Fórum témák
» Több friss téma |
És a másik.
Sújos kis dög! Látszik hogy görnyed alatta a polc ![]() ![]() Ezek szerint neked is megvan a Manósok Évkönyve? Nagyot néztem,amikor megtaláltam benne!
hello mindenki!
Tudna vki segíteni? van egy f910-es aiwa-m aminek a szíjját már kicseréltem nagyon gatya volt, viszont szeretném mepucolni bezsírozni a mechanikát is, hogy szépen menjem. mennyire kell ehhez szétszedni? mit kell bekenni ,és mivel stb... köszi ja, és még annyi, hogy azt honnan tudom megállapítani, hogy kopott-e a fej?
Szia!
Nem igazán tudom, hogy újrakenni mivel kell egy mechanikát, de tapasztalatom szerint nem is feltétlenül szükséges. Inkább még a gumigörgőt kell ilyen régi magnókban cserélni, a mechanikát zsírozni csak akkor, ha a lendkerék szorulna, vagy ha bekapcsolás után egy ideig lassabban megy a magnód (bár az lehet motorhiba is). Hogy kopott-e a fej, azt úgy tudod megállapítani, hogy készítesz normál szalagra felvételt, és a ha tompán és halkabban szól, pedig az elektronika jó, akkor valószínűleg kopott. De ha nagyon kopott lenne, akkor azt szemmel is láthatod (a szalag elhaladási helyén van egy bemélyedés a fejen, ahogy a képen is látszik: a baloldali fej kopott, a jobboldali pedig szinte teljesen új)
oké, a fej rendbe van. Viszont új probléma, hogy nem igazán akar csévélni. Ugye 2 motor van a gépbe egy a lejátszás, egy a csévélés. Ékszíjat kicseréltem az oké. Lejátszás is oké szépen szól nem nyávog(legalábbis nem hallom) viszont ha vissza tekerek egy kazit a végét már nem bírja nagyon lassan teker és kikapcsol. Ez van akkor is amikor számkeresés van, kicsit teker aztán nem bírja és kikapcsol. Az a kérdés melyik a csévélő motor? amielyik a mechanikán kivűl van? mert azt könyen ki lehet cserélni de a máris az már beljebb van, az kicsit macerásabb.
Mellékelek egy képet, ez melyik motor?
Nem a kuplunggal van inkább probléma?
Helló!
A 90perces kazettákat nehezebben fogja tekerni a vége felé, főleg ha régen volt már tekergetve. A motor az úgy jó ahogy van, de a kuplung is. A régen használt kazettában a szalag eléggé össze tud tapadni, ezért nehezen csévélődik a végén. 60percesnél kisebb az esély. Ha lejátszásra kerül az egész műsoridő, be fog állni arra az előfeszítésre, amire a lejátszómotor feltekerte. Ha látható a felcsévélt szalagmennyiségen szinteltolódás, akkor a kiálló szalagszélek hozzáérhetnek a belső fóliázathoz, ami szintén foghat a motor és kuplung fordulatán. VIM
Ha túl sokat ment a gép előfordulhat,hogy a motor legyengül a kommutátorszeletek közé rakódó kosztól! Természetesen a kuplung ha elcsúszik akkor nem a motorral van a baj!
A csévélőmotor rendszerint a két cséve között, középen van beépítve a mechanikába, mert onnét egyszerűen lehet jobb-bal csévére "repülőkerékkel" csatolni. A harmadik motor a kazettafészek kezelését látja el. A képen a hangtengelyeket meghajtó motor látható, de ha szíjat cseréltél, ezt tudnod kéne elvileg.
A kuplung véhetően a repülőkeréken lesz, ezt óvatosan szét lehet legózni. Én ki szoktam mosni a filcet (ami a csúszást adja), alaposan, szappannal, majd szárítom és ha szükséges, kissé megkefélem, hogy a felülete ne legyen olyan sima. Ennyi rendszerint elég szokott lenni az ismét normális és tartós működéshez.
A tompa, halk felvétel lehet nagyon elmászott azimut és a mai szalagokhoz abszolút nem alkalmas munkapont. És sőt, tökigkopott fejem is szólt úgy, hogy másik alkalmasat egyszerűen nem találva, azt hagytam meg a magnóban. A szalagpályába olyan mélyen belenyúlt, hogy a szalag-fej kontakt a nyomópad felülése ellenére is tökéletes a mai napig és a szalagot sem bántja, felvételek gyönyörűek (már amennyire egy CSM-02-től kitelik), lejátszással semmi gondja. A másik magnóm egy K222ESA Sony, annál már nem táplálok ilyen reményeket, hogy 30 évesen és pártízezer óra után is lesz olyan hangja, mint most..
Okés. Legközelebb felrakok még képet jobban szétkapom, ugyanis nem tudom pontosan mi micsoda. De úgy tűnik a motoroknak nincs baja, inkább a sok állás miatt bekoszolódott. Engem pontosan az érdekelne, hogy mit pucolsz meg, szappannal, meg szárítod stb amit mondtál. Ha lekapom a fém lendkerekeket(inkább kihúzom) akkor alattuk van két fogaskerék, ha azt is leveszem látszik, hogy egy bizonyos pozícióba ugranak vissza a helyükre.(Bocsánat,hogy így írom de nem vágom annyira-még)
Van egy másik gépem azon gyakorlok ![]() Ha a mechanikát előről kapom szét akkor ott nem tudom mit kellen pucolgatnom. Leközelebb csatolok képet is a szétszedésről. Segítséget előre is köszi!
Didyman-nak, és minden kedves hozzá szólónak. Íme a fotók a szétszedés fázisáról, na ezen nem tudom melyik lehet a kuplung, mit szoktál megpucolni szappaon vizzel meg stb, kicsit szájba rágós a dolog de még kicsit amatör volnék.
Szétkapási sorrendben a köv..
..előröl is.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, tőletek szakemberektől remélve választ. A hangtengely bronzperselyének van-e speciális kenőanyaga amivel kenni szoktátok egy-egy karbantartás során? Válaszaitokat előre is köszönöm! Üdv.: mano660
Köszönöm a gyors válaszodat!
Az alapos pucolást az alkohollal való tisztítást érted? Elsősorban akkor a szilikon zsírt ajánlod? Üdv.: mano660
Köszönöm, ez igazán gyors volt!
Üdv.: mano660 ![]()
Bocs, de ismét lenne kérdésem.
Átböngésztem az internetet, és több különböző állagú és tulajdonságú szilikonzsírt találtam. Esetleg tudnál konkrét típust ajánlani, a lágyabb jobb? Nekem itthon minőségi szilikon olajom van (nem spray), ez mennyivel rosszabb. Esetleg az olajjal sűrűbben kell karbantartani?
Köszönöm a válaszaidat! Egyenlőre akkor megpróbálom szilikon olajjal, és a közeljövőben beszerzek egy jó minőségű lágy szilikonzsírt.
Még egyszer köszönöm a segítségedet! Üdv.: mano660 ![]()
Ma reggel vettem szilikonzsírt (T-SILOX háztartási célra)
elvégeztem a karbantartást (ahogyan sejtettem kissé nehezen forgott a hangtengely). Megtisztítottam, bekentem és lás csodát, gyönyörűen dolgozik a készülék (Pioneer CT-449). Ez a szilikonzsír csodaszer! Nagyon köszönöm Zoli. Most már biztosan jót magnózok (remélem sokáig hiba nélkül). Üdv.: mano660 alias Lajos ![]()
Sziasztok!
Van egy AKAI CS-F12-es magnóm,de nincs benne a behúzó tekercs. Meg tudná nekem adni valaki a tekercs paramétereit? (mekkora,hány Voltról működik) A pöcköt betámasztottam csavarhúzóval,így szól,de nem ez volna a legmegfelelőbb erre a célra. A segítséget előre is köszönöm! ![]() ![]()
Sziasztok!
Szeretném megjavítani egy AKAI magnódeck motorját, aminek az a baja, hogy időnként megváltozik a fordulatszáma. Tulajdonképpen nincs elkopva, nem lötyög a tengely, nem szorul, szerintem valami a vezérlő elektornikával történhetett. Ha lehet, inkább nem vennék még új motort. Milyen alkatrész hibája okozhatja ezt? Szerintem az IC lehet rossz, de nem vagyok biztos benne, és nem akarok feleslegesen újat venni. (Számítógépes hanggenerátorral és frekvenciamérővel megmértem a magnót, és az alapján a mechanika rendben van, nem nyávog. De az 1000 Hz-es jelet fél órával később visszahallgatva már 1015 Hz-et jelzett a program)
Szia!
Pedig szinte biztos, hogy a motorod rossz. Általában a kommutátor szokott ilyen esetekben berágódni, vagy elkoszolódni. Ha lehet próbáld kontakt spray-vel, befújni a motor kommutátorán, sokszor csodákra képes..
Szia!
Ha ez lenne a baj, akkor szerintem mindig gyorsulna bekapcsolás után. De ez a motor nem mindig gyorsul, van, hogy inkább lassul, és ha ekkor kikapcsolom a lejátszást (de a magnót a hálózati gombbal nem kapcsolom ki, ezért a motor tovább forog, kisebb terheléssel), akkor 10-15 perc után visszaáll a sebesség. Teljesen kiszámíthatatlan. Egyébként eléggé kezdő kérdés, de melyik a kommutátor? Én magát a motort nem szedtem szét, az egy másik fém burában van benne, ennek tetején egy nyáklap, és ez az egész benne volt a külső fémvázban.
A kommutátorok azok a kis fémlapok a motor tengelyén, amire a forgórész tekercsei annak kötve. Ezeken keresztül kapja a motor forgórésze az áramot.
Azt a Mabuchi motort gyorsan cseréld le,sohasem lesz jó..jellemző hiba rá,hogy elmászik a sebessége.üdv
Leforrasztottam a motorról a nyáklapot, a motort még nem szedtem szét, de már látom, hogy belül tele van annak a fekete gumipalástnak a lemorzsolódott szemcséivel, ami az elektronika és a fémburkolat közt volt szigetelésként. Ráfér egy tisztítás, az eredményről majd írok. A gumilapot meg szeretném valamivel lecserélni, de mivel lehetne? Ehhez a motorhoz eredeti alkatrészt már biztosan nem kapok, de ha van jó házi megoldás, az érdekelne.
Hali, ha esetleg tudnál erről a müveletről egy-két fotót késziteni telóval az jó lenne. Lehet nekem is ez a baja a gépemnek, akkor ha látom mit hogy csinálsz lehet én is meglépem ezt a tisztitós dolgot.
Tomi94, egyébként ez a cséve motor vagy a hangtengelyé?
Szia! Egymotoros a magnó, szóval mindkettő
![]()
Szia!
Az egyik típust (MOT214) ismerem, van is a fiókomban két darab, mindkettő kb. 50-60 órát mehetett, szóval biztos jók. Be is illenek a régi helyére. Egy bajom van csak vele: nem tudom, mekkora értékű potmétert kell az A-B pontokhoz kapcsolni, hogy a magnómban jól működjön. De azért lehet, hogy holnap megpróbálom az egyiket berakni a magnóba, és majd próbálgatom a potmétereket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |