Fórum témák
» Több friss téma |
Még jó, hogy rákérdeztem... azt hittem, hogy a PTC nélkül értetted a dolgot. Így már minden világos, nagyon szépen köszönöm a segítséget és a türelmedet.
Üdv!
Nos a PTC-vel már teljesen biztos hogy nincsen gond teljes mértékben kizártam! Mivel Direktbe kötve 10ből 10szer elindult gond nélkül azonban ha a hűtő elektronikáján keresztül 6 vagy 7 ből csak 1x indult el.Az elektronikánál 3db relé van két kisebb és egy nagyobb,a két kisebb egyike a lámpát vezérli ha kinyilik az ajtó a második a mélyhütőben a ventilátort kapcsolja ki be ha az ajtó nyitva vagy zárva.Mivel hangosabb katanás hallható ha kikapcsolnak pontosan azonositható melyik kapcsol ki és melyik be.A két kisebb hibátlanul müködik de a nagyobb szerintem elromlott mert nagyon nehezen lép müködésbe és lekövetve az elektronikai nyáklapot ez felelös a kompreszor üzemi fázisát elinditani de nem huz be.A márkája nagy bonyodalmat okozott mert nem találtam magyar oldalt ahol kapható de leirom hátha ti jobban értetek ehez. JW1AFHN (12DC / 10A 250V) relé helyetesithető ez mással?A segitséget elöre is köszönöm.U.I:egyébként a hűtő tökéletesen hűt semmilyen dugulásra jel nem utal kivétel ez hogy a kompreszort az elektronika annak ellenére hogy elkéne inditsa nem teszi mert a relé nem húz be.Ha a hűtő "normális" modon müködik a relé lába rövidzárt mutat és elindul a kompreszor ha szakadást akkor leálitja a kompreszort de mikor az elektronika ujra inditaná a kompreszort csak kattan egyet a relé és szakadást mutat...
Valószínűleg a relé érintkezője elégett. A relé helyettesíthető mással is. A behúzó feszültség nagyságának és nemének kell stimmelnie, valamint a relé terhelhetőségének legalább akkorának kell lennie mint az eredetié. A relé lábtávolságának és az előbbi adatok ismeretének birtokában már aránylag könnyen találhatsz helyettesítő típust, pl. Finder gyártmányban.
A vezérlés felől jövő fekete vezeték helyére a hálózat felől érkező barna drótot kötöd. Ez a kompresszor kapcsoló dobozában található. Ha megy a motor minden ok, ha nem a ptc, vagy a kioldó (klixon) a rossz. A kompresszoron tizen huszon ohmokat mérhetsz.
Rendben, neked is nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Nagyon szépen köszönöm eddigi segitséged,bizonyságot nyert a relé romlot el kiforasztottam és mivel egyenáramu mágnes kapcsoló kapcsolja a relét kiprobáltam,és alap mint a 12DC voltot megkapva a kapcsoló halhatóan bekapcsolt de továbbra is szakadást mutatott már csak arra tudok gondolni hogy azért müködhetett néha mert áthuzót de egyértelmüen tönkrement.Keresgéltem a neten de kifelyezetten nemtaláltam budapest közelében olyan boltot ahol ilyen alkatrészt kapni lehet én a 23kerületben lakom és egyetlen boltot találtam de az Orosházán van.Vagy bárki aki tud ilyen Elektronika alkatrészboltot ahol OMRON vagy az emlitet FINDER márkájú relét lehet kapni.
Köszönettel Napstermaci Üdv
A Finder a vezérléstechnikában eléggé elterjedt gyártmány, így a legtöbb villamossági boltban, ahol mágneskapcsolókat is árulnak kapható. Ha éppen passzoló típus nincs is raktáron, tuti, hogy be tudják szerezni.
Sajnos több villamosági boltban is voltam mindenhol azt mondták 1 hónap mire megrendelik.De sikeresen találtam egy boltot ahol hatalmas a raktár készlet az Üllői ut és a Leonardo Da Vinchi sarkán HD Elektronik a neve remélem sokaknak segitettem ezzel.Egy vezérlő IC-re pedig 1 hetet várnom kell de ha sikerrel járok megirom hátha másoknak is segit ha ilyen vagy ehez hasonló hütőjük van.
Üdvözlet mindenkinek!
Egy eléggé elvetemült dolgon töröm a fejemet, és ezzel kapcsolatban szeretném a szakértők véleményét kérni. Szóval a helyzet az, hogy van nekem egy ősöreg ruszki hűtőm R12-es hűtőközeggel, kiválóan működik, csak most már lassan lerohad róla a doboz, ezért kiszemeltem olyan célra, hogy a bor erjedése során a hőmérsékletet szeretném vele szabályozni - illetve igazából csak hőntartani, a túlmelegedést megakadályozni, a hőérzékelést magam meg tudom csinálni hozzá. Ezt úgy képzeltem el, hogy a fagyasztóban levő csőkígyó helyett egy réz spirált szerkesztek, és azt lógatom bele a hordóba (nyilván csinálok egy állványt a rácsnak meg a kompresszornak). A kérdés a kövekező: ha a csövet elvágom ott, ahol a dobozba bemegy illetve kijön, és aközé kötöm be a "hűtőspirált", akkor az működőképes lehet? Mire kell figyelni ebben az esetben? Itt arra gondolok, hogy mennyire számít, ha nem pont ugyanolyan hosszú a csőkígyó, és emiatt a térfogat/felület megváltozik stb. A másik kérdésem a hűtőközeg. Láttam, hogy a korábbi hsz-ekben ilyen hűtőkbe az R413-at ajánlottátok, ez még létezik? És még egy kérdés, Nagykanizsa környékén tudtok olyan valalkit, aki meg tudja tölteni ezzel a közeggel a szerkezetet? Előre is köszönöm a válaszokat!
Hali!
Én is szeretem elvetemült dolgokon törni a fejem. A te elképzelésed megoldható, bár véleményem szerint túl sok problémát vet fel. Pl. az általad említett méretezés, a csővezeték hajlíthatósága, a gáz tömör és megfelelően tiszta szerelés, költségek, stb. Javaslatom: közvetett hűtés. Készítenék egy tartályt a hűtőbe mondjuk bádoglemezből, hogy jó hővezető legyen , kell egy keringető szivattyú, pl. akváriumba való nem drága, csőspirál a hordóba és gumicsővel összekötöm. Vagy a tartály helyett lehetne rézcső szorosan a hűtő testre rögzítve. Azért még a teljesítményszükségleten is gondolkodni kell, mennyi hőt termel az adott mennyiségű nedű. Egy háztartási hűtővel kb. 100W tudsz hűteni.
A szerelés nem akkora gond, azt szerelővel csináltatnám, a spirál meg már készen van.
![]()
Természetesen nem a bort gondoltam keringetni a csőben,hanem valami közvetítőközeget pl. vizet-csak szét ne fagyjon a cső ha megáll a keringetés. Ha közvetlen hűtőközeget vezeted a spirálba, szinte biztos, hogy rá fog fagyni a bor, és bár nem vagyok szakember a témában de szerintem a spirál közelében nem tudnak dolgozni az élesztőgombák a hideg miatt. De az is lehet, hogy az intenzív erjedéssel járó mozgás miatt ez nem okoz problémát.
Ha maradsz az eredeti elképzelésnél a következőkre ügyelj: - A hűtőspirált csak tiszta hűtéstechnikai rézcsőből készítsd-a legkisebb kosz is tönkreteheti a kompresszort, és vízzel eszedbe ne jusson kitisztítani a csövet ![]() -a kapilláriscső a spirál felső részéhez csatlakozzon, hogy a beáramló hűtőközeg egyenletesen végig folyjon a csőfalán, és így nem annyira kritikus a térfogatprobléma, az elhordott olaj is könnyebben visszajut a kompresszorba a spirál aljáról egyenesen fel. -nedvességszűrőt cserélni kell - Egy kis ventilátort (lehet egy erősebb számítógéptáp ventilátor vagy amit tudsz szerezni) szerelj fel, hogy hűtse a kompresszort és a rácsot, mert magasabb elpárolgáson fog a rendszered dolgozni, és jobban melegszik mint az eredeti helyén.
Csak az intenzív erjedés időszakában kellene a hűtő, akkor nagy a hőtermelés, elvileg akkor folyamatosan pezseg, kevereg a lé, később már "megáll", de akkor meg már nem termelődik nagy hő. Nekem arra lenne szükségem, hogy mondjuk egy-két hétig ne nagyon menjen a must hőmérséklete 20°C fölé, utána már magától is megy a folyamat. Ha egy kicsit rá is fagy. az talán nem lenne probléma, addig majd leolvad, ameddig áll a kompresszor.
![]() Ventillátorra én is gondoltam, van egy 220V-os, 15 centis darabom, azt gondoltam a kompresszorral együtt működtetni, mint kiegészítő hűtést.
Még egy gondolat- lehet megköveznek érte a kollégák de én bizony kipróbálnám- :a Rendszert R600-al tölteném fel.
Indoklás:A magasabb elpárolgáson való üzemet a komresszor valszeg nem bírná. R12-vel a háztartási hűtő kb1-2 bar elpárolgási nyomás közt megy üzem szerűen, ez megfelel -8celsiustól -30celsiusig hőmérsékletnek. Ugyanezen nyomásértékek közt az R600 +8 fok és -9 fok között párolog, ami jobban megfelel az adott feladatra. Kondenzátoroldalon magasabb kondenzációs hőmérséklet mellett is bírni fogja a kompresszor. A régi kompresszorban lévő ásványi olajjal összeférhető. Az R413 egy keverék hűtőközeg, jelentős hőmérsékletcsúszása van amiből adódóan rosszabb hatásfokkal hűt mint az R600. R 600 betöltése előtt nagyon-nagyon levakumolni a rendszert az olajból is jöjjön ki minden gramm R12, mert ha marad benne egy kicsi is megemeli a nyomást és nem fog jól hűteni. Nem utolsósorban mivel az R600 -köztudottan-tűzés robbanásveszélyes anyag- erre nagyon oda kell figyelni. Ha fennáll a lehetősége,hogy robbanóképes koncentráció kialakulhat, pl. szivárog a spirál a hordóban és egy égő gyertyával közelítesz arra,...! ![]()
Gyertya nincs, mert meg van oldva a CO2 elszívás, arra már rávetemültem korábban
![]() Viszont napközben sokat gondolkodtam, úgyhogy előfordulhat, hogy mégiscsak az általad említett megoldás felé indulok el (a hőcserélős-keringetős fajta). Próbának idén megfelelhet, aztán jövő ilyenkorig kicsit rákészülök, mert most nyakunkon a szüret, későn kezdtem el agyalni. ![]()
Üdv!
Hozzáértőktől kérdezném ,hogy szerintük normális-e az amikor a hűtő motorja megy a hűtőszekrény kívűlről TÖBB helyen melegszik? Annyira hogy a melegség átmegy még az AJTÓRA is.(Indesit BAAN13 kombi hűtőszekrény) Ez a hűtő belül hűt ,kívűl fűt! Kb. a szigetelő gumi a határ. A hűtő új garanciális,hívjak szerelőt vagy ez ilyen? Válaszokat előre is köszönöm!
Köszönöm a válaszod!
De nekem kicsit akkor is furcsa,mert nem langyos hanem színte meleg több helyen is. Úgy gondolnám,hogy a hatásfoka így nem az ideális. Mindenesetre ilyen hűtőnk nem volt még aminek az ajtaja is fűt ![]()
A hűtőszekrénynek azt a hőmennyiséget amit a belső térből elvon +még a felvett villamos teljesítményt -ami végül hővé alakul- valahol le kell adnia. Általában a hőleadás a hűtőszekrény hátuljára szerelt fekete rácson -a kondenzátoron történik.Ilyenkor is elhelyeznek fagyasztók esetén egy csőszakaszt az ajtókeret körül, amiben meleg hűtőközeg áramlik,hogy az ajtó ne fagyjon be.
Újabban gyártanak olyan készülékeket, ahol az egész kondenzátort a külső lemezburkolat alá építik, ekkor a hűtő egész oldala meleg, akár forró is lehet.Valószínűleg a tied is ilyen. Esetleg arra érdemes odafigyelni, hogy oldalt legyen egy kis hely szellőzésnek, ne legyen betéve szorosan két konyhaszekrény közé.
Mégegyszer köszi, most már megnyugtattál
![]() ![]()
sziasztok, az kerdesem lenne, hogy van egy Zanussi Lehel kicsi hutoszekrenyem, most koltoztunk ide az alberletbe, es hat leolvasztva kaptuk, tehat nem mukodott, ennek mar 3 hete!! a leggyengebb szintre van teve az 1-esre!! de ugy hut mint a bika, a levesek megfagynak, az uditokbol szinte kimegy a szensav!! nem kell leolvasztani, nem az a baj!! valami lehet a termoszal!! legyszi legyszi segitsetek, mert hatha megyom en csinalni magamtol csak adjatok otletet hogy hogyan !! please!!
![]() ![]()
Koszi es Bocsanat csak siettem, keso este volt!!!
Hali!
A legvalószínűbb oka: Leesett a hőérzékelő a hátlapról. A hőmérséklet szabályzónak van egy drót szerű nyúlványa, ami érzékeli a hőmérsékletet. Ez valójában egy vékony cső, tehát óvatosan kell vele bánni, mert ha megsérül, kiszökik belőle a töltet és a hűtő el sem fog indulni. Egy kis rozsdamentes lemezdarabbal van általában a hűtőlemezhez rögzítve, vissza kell tenni. Persze ez csak egy lehetőség a sok közül. Szép napot!
Koszonom!! Megneztem hatul de minden a helyen van!! A szabalyzo egy voros rezhenger ami a "motor " mellett van es tenyleg egy vekony drot koti ossze!! a kepen latszik!! a hatlapon a bordak alatt nincs semmi ilyesmi, csak a "motor"-bol kijovo vezetekek ami az egyik a huto reszre a masik meg a fagyasztoreszre megy!!
CANDY CFO 140
Vadonatúj hűtőszekrény, borzasztóan hangosan zúg a motorja. Elvileg 43 dB... Szállítást követően 2 órával kapcsoltuk be, próbáltuk vízszintbe tenni, de nem segít. Tudna-e valaki segíteni, mit tegyünk? áááá..
Szia, köszi a gyors választ. A motort 4 csavar rögzíti, de ha ezeket leszedem, akkor mi fogja egyáltalán 'tartani' a motort? Nekem így elsőre nem szállításrögzítőnek tűnik, de meg lehet próbálni..
A hűtőszekrény nem automata mosógép! Nincs semmiféle szállításrögzítő csavar benne. A kompresszor tartócsavarjait ne vedd ki. A zajt okozhatja kompresszorhiba, mivel a kompresszort a házában három darab rugó tartja. Ha ezek közül valamelyik eltört, akkor zörögni fog, mivel a kompresszor belever a házba. Okozhatja rezonancia is mivel a kompresszor üzem közben rázkódik és a csövek rá vannak forrasztva. Így ezek szintén együtt mozognak a kompresszorral.
Az ott hátul a hűtőközeg szűrő. A hőfokszabályzó érzékelője belül van a hűtőtesten, vagy legalábbis ott kellene lennie az érzékelőnek. Ha ez leesett, akkor a hűtő megy bele a vakvilágba, soha nem áll meg.
Köszönjük szépen a gyors válaszokat! Szerintünk hibás a készülék, a kompresszor ezek szerint. Más márkát választunk, az biztos..
Üdv Urak!
Következő lenne a problémám: Zanussi ZFC 244-1 típusú hűtőgép jobb oldalfalának alján van egy szerelőnyílás. Az ajtó leszedése után van egy fekete műanyag burkolat. Hogy tudom ezt a burkolatot leszedni, hogy hozzáférjek az elektronikához? További szép napot! |
Bejelentkezés
Hirdetés |