Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Index
 
Témaindító: MoOn, idő: Máj 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 9
(#) akos70 válasza Reibl Dóra hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Ha jól gondolom, van benne riasztó. Annak az egyik indexvillantó reléje beragad.
(#) predator69 válasza MoOn hozzászólására (») Máj 14, 2012 /
 
hali,valaki segítsen nekem, van egy 24 v-os 3lábú irányjelzőrelé,egy 24 v-os izzó,és egy 24 v-os adapter ,hogyan kellene bekötni,ha csak egy villogó lámpát szeretnék?
(#) zolika60 válasza predator69 hozzászólására (») Máj 14, 2012 /
 
Így:Bővebben: Link Csak egy izzót teszel bele. Bár úgy sűrűbben fog villogni, hacsak nem kétszeres teljesítményű.
(#) predator69 hozzászólása Máj 15, 2012 /
 
hali,valaki segítsen nekem, van egy 24 v-os 3lábú irányjelzőrelé,egy 24 v-os izzó,és egy 24 v-os adapter ,hogyan kellene bekötni,ha csak egy villogó lámpát szeretnék?
ha lehet kézzel rajzolt legyen,a háromlábún három van egy + jel egy P, meg egy L betű,előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza predator69 hozzászólására (») Máj 15, 2012 /
 
A "+" a +24V, az "L" megy a lámpára, a lámpa másik vége a testre. A "P" egy visszajelző szál.
Az adapter teljesítményének nagyobbnak kell lennie az izzóénál. Tehát pl. egy 21W-os izzóhoz 1A-es 24V-os táp minimum kell.
Folyamatos, több órás üzem már okozhat gondot egy elektronikusnak is, a bimetálos meg hamarabb beadhatja a kulcsot. Biztosítékot mindenképpen rakj elé!

Üdv
Inhouse
(#) tapszer hozzászólása Máj 15, 2012 /
 
Sziasztok, az itt is megtalálható FETes kapcsolás látható itt működés közben :http://www.youtube.com/watch?v=l7wp_uubgFA&feature=plcp
(#) predator69 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 15, 2012 /
 
köszönöm szépen
(#) headshoot939 hozzászólása Máj 23, 2012 /
 
Ha érdekelne vkit csak ajánlani tudom.

http://www.kepesmotor.hu/lampa/p883884
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2012
(#) pjg válasza MoOn hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
U269B
(#) bsdinotti hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek. A motorom teljes felújítás és kábelezésen van túl. ledes indexeket kapott és először 3 lábú elektronikus indexrelét amivel folyamatosan világított az index(lehet hogy amiatt mert rosszul kötöttem be elsőre?), ezután vettem valami orosz relét ami szintén ledes indexhez való (ez is 3 lábú) de van benne egy kis tekercs ami mechanikusan kapcsolgat. A probléma az, hogy míg nem jár a motor vagy csak alapjáraton addig minden ok, de már egy kicsit magasabb fordulatszámon a fordulattal megegyezően kezd el villogni az index meg a visszajelzők is. Nem értek a villamossághoz, ezért lehet hogy hülyeség amire gondoltam: lehet hogy nincs zavarszűrő ellenállás a gyújtásba, és az ott keletkező elektromos jel gerjeszti a relé tekercsét? Ez megmagyarázná a fordulatszámmal megeszező villogást. Ja és vettem egy harmadik relét is ugyan olyan mint a második, de semmi változás.
A motor egy 85- ös évjáratú négyhengeres suzuki. A segítséget előre is nagyon köszönöm!!!
(#) levaitamas hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
Sziasztok!
Elakadtam egy Lada indexével. Kicseréltem a relét, de azóta a műszerfalon irányjelzés nélkül folyamatosan világít a kontroll lámpa. Irányjelzéskor rendben villog, de alapban világít. Mitől lehet ez?
(#) akos70 válasza levaitamas hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Milyen relét raktál bele?
(#) levaitamas válasza akos70 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Ladához valót kértem, aminek 3 lába van. Ettől függetlenül több típussal is próbáltam, de mindig világított a visszajelző. Olyan hibának tűnik, mintha alapban valamin keresztül kapna áramot.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
(#) akos70 válasza levaitamas hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Csak azért kérdeztem, mert valószínűleg nem belevaló. Milyen jelzések vannak a lábain?
(#) sevenhill hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
Szevasztok! Végigolvastam a hozzászólásokat, kiegészíteném annyival, hogy ha be akarjuk tartani a KÖHÉM idevágó előírását, az indexrelének "tudni" kell egy fő izzó (autónál 21W , MKP-nál esetleg 10W) kiégését úgy visszajelezni, hogy a rendszer periódusideje 100%-kal felgyorsul. Ezt a kontrollámpa is természetesen visszajelzi. (Az 5W-os oldalizzó kiégését nem kell visszajelezni.) Vontatmány használatánál C2 visszajelzés is kötelező, két pótkocsinál C3 is. A korrekt kapcsolástechnika, ami ezt a "gyorsulásos" figyelmeztetést tudja, autóvillamossági flasher-IC-re épül, a már kifutott U269B ,vagy a manapság használatos U2043B típusra. A kontrollámpa lehet párhuzamosan köve a bal, vagy a jobb oldallal, ekkor kettő van belőle a műszerfalon,de ha csak egy van, akkor a két izzósor közé van bekötve, harmadik lehetőség az indexrelé dobozából mint negyedik láb: C1 . A bekötések európai (Bosch) rendszernél: 31 test , 49a indexkapcsoló , 49 +12V Japán: B 12V , L indexkapcsoló , E test Francia-Román:lásd 2/2.kép. (A fotókon a C2 led felirat csak az itt opcionálisan alkalmazott vontatmány visszajelzésre utal, ami vezetékkel van a relék hátulján kivezetve, ez le van takarva zölddel.) A legújabb fejlesztésű autóknál nincs is klasszikus indexrelé, itt a BLC (Body Computer) vezérli általában szilárdtest (PROFET) kapcsolókkal a legtöbb esetben külön-külön minden izzót, figyelve azok névleges áramfelvételét. Esetleges kiégésnél az index szerepét átveszi a mellette levő féklámpa vagy a helyzetjelző. Egy kicsit elszaladt a technika, csak ne menjen tönkre semmi, mert pl. egy tönkrement index vezérlés miatti BLC csere akár 100e felett is lehet... Persze egy PROFET-et házilag ki tud cserélni egy ügyes kezű hozzáértő szaki,de egy átlag szervizben nem fognak BLC-t szögelni.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
(#) levaitamas válasza akos70 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Az lehet, de belevalót kértem. Elméletben kettő lábbal is meg lehet oldani az irányjelzést, mert ahogy nézegettem az átfolyó áram hatására felmelegszik egy feszítő szál, ami egy kontaktust működtet. Ha a kontaktus megszakad (irányjelzés közti szünet), akkor a szál is lehűl és ismét zár. A kontroll lámpának is van egy külön kontaktusa, ezért nem értem a dolgot.
Most nézem, hogy autóvillamossági szerelő vagy. Jónak magyarázok
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
(#) Siptiriti hozzászólása Márc 6, 2013 /
 
Tudna valaki egy 6V-os ledes indexrelé kapcsolási rajzot küldeni?
(#) jonas123 hozzászólása Márc 16, 2013 /
 
Sziasztok! Lehetséges, hogy már van ilyen topik, de nemszeretném az összeset végigolvasni!
A kérdésem az lenne, hogy be szeretném kötni az indexeket, és elakadtam. Kapcsolási rajzról kötöm, és mikor az akksi pozitívjára rákötöttem a biztosítéktábláról egy vezetéket, és ugye az akksi negatívjára a testet, akkor kb. 10perc várakozás után az akksi negatívjára kötött test vezeték elkezdett füstölni! Ezt példáúl nemtudom mitől lehet! És olyan kapcsolási rajzot szeretnék még kérni, amiben a mellékelt fájl(ok) vannak bekötve!
És a csatolt kapcsolási rajzon sem igazodok ki sajnos, és csak ebbe van bekötve ezek az alkatrészek! Köszönöm előre is a válaszokat!
(#) sargarigo hozzászólása Márc 16, 2013 1 /
 
Most így hirtelen nem emlékszem, de mintha autóknál a test pozitívra lenne kötve nem? Majd az okosok megmondják, de te is megnézheted! Mindenesetre a "negatív vezeték" azért kezdett el füstölni, mert az autó kasztnija jobban bírja az áramot mint a vezeték, és vagy testzárlatot csináltál, vagy fordítva kötöttél valamit. Mellesleg mintha lenne már ilyen topic.
(#) Ghoost válasza jonas123 hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Szia!

Nem ertek hozza, de igy esetleg probaltad mar?
Vagy Igy?
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2013
(#) dodko hozzászólása Ápr 29, 2013 /
 
Sziasztok Szakik!
Az a problémám,hogy az utánfutómon kicseréltem a hátsó lámpatesteket LED-esre mert állandóan beáztak a régi izzós lámpák,és gondolom a kis áramfelvétel miatt a vonójármű úgy érzékeli,hogy nem működik az index.Van erre valami megoldás.Gondolok itt valamilyen vízálló strapabíró elektronikára.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
(#) proli007 válasza dodko hozzászólására (») Ápr 29, 2013 / 1
 
Hello! Nem igazán tudni mit is szeretnél.
- A Led-es jelző, várhatóan sokkal kisebb fogyasztású, mint a lámpás. Ráadásul, a lámpáknak van hideg-ellenállásuk, ami bekapcsoláskor áramlökést is jelent.
- Ha a kocsiban a visszajelzés áramköréhez nem férsz hozzá, és még is szeretnéd a jelzést, akkor más nincs, mint a fogyasztási különbséget pótolni. Egy terhelő ellenállással, vagy perverz módon egy izzóval.
- Ha módodban áll hozzányúlni a visszajelző rendszerhez, akkor azon kell módosítani, érzékenyíteni. De ezzel a kompatibilitást megbontod, ha másik futót teszel rá.
Vagy is tudni kellene mi a szándékod, és mi van beszerelve vagy kiépítve.. üdv!
ui. Egyébként ha valami beázik, az ugyan úgy gond, ha lámpás, vagy ha Led-es. Sőt a lényegen nem is változtat a tény.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
(#) Inhouse válasza dodko hozzászólására (») Ápr 29, 2013 /
 
Cseréld le a lámpatesteket új, jól záródóra és egy darabig nem lesz gond.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
(#) jog27 hozzászólása Júl 11, 2013 /
 
Sziasztok!

Régi keleti kocsiba készülök betennie egy modernebb (opel, made in germany) elektronikus index-relét. 3 lábú az index relé 12V 2/4 x 21W-os. Az az egy bibi van, hogy a kocsi most képes húzni utánfutót, és ugye ezt sose tudni mikor lesz rá szükség.
Ki lehetne egészíteni úgy a relét, hogy elbírja az utánfutó jelentette "plusz terhelést" is?
Egyáltalán lehetséges valahogy?
(Szerintem amúgy a gyári hődrótos villogó automata se volt 6 x 21W-os, de valahogy mégis elvitte az utánfutó lámpáit is a kocsié mellett.)
Köszi szépen!
(#) hibbantpasi válasza jog27 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Szia!
Bírni fogja kiegészités nélkül is.
(#) proba válasza jog27 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Igazából a villogás lassul talán a terheléstől. Az égő kiégést sem fogja jelezni. (Ha utánfutós , annak a visszajelzője is fontos lehet. Arra viszont mintha másmilyen relét kellene használni.)
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
(#) akos70 válasza jog27 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Jobban fog vele működni, mint az eredetivel. Viszont visszajelzőnek (nem az utánfutóénak, hanem a normálnak) nincs rajta kivezetés, az meg kell oldani valahogy.
(#) flerkmisk hozzászólása Aug 17, 2013 /
 
Sziasztok!

Van egy S51-es 6V-os Simsonom, amihez megépítettem ezt az áramkört, mert valamikor a későbbiekben át szeretném alakítani az elektronikáját 12 voltosra. Amíg ez az átalakítás nem történik meg, addig is jó lenne ezt az elektronikát használni az indexek villogtatására.
Maga az áramkör működik 6V-ról is, viszont a két 21W-os izzónak nem elég a teljes felizzáshoz az az idő, amíg az áramkör bekapcsolva tartja őket, így nem érik el a maximális fényerejüket.

A kérdésem az lenne, hogy át lehet-e úgy alakítani ezt a kapcsolást, hogy több ideig tartsa bekapcsolva az izzókat, de a felvillanások közti "szünet" ne változzon?

A válaszokat előre is köszönöm.
(#) szakáll válasza flerkmisk hozzászólására (») Aug 18, 2013 /
 
Ha nincs a gépben (12voltos) akkumulátor, akkor ne reménykedj a tökéletes működésben!
(#) flerkmisk válasza szakáll hozzászólására (») Aug 18, 2013 /
 
Természetesen van benne akkumulátor, éppen az a gond, hogy az jelenleg 6V-os.
Következő: »»   7 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem