úgy küzdünk a generátor zajjal! Igaz bele hallatszik a fűtés venti, és a motor gyújtás is, vagyis szinte minden ami elektromos! Majd ha eljön a jó idő akkor nekiugrunk és szétkapjuk az egész rendszert, és próbálkozunk! Jobbat már nem tudok!
Földhurok keresése és kiiktatása, testpontok áthelyezése, lehetőség szerint egy pontra, fejegység testjének az erősítőtől való elvitele, legvégső esetben a folyóba ugrás helyett autóhifis földhurok leválasztó beépítése.
Szerintem az lesz a megoldás, hogy a két erősítő kap egy 35-ös betáp kábelt plusz és mínusz oldalon is, és az erősítőről húzok vissza negatívot a rádiónak. A rádión nincs jelentős áramfelvétel mivel annak a végfokáról nem megy hangszóró, sztm így egy sima 2,5-ös kábel jó is lesz neki! Pozitívot meg kap közvetlen az akksiról a rádió is. De ezeket majd le is teszteljük, hogy működik-e mielőtt mindent befűzünk!
Érdekes, hogy nekem a trabiban egy halk gyújtás cicergésen kívül semmi zaj nincs pedig 2 pár RCA megy hátra, és a tápok sem egy helyről mennek! Na majd pár hét és kiderül mi a helyzet a másik autóval!
Ugyan az amit én írtam, hogy onnan kap a rádió is testet ahonnan az erősítők! Aztán majd kiderül!
Nincs 2 egyforma installáció, mindig érhet meglepetés.
Sziasztok!
Elkészült a hifi aminél nagy volt a zaj! Most a végleges felállás az lett, hogy 35-ös tápkábel megy hátra az akksitól egy kondihoz és onnan megy a két erősítőre és vissza a rádiónak. Valamint a rádió és az erősítők közt 3 pár RCA lett bekötve. Lássunk csodát, nincs semmi zaj! Nagyon halk ciripelést hallani teljesen lehalkított rádiónál, de az szinte nulla! Köszönöm a tippeket, de úgy néz ki ez a hátulról hozott táp lett a megoldás! Ja, és a plusz és mínusz is hátulról jön! Ha valakinek ilyen gondja van, hogy zúg a hifi, húzzon hátulól tápot a rádiónak, és jó lesz! üdv PIXI |
Bejelentkezés
Hirdetés |