Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Közelmúltban sikerült szereznem egy 70-es évek beli, 8 lóerős briggs motoros fűnyírótrakit. Nagyon egyszerűnek tűnik a töltés rendszere, de mégsem tudok eligazodni rajt sajnos. Pár napja már csak a fejemet vakarom, forrás, főleg anyanyelven szinte nulla e témában. Feltérképeztem, hogy mi, hova van kötve, csak nem értem, de szeretném felfogni a dolgok miértjét, a működési elvet. Mz, trabi simson kötéseket, turpisságokat jól vágom de ez a nyugati gép kifogott rajtam. Előre is köszi a segítséget!
Nem ismerem a Briggs megoldását, de lehet, hogy a robogókhoz hasonló. Azoknál a töltőtekercsről egyenirányítás után megy az elektronikához, azon keresztül az akksira. Nincs gerjesztésszabályozás, mivel lendkerékmágnes a gerjesztő elem. Az elektronika lényegében a túl nagy feszültségcsúcsokat nyeli le, mintegy műterhelésként. Érdekes megoldás, valószínűleg így érik el a hosszútávú üzembiztonságot, na meg ezeknél a járműveknél nincs nagy elektromos teljesítmény igény. Konkrétan van vele valami problémád?
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2020
Szia, mondom a tutit: a Briggs motoroknál úgy 10LE-ig nincs szabályozás csak egy dióda általában, meg egy kondenzátor, a tekercs pedig úgy van méretezve (mivel ISO standardban meghatározott a fordulatszám a stabil motornak) hogy a normál üzemi fordulaton (3600) meglegyen a megfelelő felszültség a töltéshez. Ellenben egy hátrány van: ezt egy bizonyos méretű akkura tervezték: kisebbnél megnő a feszültség,ez által tönkreteszi az akkut, nagyobbnál leég a tekercs. Koszorú vagy patkó tekercses a motor?
Köszi a hozzászólást. Patkó alakú tekercses, és kód alapján 74-es évjáratú a motor.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Igazából a következő a problémám. Megdöglött rajt a gyújtótekercs. Kitaláltam, hogy az akksi és a működő kondenzátor-megszakító párossal, illetve egy simson, mz stb trafóval (az mz-ről mintázva) egy akksis gyújtást csinálok rá. Működik is, a motor megy, viszont nem vagyok benn biztos, hogy a töltés mértéke elegendő-e a gyújtás által felhasznált árammal, így hosszútávon nem merül-e le az akksi.
Szerintem egyszerűbb ha keresel egy gyári gyújtómodult rá. Ezeken alapból az indításkor más gyújtásszöget használ, majd fordulaton ez megint változik (két lépcsős!) nem igazán való neki a kalapácsos. Volt olyan is de abban is van némi elektronika.
Szia!
Azt szeretném megtundi, hogy itt az akku méreténél az amperre gondolsz? Vagy az hogy hány voltos? Ma hoztam egy én is egy 10 lovas Briggs kasza gépet, és nem tölt. A diódát holnap megnézem, hogy hátha annyi baja van. De az előző tulaj azt mondta, hogy nagyobb mértű akku van benne, mint az eredeti. 12voltos az is, de fizikailag nagyobb. Te hogy látod ezt a dolgot? Köszönöm! Üdv: Bandi
Szia, a briggs mint motorgyártó álláspontja ebben a felállásban a következő:
a megrendelő közli hogy az általa a gépben használt akkumulátor mérete (kapacitása, belső ellenállása...stb) mekkora, így a briggs a koszorútekercs méretét úgy kalkulálja hogy a SAE szabvány értelmében megadott 3600-as fordulatszámon a motor pontosan 14,4V-al töltse az akkut. Ha hibás az akkud (cellazárlat) akkor fel szokta lassan fújni, ha pedig öregszik és szulfátosodik akkor annyi töltést tol bele hogy máshova nem jut, a rendszer fesz leesik, (ha mágneskuplungos a kaszahajtás az ki szokott kapcsolni indítás után kb 10 percel, innét könnyen észrevehető a hiba). Egyébiránt ha modernizálni szeretnél átalakítható a tekercs, viszont arra készülj fel mivel "alul" méretezett így sima fesszab nem elég rá, másik koszorútekercs kell hogy elérd a gyári kb 8-10A -t amit tud.
Nagyon köszönöm! Már működik!
Igazán nincs mit, sok örömöt hozzá.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |