Fórum témák
» Több friss téma |
" Amit valaki írt, az hm....... .... nem jellemzem... "
Pedig igaz, különösen, ha figyelembe veszed, hogy nem folyamatos az áram a tekercsen. Meg ha rendes mennyiségű pufferkondi van a végfok előtt. Számolj utána, hogy mennyi is lesz ott az ohmos veszteség? Ez egy kapcsi táp...
Meg kérdezhetem milyen tipusú vasaid vannak?A teljesítmény adataid szerint igen szuper vasak.Amit a ETD29 leírtál menetszámot,0,2 huzalból,24-24 menet prim és szek?Add már meg az adatokat,így nem lehet követni mit is csinálsz.
Epcos ETD-29 N97 anyag. 0,3-as huzalból, 8 szál, és 24 menet primer. Ugyanígy 0,3-as huzal, 11 szál, és 2x9 menet szekunder. Csak éppen a 29,5uH-s szórt induktivitáshoz elég elválasztóval, már ez nem fér be. Mondhatnám, hogy csökkentem a menetszámot, de akkor teljes terhelésen melegedne a magom. Ha csökkenteném a szálak számát, a réz melegedne. Ezért latolgatom a lehetőségeimet a skin hatásról, és a lehetséges vezetékekről.
Én pedig azt tudom mondani,drága volt a lakodalom,be kell annak menni.Milyen vastag az elválasztó?Nem kell vastag,elég kb 0,5.Hát pedig tekertem én többet is ETD29 vasba.Szerintem,lorylaci tápját próbálod után építeni,ott pedig ki van számolva ami belefér,és annak bele is kell menni.Jó lenne a kapcsolásról is valamit tudni?
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Általában ha valaki csinál egy kapcstápot, nem fogja kikötni, hogy mihez készül.. főleg fél..1.. év után, esetleg új gazdánál. Innentől pedig teljesen mindegy, folyamatos vagy szakaszos 500 wattra készült, ha 500 watt van "ráírva", ki is használják, akár másra is. Aztán jöhet a meglepi és a számonkérés..
Ez sok minden villamos dologra igaz.. .. gondolj csak bele, egy átlagos akkutöltőt is sokszor extrém dolgokra használnak, hiába van rajta esetleg cimke, stb.. sorolhatnám ( -nánk) tapasztalatból. Aztán lehetne számolni ezt meg azt.
Az az a kapcsolás, kb 1,5mm az elválasztóm. Viszont nem túl mérettakarékos a primer. Működik is vele, csak kis csutri lett így a szekunder, ha terhelem a réz egyből forró.
A behatolási mélység nem az jelenti, hogy addig 100%. Egy exponenciális csökkenés van, ahol a behatolási mélység azt jellemzi, hol csökken 1/e részére (kb 37%). Kétszeres behatolási mélységen már 1/e2-re csokken (13%)
Ebből következnek: - egyik huzal AC vezetőképessége sem éri el a DC vezetőképességet (nincs 100%-osan vezető) - a szkin mélység sugarú huzal kb 85% vezetőképessű (bonyolult integrál, nem 67) - a szkin mélység átmérőjű huzal >90 vezetőképességű Ezekből meg az következik, hogy pl esetedben ahol 0,21mm a szkin mélység többnyire 0,4mm körüli huzalt használunk. Látod, hogy a 0,4mm alatt már keveset javul a dolog, ezért nem éri meg a 100%-hoz közel menni (hiszen a szkin mélység maitti javulás képzeletbeli vastagsága kisebb mint a huzalon lévő szigetelő vastagsága). 0,8mm-es huzal vezetőképessége 50%-a saccra a DC vezetőképességnek 100kHz-en. (nem fogok most integrálásokat végezni). Tehát még nem katasztrofális, ha nagyon nem akarsz sok szálat használni, csak mondjuk 2-3-at, akkor még használhat 0-4-0,8mm közötti huzalokat. Ennél vastagabb huzalnál hirtelen romlik a vezetőképesség (exponenciális a görbe!). Azt jól kapizsgálod, ha nagyobb terhelésnél csökken a kapcsolófreki, és ott nagy az áram, akkor erre a helyzetre kell méretezned.
A nem fér be dologra roppant egyszerű megoldás is van, a nagyobb méretű mag. Egyébként a vastagabb huzallal nem könnyebb dolgozni, épp ellenkezőleg, főleg egy ekkora magon. A 0,8-as huzalt már egy 30-35mm-es mag csévéjére is úgy kell rászenvedni, ezért nem is használok 0,6-osnál vastagabbat.
De pl. a hegesztőmben 1,6-os huzalból vannak a szekunderek, mert a 0,4-esből hirtelen nem volt annyi amennyi kellett volna, meg nem is volt kedvem egy vastag köteget egyben feltekerni. Aztán működik az is évek óta pedig ott 90-100A is folyik néha, és nem a zene ütemére hanem folyamatosan amíg el nem fogy az elektróda.
E55 van a TME-nél is de ott horror árban. A helyedben felhívnám inkább a Taliékat, és ott vennék vagy E55-öt vagy egy 60x30x20-as gyűrűt. 2009-ben 700Ft volt náluk egy komplett E55 csévével együtt (TME-nél csak egy fél mag nettó 1773Ft).
Ugyan nem a legkorszerűbb anyag az M2TNC, de nekem semmi bajom vele, amire kell arra tökéletes.
Nem hinném hogy fele annyi kellene bele, kb. harmada a vaskeresztmetszet, meg az ablak is jóval kisebb. Építsd meg ETD29-el, és megnézem mit fog csinálni egy 2kW-os rezsóval.
ETD34 van itthon egy komplett de kétlem hogy abból kivehető 2kW de ha még is az jó lenne... Annak a gyűrűnek mi a pontos típusa?
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Nincs típusa, az a típusa hogy 60x30x20-as M2TNC anyagú ferritgyűrű. 6 centi külső, 3 centi belső átmérőjű, 2 centi magas és szigetelt. Hegeszthetsz is vele.
Szaisztok! Bontásra hozzámkerült pár nyomtató még régebben, és az egyik Lexmark nyomtató kapcsolóüzemű tápját szeretném átalakítani, jelenleg 28V jön ki belőle, nekem 12V kellene, a szabályzóköre puritán egyszerű, van egy 27V-os zener sorba kötve az optó diódájával. Az egyik kérdésem az, hogy mennyiren képes tolerálni a kapcsolás azt, hogy ilyen kis kitöltésen akarom üzemeltetni, vagyis ha én kicserélem a zénert egy 12V-osra, akkor eldurranhat-e a táp? A második kérdésem, hogy eredetileg a táp papírforma szerint 400mA-t tud, ha sikerül a feszültségcsökkentés, akkor mennyiren nől meg a kimenet terhelhetősége? Áramkorlátot nem látok benne, és gondolom a trafó szekunder huzalában is van egy kis tartalék, nekem olyan 7-800mA-re lenne szükségem tartósan. Csatolok két képet a tápról.
Szia!
Lehet, hogy 12V-ra beállított kimenőfeszültség esetén nem fog beindulni a tápegység, mert ugye a primer oldal is a trafóról táplálkozik a berezgés után.
Értem. De bajt nem csinálhatok igaz? Tehát nem fog az arcomba robbanni a táp, ha kicserélem a zénert? Egy 10V-os zselés akku töltésére kellene, és közben gondolkodtam, hogyha beteszek egy ellenállást sorba a kimenettel, és az azon eső feszültséggel nyittatok egy pnp tranzisztort, ami nyitott állapotban kvázi rövidre zárja a zénert, akkor már lessz áramkorlátom is, vagy rosszul gondolom? Csatolok egy rajzot az elképzelésemről. A csillagozott alkatrészek gyárilag a tápban vannak.
Közben kipróbáltam az elképzelésemet, de egyelőre még a 27V-os zénerrel, áramérzékelő ellenállásnak 2 Ohm-ot használtam, hogy biztosan ne lépjem túl a 400mA-t, a tranzisztor egy BC212. Működik az áramkorlát, 230mA-nál több nem jön ki a tából, de ha áramgenerátoros módban növelem a terhelést, és a feszültség leesik 19V alá, akkor elkezd szaggatva működni a táp, gondolom akkor a 12V-os zenerrel sem működne . Azért elteszem így áramkorláttal együtt 24V-os kisáramú töltőnek jó, maximum teszek be másik áramérzékelő ellenállást, hogy 400mA közelében legyen a max áram, és akkor nem hajtom túl a tápot.
Csak egy ötlet: ha hagyod 28V-on és mögé kötsz egy step down konvertert, az nem jó megoldás? Akkor a 28V * 400mA teljesítmény nagy része megmaradna. Jumperekkel, vagy kapcsolókkal több fix feszültséget is beállíthatsz klf. akkukhoz. (egyik kapcsoló álláshoz egy potit is beraknék).
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
És egy egyszerű step down konverterhez mindössze 2 db tranzisztor, 1db induktivitás, 1 db dióda, 1 db zéner, 3 db ellenállás, 2 db kondi, és egy 1 elkó kell.
Ha minimalista akarsz lenni
Szia, felkerestem TALI BT.-t nekik van ilyen magjuk amit ajánlottál már csak az a kérdés hogy tudom kiszámolni a menetszámokat toroid esetében +-95V DC-re lenne szükségem.
Ugyanúgy mint az E vagy akármelyik mag esetében, de ezt most had ne írjam le ötvennyolcadszor is.
Sziasztok!
Tegnap megvettem mindent hiányzó alkatrészt a rezonáns táphoz. Sajnos nem kaptam a boltban csak 2 darab 200V-os kondenzátort, így átrajzoltam a nyákot a PC tápokhoz megfelelő puffer kialakitásához. Örülnék, ha valaki ezt, és úgy az egész egyenirányító részt átnézné. Diódahídnak egy ilyen kialakítású van kiszemelve, ez a panel szélén foglalna helyet (élére állítva) a 2 felső lábát szigetelném és vastag vezetékkel az AC és a + jelölésű ponthoz kötném. Szerintetek megfelel ez így? És nem a primer oldali egyéb alkatrészek nem lógnak egymásban kinyomtattam, és ellenőriztem mindet! Szekunder oldalt összeollóztam emmzolee egyik nyáktervéról, azzal szerintem nincs gond. Bármilyen észrevételt szívesen fogadok.
Ha az elkókat így kötöd, akkor alkalmazhatsz egy rezonáns kondit az elbőbi elkók közös pontjához, akkor csak a diódákat kell a helyükön hagynod.
Minek 35A diódahíd, ahova ránézésre 1A-es is elég? A primer-szekunder tisztázás nem megfelelő alul ahol a soros induktivitás van. A szekunderen oldalon a vonalvezetés nem túl célszerű így, mert így a pufferek nem sokat érnek. Mekkora áramot akarsz ebből kinyerni? Gyanusan a kondik mennyisége kevés (ki kell bírniuk a búgóármot)
Ez az áramkör ugye skori rezonáns tápja, ott se volt rajta sokkal több kondi.Bővebben: Link
Nem erősítőbe lesz, egy forrasztó állomás lesz egyelőre rajta, később még pár egyéb áramkört is rá szeretnék kapcsolni. Igen a diódahíd az számomra is fejtörést okozott, de csak azért kerülne bele, hogy kapjak a táphegyég mellett, egy jól terhelhető pufferelt 330V feszt (amit valószínű talán csak 2* fogok használni összesen). Viszont máshova nem tudom felhasználni ezt a hidat egyelőre (nagy frekire nem jó). A szekunderen 2* 1000uf/50V elkó van. A rezonáns kondiról amit írtál azt nem igazán értem, ha nem esik nehezedre kitudnád javitani, meglátásod szerint a rajzot? A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2015
Hali!
Ezen a képen jól láthatóa szétdurrant kis IC, amit kicseréltem, meg még mellette több mindent, de továbbra is halott az akkutöltő. A kérdésem, mind két oldalon van kettő db, a kis kék átvezető alkatrész, (C33) amit én kondinak tippelek.? Hiába mérek rájuk bárhogy nem reagál a műszer sem átvezetéssel, sem kilengéssel. Hogy tudnám meg hogy ezek jók e?
Szia, Rá van írva az értékük, pont a másik oldalán, kondenzátorok, lehet 1Kv-os is. A DC 300x volt meg van?
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
Nem tudom hol gondolod DC300V-ot, az említett kondik előtt, tehát a kondikra ennyinek kell rá menni, Vagy a hálózati (230V) diódák után, mert ott igen, meg van.
A kondin és a IC, D-S lábon 320V kell, hogy legyen.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
A D - S lábakon 300V DC-t mérek. Az első hsz. ban a kérdéses két kis kék kondi mögött még van egy négylábú átvezető valami. Azt esetleg kivegyem, mit mérjek rajta?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |