Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   54 / 298
(#) raptor1974 válasza Busz hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Lehet például oxidáció, vagy esetleg a forrasztás megrepedése a bekötésnél (ahol a cső belép a lap elpárologtatóba) vagy esetleges gyártási hiba.
Az én régi mélyhűtőládámon pl. a palást két összehengerelt lemezének az élénél adta meg magát (ez egy kb 20 éves készülék volt), tehát gyakorlatilag a két lemez elnyílt egymástól. Mindezt üzem közben követte el, tehát a nyomás is kicsi volt benne.
(#) manao hozzászólása Aug 18, 2011 /
 
Sziasztok! Régi bosch-lehel hűtőm hangosan durran/koppan egyet időközönként, valószínüleg mindig akkor miután a kompresszor leáll. Meg fogja adni valami magát benne? Egyelőre jól működik. Ha esetleg valaki válaszolna, köszönöm előre is.
(#) ezermester1 válasza zsuka77 hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
elment belőle a hűtő gáz
(#) ezermester1 válasza Indra hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Milyen gázzal üzemelt? Milyent töltöttek bele?
(#) zsuka77 válasza Indra hozzászólására (») Aug 20, 2011 /
 
Szia
Menniyért töltötték fel gázzal?
Köszi a választ
(#) pepeman hozzászólása Aug 22, 2011 /
 
Sziasztok!

Szakemberek segítségét kérném.
Elektrolux ENB39409X8 NoFrost hűtőnek a következő baja van:

Egy idő után (kb. egy nap) befagy a mélyhűtőrendszer, ezután felül már egyáltalán nem hűt, csak alul. A ventillátor megy, de a levegő nem tud áramlani, mivel belefagy a jég a párologtatóba. Manuálisan kiolvasztva újra hűt felül.

Tehát valószínűleg az automata kiolvasztó nem működik. A fűtőszál 650 ohm, nem szakadt. Ezen kívűl van két hőkorlátozó doboz (43-as jelű a linken található robbantott ábrán), ami gyanús (szobahőmérsékleten az egyik rövidzár, a másik szakadás, pedig elvileg egyformák, mert ugyanaz a cikkszámuk). Teljesen elektronikus a vezérlés (17eFt), annak cseréje előtt tehát jó lenne kideríteni, hátha más probléma van.

Ábra, alkatrészlista:

Link

Kösz.
(#) raptor1974 válasza pepeman hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
Ne szobahőmérsékleten nézd, mivel ez már valószínűleg az üzemszerű olvasztási véghőfok felett van. Az egyik a biztonság hőfok korlátozó, ez elméletileg magasabb hőfokon szakít meg, valószínűleg ez ad át. Ha hideg a hőfok korlátozó és akkor is szakadt, akkor csere.
(#) humuszka hozzászólása Aug 25, 2011 /
 
Sziasztok!

Makrancos kétrészes Zanussi hűtőszekrényem elkezdett jegesedni (a felső része+ az alsó felül) és egyfolytában hűt. Szerelő azt mondta, hogy szökik a gáz (ezt simán el tudom képzelni) és hogy újat kell venni, mert gázfeltöltés után sem lesz jobb, 2-3 hónap múlva újra makacskodni kezd majd.
Eltöprengtem, hogy vajon tényleg kell vennem 70ezerért egy másikat? Tényleg nem lehet a kiszökött gázt újratölteni/köpenyt megfoltozni úgy, hogy aztán jól működjön?
Szóval vegyek másikat? :no:
(#) kadarist válasza humuszka hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Szia!
Az nem úgy van, ha kimegy a gáz, akkor nem hűt?
(#) humuszka válasza kadarist hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
Hát ez az, hogy ez hűt és zabálja az áramot dögivel! Szerintem van benne gáz, csak kevés, és avval elvan (kicsit olyan a hanja, mint az épp most vízbefúló emberé). Szóval hűt, kevés gázzal.

Szerintetek ha gázzal feltöltetem+ megfoltoztatom, akkor mennyi ideig működik még nekem illetve fog így tökéletesen működni?
(#) zolika60 válasza humuszka hozzászólására (») Aug 25, 2011 /
 
az attól függ hol szivárog. Nem biztos, hogy befoltozható. Viszont ha olyan helyen ereszt, ahol javítható akkor még sokáig tökéletesen működhet.
(#) Xandra hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
Sziasztok.

Zanussi 6 éves hütőgépem nem hütött,szakaszosan üzemelt a kompresszor.PTC-s inditorelé van benne,kicseréltem,de ugyangy beindul,olyan hangja van,mintha szárazon menne,és 20 mp után leáll.Lehet a kompresszor rossz?Köszi.
(#) wpetya válasza kadarist hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Ha csak egy része ment ki a gáznak, akor arányosan kevésbé hűt.
(#) temonddmeg hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
Sziasztok!

Úgy látom vagytok itt jópáran hozzáértők, lenne 1 kérdésem. Elkövettem egy nagy hibát, azaz vettem egy új hűtőt...(jobb lett volna egy jó öreg Lehel).

Vásárlás előtt megnéztem az üzletekben a gépeket, egy kis 100...120 literes kombit akartam, ráadásul a készülék mélysége limitált így pl. az Electrolux ami műszakilag jó lett volna, kiesett. Márkától függetlenül az összesben kínai Donper (Dong Bei) kompresszor volt, a végén vettem egy Fagort (FFA-1504).
Meghozták a cuccot, működik de a hangja elég tré. Az egy dolog hogy pattog, cserreg, susog és lubickol, mintha egy mosógép is üzemelne, de az összes R600a-s hűtő ezt csinálja, ez oké. A bajom az hogy a kompresszor nem szép egyenletesen duruzsol, hanem kb. fél másodperces hullámokban "fluktuál" a hangja, nem tudom hallottatok-e már ilyet. Közvetlen bekapcsolásnál felpörög mint az állat, fél percig egyenletesen jár aztán kezd így "hullámozni".
Mivel még benne van a 3 napban, mit javasoltok, küldjem vissza a francba mert be fog szarni, vagy hagyjam mert ártalmatlan a dolog - max kiteszem az előszobába hogy ne halljam....
Köszönöm szépen előre is a tanácsotokat! Üdv, Dani
(#) temonddmeg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Szia Zoli,
Ezt még nem néztem, arra emlékszem hogy a gumibakokra átmenő csavarokkal van feltéve a kompresszor, nem ilyen kis ráhajtogatós fülekkel. Otthon megnézem, köszi szépen!
(#) raptor1974 válasza Xandra hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Sajnos lehet. pl. mechanikailag szorul
(#) Alkatel hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Először is kijelentem, nem vagyok hűtőgép szerelő, de van némi tapasztalatom, melyet megosztanék, ha érdekel valakit. Mosógép szerelőnek degradált a főnököm+segítsek a hűtős kollégának, aki teljesen sötét az elektronikához.
A leolvasztásnál van egy mechanikus segéd, mely segít a vezérlésnek,hogy már nincs jég. Ebben két kioldó van. Az egyik túlmelegedésre kikapcsol és szól a vezérlésnek, hogy már meleg van, be kell fejezni az olvasztási ciklust. A másik megszakítja a leolvasztást véglegesen. Kiolvad 50 fok környékén és meghal, a másik vissza kapcsol. Szobahőmérsékleten nem mérhető ez az alkatrész, csak hidegen. Tehát a vissza kapcsolós kioldo is szakadást mutat. Hidegen (fagyasztva) bármely érzékelő szakadást mutat, cserés. Rövidre zárás esetén nem szakad meg a leolvasztó áramkör, akkor nem áll le a leolvasztás és csak melegít. Mindenképp csere. Ez általános probléma.
A kompresszor környéke. 3 lába van, tizen huszon ohmokat mérhetünk rajta. A csatlakozóján érdekes alkatrészek vannak. Van egy hőkioldó, mely feladata, hogy leválassza a motort, ha nem tud elindulni, mert túl kis idő telt el a ki-be kapcsolás közt. Egyébként ez nem hőkioldó, mint emlegetik, hanem egy áram figyelő. A rendszerben uralkodó nyomások miatt képtelen elindulni a motor, ezért a kisebb hútők is képesek 1 KW körüli teljesítményt felvenni, ha rövidre zárod ezt a kapcsolót, tutira leég a kompresszor. Ez egy kis kerek fekete alkatrész. 0 ohm körülit mérhetsz rajta, akkor jó. A segéd fázis ugyan úgy működik, mint az általános motoroknál, de van egy kis csavarás a rendszerben. Az alsó két lábat zárja rövidre 15 ohmmal, egy 100 forintos méretű alkatrész, melynek az ellenállása az átfolyó áram hatására meg nő. Ő felelős az indításért. A bejövő hálózati feszt direktbe rákötöd a kompresszorra(a barna bejövőt a fekete, vagy a fehér helyére) és elindul a motor no meg hűt is, akkor a hűtőkör jó. Marad a vezérlés. Nem beszélnék a mechanikus szabályzókról, mert, ha kapcsol, akkor jó, ha nem, cserés. A komolyabb szabályzást valamilyen microcontrollerre bízzák.
Működése: Bekapcsolod, nem csinál semmit, mert feltételezi az áramszünetet. Vigyáz a motorra, esetleg indít egy leolvasztási ciklust. Percek telhetnek el, mire ilindul a kompresszor. Ne ess kétségbe, ez normális. Van egy általános hibájuk! Nincs bennük hálózati trafó. A tápot egy 1µF-s kondi + 680 nanós kondi + ellenálláasokkal, zenerrel állítja elő. A kondik szeretik elveszteni a kapacitásukat 6 éves korukra. Ha a vezérlés gyanus, alapból cseréld az MKT kondikat. Remélem segítettem.
(#) humuszka válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Köszi, ez sokat segített Tehát 50% az esély....megfontolandó, hogy beújítok egy másikat.
(#) ezermester1 válasza Xandra hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Motorhibás
(#) Napstermaci hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Sziasztok mesterek!

Volna egy olyan gondom van egy LG hűtőm aminek a PTC starter-e tönkrement nem inditja el a kompreszort vagy ha elis inditja végleg elengedi a segédfázist és nem áll le vagy ha neadj isten megcsipi a szunyog kikapcsol de soha többet be csak ha kihuz pár percre és visszadugom.Biztos hogy ez az alkatrész ment tönkre mert minden más müködik.Alap helyzetben végtelent kellene mutason a rövidzár ha jó és a 220-at megkapva kellene,hogy behuzzon és elengedni a segédfázist majd a 72fokos leoldásnál kikapcsolni,de ennek nem tesz eleget,bár még van egy elkézelésem hogy neagy isten az OLP ment tönkre de ezt nem találom sehol hol lehet ez eldugva???Nert ennek a kompreszor fázisára kellene csatlakozon de ott sehol nem találom....plusz egy érdekesége a hútűnek,a hőmérséklet szabályzó nincs direktben sehova sem kötve!!!Csak ALAnatur van egy szonda kötve hozzá de az elektronikához semmi köze szabadon van a semmiben kérdem én akkor ez milyen modon befolyásolja a hütőtér hömérsékletét???
A hűtő pontos márkája LG GR-349SQF Non Frost
(#) ezermester1 válasza temonddmeg hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Vidd vissza
(#) raptor1974 válasza Napstermaci hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Nem teljesen értem amit leírtál, de a PTC és egyéb indítóegység feladata, az, hogy a segédfázist csak addig adja rá a kompresszor motorjára, amíg az beindul, utána kapcsolja le. A PTC-s indítóegységnél a PTC korong hidegen nagyon kis ellenállású, így a bekapcsolás pillanatában a hálózati feszültséget a kompresszor segédfázis tekercsére kapcsolja. Indítás után a rajta átfolyó áram hatására felmelegszik, így az ellenállása ugrásszerűen megnő és így már csak kicsi áram tud átfolyni rajta, ami a segédfázisra már nem jelent veszélyt.
(#) converter hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Sziasztok!

A kompresszor oldalán egy kis dobozban a PTC mellett van egy alkatrész, meg tudnátok mondani így látatlanban, hogy mi lehet az és mi a szerepe?
(#) Napstermaci válasza raptor1974 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Igen erre gondoltam én is azaz azt akartam mondani hogy első bedugásra az elektronika katan egyet ami azt jelenti hogy bekapcsolná a kompresszort,de egy aprocska katanás halható halkan a PTC-ben majd az elektronika mégegyet kattan és elinditja a ventilátorokat amik hütik a gázközeget szálitó radiátor részeket de a komresszor nem indul be azonban a PTC érezhetően meleg azaz átfolyik rajta az áram de nem inditja el a kompreszort,két dolog van amire gondolok hogy még nem lehet jó az első az OLP (Overload Protection)(túltöltés védelem) (Ez az amit nem találok sehol de a leirás utal rá hogy mérhető és cserélhető de hanem tudom hol van?hogy mérlyem és cseréljem ki???)ez egy kétlábu villásdugóhoz hasonló bimetál kapcsoló ami kompreszor nem a PTC vezérelt fázisát védi de ez rendes üzemeltetéskor van jelentősége alaphelyzetben ennek zárva kell hogy legyen és a kompreszornak elkelene induljon,vagy van még a mélyfagyasztó részben alul egy hütő és egy fűtő szál aminek van egy szonda és egy 72 celsius foknál leoldó ellenállása ez együtesen egy müanyag"zsákban"légmentesen lezárva van.Alap helyzetben mind kettőn külön külön zárt álapotot mértem majd betetem egy hűtő mélyfagyasztő részébe fél órára és továbra is zárt álapotot mutatott arra merek gondolni hogy még ez az ami nem müködik helyesen mert hidegben rövidzárt kellet volna mutasson a 72 celsus fokos ellenállás vagy nem?Remélem feltehtem ide fájlmelékletként a hütőhöz vettem még a neten angol nyelvű szerviz könyvet ez nem amit adnak hozzá alapfelhasználoknak hane amit a szervizeseknek adtak ki.Ez alapján probálom megálapitani mi a hiba oka. Ezen a cimen elérhető a PDF fálj amiről beszélek hátha segit http://ptcmunka.freewb.hu/uploads/servicemanuals5clg5cfridge5cgr349...al.pdf
(#) Napstermaci válasza Napstermaci hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Idöközben kiprobáltam még valamit az elektronikát megkerülve a kompreszort direktben megtápláltam 220v al és gond nélkül elindult kihuztam és vártam pár percet hogy a PTC lehüljön majd ujra bedugtam és gond nélkül megint elindult a kompreszor azonban a hütő elektronikája nem inditja el vagy nagyon nehézkesen igy biztos hogy valami mással van gond és nem a PTC-vel.
(#) converter hozzászólása Aug 27, 2011 /
 
Napstermaci

Megtennéd, hogy leírod nekem, hogy hogy kell direktbe kötni a kompresszort?
(#) raptor1974 válasza Napstermaci hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Ha a klixon (OLP) lekapcsol, annak azaz oka, hogy a kompresszor nem tud elindulni. Ennek lehet oka maga az indítóegység, pl. elrepedt a PTC korong, vagy akár mechanikai szorulás, esetleg hűtőköri probléma. A mélyhűtőben levő dolgoknak semmi köze a kompresszor indításához, ne piszkáld.
(#) Napstermaci válasza converter hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
egy sima régi 220-as magnó vezeték vagy bármilyen vilásdugóval elátot vezeték kell a másik végére két db csuszósarú ráteszed a csuszó sarut a kompreszor nula és fázisára majd bedugod a 220v-ba direktbe kötöted és ha beindul müködik ha nem kuka sokszor pórszivoknál szoktam kiprobálni amik megsem mukanak hogy kizárjam a motorhibát vagy bármilyen motorhoz jó ez a modszer és csak félreteszem a vezetéket bármikor jó általában szinte manapság minden csuszósarus megoldásal van megoldva sok macerátol ov meg.
(#) converter válasza Napstermaci hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
Köszi szépen!

Még két amatőr kérdés...
Ha jól értem, akkor így a segédfázis kimarad, ez nem jelenthet problémát?
A másik kérdés pedig, hogy jól tudom-e, hogy a közös pontra kell a nulla és a másik kettő közül a kisebb ellenállásúra kell a fázis?
(#) Napstermaci válasza converter hozzászólására (») Aug 28, 2011 /
 
váltó áramról beszélünk tehát másodpercenként 50X van fázis vagy nulla egy vezetékben de ennek nincs jelentösége.De tudomásom szerint a hűtők nem fázis érzékenyek de ebben nem vagyok biztos...Nos a földelést nem vesszük alapul ő leledzik zöld sárga szinben vele pillanatnyilag nem foglalkozunk.A kompreszoron mindenféleképpen legyen fent a PTC inditó mert a segéd fázisra szükség van addig mig beindul a kompreszor majd az átfolyó áram miatt a PTC olyanyira megnövekszik az ellenállása hogy nem teszi tönkre.Tehát ugy kell kinézen a kompreszoron a tüskéknek felül kettö van erre megy a fázis és (ezen legyen fent a PTC inditó ami ezt a két tüskét átköti,feltételezem a PTC inditó ami ezt a két tüskét átköti mikor rádugjuk egyetlen csuszósaruja van erre megy "egy" vezeték directbe Pl:kék)Az utolsó vezeték a kompreszor két tüskélye alatt középtájt kell megtaláld erre megy a 220v-os vezeték második saruja PL:barna ezt megtéve már csak biztonságosan a villásdugót fogod és bedugod a 220-ba és elkell induljon! VIGYÁZZ! Két dologra felhivnám a figyelmed PTC inditó nélkül nem garantálom hogy nem vágod-e tönkre kompreszort igy ne is probáld nélküle eröltetni a dolgot! Mert a segédfázis csak elindulásig szükséges és elinduláskor automatikusan leválasztja a PTC de nélküle leégeted és kuka! A vilásdugot ne enged el hogy kihuzhasd azzonal ha valamit elrontottál,és nagyon figyelj oda az érintés védelemre!!! Sok sikert!
Következő: »»   54 / 298
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem