Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Azért értettem amit leírtál... miután korábban ugyanezt mondtam erdgabnak. Ez az "elmélet" még elmegy 30 kHz-en, de 50-en már nagyon nagyok lennének a veszteségek. Különösen, hogy a (komolyabb) melegedés hatására csökken a ferritek telítési indukciója, tehát egyre közelebb kerül ahhoz a ponthoz, ahol már akkora lesz a mágnesezőáram, hogy problémát jelent. ( milyen jó lenne, ha ez fordítva lenne... :finom: )
Mivel egy híd minimum 4db-ból áll, ezért annyit, kevesebbet nem tudtam. A tesztek során 155A volt a max. amivel próbáltam, de mivel nekem nem kellett ennyi és az IGBT-kre is szeretnék vigyázni, ezért 100A-en lett maximálva.
A gugli talál róla egy kínai nyelvezetű adatlapot, de abból nekem nem egyértelmű hogy meddig lehetne elmenni vele frekiben és áramban.
Sziasztok!
Korábban írtam, hogy kaptam egy hibás "Kuko 130A" gépet javításra. Most ott tart a dolog, hogy a meghajtás működik magában, a FET-ek pedig újak a teljesítmény fokozatban. Ám mikor a kettőt összerakom nem megy úgy ahogyan kéne neki. Ez a végfok rajza, mikor összerakom a meghajtást a teljesítmény fokozattal az "1" és a "2" es FET en mérhető jel alak úgy tűnik mintha rezegne kép róla (a jelalak jóval nagyobb és máshogyan is néz ki mint a "3" és a "4" es FET-en mérhető jelalak). Ezekből úgy tűnik hogy vagy a főtrafó vagy a fojtótekercs vagy a soros kondenzátorokkal van valami baj. Valakinek van valami ötlete hogy hogyan tudnám kideríteni ki a bűnös? Annyit csinál ha beüzemelem, hogy van fesz a kimeneten de terheletlenül is felizzik a soros 150W-os izzó. Előre is köszönöm a segítséget!
Én hőlég pisztolyt használok erre a célra aztán finom csiszolóvászonnal tisztítom meg
Mekk_Elek köszönöm a válaszodat és katt válaszát is!
Valami hasonlót hámoztam ki én is az orosz fejtegetésből,sajnos a szerző eredeti doksija nem elérhető,legalábbis én nem találom.A guglival is nehézkes a fordítás,de jó lett volna 1969-73 között jobban megtanulni az oroszt .Jó lenne valaki,ki érti e nyelvet és átolvasná a hivatkozott részt azon a fórumon,hátha okosabbak lennénk.
Nem értem,miért más a jelalak a G1 és G4 között,hiszen egy helyről kapják a vezérlést mint ahogyan a G2 és G3 is a rajzod alapján.Nem cseréltél fel valamit?Ez egy teljes hidas rezonáns végfok.Nagyon lényeges a kondenzátorok állapota és a fojtó pontos behangolása. Mellékletben egy rezonáns gép rajza,hátha segít.
Azért lehet más a jelalak mert pl.az impulzustrafó hibás.
A jelalakot mindenképpen IGBT-k nélkül,kondis szimulációval lenne érdemes vizsgálni, ez a módszer sokat segíthet a hiba helyének a felderítésében ugyanis nem egy működő főtrafós gépben kellene turkálni.
Helló
Ma megint haladtam kicsit.Elvileg kész a főtrafómA primer 82 szál 0.24-es CUZ.4 pár u 57-es magra készült.A magot szigeteltem prespánnal.A primer sodrat kapott egy sor bandázs szalagot.19 menetet tekertem belőle.Ezután jött egy sor nitrolakk.A szekunder egy bontott hegesztő munkakábeléből készült.Széttekertem mert túl vastag volt.A szálakból készítettem egy 5.5 mili átmérőjü sodratot.Ez kapott 2 sor bandázsszalagot.Ebből tekertem 8 menetet szekundernek.A trafót toroid jeleggel készítettem.Valamit azonban tulzásba vittem,mert nekem egy deka hely nem maradt a közepén.Éppen ráfért a szükséges menetszám.Ha rámondjátok az áment,hogy maradhat így akkor lelakkozom ezt is.A kimenő folytóval is lenne némi gondom.Kevés lett hozzá a szekundernél használt huzal.Két pár u 57-est használtam és 11.5 menetre lett elég a huzal.Talán még egy fél menetet kifut,de ehez át kell gondolnom hogy hol fog elhelyezkedni a gépben.Ha a csatlakozását meg tudom oldani akkor még feltekerem a fél menetet.Ez a menetszám elég lesz 130 amperhez vagy csináljak inkább egy hoszabb sodratot?
Szóval akkor a zománcot le kell pucolni.Pár estére megint megvan a program?
Szerintem a szekundert is jobblenne,lakkozott sodratból csinálni.A skin-hatás ennél a tekercsnél is ugyanúgy jelentkezik.
Köszönöm a válaszodat!
A vezérlés két trafón keresztül megy a FEt ekre. Az egyik trafóról jön a jel az 1 és a 3 G-ra míg a másik trafóról jön a 2 és a 4G-re. Tehát azt mondod lényeges a kondenzátorok és a fojtó hangolása? A kondenzátorokat ellenőrizni fogom. Az a helyzet hogy a fojtóból hiányzik kb 2cm-es darab, mert akitől kaptam nem kiforrasztotta a vezetéket a panelből hanem elvágta, ez mennyit hangolhat félre?
Hát a skin hatáshoz nem volt szerencsém eddig.Egy pár szóval akár pótolhatnád is a hiányt,hogy tudjam miröl is beszélünk.Amugy a szekunder és a folytó azért készült ebből mert ez volt itthon.De lehet lecserélem,azért is nem lakkoztam le.Az viszont tény hogy a szekundert és a folytót már más is készítette ilyen huzalból,sőt lemezcsíkból is ami ugye csak egy szál és működik vele a gép.Ami engem kicsit jobban aggaszt az az hogy a főtrafó közepén nem maradt luk,meg hogy elég-e a folytónak a 11.5 menet 2 u57 magon.Azt olvastam ha kicsi a folytó akkor nem elég egyenletes az ív.Mondjuk ez egy rövidített verzió az én olvasatomban
Szerintem sok az a 8 menet szekunder,maradjunk csak a 6 menetnél,oszd el egyformán,megoldható.A primer elég lett volna 60-65 szálból is.A fojtó elég lesz 12 menettel,a hozzávezetést meg lehet oldani sarukkal.A primer és szekunder közé milyen szigetelést készítettél? Remélem valami megbízható prespán vagy hasonló anyag,e nélkül bukta,csak a bandázsszalag nem elég.
Hát prespánt azt nem tettemA primer zománcból van és betekertem szalaggal.Ezután lakkoztam és úgy tekertem a szekundert amin két sor bandázs szalag van.De van szigetelő papírom.Tekercselőtöl kaptam két sötétszürke papír közt van egy műanyag.Letekerem a szekundert és betekerem evvel is a primert.A 8 csak elírás volt.Valójában 6 menet a szekunderem.
Mint ahogy mpisti is írta,gyanús az az impulzus trafó,valami nem oké ott.A kondenzátorok impulzus tűrő típusok legyenek,gondolom azok,ha eredetiek,akkor inkább csak a kapacitásuk a lényeges,hogy meg van e.Ha nem bontották meg a fojtót csak a kivezetésék vágták rövidebbre az nem gond,pótolható.
A főtrafó szigetelése az egyik legfontosabb dolog,ott van a halál 1-2mm -re és csak egyszer kopogtat be,ezt Te is tudod,ezért motyorgok annyit.A 6 menet az oké.
Olvasmány a skin hatásról röviden iTT
Azt hiszem a szigeteló papír után kap lakkot is megint.Első a biztonság.
A jelalakok terheletlenül és a "kondenzátoros FET szimulációval" is működik a vezérlés, tehát a hiba valahol a főtrafó környékén lesz....
A primerrel soros kapacitásoknak mekkora kell hogy legyen nagyjából a kapacitásuk? Nekem 207nF ez jó érték? Valamint ha a trafónak rámérnék a primerjére kb. mekkora induktivitásúnak kéne lennie?
Egy rajz részlet,vagy skicc jó lenne a végfokról, a meghajtó trafó utáni részről. Ha a főtrafó lenne a ludas,az minden esetben jelentkezne, nem csak az egyik tranzisztor-párnál.
Köszönöm a válaszodat!
Vannak skiccek, nem a leg szebb, de el lehet rajta menni. A végfokról van egy rajz: Bővebben: Link https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/HegesztoInverter...lamint van még a Gate trafó előtti és utáni részről is: Bővebben: Link
A primerrel soros kapacitás a többi általam látott gépeknél is 200-220nF/2000V kondenzátor vagy kondi csoportból van megoldva.A Te gépednél csak saccolom,hogy 8x100nF lehet a csoportban.A primer induktivitását nem tudom megmondani,mennyi lehet.Én megvizsgálnám azokat a csatlakozó tüskesorokat a meghajtó trafók utáni tranzisztorokat is.Láttam cseréltél icét a trafók előtt s a lábain ott van a furat galvános kis hüvely,egyen biztosan a 4 lábán,de lehet,hogy a többin is van és a kiforrasztott fetek lábain is látom.Visszaforrasztásnál figyeltél erre?A fet csoportok meghajtási sorrendjét a tüskesor miatt szerintem nem tudtad még véletlen sem megcserélni,a skicc rajzodra hivatkozva egyszer G1-G4 majd G2-G3 kap vezérlést,tehát átlósan,ezért kérdeztem,hogy hogyan lehet eltérő a vezérlő jel a két Géten,ha a meghajtó trafó jó.
A végfok rajzon az lap alján levő kondik bekötése hibás. Ugyan azon a potenciálon van mindkét lábuk.De nem emiatt van a gondod. A végfok rajz számozását figyelembe véve az 1-4 és 2-3 kapcsolótranzisztornak kellene egyszerre vezérlést kapni.
Érdemes lenne a végfoktranyók Gate-köri tranzisztorait vizsgálni, szerintem ott lesz a zárlatod. A gate -köri tranyók zárlata az impulzus feszültséget néhány tized voltra korlátozza, ezért lehet olyan oszcilloszkóp kép mintha a szkóp feszültségosztását kapcsoltad volna át.
He-he,melyikünk leste a másik "röpdolgozatát"?
Legyél szíves mérd meg mekkora U ferritből van az a fojtó,hossza,magassága,átmérője érdekelne,kb. mennyi menet,milyen vastag huzalból van rajt és mekkora lehet a légrés,nehogy szét bontsd emiatt.Köszönöm.
Eszerint a Zolinak tényleg érdemes lenne a megnevezett alkatrészeket vizsgálnia...
Próbáltam keresni róla adatokat, de én is csak a kínait találtam meg.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |