Fórum témák
» Több friss téma |
Még jó, hogy rákérdeztem... azt hittem, hogy a PTC nélkül értetted a dolgot. Így már minden világos, nagyon szépen köszönöm a segítséget és a türelmedet.
Üdv!
Nos a PTC-vel már teljesen biztos hogy nincsen gond teljes mértékben kizártam! Mivel Direktbe kötve 10ből 10szer elindult gond nélkül azonban ha a hűtő elektronikáján keresztül 6 vagy 7 ből csak 1x indult el.Az elektronikánál 3db relé van két kisebb és egy nagyobb,a két kisebb egyike a lámpát vezérli ha kinyilik az ajtó a második a mélyhütőben a ventilátort kapcsolja ki be ha az ajtó nyitva vagy zárva.Mivel hangosabb katanás hallható ha kikapcsolnak pontosan azonositható melyik kapcsol ki és melyik be.A két kisebb hibátlanul müködik de a nagyobb szerintem elromlott mert nagyon nehezen lép müködésbe és lekövetve az elektronikai nyáklapot ez felelös a kompreszor üzemi fázisát elinditani de nem huz be.A márkája nagy bonyodalmat okozott mert nem találtam magyar oldalt ahol kapható de leirom hátha ti jobban értetek ehez. JW1AFHN (12DC / 10A 250V) relé helyetesithető ez mással?A segitséget elöre is köszönöm.U.I:egyébként a hűtő tökéletesen hűt semmilyen dugulásra jel nem utal kivétel ez hogy a kompreszort az elektronika annak ellenére hogy elkéne inditsa nem teszi mert a relé nem húz be.Ha a hűtő "normális" modon müködik a relé lába rövidzárt mutat és elindul a kompreszor ha szakadást akkor leálitja a kompreszort de mikor az elektronika ujra inditaná a kompreszort csak kattan egyet a relé és szakadást mutat...
Valószínűleg a relé érintkezője elégett. A relé helyettesíthető mással is. A behúzó feszültség nagyságának és nemének kell stimmelnie, valamint a relé terhelhetőségének legalább akkorának kell lennie mint az eredetié. A relé lábtávolságának és az előbbi adatok ismeretének birtokában már aránylag könnyen találhatsz helyettesítő típust, pl. Finder gyártmányban.
A vezérlés felől jövő fekete vezeték helyére a hálózat felől érkező barna drótot kötöd. Ez a kompresszor kapcsoló dobozában található. Ha megy a motor minden ok, ha nem a ptc, vagy a kioldó (klixon) a rossz. A kompresszoron tizen huszon ohmokat mérhetsz.
Rendben, neked is nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Nagyon szépen köszönöm eddigi segitséged,bizonyságot nyert a relé romlot el kiforasztottam és mivel egyenáramu mágnes kapcsoló kapcsolja a relét kiprobáltam,és alap mint a 12DC voltot megkapva a kapcsoló halhatóan bekapcsolt de továbbra is szakadást mutatott már csak arra tudok gondolni hogy azért müködhetett néha mert áthuzót de egyértelmüen tönkrement.Keresgéltem a neten de kifelyezetten nemtaláltam budapest közelében olyan boltot ahol ilyen alkatrészt kapni lehet én a 23kerületben lakom és egyetlen boltot találtam de az Orosházán van.Vagy bárki aki tud ilyen Elektronika alkatrészboltot ahol OMRON vagy az emlitet FINDER márkájú relét lehet kapni.
Köszönettel Napstermaci Üdv
A Finder a vezérléstechnikában eléggé elterjedt gyártmány, így a legtöbb villamossági boltban, ahol mágneskapcsolókat is árulnak kapható. Ha éppen passzoló típus nincs is raktáron, tuti, hogy be tudják szerezni.
Sajnos több villamosági boltban is voltam mindenhol azt mondták 1 hónap mire megrendelik.De sikeresen találtam egy boltot ahol hatalmas a raktár készlet az Üllői ut és a Leonardo Da Vinchi sarkán HD Elektronik a neve remélem sokaknak segitettem ezzel.Egy vezérlő IC-re pedig 1 hetet várnom kell de ha sikerrel járok megirom hátha másoknak is segit ha ilyen vagy ehez hasonló hütőjük van.
Üdvözlet mindenkinek!
Egy eléggé elvetemült dolgon töröm a fejemet, és ezzel kapcsolatban szeretném a szakértők véleményét kérni. Szóval a helyzet az, hogy van nekem egy ősöreg ruszki hűtőm R12-es hűtőközeggel, kiválóan működik, csak most már lassan lerohad róla a doboz, ezért kiszemeltem olyan célra, hogy a bor erjedése során a hőmérsékletet szeretném vele szabályozni - illetve igazából csak hőntartani, a túlmelegedést megakadályozni, a hőérzékelést magam meg tudom csinálni hozzá. Ezt úgy képzeltem el, hogy a fagyasztóban levő csőkígyó helyett egy réz spirált szerkesztek, és azt lógatom bele a hordóba (nyilván csinálok egy állványt a rácsnak meg a kompresszornak). A kérdés a kövekező: ha a csövet elvágom ott, ahol a dobozba bemegy illetve kijön, és aközé kötöm be a "hűtőspirált", akkor az működőképes lehet? Mire kell figyelni ebben az esetben? Itt arra gondolok, hogy mennyire számít, ha nem pont ugyanolyan hosszú a csőkígyó, és emiatt a térfogat/felület megváltozik stb. A másik kérdésem a hűtőközeg. Láttam, hogy a korábbi hsz-ekben ilyen hűtőkbe az R413-at ajánlottátok, ez még létezik? És még egy kérdés, Nagykanizsa környékén tudtok olyan valalkit, aki meg tudja tölteni ezzel a közeggel a szerkezetet? Előre is köszönöm a válaszokat!
Hali!
Én is szeretem elvetemült dolgokon törni a fejem. A te elképzelésed megoldható, bár véleményem szerint túl sok problémát vet fel. Pl. az általad említett méretezés, a csővezeték hajlíthatósága, a gáz tömör és megfelelően tiszta szerelés, költségek, stb. Javaslatom: közvetett hűtés. Készítenék egy tartályt a hűtőbe mondjuk bádoglemezből, hogy jó hővezető legyen , kell egy keringető szivattyú, pl. akváriumba való nem drága, csőspirál a hordóba és gumicsővel összekötöm. Vagy a tartály helyett lehetne rézcső szorosan a hűtő testre rögzítve. Azért még a teljesítményszükségleten is gondolkodni kell, mennyi hőt termel az adott mennyiségű nedű. Egy háztartási hűtővel kb. 100W tudsz hűteni.
A szerelés nem akkora gond, azt szerelővel csináltatnám, a spirál meg már készen van. Éppen a teljesítmény miatt gondoltam erre a közvetlen megoldásra, hogy minél kisebb legyen a veszteség. Meg a bornak nem lenne ideális a keringtetés, elvileg ugye nyugalom kellene neki, nem szeretném folymatosan kevergetni.
Természetesen nem a bort gondoltam keringetni a csőben,hanem valami közvetítőközeget pl. vizet-csak szét ne fagyjon a cső ha megáll a keringetés. Ha közvetlen hűtőközeget vezeted a spirálba, szinte biztos, hogy rá fog fagyni a bor, és bár nem vagyok szakember a témában de szerintem a spirál közelében nem tudnak dolgozni az élesztőgombák a hideg miatt. De az is lehet, hogy az intenzív erjedéssel járó mozgás miatt ez nem okoz problémát.
Ha maradsz az eredeti elképzelésnél a következőkre ügyelj: - A hűtőspirált csak tiszta hűtéstechnikai rézcsőből készítsd-a legkisebb kosz is tönkreteheti a kompresszort, és vízzel eszedbe ne jusson kitisztítani a csövet . -a kapilláriscső a spirál felső részéhez csatlakozzon, hogy a beáramló hűtőközeg egyenletesen végig folyjon a csőfalán, és így nem annyira kritikus a térfogatprobléma, az elhordott olaj is könnyebben visszajut a kompresszorba a spirál aljáról egyenesen fel. -nedvességszűrőt cserélni kell - Egy kis ventilátort (lehet egy erősebb számítógéptáp ventilátor vagy amit tudsz szerezni) szerelj fel, hogy hűtse a kompresszort és a rácsot, mert magasabb elpárolgáson fog a rendszered dolgozni, és jobban melegszik mint az eredeti helyén.
Csak az intenzív erjedés időszakában kellene a hűtő, akkor nagy a hőtermelés, elvileg akkor folyamatosan pezseg, kevereg a lé, később már "megáll", de akkor meg már nem termelődik nagy hő. Nekem arra lenne szükségem, hogy mondjuk egy-két hétig ne nagyon menjen a must hőmérséklete 20°C fölé, utána már magától is megy a folyamat. Ha egy kicsit rá is fagy. az talán nem lenne probléma, addig majd leolvad, ameddig áll a kompresszor. Én inkáb attól tartok, hogy nem tudja majd lehűteni (bár számolgattam a hőviszonyokat, elvileg működhet, bár nem fér bele túl nagy veszteség)
Ventillátorra én is gondoltam, van egy 220V-os, 15 centis darabom, azt gondoltam a kompresszorral együtt működtetni, mint kiegészítő hűtést.
Még egy gondolat- lehet megköveznek érte a kollégák de én bizony kipróbálnám- :a Rendszert R600-al tölteném fel.
Indoklás:A magasabb elpárolgáson való üzemet a komresszor valszeg nem bírná. R12-vel a háztartási hűtő kb1-2 bar elpárolgási nyomás közt megy üzem szerűen, ez megfelel -8celsiustól -30celsiusig hőmérsékletnek. Ugyanezen nyomásértékek közt az R600 +8 fok és -9 fok között párolog, ami jobban megfelel az adott feladatra. Kondenzátoroldalon magasabb kondenzációs hőmérséklet mellett is bírni fogja a kompresszor. A régi kompresszorban lévő ásványi olajjal összeférhető. Az R413 egy keverék hűtőközeg, jelentős hőmérsékletcsúszása van amiből adódóan rosszabb hatásfokkal hűt mint az R600. R 600 betöltése előtt nagyon-nagyon levakumolni a rendszert az olajból is jöjjön ki minden gramm R12, mert ha marad benne egy kicsi is megemeli a nyomást és nem fog jól hűteni. Nem utolsósorban mivel az R600 -köztudottan-tűzés robbanásveszélyes anyag- erre nagyon oda kell figyelni. Ha fennáll a lehetősége,hogy robbanóképes koncentráció kialakulhat, pl. szivárog a spirál a hordóban és egy égő gyertyával közelítesz arra,...!
Gyertya nincs, mert meg van oldva a CO2 elszívás, arra már rávetemültem korábban
Viszont napközben sokat gondolkodtam, úgyhogy előfordulhat, hogy mégiscsak az általad említett megoldás felé indulok el (a hőcserélős-keringetős fajta). Próbának idén megfelelhet, aztán jövő ilyenkorig kicsit rákészülök, mert most nyakunkon a szüret, későn kezdtem el agyalni.
Üdv!
Hozzáértőktől kérdezném ,hogy szerintük normális-e az amikor a hűtő motorja megy a hűtőszekrény kívűlről TÖBB helyen melegszik? Annyira hogy a melegség átmegy még az AJTÓRA is.(Indesit BAAN13 kombi hűtőszekrény) Ez a hűtő belül hűt ,kívűl fűt! Kb. a szigetelő gumi a határ. A hűtő új garanciális,hívjak szerelőt vagy ez ilyen? Válaszokat előre is köszönöm!
Köszönöm a válaszod!
De nekem kicsit akkor is furcsa,mert nem langyos hanem színte meleg több helyen is. Úgy gondolnám,hogy a hatásfoka így nem az ideális. Mindenesetre ilyen hűtőnk nem volt még aminek az ajtaja is fűt
A hűtőszekrénynek azt a hőmennyiséget amit a belső térből elvon +még a felvett villamos teljesítményt -ami végül hővé alakul- valahol le kell adnia. Általában a hőleadás a hűtőszekrény hátuljára szerelt fekete rácson -a kondenzátoron történik.Ilyenkor is elhelyeznek fagyasztók esetén egy csőszakaszt az ajtókeret körül, amiben meleg hűtőközeg áramlik,hogy az ajtó ne fagyjon be.
Újabban gyártanak olyan készülékeket, ahol az egész kondenzátort a külső lemezburkolat alá építik, ekkor a hűtő egész oldala meleg, akár forró is lehet.Valószínűleg a tied is ilyen. Esetleg arra érdemes odafigyelni, hogy oldalt legyen egy kis hely szellőzésnek, ne legyen betéve szorosan két konyhaszekrény közé.
Mégegyszer köszi, most már megnyugtattál
sziasztok, az kerdesem lenne, hogy van egy Zanussi Lehel kicsi hutoszekrenyem, most koltoztunk ide az alberletbe, es hat leolvasztva kaptuk, tehat nem mukodott, ennek mar 3 hete!! a leggyengebb szintre van teve az 1-esre!! de ugy hut mint a bika, a levesek megfagynak, az uditokbol szinte kimegy a szensav!! nem kell leolvasztani, nem az a baj!! valami lehet a termoszal!! legyszi legyszi segitsetek, mert hatha megyom en csinalni magamtol csak adjatok otletet hogy hogyan !! please!!
Koszi es Bocsanat csak siettem, keso este volt!!!
Hali!
A legvalószínűbb oka: Leesett a hőérzékelő a hátlapról. A hőmérséklet szabályzónak van egy drót szerű nyúlványa, ami érzékeli a hőmérsékletet. Ez valójában egy vékony cső, tehát óvatosan kell vele bánni, mert ha megsérül, kiszökik belőle a töltet és a hűtő el sem fog indulni. Egy kis rozsdamentes lemezdarabbal van általában a hűtőlemezhez rögzítve, vissza kell tenni. Persze ez csak egy lehetőség a sok közül. Szép napot!
Koszonom!! Megneztem hatul de minden a helyen van!! A szabalyzo egy voros rezhenger ami a "motor " mellett van es tenyleg egy vekony drot koti ossze!! a kepen latszik!! a hatlapon a bordak alatt nincs semmi ilyesmi, csak a "motor"-bol kijovo vezetekek ami az egyik a huto reszre a masik meg a fagyasztoreszre megy!!
CANDY CFO 140
Vadonatúj hűtőszekrény, borzasztóan hangosan zúg a motorja. Elvileg 43 dB... Szállítást követően 2 órával kapcsoltuk be, próbáltuk vízszintbe tenni, de nem segít. Tudna-e valaki segíteni, mit tegyünk? áááá..
Szia, köszi a gyors választ. A motort 4 csavar rögzíti, de ha ezeket leszedem, akkor mi fogja egyáltalán 'tartani' a motort? Nekem így elsőre nem szállításrögzítőnek tűnik, de meg lehet próbálni..
A hűtőszekrény nem automata mosógép! Nincs semmiféle szállításrögzítő csavar benne. A kompresszor tartócsavarjait ne vedd ki. A zajt okozhatja kompresszorhiba, mivel a kompresszort a házában három darab rugó tartja. Ha ezek közül valamelyik eltört, akkor zörögni fog, mivel a kompresszor belever a házba. Okozhatja rezonancia is mivel a kompresszor üzem közben rázkódik és a csövek rá vannak forrasztva. Így ezek szintén együtt mozognak a kompresszorral.
Az ott hátul a hűtőközeg szűrő. A hőfokszabályzó érzékelője belül van a hűtőtesten, vagy legalábbis ott kellene lennie az érzékelőnek. Ha ez leesett, akkor a hűtő megy bele a vakvilágba, soha nem áll meg.
Köszönjük szépen a gyors válaszokat! Szerintünk hibás a készülék, a kompresszor ezek szerint. Más márkát választunk, az biztos..
Üdv Urak!
Következő lenne a problémám: Zanussi ZFC 244-1 típusú hűtőgép jobb oldalfalának alján van egy szerelőnyílás. Az ajtó leszedése után van egy fekete műanyag burkolat. Hogy tudom ezt a burkolatot leszedni, hogy hozzáférjek az elektronikához? További szép napot! |
Bejelentkezés
Hirdetés |