Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   138 / 564
(#) erdgab hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Csak egy számomra érdekes kérdés,melyik megoldás a hatásosabb (jobb),ha a ventilátor a bordákra fújja a levegőt vagy ha onnan elszívja?Vélemények?
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
:gun:
(#) kralikandras válasza erdgab hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Tegyél kettőt az egyik befujja-a másik szívja-hatásos nem?
Gratula!
András.
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Fogalmam sincs, de a befújásos az elterjedtebb ezeknél a gépeknél! Viszont az is igaz, hogy szívhatja is, attól függ, hol helyezkedik el a hűteni való!
(#) zozi83 válasza sumerfiu hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Szia ! mi volt az előzménye a "hőkioldó" vagy hibajelző led világításának. Hegesztés közben vagy így került hozzád stb... Ennél a gépnél ha a leragadásvédelem beavatkozik akkor is felvillan a sárga led, lehet hogy ez az áramkör hibásodott meg és tiltja a vezérlést. Vagy sok más is lehet.....
Írj róla valamit ... kimeneten van -e feszültség , ventilátor megy??
(#) kralikandras válasza Tubi56 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Szerintem mindenképen a levegőáramlással párhuzamosak legyenek a hűtőbordák "bordái"-így a teljes felülettel érintkezik az áramló levegő-és minél nagyobb a menyisége(levegő) annál intenzívebb a hűtés.
(#) kralikandras válasza kralikandras hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Én mindenképen két ventit tennék bele szívás-befúvás modjuk a szívó midíg menne a befúvót -rásegítésre-egy valamilyen egyszerű hőkapcsoló indítaná-ha szükséges. /nyári meleg/
(#) mpisti válasza erdgab hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Jó a kérdés. A frekvenciaváltókat tartalmazó szekrényekben a keletkezett meleget minden esetben
elszívják. A téma szakavatott értőjét megkérdeztem az okról. Ő azt mondta,hogy a meleg levegő elszívása 25-30%-al jobb hatásfokú szellőzést biztosít,mintha a levegőt befújná a ventilátor,mivel a szekrény teljes keresztmetszetéből a levegőt egyenletesen szívja ki,és nincs turbolencia.
A régi hegesztőgépekben a ventilátor szintén átszívta a trafón és a diódák hűtőbordáin,majd a gép hátulján kifújta a levegőt. A komolyabb inverterekben a hűtőfelület bordáit hűtőcsatornába fordítják,és úgy fújják át a levegőt a csatornán,hogy az optimális áramlási geometriát kövesse a levegő útja. De láttam már olyan invertert is,ahol a ventilátor beépítési helye hűtés szempontjából annyit ért mint a kopasz p..nán a paróka. Pedig az alaplapon a ventilátor optimális helye ki volt alakítva. A legjobb megoldás-szerintem- ha az összes borda azonos sebességű levegővel van hűtve,mert ha marad olyan felület,amely nem érintkezik a forszírozott hűtéssel,az még gondot is okozhat.
Hogy ez befúvással vagy elszívással valósítható meg,az talán mindegy. A kommersz invertereknél viszont az a jellemző,hogy a ventilátort oda teszik,ahol találnak neki helyet.
(#) Tubi56 válasza kralikandras hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ez is egy elgondolás! A bordákat természetesen úgy érdemes elhelyezni, hogy mind befújásra, mind szívásra a legjobb hűtést érje el, ez nem lehet kérdés!
Ennyit erről a kis kitérőről
(#) erdgab válasza kralikandras hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
A megoldás nem jó,egyest kaptál .Egy PC házban próbáltunk egy befúvó és egy szívó ventilátor kombinációt,nem értünk vele semmit,de két befúvó vagy két átszívó már jó eredményt adott,aki nem hiszi próbálja ki.
(#) Tubi56 válasza mpisti hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ja! Jogos a taps
(#) Tubi56 válasza mpisti hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
mpisti, erdgab !Ha már itt tartunk! Milyen legyen a doboz? Magas-keskeny vagy lapos-széles? Egy ventivel, ha nincs kialakítva csatorna, akkor a meleg levegő nem biztos, hogy kicserélődik, ha magas dobozt alkalmazunk, mert a meleg be szorúlhat a felső részen! Viszont, ha lapos a doboz abban az esetben a belső részek egyes részein nem cserélődik ki a levegő (nincs áramlás vagy csak önmagában forog)
Ilyen esetben talán jobb a szívó venti a doboz ellenkező oldalán, ha teljes perforációt alkalmazunk a levegő beáramlására....Mit gondolsz?
(#) erdgab válasza mpisti hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Hát igen kérem,az a nyavalyás turbolencia.Én "aki az alapokkal sincs tisztában" :hide: mind a 4 gépemnél átszívásos kényszerhűtést alkalmaztam.Elöl a főtrafó és fojtó mögötte a 2 borda és ezután a ventilátor. :duhos2: Csak kíváncsi voltam a véleményekre,mert azért mégsem mindegy mit,hogyan.
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Én meg fordítva! Venti, bordák, trafó, fojtó sorrendbe befújással!
De lehet,hogy jobb lett volna ha a venti a fojtó után szívással
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mennyi levegőt is kell át áramoltatni kicsiny kis masinánkban, hogy elegendő legyen a hűtés?
Egy bontott 120-s venti 1000rpm elég karcsúnak tűnik, de egy 92-s 3000rpm már elég lehet!? Én ezt a 92-s alkalmaztam a kis gépekben! A nagyobban 120-t szintén 3000rpm!
Na mindjárt megbolondulok :bummafejbe:
(#) BarnaPili válasza erdgab hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
A baj annyi,hogy a fölső panel nem négyzetes,hanem téglalap.Azért terveztem így,hogy a vezérlőrész minél kevesebb zavart tudjon összeszedni a nagyáramú részektől.Az volt az elgondolásom,hogy a diódák kevesebb zavart termelnek egyenirányítás közben,mint az IGBT panel.A hálózati graetz átkerül a hegesztő házára.Köszönöm az észrevételeket.
István
(#) erdgab válasza Tubi56 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ez is jó kérdés.Ha fektetett négyzetes oszlop forma féle a doboz kialakítása én egy nagyobb átmérőjű ventilátort tennék,ami a hátfal nagy részét foglalná,belül legalább 3cm szabad helyet hagyva építeném a belső szerkezeteket.Ha élére állított téglatest forma,de felfele nyújtottabb (keskeny-magas) akkor inkább két ventilátort alkalmaznék és úgy helyezném el őket,hogy a nagyon melegedő részekre 1,5 venti teljesítmény jusson,a fennmaradó 0,5 teljesítmény elég lenne a kevésbé vagy egyáltalán nem melegedő alkatrészek hűtésére,"beszorult" levegő cseréjére.Mindenképpen átszívó üzemben mennének és a doboz elejét perforálnám (mint ahogy tettem is),ha lehetséges.
(#) erdgab válasza Tubi56 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Egy fórumon olvastam,még azt sem ajánlják,hogy a ventilátor mögött perforált legyen a doboz,hanem legyen kivágott a forgórész átmérőnek megfelelően és kerüljön ide egy rács a lezárásra.Ott egy ilyen ventilátort alkalmaztak: Bővebben: Link
(#) (Felhasználó 46585) válasza mpisti hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Én meg nem tennék bele egyáltalán ventillátort. Ha a doboz olyan méretű, mint egy diplomata táska, annak lehetne a két nagyobbik oldal hűtőborda. Amikor "kinyitjuk" , akkor két részre nyílna szét, szerelhető, és nem megy tele a mozgó levegő miatt kosszal, porral. Ha azt nézzük, hogy mondjuk egy gép 25 V és 200 A, akkor az 5000W. Ha ez 90 %-os hatásfokkal megy, akkor az eldisszipálandó meleg 500W. Ez azt jelenti, hogy oldalanként 250 W lesz.Ha azt nézzük, hogy néha pálcát is kell cserélni, akkor a bi mondjuk 90 %. Ez már csak 200 W lenne oldalanként. És ha még lehetne javítani a hatásfokon...

Végül is, így nagyobb és drágább lenne egy gép. De sokkal megbízhatóbb. Mozgó járművekre csinálunk így berendezéseket, nincs benne ventillátor, 31V/200A a kimenete és még 60 fokos környezeti hőmérséklet is előfordul... szóval, érdemes lenne elgondolkodni rajta.
(#) gizi525ix hozzászólása Okt 13, 2010 /
 
ha már így szóba került a ventilátor....
a gépemben van olyan panel,amin
ilyen "olajos-szerű" por lerakódás van.
szabad féktisztítóval feloldani az ilyen
lerakódást,majd sűrített levegővel leszárítani?
(#) mpisti válasza gizi525ix hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Nyugodtan.
(#) guliver83 hozzászólása Okt 13, 2010 /
 
Sziasztok!
Ez megfelelő lenne a hegesztőbe?
IRGP50B60PD1
Ezt ajánlották, hogy ez nagyon jó lenne bele.
(#) winkleer hozzászólása Okt 14, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!

Segítség kellene aki már rendelt a Tali Bt-től, hogy pontosan milyen paraméterek alapján rendelte meg a "Maci"-ba a szükséges vasakat. Tehát tipus, minőségi jellemző egyéb.
Rendelnék tőlük de pl a galvanikus leválasztást végző magot pontosítani kellene mekkora Al értékü legyen , meg a gyűrümagokat az áramváltóba és a zavarszűrőbe mit rendeljek.
Köszi előre
(#) Ge Lee válasza winkleer hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Macit nem építettem és nem is fogok, de ha Taliéktól rendelsz M2TNC anyagú vasakat kérj, esetleg jó az M2TNB is 80-100kHz-ig elvileg az is elmegy.
Amikor én vettem 2500Ft körül volt az E65 (M2TNC), főtrafónak tökéletes. Gate trafónak is ilyen anyagút vettem EF25 méretben.
(#) BarnaPili hozzászólása Okt 15, 2010 /
 
Elektródafogó és társaik:olcsóbbik,vagy ezek közül valamelyik?Szerintetek?Csak időszakosan kellene ,nem iparszerűen.Én az első felé hajlok.
István
(#) X Sügi X válasza BarnaPili hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Hmm.. Ha az 5A/mm2-es előzőleg már ebben a topicban megtárgyalt áramsűrűségre gondolok, akkor ezek a kábelek felejtősek. Mármint az első kettő. 16mm2-esek, azaz 80A-t tudnak huzamosabb ideig elviselni. Én Hajdúböszörményben vettem munkakábelt, 25mm2-es, a boltban már csak egy 7.5 m-es darab volt, ezért, és egy bivaly testcsipeszért fizettem kemény 6500 Ft-ot. Elektródafogó és a dinse csatlakozók 2000 Ft-omba kerültek, ezekhez már beszerzési áron sikerült hozzájutni.
Én azt mondom, inkább darabokban vedd meg, a készre szerelt cuccok valamelyik alkatrésze általában mindíg kifogásolható minőségű. tudom, hogy így még drágább lesz, de öröm lesz vele dolgozni.
Mondjuk ez az én véleményem.
egyébként én ma fogom éleszteni a felújított Elektrosta 150-es gépemet. Ha valakinek van valami mondanivalója, az most szóljon, vagy a gép hallgasson mindörökre...
(#) hapro válasza BarnaPili hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Nem tudom mennyire segítség, de azt hiszem tavaly vettem 2X3m kábelt talán 16mm2-es ehhez egy test csipesz és egy 300A-os elektróda fogó hozzá a dinse csatalkozók, mindezt a Trakis Hetra szaküzletében válogattam össze és ott összeszerelték, aztán így összesen volt 11-13.000Ft körül, most talán max 14-15. És úgy ahogy mondja az előttem hozzászóló...öröm dolgozni vele. A kábel annyira puha és jó minőségű, hogy szinte észre sem veszem, hogy ott van.
Szerintem a gép árához képest ez nem számottevő tétel, nem ez a drágább része, én a jobbat venném a helyedben.
(#) VillTMK válasza X Sügi X hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Azért azt nefelejcsük el az első verzióhoz egy kis fejpajzs is jár. És ha csak hébe-hóba kel hegeszteni, akkor az is jó.
(#) X Sügi X válasza VillTMK hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Fejpajzs? Tudtommal ez kézi pajzs, ami a képen van. Fejpajzs az, amit a fejedre raksz. Vagy tévednék?
Egyébként ezért is írtam, az egységcsomagok ezeknél nem feltétlenül hibátlan, minőségi cuccokat tartalmaz. Pláne nem ennyiért. viszont igazad van, hébe-hóba heggesztésre az is jó.
(#) hapro válasza VillTMK hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
No igen...az még plusz vagy 4-5000Ft volt újonnan. De inkább kell venni 1000Ft-ért használtam a vatera-n és új üveget bele, az meg 500 forint csak.
(#) VillTMK válasza X Sügi X hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Igazad van valóban kézi pajzs. De azért megvenni egy drága felszerelést, hogy ha majd valami letörik vagy eltörik és akkor majd én meghegesztem alapon, na az szerintem felesleges. Én tömbházban lakom, na itt nem igazán akadt olyan dolog, amit meg kellet volna hegeszteni 10 év alatt. De kitudja, hátha kilukad a radiátor ( öntöttvas ) .
Következő: »»   138 / 564
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem