Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Próbáltad már változtatni a konstans értékét?
Mert ha nem, akkor nem is tudod beállítani a valós hőmérsékletet.
Átcsináltam, de valami nem jó. Letekertem a régi vezetéket és még egyszer olyan hosszút tekertem a helyére, de 8,5V jön ki rajta. Mi lehet a gond?
Köszönöm!
Nekem is működik úgy, de semmi értelme az egésznek, ha nem valós, vagy valóshoz közeli hőmérsékletet jelez ki. Teljesen feltekerve 400 C fokra szétégeti a páka hegyét.
Őszinte leszek, még nem mértem. Hamarosan rámérek, csak a Te kedvedért. Jómagam, középállásba tekerve járatom, mert ott éreztem jónak a forraszanyagom terülését.
Ilyenkor első lépésben nem szoktam szétszedni. Mivel általában a szekunder van kívül, megpróbálom óvatosan lefejteni a védőszalagot, aztán a szekundert.
Úgyis csak néhány menetről van szó, a gyári megoldás meg mindig csak jobb lehet, mint a hobbi.
Ha áttekercselem úgy néz ki rá kell, hogy férjen, mert a szekunder úgy van megoldva, hogy nem 1 vezetékből hanem 2 vezeték van egymás mellett és így tekerték meg.
Ha én 1 vezetékkel tekerem át akkor meglesz a 24V, csak nem lesz 8.8A hanem csak 3-4A.
Egy próbát megér a cserebere.
A tápod teljesítménye jó. Ha gyári, valószínűleg nem rezonáns, tehát mindegy, milyen trafó van benne. Próbáld meg a PC táp nagytrafóját csatlakoztatni, mert abból többféle feszültséget ki tudsz nyerni. A másik megoldás, hogy áttekered az eredeti trafó szekunderét, viszont nem biztos, hogy lesz annyi hely, amennyi kell.
Sziasztok!
A kővetkező kérdésem lenne. Van egy kapcsolóüzemű kicsi tápom 11.3V 8,8A ezt szeretném átcsinálni, hogy 24V legyen. Ha kicserélem a kimeneti részen a trafót, mint Skori tápjában is lehetséges TR2-est akkor megoldható a 24V. Vagy a trafónak a szekunder részét áttekerni.
Szia!
Dokumentációd alapján elkészítettem én is ezt az áramkört. Három pákával is próbáltam, 80-100C fok amivel több a hegy hőmérséklete mint a kijelzett. Te végeztél méréseket? Gondolom ekkora eltérést nem tapasztaltál. Ilyen nagyságú különbség lehet csupán kalibrációs probléma? Van esetleg javaslatod javítására?
Az bizony jó lenne. A kapcsolást és a panelt bontott PC és "energiatakarékos" alkatrészekhez tervezni. Gondolom ennek sokan örülnének. Skori féle rezonánshoz próbálkozok nyákot tervezni , de képtelen vagyok koncentrálni, egy kicsit is oda figyelni. Pedig nyák tervezése Sprint-tel semeddig sem tartott, eddig. Az alkarész beszerzésben aktív vagyok, talán túlságosan is.
Több, mint fél éve még semmit sem vonzott magához :nemtudom:
Sziasztok!
Ahogy látom ti a pákát egyenáramról hajtjátok, nem fog az így felmágneseződni? Igaz meleg a páka, de még nem éri el a Curie pontot... Idézet: „Szia Akkor ez a kapcsolás fent van Skori oldalán alkatrészek értékeivel? guliver83” Pontosan. Érdemes előbb jól áttanulmányozni. Bővebben: Link
Szia!
Sejtettem, de ez számomra kevés. Kicsit részletesebben is írhatnál róla..
Természetesen. Ennél egyszerűbb, frappánsabb nem is létezik
Szia!
A programban van egy sor: KALIBRÁLÁS! Itt egy konstans értéket ad a mért analóg értékhez. Ezzel a kostanssal kell játszani, amíg a hőmérővel mért érték meg nem egyezik a kijelzett hőmérséklettel.
T0bi, a Skori féle fénycső előtétet csináltad meg?
Összedobtam én is ezt az egyszerű áramkört, működik, de szeretném beállítani. Visszaolvasva sem találtam kalibrációs lehetőségről semmit. Nekem kb. 80-90 C eltérést mutat a kijelzett érték és a valós hőmérséklet között. Páka hegy hőmérséklete 350 C, kijelzett 260-270C. Szoftveresen, vagy más módon is lehetne finomítani rajta?
Ha gondolod, itt a topicban fejleszthetünk egy szép kis kompakt tervet. (Kapcsrajz és nyákterv is.) Én is szeretek bíbelődni a Sprinttel, de ez most egy új, felfedezésre váró terület és nem akartam belebukni.
Nos, harcra fel! Ha te is úgy gondolod...
Abban igazad van, hogy izgalmasabb az SL, de itt pont az volt a terv, hogy meglévő egységeket lehet felhasználni. Többfajta fénycső tápot lehet beépíteni, kis változtatásokkal. Üzembiztos, olcsó. Már vagy száz darabot kukáztam, csináltam LED tápot, fénycső tápot, stb, csak csirketápot nem. Így az egész alig kerül valamibe (a PC tápból is lehet nyerni egy csomó mindent), gyárilag kész, és így is szépen meg lehet építeni. Mások is ennek alapján utánaépíthetik minden probléma nélkül, a kész terv alapján. Forrasztóállomás céljára pedig szuperul megfelel. 50-500 Wattig a PC táp nagytrafóját kell beletenni, 10-20 Watt között a flybacket és semmi sem melegszik.
Van bizony.
Szebb, és máskor, ha ilyen táp kell, ott lesz a kész terved. Amúgy meg sokszor azért csinálom meg, mert szeretek a SprintLayout-tal bíbelődni. Másoknak is hasznos lehet amikor közzé teszem. Ha időm engedi neki állok. Találtam itthon egy energia takarékos égő tápját. Ránézésre hasonlít a tiédre. Azzal fogok játszani.
Azért használtam a gyári panelt, mert az biztos, kicsi és ráadásul készen is van. Egy lyukraszteres panel a hordozója, ami tartalmazza a PC táp trafót és sallangokat. Én is eljátszottam a gondolattal, hogy tervezek egy szép kis kompakt panelt, de.... van értelme?
Hi
Kössz a csatolmányokat A tápot majd össze hekkelem egy nyákra, hogy az is szép legyen.
Köszi
Nem, nem kerül többe. Le is írtam, hogy milyen előnyei vannak még a nyáknak, a gyárival szemben. A progihoz nem nyúltam. Minek kellene? Hidd el, hogy bőven jó ez így!
Nagyon szuper, szellős összeállítás. Könnyebben hozzáférsz mindenhez, meg biztonságtechnikailag is jobban megfelel. A sok nyák nem kerül többe, mint egy méretes doboz?
A programot is sikerült tökéletesítened? (bocsánat, de még nem volt időm átrágni magam rajta)
Még egy apróság. A kapcsolást kiegészítettem egy tranyóval és piros leddel, ami fűtéskor világít. Ezt a potigombba terveztem beleépíteni. (végül is lemondtam róla) Teszek fel egy jobban nagyítható képet a belső elrendezésről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |